Aprilla CAPONORD 1200 RALLY Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
TASARIM
Her tip yolda tek motosiklet konseptinin kapsamı genişliyor. Yeni telli tekerlekleriyle - ön tarafta 19 inç - Aprilia Caponord 1200 Rally her türlü zemin için uygun lastiklerle baş etmeniz gereken yol yüzeyi tipi ne olursa olsun her türlü yere ulaşım sağlayabilir. Aprilia Caponord 1200 Rally, sürücünün sürüş tarzını, yük miktarını ve yol yüzeyi şartlarını tespit ederek ayarları otomatik ve gerçek zamanlı olarak değiştirebilen sofistike ADD yarı aktif süspansiyon sistemiyle (dört patentli) çok daha kullanışlı bir kullanım vaat ediyor. Tek patent sahibi Aprilia'dır ve Noale markasının Aprilia'nın dört yılda beş kez dünya şampiyonu olduğu Superbike şampiyonası gibi üst düzey yarışları kazanarak elde ettiği elektronik çözümler alanındaki kapsamlı deneyiminden ilham almaktadır. Aprilia Caponord 1200 Rally modelinde standart olarak gelen elektronik emniyet ve sürüş konforu paketine 3 ayarlı çekiş kontrolü (devre dışı bırakılabilir), Ride-by-wire çoklu harita, seyir kontrolü ve ABS (devre dışı bırakılabilir) eşlik ediyor.
Yeni Aprilia flagship modelinin turing ve macera kabiliyeti hiçbir ödün vermeden yolcu taşımayı dahi sağlayan geniş ve sağlam sert sepetlerle vurgulanıyor. Caponord 1200'ün "premium" versiyonu olan Rally el korumaları, büyük, yükseklik ayarlı ön cam, geniş yan siperler ve ek LED lambaları gibi Aprilia tarzının tipik güçlü, üçlü ön far düzenine eşlik eden sınıfında benzeri olmayan standart donanımlara sahip.
Tamamen yenilenen grafiklere motorun ve gövdenin üzerinde üst kısma ait üç renk düzeniyle (Giallo (Sarı) Dune, Verde (Yeşil) Army ve Grigio (Gri) Safari) uyumlu yepyeni boya işi eşlik ediyor. Renklerin hepsi mat olup yeni Aprilia Caponord 1200 Rally'nin çok daha kişiye özel ve eksiksiz olmasını sağlayan yenilikçi PMP multimedya platformu gibi bu model için özel olarak tasarlanan ve geliştirilen çok çeşitli aksesuarlar bulunuyor.
MOTOR
1197 çift silindirli motor kalitesi ve düşük devirlerde bile tam güç çıkışı, tüm kullanım mesafelerindeki tork çıkış miktarı ve elektronik Ride-by-wire gaz dahil (tüm yeni nesil Aprilia'larda olduğu gibi) sofistike elektronik yönetimin sunduğu üçlü haritalama sayesinde kolay modifiye edilebilir performansı açısından sınıfında liderdir. Sınıfının en hafiflerinden olan Aprilia Caponord 1200'ün toplam ağırlığının da etkisiyle ince ve kolay erişebilir gövdeye gömülü mükemmel 24 litre kapasiteli yakıt deposu sayesinde kesintisiz seyahat imkanı veren özellikleriyle daha fazla konfor, daha fazla koruma ve daha fazla sürüş keyfi sunuyor.
DONANIM
Sürücü seçimine izin veren üç haritalı Ride-by-wire gaz (Spor, Turing ve Yağmur)
İki kanallı ABS (devre dışı bırakılabilir)
Üç seviye ayarlı ATC (Aprilia Çekiş Kontrolü) (kapatılabilir)
ADD (Aprilia Dinamik Damper) - yolu "okuyan", sürücünün sürüş tarzını tanıyan ve süspansiyon ayarını otomatik olarak değiştiren bir sistem
ACC (Aprilia Seyir Kontrolü)
sepet çifti
ayarlanabilir büyük ön cam
el korumaları
yan siperler
bir çift ilave LED lamba
telli tekerlekler ve 120/70R19 (ön) ve 170/60R17 (arka) lastikler
Teknik Özellikler
CAPONORD 1200 RALLY
Motor Aprilia 2 silindirli, 4 zamanlı boyuna 90° V-çift motor, çift üstten kam mili ve karma zincirli/dişli sistemli, silindir başına 4 sübaplı Ride By Wire ve 3 motor haritası (Spor, Gezi, Yağmur)
Hacim 1197 cc
Max Güç 8.000 devir/dk'da 125 beygir gücü (92 kW)
Max Tork 6.800 devir/dk'da 115 Nm
Besleme ELEKTRONİK ENJEKSİYON
Soğutma Sıvı
Ön süspansiyon
Tamamen ayarlanabilir Sachs 43 mm baş aşağı çatal.Hidrolik sekme damperi ve basınçlı damper; ADD (Aprilia Dinamik Damper) ile elektrik kontrol
Arka süspansiyon
Sachs dinamik tekli amortisör.Yay ön yükleme ve hidrolik sekme damperi ve basınçlı damper; ADD (Aprilia Dinamik Damper) ile elektrik kontrol
Ön Fren
Ø 320 mm paslanmaz çelik yüzer çift disk Brembo M432 4 pistonlu radyal tek gövdeli kaliperler.Metal örgülü fren boruları.
Arka Fren
Ø 240 mm paslanmaz çelik disk.Brembo tek pistonlu kaliper.Metal örgülü fren borusu.
ABS sistemi
Continental iki kanallı devre dışı bırakılabilir ABS sistemi
Ön tekerlek
3.00”” X 19”
Lastik : 120/70 R 19”
Arka tekerlek
4.50”” X 17”
Lastik : 170/60 R 17”
Sele yüksekliği 840 mm
Yakıt deposu hacmi 24 litre - 5 yedek yakıt
Egzoz çıkışı Euro 3
Elektronik yönetim
Ayrı ayrı devre dışı bırakılabilir gelişmiş çekiş kontrolü (ATC) ve kilitlenme karşıtı sistem (ABS)
Reklamlar
-
-
Hubalahubhub adlı üyeden alıntı
Kullanan kimse yok mu?
Merhaba. Siz modele sahipsiniz sanırım. Düz versiyon mu, Rally olana mı sahipsiniz ? Motorun iyi kötü yönleri hakkında bilgi verebilir misiniz ? Caponord çok merak ettiğim bir motor teknik ve elektronik özelliklerinden ötürü.
-
Motor harika ben severek kullaniyorum , rally toprak yola daha adapte olabilen yani enduro özellikleri daha gelişmiş bir motosiklet. Bir deneyin bence memnun kalacaksiniz.
-
Kazasız belasız , güle güle kullanın.
-
ısı fan hararet sıkıntı varmı
-
Ben de merak ediyorum yorumları...
-
16 Haziran 2017, 15:08
#8
Merhaba,Ben de kullanan yorum yazabilecek olan olursa diye takipte olacağım başlığı.Sitesine baktım sıfır satışı yok galiba..2.elde de çok az var..tipi çok hoşuma gitti ayrıca selesi ve süspansiyonları konforlu tahminimce..
-
Merhaba, 10k km dir kullaniyorum, sorularinizi yanitlamaya calisabilirim.
-
02 Ağustos 2017, 10:09
#10
splendor adlı üyeden alıntı
Merhaba, 10k km dir kullaniyorum, sorularinizi yanitlamaya calisabilirim.
splendor merhaba,
Bende şu aralar bu makineye takmış durumdayım. BMW R1200GS 2006-2008 veya Aprilla Capanord 1200 Rally arasında gidip gelmekteyim.
Servis - yedek parça durumları Türkiye şartlarında nasıl? Tedarik sürecinde bir sıkıntı var mı?
Standart bakım maliyetleri ne kadar?
100 km de ortalama yakıt şehiriçi - şehir dışı ne kadar?
Boyum 174 cm. Bu aracı kullanmamda sıkıntı olur mu? 84 cm sele yüksekliği biraz düşündürüyor. alçaltmak mümkün mü?
Telli jant olduğu belirtilmiş şambriyelli lastik mi kullanılıyor yoksa tubless mi?
Bilgiler için şimdiden teşekkürler.
-
02 Ağustos 2017, 10:37
#11
Merhaba; rally ve bir önceki modeli olan ADD versiyon kullandım baya uzun süre.
Çok değişik ve farklı bir motor. 3. viteste 175 görüyor.
1. vites çok uzun, 100km hıza çıkıyor.
uzun yolda 5,5 lt. yaktığımda oldu 9 lt. yaktığımda.
dengesi, sürüşü, selesi ve amortisörleri inanılmaz güzel.
tek kötü yanı şehir içinde sıkışık trafikte yavaş gitmek çok zor. debriyajı bırakınca motor 18-20km. hızla gidiyor. ön tarafa küçük dişli takılarak belki çözülür.
rally modeli bir öncekine göre daha yüksek bir sele yüksekliğine sahip ama ön tarafı dar bir sele olduğundan çok fazla sorun etmeye gerek yok bence.
katalog verisi olan 125 bg. bildiğimiz 125 bg. gibi değil . ciddi hızlanan bir motor, kullanıcısına gelen müthiş bir egzost sesi var.
S (spor) modu ile test etmenizi kesinlikle öneririm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------
Parça tedariğinde bir sıkıntı yaşamadım. stoklarında olmayan parça 10 gün içersinde ulaştı. bazı panel parçaları far mesela diğer emsal araçlara göre oldukça uygun. Servis çok yaygın değil tabi, İstanbulda sorun olmaz ama başka şehirlerde test cihazıda yoksa bu biraz problem olabilir.
Şamyel yok dubleks lastikli tüm caponordlar.
-
03 Ağustos 2017, 16:08
#12
Yanılmıyorsam Türkiye distribütörü getirmeyi bırakmıştı Aprilia markasını. Şu an yeni bir distribütör ve dolayısı ile resmi bir servis var mı acaba?
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.
-
03 Ağustos 2017, 17:56
#13
evet 2008 de motomaxtan fercoya geçti, şimdi de ferco kapattı doğan grubuna geçti.
-
Bugün bi arkadaşın motorunu kullandım 2015 rally modeli çok hoşuma gitti bende de 2015 vfr800 crossrunner var ama bu motor çok daha agresif 2 silindir sanırım biraz titreşim var ama 100 den sonra hissedilmiyor. Yakıt 110 km civarı yol gittik bazen yavaş bazen 240 i da gördüm 30 tl yaktı vs vs seytan çok kötü şeyler söylemeye başladı)) alan memnun kalır sanırım piyasası biraz yavaş ama 2. Elde biraz kaybettirir sanki ama kesinlikle değer.
-
Geçen hafta 2014 model "travel pack add" aldım. Yaklaşık 1000 km kullanarak İstanbuldan Sivasa getirdim.
Satmayı düşünmediğim bir motor, kısmetse çok uzun yıllar birlikte olmayı planlıyorum. Motor ile ilgili aklınıza ne gelirse cevaplayabilirim.
-
Merhaba. Hayırlı uğurlu olsun. Güzel günlerde tekerin düz bassın☺ Ağırlığını nasıl buldunuz? Yakıt tüketimi ne oldu uzun yolda? Teşekkürler.
-
Bir arkadaşımın sahip olduğu Caponord 1200'ü kısa mesafe de olsa kullanma şansım olmuştu. Gerçekten müthiş makine. Hayırlı olsun.
-
İkinci elinin yavaş gitmesi benim için bazen önemli bir sorun olabilir. Sahibinden’de aylarca hala ilanda duran Capanord’lar görüyorum. Böyle güzel makinenin Türkiye’de tanıtılamaması üzücüdür.
-
DISTORTEDMAN adlı üyeden alıntı
İkinci elinin yavaş gitmesi benim için bazen önemli bir sorun olabilir. Sahibinden’de aylarca hala ilanda duran Capanord’lar görüyorum. Böyle güzel makinenin Türkiye’de tanıtılamaması üzücüdür.
Türkiye'de değeri bilinmeyen marka ve makinelerden biri. Eski motorumu ilana koyduğumda 1000 Etv takas teklifi gelmişti, üstünü denkleştirememiştim.
-
Belki o zamanlarda bile bugünden daha popülerdi. Aslında şu da bir gerçek. Gerekli tanıtım ve alt yapı kurulumuyla desteklense bu kez de fiyatlar yükselecek☺
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)