merhaba.
yeni alan arkadaşlara naçizane tavsiyem; lastiklerine çok dikkat edin. yerde bir kaşık su görse hemen kayarsınız. ayrıca yeni lastiğin rodajı olmadığı için dönüşlerde motoru yatırmayın. hele yağışlı havada asla. kuru havada azar azar yatarak lastiği alıştırın. çünkü yeni lastik üzerinde mum gibi bir tabaka var. bu tabaka gitmeden lastik daha da kaygan oluyor.
hayırlı olsun, hayırlı yolculuklar
Sorun karbüratörün hava ayarı ve jikle ayarı. Önceki sayfalarda nasıl yapılacağını detaylı bir şekilde anlatmıştım. Eğer motorun en son bakımının üzerinden 2000-3000km geçmişse rutin bakımını yaptırın (yağ değişimi) buji ve hava filtresini de mutlaka değiştirin.
Hocam ne yaparsanız yapın, fabrika çıkışı gelen lastikler dandik. Islakta vıjjjjt diye kayıveriyor. Ne olduğunu anlamadan kendinizi yerde bulursunuz Allah muhafaza.
Paraya kıyın tanesi 100 küsür TL'den bir çift Michelin lastik taktırın farka inanamayacaksınız.
Arkadaşlar merhaba yeni konu açmak yerine buradan yazmayı tercih ettim. Öncelikle bizim yakışıklı 2016 model 3400 km de. Hava filtresi, yağı 100 km önce değişti. Kapalı garajda durur ve sağını solunu sürekli kontrol ederim. Asla zorlamam 50 60 km hızlarla gezerim ve artçı çok nadiren olur. Bu kadar titiz davranmama rağmen son 400 km de yakıt tüketimi 4.5L /100 km. Ayrıca motordan benzin kokusu geliyor ve kalkışlarda kavrama geç oluyor,ustaya da gösterdim kaçak sızıntı filan yok dedi. Arkadaşımda da 2017 model aynı motordan var ve onunkinin kavraması ve kalkışı daha seri. Yakıtı da 3.2L/100 km. Hal böyle olunca ben de sizlerden yardım almak isterim. Şimdiden teşekkür ederim.
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
2 seçenek var.
1.si motorun sadece ayarı bozuk. (egzozdan benzin kokusu gelir, başka bir yerden değil)
Çözümü: Hava filtresi degişecek, otomatik jikle ayarı yapılacak, bozuksa değişecek. https://www.youtube.com/watch?v=z23hlj6CQH0
2. Bazı parçalar sorunlu,
Çözüm: Benzin kokusunun kaynağı olabilecek 3-4 parça var.
Hortumlar (hava ve vakum hortumları) sizin motorda sağlam gibi görünüyor
Karbüratör: Diyafram delinince benzin kokusu olur, benim motorda olmuştu. Manifoltla birlikte karbüratörü değiştirmiştim.
Karbüratör manifoldu: Üzerinde "B" yazan parça. Karbüratörün üzerinde yağlanma görüyorsunuz. Bu da kaçak olduğunu gösterir. Karbüratör manifoldu değişmeli. (5-10TL) Benim manifolt hem karbüratör hem de motora bağlantı noktasından sızdırma yapıyordu.
Benzin şamandırasının contası: Önceki sayfalarda resmi var, benimkinden de çok yoğun bir benzin kokusu geliyordu, özellikle de dur kalklarda. Kontrol ettik, Benzin şamandırasının contası sertleşip çatlamış, değiştirmiştik. Sroun çözülmüştü.
Ben hortumlar hariç bu 3 parçanın tamamını değiştirmiştim, benzin kokusu tamamen kesilmişti.
Herkese Merhabalar;
Zn125 scooterımı alalı bir buçuk ay kadar oldu.2007 Model.
Ya bu makina 1 depo ile kaç kilometre gider,Tam 3 defa benzin yüzünden yolda kaldım.Şamandıram bozuktu ilk 2 defa da yaptırdım gene kaldım.
130 km.den yukarı gidemiyorum ve herhangi bir benzin kokusu da yok şu an.Geçen hafta komple elden geçirdim.
30 lira ile 130 km gibi bir değer normal midir?
125cc bir sukuter için 3,5L/100km oldukça iyi bir değer. Sonuçta otomatik vitesli bunlar, manuel vitesli motorlara göre birazcık daha fazla yakabilir. Bence aradaki fark önemli değil. Ha 2.8 ha 3.3
Bir de önceki sayfalarda yazmıştım. Deponun hörgüçlü şeklinden ötürü bu motorda depoyu ağzına kadar doldurmamak gerek. (Bende benzin şamandırasının contası sertleşip çatlamıştı o yüzden fazla yakıt doldurunca şaldır şaldır taşıyordu. Contayı değiştirince sorun bitti ama nolur nolmaz )
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:00 ----------
Bu arada şunu söylemeyi unuttum.
Bunlar karbüratörlü ve otomatik vitesli makinalar. Yukarıda belirtilen sorunlar giderildikten sonra kavramanın doğru dürüst olması için rölanti devir ayarı yapılmalı:
https://www.youtube.com/watch?v=8Bs9YbmLCQQ
Önceki sayfalarda detaylı olarak nasıl yapıldığını anlatmıştım.
@arda4 kardeşimizin sayfalardır verdiği tavsiyeler neticesinde 125 znu veya asya nostaljide sıkıntı yaşamamak için;
1 ) Michelin, Pirelli tarzında 3.5-10 ebatlarında lastik
2 ) EBC marka ön arka balata ( Önler SFA086, Arka H330- honda cg 125 arka)
3 ) Bando varyatör kayış ( 743-20-30 mm )
4 ) NGK Buji CR7HSA
5 ) Gerekliyse Mikuni 125 cc karbüratör
6 ) Gerekliyse Renault 12 Ön Far Camı
7 ) Dişli yağı olarak SAE 90
alınacak ve kaliteli bir 10w40 motor yağıyla birlikte rutin bakımlar (karbüratör ayarı, hava filtresi yenileme, varyatör temizliği vs) yapıldığı sürece uzuuun yıllar kullanabilecek en yakışıklı sukuter.
Fren hidroliği değişimini unutmuşsun
Arkadaşlar çok uzun süre (1 yıldan fazla) fren hidroliği değişmezse ön fren bir acayip oluyor. 3e 5e bakmayın değiştirin gitsin. Fren önemli. Marka olarak da Castrol iyidir, hemen her yerde bulunur, fiyatı da uygundur. Shell vs gibi bilinen markalar da aynı şekilde. Hiç bulamıyorsanız Opet, Petrol Ofisi vs alın.
Tercihen DOT4 kullanın (Zaten piyasada DOT3 kalmadı, yeni çıkan DOT4 fren hidrolik sıvıları eski DOT3 sistemlerine de uygun). Kesinlikle DOT 5 DOT 5.1 KULLANMAYIN!
Benzin göstergesi birçok motorda olduğu gibi bunda da doğru değerigöstermiyor.
Benzin göstergesi yalnızca benzinin azaldığını ya da bitmeye yaklaştığını gösteriyor o kadar. (Kırmızıya geldiyse bitti bitecek demektir. Ben bir kere denedim acaba en dibe kadar düşecek mi diye düşmüyor
Benzin göstergesi yarıya falan geldiğinde gidin benzin alın
Mondial 125ZN 125ZNU incelemesi, izlenimi, kullanıcı yorumları...
Arkadaşlar,
Bu motora ilgi duyan arkadaşlar için bu motor hakkında bildiklerimi özetleyeceğim.
*Mondial 125ZNU (Asya Nostalji vs) yeni üretim nostaljik bir motordur.
*Üretim tarihi yenidir ama klasik tipte bir motordur. (Hero Duet, LML Star, eski Bajaj'lar klasik Vespa scooterler gibi)
*Şehir içinde haydi çok çok çevre yolunda kısa mesafelerde kullanıma uygundur.(3-5km haydi 10km diyelim)
*Gücü ve son sürati diğer motorlara göre düşüktür. Sakin sakin dolaşayım diyen adama uygundur. Çok sürat yapayım, tek teker yapayım, makas atayım vb diyen adama gelmez.
*Mümkün mertebe dış ortamda bırakılmamalı iç mekanda muhafaza edilmeli, en azından üzeri kapalı bir yerde (balkon altı vb) branda ile örtilmeli. (Boyası hep parlak kalsın istiyorsanız)
*Alır almaz kauçuk parçaları (özellikle lastikler, karbüratör) ve frenleri (Balata hidrolik sıvısı) elden geçirin.
*Hor kullanmazsanız kolay kolay sorun çıkarmaz (Isıtmadan kullanmamak, tapagaz kullanmamak, 1000km'de bir hava filtresi yağ değişimi vb)
*Diğer arkadaşların dediğine göre 15000-20000km'den sonra yağ yakmaya başlıyormuş. (Bu kadar kullanmadım bilmiyorum.) Ancak bunu halletmek kolay ve ucuz (piston silindir değişimi 100-150TL + işçilik)
*2 kere Piston silindir değişimi yaparak 50000km'den fazla kullanan arkadaşlar varmış. Bu kadar kullanmadım bilmiyorum.
* Honda CBR125, Yamaha R25 gibi motorlarını satıp bu motordan alıp kullananlar varmış (Evet ben de inanamamıştım. Zevk meselesi)
Yeni konu açmak yerine burdan yazmak daha sağlıklı olur diye düşündüm motorumu 2 hafta önce satmıştım fakat bazı nedenlerden dolayı satışı verememiştim geri aldım bir kaç sorunum var nostaljimle ilgili
1-) tek marş çalışmama: sabahları tek marşta bastığım anda çalışıyor fakat motor sıcakken diyelim ki bakkala girip ekmek aldım direk çıktım gaz vermeden çalışmıyor çalıştığındada ölü gibi çalışıyor gaz vermezsem stop ediyor tekrar gazla çalıştırmak zorunda kalıyorum bunun nedeni nedir?
2)motorum 8900 km de benzin kokusu çokkk var egzostan geliyor çalıştırdığımda bunun nedenini yukarda açıklamışsınız zaten onlara bakıcam
3)2 kişi bindiğim zaman yere çok yakınım ve tümsekten geçerken orta sehpa demiri yere bazen çarpıyo arka amortisör değiştirip daha sert bi amortisör koyup bu işi çözebilir miyim?
4) michelin s1 lastik kullanıyorum kaç psi basmam gerekiyo tam olarak bilmiyorum bilgilendirebilir misiniz
5) ön teker sesi büyük bir sorun mu yaptırmasam olur mu o kronik olan ses
6)bu aralar motordan anlayamadığım bi ses geliyo arka taraftan tümsekten falan geçerken tak tak tak tarzında nedeni ne olabilir
Cevaplarınızla beni aydınlatırsanız çok sevinirim herkese kazasız belasız sürüşler....
1. Karbüratör rölanti ayarından. Önceki sayfalarda detaylıca anlattım.
https://www.youtube.com/watch?v=oVMqQHlsAwc
2.
3. Muhtemelen. Honda Fizy 125'inkisi ile aynı olması lazım. Çinli diğer motorsikletler le de aynı olanını bulursunuz. Arka amortisörü sküp/söktürüp motosiklet parçacılarına götürün. Büyük ihtimalle daha iyi bir amortisör bulursunuz.
4. Shell istasyonlarındaki hava pompaları gayet iyi ve basıncı doğru gösteriyor. Opet istasyonlarında da iyi olanları var. Kullanım kılavuzundaki değerler (25psi ila 32 psi arası). Tavsiye edilen değerden fazla hava basarsanız hem çok zıplar/komforsuz olur hem de tekerler kaymaya daha meyilli olur. https://www.mondialmotor.com.tr/images/urunbelgeleri/125_znu.pdf
Bence 25psi'yi dene. Tabii bunlar lastik soğukken. Lastik ısındıktan sonra bu değerleri basma. Arka tekerin havasını biraz daha fazla 26-27psi yapabilirsin.
5. Gıcırtıdan bahsediyorsan önceki sayfalarda çözümünü anlatmıştım. Ön fren diskini streç filmle iyicene kaplıyorsun, ön tekerin bağlı olduğu salıncakları WD40 ile yağlıyorsun, gıcırtı birkaç aylığına kesiliyor. Bir de tekerdeki kilometre sayacı yağsız kalınca ses yapıyor, çok az bir gres yağıyla yağlayınca kesiliyor. Ama bunun için ön tekeri sökmek lazım.
6. Orta ayaktan geliyordur. Önceki sayfalarda bahsetmiştim yanılmıyorsam.
Bu arada Mondial 125znu ve Asya Nostalji için bir sürü inceleme videosu türemiş internette.
İşte bir tanesi
https://www.youtube.com/watch?v=NJg8NEgCwkg
öncelikle herkese s.a bende inşallah bu znu 125 sahibi olacagım olacagınada ama hiçbir bilgim yok scooterlar hakkında ist trafiginden bıktıgım için arabamı eşime bırakacagım ve znu 125 alacagım nasipse şimdi benim sorularım şunlar müsadenizle;öncelikle haftanın 6 günü günde avcılar-şişli arası gidip geliyorum ortalama 60-70 km arası gidermi ve işyerini akşam geç saatte kapattıgımızdan dolayı gece sürüşüde yapacagım yani aydınlatması nasıl gece farı falan akşam 11:30-12 gibi kapatıyoruz dükkanı ondan sonra yollardayım kullandıgım istikamet genelde sahil bilen arkadaşlar varsa ise ve yardımcı olurlarsa çok sevinirim bu arada motoru sigorta hariç herşey satıcıya ait 5000 tl ye alıcam ilk motorum oldugu için tercihen 0 istiyorum.
cümleten merhabalar, bu model motoruma piston vs bakım yaptırdım. ancak alternatör kapağından ses gelmeye başladıı. kamyon gibi ses geliyor. bunun sebebi nedir bilen yardımcı olabilecek var mı?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)