Motorumuza ilave bir bel desteği veya daha ergonomik bir oturak(sele) takabilirmiyiz acaba? Bir bilen anlayan varmıdır?
Motorumuza ilave bir bel desteği veya daha ergonomik bir oturak(sele) takabilirmiyiz acaba? Bir bilen anlayan varmıdır?
Arkadaşlar yoğun bir dönemden sonra döndüm...anılcan tel noyu özelden attım malumat.arkadaşlar egzoslarda 5'er adet susturucu var ben üst egzosa ufak bi kaç delik açtırıp alt egzostan da bir susturucuyu söktürdüm sese inanamazsınız ilk fırsatta video atacağım.SHOVEL sıyırma var diyor ilk kalkışta debriyaj elciğini ayarlatman lazım o sıyırıyordur...tekrar tekrar söylüyorum Lastikleri değiştiriniz ... vites sert geçişler söyle böyle diyenler 1000 km den sonra biraz daha yumuşayacak yok çok daha çabuk olsun diyorsanız ayak vitesilğini dışa doğru hafifçe çekiniz zorlamadan ama, sonrada birleşim yerine wd40 yada benzeri bir ürün yağlayınız bakın Nasıl yumuşuyor başka derdi olan))
mayday tekrar hoşgeldın.. lastikleri degıstırmeyı bende cok ıstıyorum ama tam ölçülerde tel jant lastigi nerden nasıl bulabilirm yardımcı olurmusun
birde şu egzosdaki susturucular nerde ve nasıl cıkarırız onuda gösterirsen cok sevınırım
DegasTrol valla lastikler biraz sorunlu çünkü orjinal ölçülerde çok seçenek yok almışken iyi bir lastik alsak desek Metzeler in takımı 620 tl civarı Sava ve İRC anlaş var bunlar da takımı 200-250 civarı tutuyor ama yol tutuşu cidden tereddütlü .Jant olayına gelince benim bildiğim tel jantlar dubleks(Tubeless-lastikte TL yazar) lastikleri desteklemiyor güvenilir değil mecburen iç lastikli TT(tubetype) lastik seçeneğindeki sıkışıyoruz jantları da değiştirsek desek lastik + jant bariz masraflı gelir benim tavsiyem herşeyden önce sağlık deyip metzeler e yönelmek ama az ve kuru zeminde binerim çok yatırmam vb.şekilde kendini ikna edebilirsen Sava yada İRC Anlas a bakabilirsin karar senin...Egzosa gelince işini düzgün yapan her motosiklet servisine götürüp alt egzosun en dıştaki susturucusunu söktüreceğim dediğinde yaparlar,sesini dinlersin biraz daha sert olsun istersen üst egzostan bi kaç delik açtırıp stray mat siyah boya ile de işlemi kapattırırsın bu kadarkendim yapacam dersen al eline düz kalın uçlu bir tornavida alt egzosun içteki en dış kapağı kenarından gir biraz oynadı mı yerinden çıkar zaten...Bide tavsiye çıkardığın susturucuları atma yarın bir gün satarken alıcı sesli derse verirsin oksitleme ile geri takılabiliyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------
110 90 16 İç Lastikli (TUBETYPE-TT) Ön ve 130 90 15 İç lastikli arka...
Daha önce söylendi mi bilmiyorum, bugün tesadüfen gördüm, bunun üreticisi UM Global firmasıymış :
http://umglobal.com/en/index.php/cru..._commando_2016
Sayfada aşağı inerseniz iki rengi daha var, birisi de haki yeşil. Bence çok güzel duruyor.
Bu Konudaki Bilgiler Gerçekten Çok Yararlı Bende Seneye Falcon Freedom 250 almayı Planlıyordum 15 sayfa boyunca okudum ve netleşti artık yazın alıcam kısmetse motorumu bilgiler fotoğraf ve video için herkese teşekkürler bir arkadaş keske motorunu motovlog çeken bir arkadaşa versede test yapsa alıcı kitlesi çoğalır diye düşünüyorum pek forum araştırmayı sevmeyen insanlarımız var Herkese İyi Forumlar..
merhaba arkadaşlar daha öncede yazmıştım buraya motoru 300 kilometre bakımına götürdüm, km saati bozuk sanıyordum ama değilmiş ben okumayı bilmiyormuşum meğer jikle teli yok dedim bana kurulumda kutudan çıkmadı debriyaj teli yada fren teli takalım dediler bende gerek yok kalsın dedim çok saçma geldi çünkü.Bakım bitti motoru almaya gittim iyice temizlemişler yağını değiştirip zincirlerini yağlamışlar, motoru bakımdan aldım yola çıktım benzinlikte indim bi baktım dedim bu motor benim mi inanılmaz güzel olmuştu vites geçişleri falan, demek bakım yapınca farkediyormuş.500.KM ye falan geldim 3 gün önce çok soğukta ve trafikte kaldım malum istanbul debriyaja birşeyler oldu, ful basılıyken yarım debriyaj falan takılıyor bazen, bazen düzeliyor.internetten manuel karbüratör ayarının nasıl yapıldığını öğrendim denedim çalıştırırken falan baya faydalı oldu bir adette video çektim belki birinizin işine yarar.
https://www.youtube.com/watch?v=mbQI...ature=youtu.be
Kardeşim manuel jikleyi göstermişsin eyvallahta neden jikleyi tamir ettirmedin ?
rölanti ayarı degılmı ora ?
Anılcan uğraşmak istemedim final haftasıydı işti falan girdi araya kolayına kaçtım anlayacağın
lan bu ney :D
www.youtube.com/watch?v=C5hV56tGCSg
Arkadaşlar araniza hoş geldim öncelikle. forumda surekli bahisleri gecen sorunlarin giderildigini idda ettikleri(fabrika ve bayi tarafindan) 2016 model freedomumu pazartesi teslim aliyorum. Motora karar verisim ve bilgi asamasinda satir satir okuyup bilgi edindigim için paylasim ve tecrubesini aktaran herkese teşekkürler. Motor gelince bilgi paylasimlarina başlayacağım.
Kardeslerim oncelikle herkese selamlar.tekeriniz düz basin.Anilcan kardesimin ilk gunden beri yazmis oldugu ve diger kullanici arkadaslarimin yazdigi yorumlarin takipcisiydim.Bende falcon freedom250 kullanicisiyim.ve motor hakkinda bi kac bilgi paylasmak istiyorumm.Motorum su an 2000 km ye yaklasmakta.pekcok kardesimin dile getirdigi Vale motor olsun baska bir motosiklet bayisi olsun motoru nerden alirsaniz alin saglam bi ustaniz olsun ve motora bakim yapsin.cunku bu bayilerde motor monte asamalari gelisi guzel yapilmaktaa.(istisnasiz hepsi icin gecerli).Ustama goturdugum zaman aku kablosundan benzin hortumuna varacak vs. en ufak detaylari tekrar duzeltme islemi yaparsaniz motorda bi sikinti yasamazsiniz.Daha oncede motorlarla ilgili pek cok tecrubem oldugu icin motorumun zincir dislisini 15 likten 17 lik disliye cikrttim.Bunu hepinizin denemesini istiyorum.Cunku freedomda zincir boslugu az da olsa var 17 lik disli atinca vites gecislerinde rahatlama oldugunu goruceksiniz.5.viteste 120 yapiyorken su 4.viteste 120 yi zorluyo ve 5.vitesi istiyo.Km sayaci kronik her motorda sorun cikartmis bendede oldugu gibi.Cin mali bi motor icin ufak arizalar oldugu icin pek ustune dusulmemeli.Motorun sabah sogugundan calismadigini soyleyen kardeslerim var motorun akusu motora tam anlamiyla yetmiyo kaliteli bi aku isinizi gorur yada benim gibi 5 dk isitmaniz yeterli.Ses konusuna gelince motoru sesi tok ama chopper gorunumlu oldugu icin etrafdakilerin ve benim tatmin olmam acisinda egzoz ici susturuculari cikartarak iyi bi ses elde ettim.simdilik bu kadar
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:20 ----------
Unutmadan şunlarida eklemek istiyorum motorun gaz teli ve debriyaj teli kalitesiz ya sifirini alin yada siringayla yag bastirin.Tekere gelince lastikler kaliteli demiyorum ama ilk yagmur yagdigi anda yada bi anlik su birikintiside motor tereddut ettiriyor size onun disinda yagmurda kullandim bi sikinti yartamayin.Genelde turkiyede soyle bi bilincalti var.Gercek bi chopper kullanicisi chopperda kaymaz.Ben de gercek chopperci degilim cunku bizler motoru scooterda yada racing temali motorlarda ogrendik .choppera racing gibi davranirsaniz uzer ve uzulursunuz.Ilk 1 hafta bunlari yasadigim icin soyluyorum.Sozlerim meclisten disaridir.Motorunuzu zincir spreyi frenlerinizi balata spreyi ile temizleyi ihmal etmeyin.Zenon far taktirmayin derim bi kardesimiz taktirmis umarim zenonun kuvvetini far girisi kaldirir yoksa yanar.orjinal fabrikasyon aynalar bes para etmez degistirin derim.herkese keyifli surusler
Chopper bi motor olarak falcon freedomuma bugunden itibaren baslayacak olan modifiye islemlerimi siz degerli kardeslerime paylasmaktan gurur duyarim .keyifli surusler . detaylari aktaracagim
Bugun sans motorlara bakarken bitane gordum komsunun tavugu komsuya kaz gorunur diyemi yoksa 3 haftadir tamirden bakimdan cikmayan motor ozlemindenmidir cok hos gözüktü gözüme motor tabikide hemen buraya damlayip bilgi edinmek istedim şuanki düldülümden sonra (seyhan 250) alinabilcek bir motor gibi geldi biraz daha arastirmasini yapmak gerek tekeriniz düz bassin
[/COLOR]BENDE FREEDOM KULLANICISIYIM .BALIKESİRDEN ARKADAŞLAR VARMI.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:20 ----------
SELAMLAR.BENDE FREEDOM KULLANICISIYIM.BALIKESİRDEN ARKADAŞLAR VARMI.
Arkadaslar tekrardan selamlar. 19 ocak ta motoru teslim aldim iskenderun bayisinden.
Oncelikle montaj konusunda suna deginmek istiyorum ki satis yapan bayilerce tam olarak yapilamadigi kanaatindeyim. Benm aldigim bayi satis ve tamirat islerini beraber yaptigindan motorun montajini yapip yaklasik 10 km test surusu yapip tum kontrollerini motorbuzerunde tamamlayıp teslim ettiler ve 10 gunde surekli artci ile 300 km yi buldum hicbir sorun cikmadi. Eger sadece satis yapan bir bayi ise bir tamirciye muhakkak gosterin ustune.
2016 modelini 6400 tl ye aldim ki malumunuz bu tarzdaki en uygun motor bu ve fiyatinin karsiligini tam olarak veriyor.
Goruntu olarak cok dikkat ceken kasli ve oturakli, hem surucu hem artci oturma pozisyon ve rahatligi cok iyi. Motor gayet atik ve kontrolu iyi hem dusuk hizda trafikte hem yuksek hizda aerodinamigi guzel. Tekerlere gelince ortalama bir tutusu var ancak islak zeminde farkedilir bir guvensizlik veriyor.
Benzin gostergesi duzenli calismiyor. Bos dolu ve ortadan ibaret. Aynalari diger kronik sorunu hem yukseklik hem konumu hissedilir bir eksiklik ivedi yenilenmesi gerekmekte.
Vites gecislerinde bir sertlik var ancak km yaptikca farkedilebilir bir duzelme oluyor ve bosa alma konusu arka pedal yarimla cidden sikinti gibi gelmisti bana bayiye goturup soyledigimde bir kac dakikalik bir ayarlama ile cok rahat alinir hale getirdiler.
Uzun yol performansi icin birsey demem icin cok erken ancak artci ile yaklasik 70 km durmadan ve hizli seyir yaptim en cok hic bir zorlanma olmadi. Hiz 80 uzerine ciktiginda ayaklarda agirlikli bir titreşim oluyor ancak asiri ve rahatsiz edici degil. Tahminim 2.5 saat civari vucudu ve motoru yormadan kesintisiz yol yapilabilir.
Bu arada bazi arkadaslar yazilarini sokmekten bahsetmisti. Motorun temizligini yaparken koseden kalktigini farkettim ve tutup cektigimde sokuldu. Meral falan değil, plastik ve altinda kagit bant ile yapistirilmis. Siz sokmesenizde bir ay icinde o dokulmeye baslayacaktir zaten. Sökün islatip parmaginizla ovalayin iz falan kalmiyor hic, bence kucukte olsa buda bir arti.
Basima gelen aksilik tecrube ve deneyimlerimi iyi kotu ne olursa aktarmaya paylasmaya devam edecegim. Keyifli surusler herkese. Iyi gunler.
http://imageshack.com/a/img921/946/w2upFP.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:32 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------
yazıları bende sökmek istiyorum .fotograf varsa ekleyebilirmisiz.
merhaba arkadaslar bende konyadan freedom kullanıcısıyım. (motorun üstünde poseidon yazdıgına bakmayın :D yaklasık 6 aydır hergün biniyorum.
genel anlamda motor istenileni vermeye calısıyor. kesintisiz 600 km yol gittim hiç bir sıkıntı cıkarmadı. suan 20bın km civarındayım.
motorun gözlemlediğim kusurları
lastikleri fazla iyi degil. ben michellin taktım. tam ölcüsünü bulamadıgım için ön 120-80-16 arka 130 - 80- 16 yaptım suan gayet iyi
km göstergesi arızalandı henüz müdahale etmedim
arka cantaları ilk koydugumda egzoza yapıstı bence canta destegi flan bişey yapılmalıydı. bende yaptım
motorda 4000 - 5000 devir arasında bir zırıltı geliyor . cözülemedi
sonradan motordan daha fazla ses gelmeye basladı- sözde silindir piston flan degişti. ama haala aynı.
2 kere gaz telim koptu
ve suan takıntı yaptıgım nokta ARKA AMARTİSÖRLER COK YUMUSAK.
en kötü yanı malzemesini servis haricinde cok zor buluyorsunuz.
ve sizlere sorum olacak. arka amartisörler arkayı sag sol yaptırırmı. mesela yol cızgılerınden gecerken flan sallıyor teker. yada dönüşlerde tam güvenemiyorum.
ayrıca lastikler iç tekerli oldugu için yola cıktıgımda patlıcakmı korkusu oluyor. fikri olan varsa buna nerden jant bulabilirim
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)