O zaman karadeniz turuna beraber çıkabilirz iki karizma kısmetse motorunu satıp hemen almayi düşünüyorum çok sağol kenan hocam
O zaman karadeniz turuna beraber çıkabilirz iki karizma kısmetse motorunu satıp hemen almayi düşünüyorum çok sağol kenan hocam
Motosikletimle 2300 kmye ulaşmış bulunuyorum.motosikletin sürüşü daha da keyifli bir hal aldı.depo eskisi kadar titremiyor.eskiden 120de kesiciye giriyor diye düşünüyodum şimdi açıldı sanırım 135i düzyolda görüyor hem de çok ıkındırmadan kararlı bir şekilde çıkıyor.yokuş aşağıya 140ı geçiyordu devirden yana korkup kapattım gazı.uzun yolcular muhakkak yakıt ve konfor için arka dişli küçültmeli.ön dişli alanı küçük olduğu için 14t alfım ama takmadım.servisim oynayacaksan arkayla oyna dedi.çok memnunum motosikletten.dişli mevzusunu araştırıyorum hangi motorunki uyar diye..orj 40t. 34-38 arası düşünüyorum.yeni alanlara hayırlı olsun diyorum.grenajları fazla zorlamasınlar
evet dişli zincire uyuyor dişler aynı. 520 dişli diye aldım. takmak mesele değil ama ön dişli kısmında hiç boşluk kalmıyor hızlı giderken esneyebiliyo diye biliyorum.serviste öyle dedi.kırarsın biyerleri dedi.
Benim karizma cok yakiyo hrde 20 tl ye 114 km gitti
Depoyu fulledim 114 km kullandim tekrar fulledim 20 tl aldi
17 kuruş yakmış.şehir içiyse çok normal.uzun yolda az yakıyo.uzun yolda bu verileri aldıysan rödajdaysan normal, değilsen egzozu kokla sıcakken ama.jiglenin kapalı olduğundan emin ol.koku ağırsa karbratör ayarı yaptır.
Dün Hero'dan karizma modelini test için aldım. Bir müddet bende kalacak,detaylı bir yazı yazmaya çalışacağım inşallah.
İstanbul'dan Kocaeli'ye yaklaşık 166 km yaptım.
Genel olarak motosikletin gaza tepkisi çok iyi.
Biraz titreşim var.
Ön siperlik rüzgara karşı son derece etkili. Gece otoban sürüşü yaptım,zaman zaman yüksek hızlara çıktım aşırı bir rüzgar hissetmedim.
Farlar güzel,otobanın karanlık noktalarında işimi iyi gördü.
En güzeli ise ybr,cbf gibi comuuterlerda yasadıgımız acaba sollamaya cıksam mı tereddütü genel olarak bu motosiklette yok.
80 ile giderken birden gazı açınca 120-125'leri kolayca görüyorsunuz.
Stabil 100-105 cok keyifli gidiyor.
Şimdilik bunlarla noktalayalım. Gün gün izlenimlerimi ve detaylı test yazısını yazmaya baslayacagım.
Almayı dusunenler için gercekten iyi bir alternatif kanısı olustu su anlık bende,bakalım ilerleyen gunlerde ne olacak
Sehir ici kullandim ve 20 tl aldiginda 900 km deydim suan 940
Bende almak istiyorum kırmızı rengi çok hoş duruyor cbf i satayım alıcam nasipse alanlarda takas yapmak isteyen olursa kirmizı rengini konuşabiliriz kuryeyim ben motoruda.kuryeye vurucam kuryede kullanilabilirmi arkadaşlar günde ortalama 300 km yol yapiyorum oturuş pozisyonu şehir içi dişı yorarmı cbf ci birini
Ayrıntılı yazıyı bekliyorum. Uzun yokuş, iki kişi motoru boğmadan çıkılabilecek hız, titreşim başladığı ve etki ettiği yerlere değinirsen sevinirim. Teşekkürler şimdiden.
@Uğur
Bu motoru çok araştırdım.. Kullanıcısı değilim ama motor alacak olsaydım bu makineyi tercih ederdim.
Tip olarak racing ve commuter karışımı bir motor olmuş..
Renk çeşidi çok, yakıt tankı 15 lt Rezerv 2 lt 5 Yıl garanti olması çok çok iyi..
Hintliler yakında japonları sollucak gibime geliyor.
Bu markanın DASH modelide çok güzel
Üstadım motosikleti alalı su ana dek 200 km oldu. İstanbul Kocaeli yolunda rampalarda bayılmadan gaz aca aca gittiğimde ivmelenme devam etti.
Açıkcası bir commuterda yasadıgımız acaba sollamaya cıksam mı,sagda mahkum olma hissiyatı yok..
Titreşim tvs apacheden biraz daha az ama var. Yok diyemeyiz. Beni rahatsız etmiyor. Çünkü cc'ye göre ivmelenmesi çok güzel.
Stabil 100-110 cok guzel gidiyor Gazı biraz acınca 130'lara cok güzel cıkıyor.
Disli modifikasyonu ile 150 km hızlara cıkarılabilir ama su an bence gereksiz bir islem olur.
Görünümü ilgi ve dikkat çekici. Frenajlar güzel. Yarın dik bir yokuslu rotam var orada bakalım nasıl gidecek
200 km'lik izlenimler simdilik bunlar.
Bu arada benzin gostergesinde R noktasında ısıgın yanıp sonmesi esnasında motor daha ne kadar gider,kılavuzu bulamadım. Merak ediyorum.
Yakıt olarakta bendeki test motosikletinde performans egzoz olmasına ve zaman zaman devirli kullanıma rağmen 3 litre civarlarında bir tüketim dusunuyorum ama net olcemedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:11 ----------
Gidon M gidon diye tabir edilenlerden. Cbf,ybr gibi duz bir oturus pozisyonu yok. Biraz racing kullanıyor havası veriyor.
Şehir içi gerçekten kıvrak,güzel gidiyor. Otoyollarda ise cbf ile arasında neredeyse 2 kat performans farkını zaten kullanınca goreceksiniz.
Bindim uzerine ilk geldiği zamanlarda ancak çalişırken görmedim oturuş cbr 250 ile aynı ancak o tarzlara binnedigimden gunde 300 km de beni ne denli yorar bilmiyorum
merhaba bulunduğum şehirde henüz çanta demiri gelmedi taktıran arkadaşlar nerde taktırdınız acaba internetten bi yerden temin edebilirmiyim ayrıca kızaklı olanları var mı
Bi tuaflik var benim karizmada daha once km de 175 bu seferde 149 km 29 tl yakti km 195 yakmis jigle falan acik kullanmiyorim hatta jigle ile calistiriyo sonra kapatiyorum servise sordum yanlis hesapliyosundur dio hesap ortada dedim karbirator ayari bozuk olabilir diolar die yok ole bise dedi hayirlisi bklm
sen bi 2bin kmyi devir.sonra netleşecek herşey.başta yakıtı takma bu kadar.benim motor bi ayar bozdu rodajda nasıl oldu bilmiyorum...arada teklemeler gaza basmadan çalışmamalar falan..200 kmde bi depo bitti.servis motorda bişey yok dedi.yani yakıtı takmıyorum da...tekliyo arada gaz yemiyo falan...neyse sevdiğim bi tamirci var verdim oraya akşamdan sabaha gittim aldım tıkır tıkır maaşallah.10tlye herşey çözüldü ayarları elden geçirmiş.
not:(alıntıdır arkadaşlar)
Az benzin, fazla hava karışımı:
. Gazlama sağır ve motor bayılıyorsa.
. Gaz verince tepki yok kapatırken motor gaz yiyorsa.
sıcak havada daha iyi soğuk havada kötü çalışıyorsa.
. Hava filtresi çıkarılınca motorun çalışması kötülüyorsa.
. Motor patlama sesleri çıkarıyorsa.(buji çakmadan patlama oluyorsa da bu sesler oluşur).
Benzin karışımı çok fazla:
. Motor soğukta daha iyi çalışıyorsa.
. Hava filtresi çıkarılınca motor daha iyi çalışıyorsa.
. Fazla benzin tüketimi oluyorsa.
. Gazlamanın olabilmesi için gaz kolunun devamlı açık tutulması gerekiyorsa.
. Egzozdan siyah duman geliyorsa ve egzoz çıkışında kurum oluşuyorsa.(Benzinin yanmadan atıldığının göstergesidir).
. Rölantide motor sert yada tekleyerek çalışıyorsa.
. Gazlama düz(ivmesiz) ve düzensiz(akıcı değil) ise.
Basitçe hava filtresinin girişini tıkadığınızda karburasyon iyileşiyorsa hava karışımı fazla zayıflıyorsa benzin karışımı fazla demektir. Eğer fazla benzin karışımı olduğundan şüpheleniyorsanız hava kapağının tepesini açın yada hava temizleme parçasının, bu durumda motorun gidişinde düzelme oluyorsa benzin hava karışımı dengesi hava aleyhine bozulmuş demektir.
Şayet motorunuzda benzin giriş musluğu varsa bunu kapatın. Bu durumda motorun çalışması bayılıp durma oluyorsa hava karışımı fazla eğer çalışma da önce düzelme sonra durma oluyorsa benzin karışımı fazla demektir. Manuel jikle açık kalırsa da motorda boğulma tabir edilen fazla benzin karışımın sebep olduğu arıza durumları olabilir.
Test motorum 250 km oldu. CC'ye göre tık diye 120'ye çıkıyor. Sollama,sıkıştırma derdi yok.
Yokuşta bayılma vs asla yok. 120 ile girdiğim yokuştan hızlanarak çıkıyorum.
Artçı ile sürüşte fark yok gibi. Genelde artçı ile temkinli sürdüğüm için fazla zorlayamıyorum.
Son hız denemesi 135 olarak gordum bu aksam. Vites araları kısa.Keske 6. vites olsaymıs diyorum zaman zaman.
Detaylar gelecek ama ondan once değinmek istediğim test motosikleti konusunda bize kolaylıgı saglayan Hero'ya ayrı bir tesekkür ediyorum.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)