Tesekkur ederim bilgiler icin. Yani motosiklet orjinalken redline girmeden 120 km/saat hiza ulasamiyor. Bu kotu bi deger bence belkide dusuk sikistirma orani ve dusuk redline devir baslangici nedeniyle kullanicilari satiyor bu makinayi. Su halde duzgun kullanilirsa uzun omurlu olucagi asikar fakat 110/120 arasi hiz sanirim bana yeterli gelmeyecek ve yuksek yakit tuketimide yaninda cabasi. Keske hunk gibi bununda sikistirma orani 10;1 olsaydi vede redline baslangici dusuk olmasaydi piyasada daha bi otururdu diye dusunmekteyim artik. Dahasi son zamanlarda cogalan yuksek hpli dusuk yakit tuketimli motosikletler ile kiyaslaninca bu makinanin alinabilirligi dusuk kalmiski sanirim uretimide durmus umarim yedek parca yonunden sahiplerini uzmez.
Ben yaklaşık 2,000 km test ettim.
Test motoru olduğu için benzinden başka birşey eklemedim
130'a kadar çok rahat çıkıyor,140'ta devir bitiyor
Yakıtı 2,5-3,7 arasında değişiyor.
Zaten karbüratör,hava soğutma olduğu için çıkaracağı sorunlar çok fazla değil.
Tabi ybr,cbf gibi tutmadı. Neden satın alanlar düşük km'de satıyor,fikrim yok.
Oncelikle Herkese selamlar tekerınıze taş değmesin =) Allah sizi ve Radyatorunuzu mıcırdan cakıldan korusun =)
2017 Temmuz ayında Hero Karizma ailesine katılmış biri olarak motorumdan memnunum =) Fiyat ve performansa gelırsek motorun gideri var.
Tutupta 10.000 TL ye ikinci el nasıl kullanıldıgını ılerde ne sorunlar cıkarabılecegını bılmedıgın CBR 250 alacagıma bu motoru aldım, grenajlarımı sipariş ettım ve memnunum.
Satanları anlamıyorum :/ Tamam satarsın ne bıleyım ama fiyat öldürmezsin çok ölü fiyatlara satılıyor bu motorlar 3000 KM bile olmamış CC yükseltecegımden satılıyor demiş arkadaş :D " Bizde yedik "
Rodaj donemını bıtırdıkten sonra Her viteste Redline zorladım ,
şuan
3. viteste 80 85 kmleri zorluyor
4. vites 115 çok rahat 116 yada 117 gibi rakamlara çıkmaya çalışınca direk kesicinin varlığını hissediyorum =) Maalesef :D
5. viteste ise 130 un altına rampada da olsa artcıda olsa kolay kolay düşmüyorum
Ancak 9500 devirlerde 140 a Dayandınmı Direk olarak kesici ben burdayım dıyor =D
Herhangibir oynama yok motorumda ne dişli ne zincir =) hatta şuan hala fabrika lastikleri var.
Tabi şuda var, hızı zamanla gelişti. Rodaj donemınden sonra gorebıldıgım maksımum hızım 110 felandı
Sonrasında her viteste motorumu Redline a sokarak devam ettım.
mesela;
4. viteste hiç redline goremıyordum.
Zorladım zorladım zorladım, sabrettim.
şimdi;
4. viteste 115 cok rahat 116 117 Redline :D
Sonra sıra geldi 5. vitese
Onuda başardım 5. Viteste Redline artık Online
Bu arada bişey daha söylemek istiyorum.
Motorlarımızın KM göstergesi analog oldugundan bızı yanıltıor olabılır.
Çunku daha once grupca gittiğimiz bir gezi dönüşünde benim Km saatım 127 128 felan gosterırken yanımdaki arkadaşımın CBR 250 Dijital göstergesi 137ydi.
şimdilik kendınızı iyi bakın =)
Böyle redline yapınca titreşim ne durumda ? Motoru satanların titreşim yüzünden satıyor olmaları yüksek ihtimal.
Tvs apache kıvamında diyebiliriz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------
En güzeli top speed denerken gps kullanmak.
Yanınızda süren aracın hızı net bilgi vermeyebilir.
Ön dişliyi ya da arka dişliyi değiştirebilirseniz uzun yolda daha az devir çevirip,daha rahat gidebilir motosiklet.
1 seneden fazla süredir Hero Karizma R kullanıcısıyım. Foruma ara ara göz gezdirmek için giriyordum.
Motosıklet hakkında merak edilen birşey varsa cevaplayabilirim.
Motosiklet satılmasına oranla Bu forum biraz boş kalmış ama bu biraz da iyi birşe çünkü genelde kullanıcı sorunu varsa yzar foruma sorunu yoksa da yazma gereği duymaz.
Sayfalarca yazı olan motosıklet konuları da okuyorum sureklı sorunlar ve cozum arayıslarıyla donuyor muhabbet
Hero karızm R sorunsuz makıne. Bazıları sorun bulamayınca tıtresım var dıyebılır . Bu bir sorun değil tek silindir motosıklet karakteristiğidir. Pulsar Duke CBR vs vs motorlar ne kadar titrerse bu motor d o kadar titrer. sorun sayılabilecek kısmı da titreşim grenaj sesi yapıyor.
Ben kaliteli bi kask kullandıgım için bu sesi hiç almıyorum surus esnasında Yalıtım vs ile sesi kesenler var ama benim için sorunsuz makine
Türkiye de de en fazla 400 tane satılmış motosiklet için bu kalabalık bence az değil.
Motor güçlü, dayanıklı ve ucuz. Ama Türkiye ye gelmez artık. Hindistanda bile neredeyse hiç satılmıyor..
Yazın bir tanıdığım 5,500 liraya 3.000 km'de bir karizma bulmuştu.
Ben ısrarla al demiştim,kısmet olmadı.
Şu an ki fiyatlara bakınca bedava geliyor o fiyat bana.
Bu motosiklet tam karenaj olsaydı 2-3 kat daha fazla satardı.
Mondial drift kullanıcısıyım ancak uzun yolda 100 km saat üzeri hızlarda rüzgardan çok rahatsız oluyorum, karizma da rüzgarın etkisi nasıl, ön camı ne kadar koruyor merak ettim.
Sezon sonu bütçeye bağlı olarak motoru değiştirmek istiyorum Karizma da aklımda ki marka/modellerden birisi.
Herşeyin çözüldüğünü sandığın an yanılırsın.
Hindistanda bu motosikleti kullananlar toplanıp gezi ddüzenleyecek kadar fazlalar. Ama orası da Türkiye gibi hatta belki alım gücü daha düşük oldugu için Hero Karizma kullanmak bile lüx sayılıyor. 100cc kullanıyorlar genelde
Türkiyede az satıldıysa da bunun sebebı kullanıcların yanlış ata oynamasından ve firmaların yanlış stratejedi geliştirmesinden
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:52 ----------
commutere göre tabiki cok daha az rüzgar yersin ancak motosıklete kapanmadıgın surece hiçbir motorda yediğin rüzgarı sıfırlayamazsın
tek derdin rüzgar yemekse drifte ön cam takıp ucuz yollu sorununu halledebilirsin. bi kurye arkadas cbf uzun camınu takmıştı drifte
Merhaba. Ben de bu motosikleti kullanıyorum.
Karbürator hava ayarı tam kapalıdan 3,25 tur açılınca mükemmel oldu.
Titreşim 90 100 ile giderken daha az rahatsız ediyor. Orjinal dişli takılı.
Tavsiyem Karburatorlerinizi koruyun. Kirlenince sogukta çalışmama, jiklenin işe yaramaması gibi proplemler oluşuyor. Temiz benzin kullanın. gerekirse benzin filtresi takın. Bir kaç günden fazla bekleyecekse kesinlikle benzin musluğunu kapatın derim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------
Bu motorun üretimi durdu demek yanlış olur. güncellenmiş zmr versiyonu ile devam etmektedir. Hero nun bu kadar güzel bir modelden ve motordan vazgeçeğini sanmam. Karizma modeli hindistanda efsane olmuş kendini kanıtlamış bir motordur.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)