merhaba arkadaşlar
motorumun ön dişlisine bez parçası dolaşınca ön dişli keçesini zedeledi yenisini nerden bulabilirim
zira çok değişik bi keçe tapa görevi görüyor
teşekkürler
merhaba arkadaşlar
motorumun ön dişlisine bez parçası dolaşınca ön dişli keçesini zedeledi yenisini nerden bulabilirim
zira çok değişik bi keçe tapa görevi görüyor
teşekkürler
Merhaba arkadaşlar.
Uzun uzun zaman önce (8-9 yıl kadar) vitesli motor kullanıyordum. Aradan geçen zamanlarda çoğunlukla scoter kullandım. Çok yakın bir dostumun motorundan heveslenerek motor almaya karar verdim. Önce cbf 150, sonra cbf 250 derken, kawasaki er5 e te takıldık kaldık. Boyum 181, kilom 105. İstedim ki güçlü motor olsun, arkaya biri oturduğunda zorlanmasın, özellikle yokuşlarda üzmesin diye düşündüm. Şunu da belirteyim. Motoru almamdaki maksat, uzun yolda rahat gideyim, top case, yan çanta takıp gezilere katılmak, aşırı hızdan kaçınmak, sonuçta yarışçı değilim, kontrolü elimde tuttuğum hızlarda binerim, sonuçta hata ölümü getirecektir.
Büteçeme de uygun olunca er5 almak kaçınılmaz oldu. Öncelikle Japon olmasına güveniyorum. Birkaç haftadır da araştırıyorum. Nasıl motor, güçlümüdür, parçaları nasıldır pahalımı, bulunabilirmi gibi. Sonuçta motor zevk işi ve zevkin veresiyesi de olmaz diye çıktık yola.
Netice olarak, er 5 arıyorum. Sizin, tanıdıklarınızın da olabilir, satılık var ise görüşmek istiyorum.
Model olarak öncelikle 2006, sanırım son yılı bu, olmazsa 2005 model düşünüyorum. Aralarında ufak tefek birkaç değişiklikler var sanırım. Sizler daha iyi bilirsiniz. 2005 ile 2006 modelleri arasında farklar neler var mesela, şu yıl olanı tercih et dermisiniz, kronik derdi tasası varmı kullanıcı olarak siz daha bilirsiniz, şunlara dik et alırken diyebilceğiniz önemli konular nelerdir, biraz beni bilgilendirirseniz çok sevinirim. İnşallah gönlümüze göre temiz düzgün bir motor alıp bende aranıza katılırım.
Şimdiden çok teşekkürler.
Karabey Merhabalar,
Öncelikle er5 ile ilgili görüş ve tecrübelerimi paylaşayım. Tabii ki benden daha uzun süreli kullanan arkadaşlarımız daha detaylı yazacaktır bende er5 ailesine yeni katılanlardanım vulture 150 sonra cbr gibi farklı motor tecrübelerinden sonra er5 e kadar geldim. Motor büyük gösterişli iri bir motor yani boy kilo oranınıza göre kesinlikle uygun bir motor benim biraz boyum kısa olduğu için ayağımı yere tam basmakta zorlanıyorum ancak sizin için bende olduğundan daha ideal olacaktır. Daha önce kullandığım motorlara oranla oldukça ağır hele depo tam doluyken motoru çalıştırmadan hareket ettirmek döndürmek bir yere koyup çıkarmak işkence diyebilirim. Aynı durum ilk zamanlar bu cc nin verdiği hız ve torka alışırken de bana biraz zor oldu. Çünkü malum ülkemizde asfalt diye yere sıvanan kirecin yol tutuşu berbat motor çift silindir olunca ani tork bilekte hazır bekliyor virajda düşük viteslerde gazı biraz fazla verdiğinizde ipini koparan vahşi at gibi arkayı oynatıyor bunu ilk motora binmeye başladığımda küçük ccde ıslak zeminde yaşamıştım ancak motor hafif ve tecrübesizlikten attım ayağı yere tuttum motoru ama bu ağırlıkta o durum söz konusu değil bacağı bile kırabilirsiniz o yüzden artık tecrübenizle hemen gaz dengenizle oynayarak motoru stabilize etmeniz gerekiyor. Lastiklerimin yeni ve kaliteli olmasına rağmen bu kayma sıkıntısı gücün yüksek olması dolayısıyla var.İlk 3 viteste gaza ani verdiğinizde teker yapacak güç var. Hız ve çekişi kesinlikle tatmin edici düzeyde ister tek ister artçı olsun yol için mükemmel bende sizin gibi sürekli uzun yola gittiğim için tercih ettim. Vakit sıkıntısı veya malesef uzun yolda bizi sıkıntıya sokan bazı sürücüleri atlatmak için hız bazen gerekiyor bunu da fazlasıyla veriyor. Tek sorun çıplak olması sebebiyle rüzgar. Özellikle 120den sonra rüzgar çok ciddi etkilemeye başlıyor 160 dan sonra rüzgar sizi motordan ayırmak istiyor direksiyona çok sıkı sarılmanız gerekiyor ki çok tehlikeli zaten bu hızlar önermiyorum bunla 6.viteste düşük devirde ortalama 90-110 arası uzun yol en ideali oluyor. Tork yüksek rampa falan etkilemiyor gayet rahat gidiyorsunuz. Ancak yola çıktıktan bir süre sonra motor size şunu söylüyor e arkadaş gidiyoruz ama bununda bir bedeli var. Eski motorlarımda özellikle cbr enjeksiyonlu idi onlardan duymaya alışkın olmadığım bu sözü bu motor dilinden düşürmüyor diyebilirim. Ortalama yakıtım agresif binmiyor olmama rağmen kmde 6 lt civarında bugünün yakıt fiyatları ile 300-350kr arası yakıyor ki 500cc için bence fazla. Bu yakıt işi biraz can sıkıcı olabiliyor fazer600 bundan daha az yakıyor. Motora bindiğinizde sürekli her ışıkta birileri soruyor. Abi çok agresif bu ne diye. Benim aynalar değişik orjinal değil full ekipman siyah giyince mutlaka ilgi çeken bir motor haline geliyor. Eksoz sesi göreceli bende orjinal eksoz takılı eski chevy ler gibi bir sesi var orjinalde sanki içine düdük kaçmış gibi alttan birde ince ses geliyor. Bu benim çok hoşuma giden bir ses değil ancak nereye gitsem herkes abi çok güzel sesi var diyor (rahatsız edici yüksek ses değil ki ben motorun bağırmasını pek sevmem) o yüzden değiştirmedim. Başka bir er5e baktım aynı bunlarda o ses standartta olan ses sonradan takılan bişey yok. Motorun yedek parça ve bakımından korkmayın çünkü 90 ların başından beri kawasakinin ürettiği KLR serisi Er serisi ve birçok serisinde olan motor ve parçalar o yüzden parça sıkıntılı değil. Konya'da benim bir ustam var işini çok iyi yapan ve fiyatta abartmayıp hakkını alan motorun bütünüyle o ilgileniyor ustası konusunda da korkma eski tip motorlar tarzında öyle çok özel sistemleri olan motor değil o yüzden usta Ankara'da rahat bulursun. Sele konforu 2 kişi geniş ve rahat bagaja ancak birkaç takım ve kilitler sığıyor. Fren herkes arka fren kampana ya falan yazmış bende okumuştum. Hiç fren sıkıntısı yaşanmıyor. Ön fren ve amörtisörler bu yük ve hızla baş edecek güçte zaten bizim için en önemlisi ön fren o da gayet başarılı arka ise üstüne düşen %30 luk fren yükü ile baş ediyor. Keşke arka teker tek amörtisör olsaydı dediğim oluyor zira cbrda daki o yol yumuşaklığı bunda tam yok daha sert bir yolculuk oluyor cbra oranla.Tekrar sormak istediğin olursa seve seve cevaplarım görüşmek üzere...
Arkadasim,
Öyle güzel bilgiler vermissin ki, masal anlatır gibi, yasanmisliklar. Aradigim cevap da bunlar. Hala daha araştırmaya devam ediyorum. Öncelikle ben motoru alip, ağustos eylül aylarında ev alma gibi bir durum olacağından satarim diye düşünüyorum. Yani 3/5 aylik bir mazi olacak simdilik görünen. Düşünüyorum da, alsam, satcagim zaman elimden cikarabilir miyim. Ya da hic almasammi, ya da daha uyguna bir motor tercihini yapsam. Mesela Cbf 150 gibi. Cbf 150 alip elimi ayagimi vitese biraz alistirayimmi. Cunku uzunca bir zaman oldu vitesli kullanmayali. Ya da evi alayim, sonrasında maddi imkanlara gore er5 arayisinami gideyim. Yani kisa girerken almak gibi. Biraz daha bekliyeyim mi?
Tercih konusunda er5 benim ihtiyaclarimi fazlasıyla karsiliyor. Arka fren kampana, yakit fazla gibi konulara takilmiyorum. Yani ya er5, ya cbf 150 ya da biraz daha bekleyip ona gore hareket etmek.
Biliyorum konuyu biraz da gittim. Benimkisi zamansiz bir heves oldu. O nedenle kararsizlastim biraz.
Hocam bana kalırsa eğer uzun ara verdiysen ve kısa sürede satma planında varsa kesinlikle cbf150 her iki açıdanda sana daha uygun. Çünkü cbf150 kadar kolay olmayacak bunu er5'i satman bu kesin.Hem biraz daha alışırsın cbf150 sürüş için hem keyifli hem masrafsız hem satışı kolay. Alırsın binersin rahat rahat hem alışırsın. Satma niyetin olunca kolay satarsın. Bugün bakımlı çok iyi er5 alacaksın fiyat yüksek olacak satarken de o fiyatları isteyip bekleyeceksin e biraz bakım isteyeni alsan ona da bakım yapar 1-2 yıl binerim dersin ama senin durumda o da uymuyor bakım yapacaksın sonra satmaya yine fiyat yüksek yine bekle olacak. Bana kalırsa önce ev işini hallet eğer bütçe el veriyorsa bi cbf150 al. Bende geçen yıl aldım evi aynı durumda idim seninle iyi ki geçen yıl er5 almamışım dedim bu yıl nasip oldu.Al 150'lik bin seneye tecrübende daha iyi olur inşallah imkanında daha rahat olur alırsın er5,fazer,er6 gönlüne göre bence.
Yakıt yakıt yakıt... er5 için hep derlerdi yaktığının hakkını veriyor diye, vermiyor fazlasını yakıyor. Osim2001 in de söylediği gibi fazer600 daha az yakıyor. Sakin kullanımda da gaz açıldığında da durum aynı. Frenleri yeterli, arkanın kampana olması benim için problem olmamıştı fakat performanslı kullanımda ön fren çabuk şişiyordu.
Şehir içi ve şehir dışı yollarda rahat, yüksek hızlarda rüzgar elbette yorucu oluyorama sonuçta naked bir motor aksini beklememek lazım. Alınacaksa kesinlikle kozmetik ve motor olarak temiz olmalı. Plastik parçaların ömrü eğer değişmediyse dolmuştur. Parça fiyatları biraz yüksek, özellikle türkiyeden temin edilirse. Üst devirlerde titreşim var, artçıyı rahatsız edebiliyor ama sakin kullanımlarda titreşim hissedilmiyor ve artçı rahat.
Başka ne söyleyebilirim... Viraj hissi bi çok kişiye garip gelmiştir fakat benim kullanımımda güvensizlik yaşamadım.(ön amortisör yumuşak gelmişti, biraz göbek rulmanına bakım ve amortisör yağ değişimiyle kendine gelmişti). Çıplak bir motor olmasına rağmen şehir içinde izmiein sıcağında fan durmuyordu. Her motorda olduğu gibi radyatör sıvısını kontrol edip değiştirmekte fayda var.
Er5 çi arkadaşlar alınmasın fakat er5e sempatisi olmayan biri tercih etmemeli bence. Güncel fiyatlarını bilmemekle beraber cbf500 tercih edilebilir.(O da yakar. ) sıra 4 touring veya 250cclik alternatifler düşünülebilir bence.
Tekrar belirteyim er5 sağlam motordur fakat temiz bakılmamış, çok zorlanmış er5 derin yaralar açacaktır. Temizi ve bakımlısı şart er5 i parası olandan alın
Yakıt çok, bu yüzden kendini özgür hissedemeyeceksin, hep içinde kanayan yara olacak yakıt, bari yakıtı fazla ama katlanılacak bir gösterişide yok.
Düşündüklerinin aynısı kafamdan geçenler. Şu ev durumu olmasaydı sıkıntı olmıcaktı. Çünkü en az 1-2 sene binerdim. Hevesimi de alırdım. Güçlü cc de iyi tecrübem olurdu. Sanırım ufaktan başlayıp, bir süre kullandıktan sonra, ev işlerimi de hayırlısıyla halledebilirsem, sonrasında düşüneceğim. CBF alımı satımı kolay. Zaten bana tekrar motor duygularımı depreştiren dostum cdf 150 sini satıp, honda transalp 650 aldı. Acayip memnun.
Arkadaşım ufaktan başlamak en güzeli olcak. Verdiğin değerli bilgiler için çok teşekkür ederim.
Arkadaşım dediklerine harfiyen katılıyorum. Er5 zevk ve renk meselesi. Kimi şekline, kimi kalitesine, kimi gücüne hayran olur alır. Benim tercihimdeki ilk nedenler, fiyat, performans açısından bana uygun olması. Yakmasına yakacak tabi. Gülünü seven dikenine katlanırmış.
Vakit ayırıp bilgilerini paylaştığın için çok teşekkürler.
Arkadaşım, hemen sana örnek vericem. 1 sene önce araba almıştım. Lpg ye önem vermiyordum. Aldığım araba lpg liydi. Sonra iyi ki lpg li almışım dedim. Çünkü acayip bindim arabaya. Benzin de binsem çok para dökmüş olurdum. Yakıt tercih sebeplerinden dir zaten. Şimdilik küçük motora yöneldim büyük ihtimal. Tekrar büyük motora dönceğim de öncelikli olarak yakıtı düşüneceğim. Görsellikte sonrasında gelecektir.
Sana da çok teşekkür ederim.
Selam arkdaslar 2004 er 5 war amarıkan km ılgılı bı problemım war 3 arkdas er 5 war sadece bnmkı amerıkan mıl 20 km 40 fln gosterıo ama dığer arkdaslar 70 le gıdıo bu sıkıntı neden olabılır bılgısı olan warmı acaba tellen hıc bır sekılde değil.
merhaba arkadaşlar,
yakınızda er5 satmayı düşünen birileri var mı acaba, mümkünse güvenilir ve masraf çıkartmayacak bir makina arıyorum ve tercihen mavi renk. bir süredir arıyorum ama baktığım motorların hepsi ciddi anlamda dağılmıştı. izmirde 4 adet er5 denedim, motorların toplanacak hali bile yoktu. sağlam bir motosiklet duyanınız olursa cevap bekliyorum.
teşekkür ederim
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...60257355/detay
bu motorun sahibi benim çalıştıgım hastaneden arkadaşım.kendisi doktordur..motorda 1 kuruş masraf yoktur.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6133801/detay/
Arkadaşlar bu motosikleti tanıyan var mı? Pek bilgim yok Er-5'ler hakkında, kronik bir arızası veya zayıf noktaları neler söylerseniz sevinirim ona göre bakarım. Birde Amerikan versiyon diyor kilometresi mil sanırım?
merhaba arkadaşlar yakın zamanda er5 in çok yakmasıyla alakalı şeyler yazılmış paylaşayım dedim arkadaşımdada var bendede var
bende karburatör fişeğinin biri bozuk şehir içi 25 kuruş şehir dışı 20.5 21 kuruş yakıyor arkadaşta denenmiştir
şehir içi 22 23 şehir dışı 19 a kadar düşüyor
çok yakan er5 lere duyurulur karburatör fişeklerinizi bi kontrol ettirin ama baya da pahalı namussuzlar çifti 200 dolar kargoda cabası
Yakıtı merak edenler için yazayım, dün İzmir'den bir ER-5 aldım geldim en çok korktuğum mesele fazla yakmasıydı içime su serpildi. Arabadan da alışkanlık; düşük devirde kullanırım, fren kullanmam kolay kolay, gereksiz hızlanma ve yavaşlamalar yapmam, hızlanırken ilk hedef çabucak en yüksek vites en düşük devirle sabit hızı yakalamaktır. Her neyse, yol İzmir-Aydın-Denizli güzergahı bol ışıklı, şehir içine karışılan pek de düz olmayan bir yol ayrıca rakım farkı da mevcut. Lastikler yeni, basınçları ideal ne fazla ne az kitapçığa uygun. Arkada topcase var 26lt, tek kişi.
Kullanım tarzı şu şekilde; Selçuk'u geçene kadar 80-90-100 genelde 80-90 arası son vites ve bu vitese ulaşırken 3.000-4.000 devir aralığını kullanıyorum hızımı sabitleyip gidiyorum. Selçuk'tan sonra 100-110 Aydın'a kadar, Umurlu ve takip eden diğer Aydın ilçelerinde trafikten dolayı buraları bol gazlamalı geçtim, ayrıca motosikleti deneme amaçlı 3 kere müsait yerlerde 0-100, 0-120 denemesi yaptım. Aydından sonra 110 sabit hızla geldim, Kuyucak'tan sonraki radara kadar bu şekilde geldim buradan sonra ibrede 120-130 civarı hızlarla geldim. Daha önce de yazdığım gibi, ileride ışık gördüğüm zaman gazı kapatırım, fren kullanmam elektronik ateşlemeli araçlarda olduğu gibi cut-off sistemini kullanarak yakıt tüketimini minimuma indirmeye çalışırım. Totalde tahminen ortalama 110km/h ile çok da kasmadan Üçyol'dan Sarayköy'deki bir petrole kadar mesafe 220km yolu 5.14TL'den 42TL ile geldim. 3,71lt/100km yani. Ölçüm depo ölçümü, deponun iç ağzına kadar yakıt doldurulup tekrar oraya kadar doldurularak hesaplanmıştır.
Bir ekleme daha yapayım, egsoz yarım açık...
E yüksek hızda seni atmaya çalışır namussuz.bende bir rüzgarlık taktım artık ne kasılma ne itilme cillop gibi.buradan naked motora rürgrlık takınca çirkin oluyor diyen arkaaşlara selam,,yola devam.180 km sanki 60 km gibi rahat tavsiye ederim.ha hız felakettir bu arada benimki test içindi.
merhaba arkadaşlar umarım soruma yardımcı olacak yada başından böyle olay geçmiş olanınız vardır
sorunum şu rolantide motordan küt küt ses geliyor
motoru devirlendirdiğin zaman ses ortadan kayboluyor hatta normal motor giderken orjinal er5 sesi çıkartıyor ama kafama takıldı rolantide neden bu sesi çıkartıyor
yataklardan ses yapıor diyeniniz olabilir
birkaç kişiyle konuştum yataklardan olsa ses devirlendirdiğinde daha çok artar diyorlar
aynı arkadaş aktarma zincirinden geliyor o ses diyor sizce olabilirmi
aktarma zinciri bu arada eksantrik zinciri değil arkadaşlar onuda araştırdım baya :D
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-2-gonluk-cok-acik-fiyat-dustu-6.250-son-162383227/detay
arkadaşlar merhaba..uyarmak için yazdım..bu ilandaki motor benim 2012 kasım ayında sattığım motor..km si 53000 deydi sattığımda..ilanda 44000 yazıyor...lütfen bu gibi hıyarların tuzağına düşmeyin... yazık...
bizde 2 tane er5 olduğundan o vuruntu baya sağlam bir vuruntu
sorunu bulukta usta bulmak kaldı şimdi bi ustaya götürdüm debriyaj tasından geliyor ses bana karburatör fişeklerini ve eksantrik gergisini değiştirtti boşu boşua 1200 lira masraf yaptın iş tırt
debriyaj tası ya tamir görücek yada değişicekte bilgisi olan varmı debriyaj tasını motoru yarmadan değiştirebiliyormuyuz
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)