evet arkadaşlar er5 in arka fren sorunu büyük eğer almayı düşünen ve şuan kullanan arkadaşlar varsa motor devrini sürekli yüksek tutup yavaşlamayı gazla yaparlarsa rahat ederler yolunuz acık olsun...
Anlamadığım şey motoru durdurmak için mutlaka ön fren gerekli...Arka sadece yardımcı olmak için lazım....arkanın kampana olması herzaman avantaj ama nedenini bilmiyorum herkes karşı çıkmış....
Disk frenlerin kilitlenip kayması daha kolaydır...ama kampanada kilitleme olayı zayıf olduğundan kaydırma olmaz...Olsada daha az olur...
Bunca zaman ki tecrübelerimden çıkardığım sonuç bu...Arka kampana olacak ön fren disk...
Bizmi eski kafalı kaldık anlamadım...Şimdi diyceksinizki sen bilmezsin...İki fren türünüde kullandım...En güvenlisi bence arkada kampana...Tamamen kişisel görüşüm.....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Disk frenin kampana frenden daha iyi bir frenleme etkisi olduğu açık. Ayrıca kilitlenmenin sebebi disk fren değil, kötü frendir. ER5'ler arka kampana olmasına rağmen çabuk kilitleyebilmektedirler.
Yani "ABS yoksa kampana olsun" yanlış bir düşüncedir.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Normal şartlarda ki durmalarda disk sadece konfor teşkil eder....Daha rahat bir duruş sağlar...Ama ani olaylarda reflexin birden basacağını ayarlamaya fırsat vermeyeceğini düşünürsek benim dediğim olay daha mantıklı....
Şimdi bunu neden savunuyorum...
1. si bir çok kez faydasını gördüm...Özellikle yağmurlu havalarda ve uzun yollarda.....
2.si balatalar daha çok yüzeye bastıkları için değiştirme süreleri en az 3 kat daha uzun disk frenlilere göre...
3.sü Kesinlikle ötme çızırdama yapmıyor....
Bu nedenlerden dolayı arkada kampana bana daha mantıklı geliyor...Er5 i düşünürsek biraz uçuk geliyor insana ama yaptığı hızı 200 km düşünürsek fazla da uçuk gelmemeli....(tabiiki ss lar bunun dışında.) Normal gezi motorları için konuştuklarım.....
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
er-5 cok guzel motordur kendi gorusum, motor kullanmaya iyi bir egitim sonrası onunla basladım.
ama hondanın servisi daha iyi arka lastik daha buyuk arka disk beygir gucu daha fazla o yuzden ben aynı fiyat olsa cbf500 u er-5 e tercih ederim ama arada 1.500 - 2000 ytl kadar fark vardı su anda fark kapanmıs sanırım z moto tekrar fiyat artırmıs.
arkanın kampana olmasına gelince kampana yeteri direnci verio lastiklere ama lastiklerin ince olmasına da baglı olarak kilitleme yapar er-5 de vites dusurunce de yapar aynısını. yine de cok guzel motordur hic zorlanmadan hızlanır cekisi iyidir iki kişi rahat binilir.
sorusu olan varsa yardımcı olur fikrimi solerim
bir de not edeyim 1 ay once canım er-5 im calındı. 2006 modeldi daha 3000 km olmamıstı..
yolun hakkını ver!
ooo7000 er 5in için üzüldüm umarım bulursun.Arka lastigi nasıl ince diye duydum daha görmedim binmedim er 5'e.FZ6 la kıyaslamak yanlışmı olur?ikisinin arasında kaldım ama fz6 içinde bi sürü negatif yazı okudum.
bence mükemmel.güç,hız ve birde yakıt.yakıt konusunda örnek vereyim yorumu siz yapın iyimi kötümü.adanadan mersine gidişte e-5 yani eski yol gelişte otoban kullanarak.ve mersinin içindede bayagı dolaşarak ve döndügümde bir günde adanada dolaşarak tam yaktıgım benzin 24 milyon 500 bin liralık net.benzin fiyatı güncel rakam yani 4 gün önce gittim.ne dersiniz iyimi.
...SIKIYSA YAKALA...
Aynı yerde CBF 250 olsa daha az yakardı Gürsel abi haberin olsun...
arkadaşlar peki bu z motor dedigimiz firma bunları hiçmi duymuyor.neden kendini düzeltmiyor
...SIKIYSA YAKALA...
motor çok güzel
...SIKIYSA YAKALA...
Çok yakması ve servis olayı dışında kullanan arkadaşlarımdan bi şikayet duymadım bu motor hakkında...
2 hafta önce motorumu 15 dk kadar kullandıktan sonra yan ayağın üzerine bıraktım kafeye oturdum.30 dk kadar sonra elemanlar geldi abi dışardaki motor senin mi die sordular,maalesef benimdi çünkü hızlı bi şekilde benzin damlatıyodu.benzin musluğunu kapattım,hava filtre keysinden damladığını gördüm.kapağını açtım filtre yüzüyodu adeta!! arka tekerin yanında sağ tarafta dreyn hortumu war oradan filtre keysine dolan benzini boşalttım.tamircim karbüratör kelebeğinin açık pozisyonda takılı kaldığını söyledi,daha önce başına böyle bişii gelen war mı arkadaşlar??? normal bir arıza mı yoksa ben mi çok şanssızım??
FARIN DA AÇIK OLSUN YOLUNDA...
sana sadece yag konusunda yardımcı olım yagını kendın degıstırmeye ozen goster bazıları acık yag kullanıyor haberınız olsun
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
arkadaşlar konuya bi el atın bi zahmet.şu an 5000 km civarında yag ve yag filtresi degişti,ama bi dahakini kendim yapmak istiyorum.nasıl yapayım hangi malzemeleri kullanayım.hava filtresinin bakımını nasıl yaparım.gerekli malzemeleri en uygun nereden alırım ve yapmam gereken daha ne gibi bakımlar var.lütfen geniş aydınlatırsanız sevinirim.
kawasaki er 5 kaç km de ne gibi bakımlar yapmalıyım.birde ricam er5 i olan bir arkadaşım bana kullanım kılavuzunun fotokopisini gönderebilirmi acaba.şimdiden teşekkür ederim.
er5 ciler birakmis topici..
:(
nasipse seneye adaylarim arasinda..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)