Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #9881

    Üyelik
    01 Eylül 2015
    @arda4 arkadasa burdan da cok tesekkurlerimi iletiyorum. Bana ve foruma inanilmaz derecede yardimlari dokundu, dokunuyor da. Ona gonderdigim mesaji buradan da yaziyorum ki forumdaki diger arkadaslar da faydalansin.

    Yaklasik 1 haftadir kornam calismiyor ve belki biliyorsundur bu duyguyu, trafige ciktigimda kendimi gorunmez gibi hissediyorum ve surekli tehlike halinde hissediyorum bu sebeple. Bu aksam korna butonunun oldugu kismi soktum ve ici kirliydi wd40 ile bayagi bir sikarak neredeyse banyo yaptirdim. Bir sure bekledikten sonra bastim fakat hala calismiyor. Bir kac gun daha bu sekilde idare edecegim. Sanirim kornanin kendisi ile ilgili bir problem var. En son motoru yikamistim ve on kismindan da su siktim iceri. Daha once sorun olmamisti bu sekilde yikadigimda motoru. Ilgisi olabilir mi? Eger kornanin ayarlariyla ilgili bir problem varsa nasil giderebilirim, kornaya nasil ulasabilirim. On grenaji komple sokmek mi gerekiyor?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #9882
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı donmanoktasi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @arda4 arkadasa burdan da cok tesekkurlerimi iletiyorum. Bana ve foruma inanilmaz derecede yardimlari dokundu, dokunuyor da. Ona gonderdigim mesaji buradan da yaziyorum ki forumdaki diger arkadaslar da faydalansin.

    Yaklasik 1 haftadir kornam calismiyor ve belki biliyorsundur bu duyguyu, trafige ciktigimda kendimi gorunmez gibi hissediyorum ve surekli tehlike halinde hissediyorum bu sebeple. Bu aksam korna butonunun oldugu kismi soktum ve ici kirliydi wd40 ile bayagi bir sikarak neredeyse banyo yaptirdim. Bir sure bekledikten sonra bastim fakat hala calismiyor. Bir kac gun daha bu sekilde idare edecegim. Sanirim kornanin kendisi ile ilgili bir problem var. En son motoru yikamistim ve on kismindan da su siktim iceri. Daha once sorun olmamisti bu sekilde yikadigimda motoru. Ilgisi olabilir mi? Eger kornanin ayarlariyla ilgili bir problem varsa nasil giderebilirim, kornaya nasil ulasabilirim. On grenaji komple sokmek mi gerekiyor?
    estağfirullah, bizimkisi çobanın olmadığı yerde keçiye abdurrahman çelebi denmesi gibi

    Asya Nostalji'de ve Mondial 125ZN'de kornayı sökmek için ön grenajı komple sökmek gerekiyor sanırsam. Mondial 125NU'da ise öndeki metalik renkli grenajı sökmek yeterli diye tahmin ediyorum.

    Korna için birçok seçeneğiniz mevcut ama genelde "DAT korna" diye tabir edilen kornaları tavsiye ediyorlar. 2 hatta 3 korna takmak da mümkün. Dikkat etmeniz gereken şey orjinal kornanın watt değerini aşmamak. Yoksa bir sürü elektriksel arızaya kapı açarsınız.

  3. #9883

    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Selam herkese...Benimde birkaç sorum vardı...

    1. Biz bu motora sürekli çift kişi biniyoruz. Bu motorun tek amortisörü olduğu için arka kısım zamanla yere yaklaştı. Aldığım bilgiye göre tek amortisör yeterli olmuyormuş.

    Bu motora uyan daha uzun bir amortisör alıp taksam sorunum çözülür mü? Yoksa arka kısmın yere yaklaşmasının sebebi başka birşey olabilir mi?

    2. Benim motorum fazlası ile yağ yakıyor, buna bağlı olarak benzin tüketimide son zamanlarda giderek arttı. Sıkıntı silindir, sekman, egz. mili - zinciri falan filan. Sorum şu; illa bunlar değişmelimi?
    En son 2 sene önce değişti. Tamircilere güvenim sıfır olduğundan ustanın başında beklemiştim ne yapıyor, neleri değiştiriyor, az çok bilgim olsun diye..Sanki usta kirlenmiş parçalar yerine sadece temiz parçaları taktıktan sonra sorunum giderildi. Fakat o günden beri yağ yakmaya devam ediyor, son zamanlarda artık 3-4 günde bir korkumdan yağı hep kontrol ediyorum. Buda tabii benim canımı sıkıyor artık.

    Diyorum ki 2 sene önce ustanın yaptığını şu an bende becerebilirmiyim acaba? Yoksa bu işlem ustalık bir işlem mi?

    Diğer bir sorum ; motor tamir oldu hemen ardından yine yağ yapacaksa artık motorun ömrü bittiği anlamınamı gelir bu?...

  4. #9884

    Üyelik
    21 Eylül 2015
    Alıntı EMM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam herkese...Benimde birkaç sorum vardı...

    1. Biz bu motora sürekli çift kişi biniyoruz. Bu motorun tek amortisörü olduğu için arka kısım zamanla yere yaklaştı. Aldığım bilgiye göre tek amortisör yeterli olmuyormuş.

    Bu motora uyan daha uzun bir amortisör alıp taksam sorunum çözülür mü? Yoksa arka kısmın yere yaklaşmasının sebebi başka birşey olabilir mi?

    2. Benim motorum fazlası ile yağ yakıyor, buna bağlı olarak benzin tüketimide son zamanlarda giderek arttı. Sıkıntı silindir, sekman, egz. mili - zinciri falan filan. Sorum şu; illa bunlar değişmelimi?
    En son 2 sene önce değişti. Tamircilere güvenim sıfır olduğundan ustanın başında beklemiştim ne yapıyor, neleri değiştiriyor, az çok bilgim olsun diye..Sanki usta kirlenmiş parçalar yerine sadece temiz parçaları taktıktan sonra sorunum giderildi. Fakat o günden beri yağ yakmaya devam ediyor, son zamanlarda artık 3-4 günde bir korkumdan yağı hep kontrol ediyorum. Buda tabii benim canımı sıkıyor artık.

    Diyorum ki 2 sene önce ustanın yaptığını şu an bende becerebilirmiyim acaba? Yoksa bu işlem ustalık bir işlem mi?

    Diğer bir sorum ; motor tamir oldu hemen ardından yine yağ yapacaksa artık motorun ömrü bittiği anlamınamı gelir bu?...
    Hocam amortisör sorunundan bende müzdaribim. En ufak kasiste çukurda motorun haşatı çıkıyor. Bende beklediğim cevabı alamadım. Güvenilir bir ustan olsaydı onunla konuşabilirdin o da yok anladığım kadarıyla

    Yağ yakması genellikle silindirlerin çizik oluşundan kaynaklanır. Benimde motorum yakıyordu düzenli yağ ekledikten bir süre sonra yağ yakımı azalmaya başladı. Şimdi daha keyfe keder yağ eklemeye başladım. Silindirin vs değişimi için iyi bir ustaya yaptırman gerekiyor. İstanbuldaysan facebook nostalji sayfasında yapan arkadaş olacaktı. Katıl oraya yardımcı olurlar.

  5. #9885
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı EMM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam herkese...Benimde birkaç sorum vardı...

    1. Biz bu motora sürekli çift kişi biniyoruz. Bu motorun tek amortisörü olduğu için arka kısım zamanla yere yaklaştı. Aldığım bilgiye göre tek amortisör yeterli olmuyormuş.

    Bu motora uyan daha uzun bir amortisör alıp taksam sorunum çözülür mü? Yoksa arka kısmın yere yaklaşmasının sebebi başka birşey olabilir mi?

    2. Benim motorum fazlası ile yağ yakıyor, buna bağlı olarak benzin tüketimide son zamanlarda giderek arttı. Sıkıntı silindir, sekman, egz. mili - zinciri falan filan. Sorum şu; illa bunlar değişmelimi?
    En son 2 sene önce değişti. Tamircilere güvenim sıfır olduğundan ustanın başında beklemiştim ne yapıyor, neleri değiştiriyor, az çok bilgim olsun diye..Sanki usta kirlenmiş parçalar yerine sadece temiz parçaları taktıktan sonra sorunum giderildi. Fakat o günden beri yağ yakmaya devam ediyor, son zamanlarda artık 3-4 günde bir korkumdan yağı hep kontrol ediyorum. Buda tabii benim canımı sıkıyor artık.

    Diyorum ki 2 sene önce ustanın yaptığını şu an bende becerebilirmiyim acaba? Yoksa bu işlem ustalık bir işlem mi?

    Diğer bir sorum ; motor tamir oldu hemen ardından yine yağ yapacaksa artık motorun ömrü bittiği anlamınamı gelir bu?...
    Yağ yakmasının birkaç sebebi olabilir:

    1. Silindir kapağı: Silindir kapak contasından yağ sızdırıyordur, Subap lastikleri aşınmıştır, subap ayarı bozulmuştur, subaplar iyicene eskimiştir, değişmesi gerekiyordur vs

    2. Silindir, sekmanlar, piston (Bir tanesi veya hepsi) aşınmıştır, fazla yağ yanma odasına gidiyordur.

    Şimdi en ucuz çözüm çıkma bir sukuter motoru bulup takmak. Muhtemelen en basiti de budur. Senin soruna gelince, Gerekli alet edevatın varsa, elinden iş geliyorsa ve önemlisi bozmaktan kırmaktan korkmuyorsan evet kendin yapabilirsin:

    https://www.youtube.com/watch?v=pdhixkN0Xvs


    Bence güvenilir bir ustaya yaptırırsan daha iyi olur. Çünkü hassas bir iş, birazcık tecrübe gerektiriyor, hatalı montaj durumunda (örneğin sekmanlar yağlanmadan takılıp silindir çizdirilirse) sil baştan yeniden silindir şu bu değişimi gerekebilir.

    Yok ille de ben yapacagım diyorsan Mengu16 ile irtibata geçebilirsin.

    Motor kuralına uygun bir şekilde yapılırsa (en azından piston silindir değişimi) Tekrar yağ yakmaz. Anca 20-25000km sonrasında sekmanlar eskiyince yakabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:39 ----------

    Alıntı UmitY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam amortisör sorunundan bende müzdaribim. En ufak kasiste çukurda motorun haşatı çıkıyor. Bende beklediğim cevabı alamadım. Güvenilir bir ustan olsaydı onunla konuşabilirdin o da yok anladığım kadarıyla

    Yağ yakması genellikle silindirlerin çizik oluşundan kaynaklanır. Benimde motorum yakıyordu düzenli yağ ekledikten bir süre sonra yağ yakımı azalmaya başladı. Şimdi daha keyfe keder yağ eklemeye başladım. Silindirin vs değişimi için iyi bir ustaya yaptırman gerekiyor. İstanbuldaysan facebook nostalji sayfasında yapan arkadaş olacaktı. Katıl oraya yardımcı olurlar.
    Hocam amortisörler özellikle öndekiler çok yumuşak. Yapılabilecek tek şey risk alıp gidip TVS, Hero, Honda parçacılarını gezip birebir aynı modeli bulup taktırmak olabilir. (Honda Activa ve Hero Duet, TVS vb hintli türelerinin ön amortisörlerinin birbir aynı olduğunu tahmin ediyorum, sonuçta bu ZN,ZNU,Nostalji vb Honda Joker'in bir türevi)

    Arka amortisörlerde farklı markalarınki muhtemelen uyacaktır. Mesela Honda fizy'nin arka amortisörünün uyacağını sanıyorum. Farklı çinli amortisörlere de bakabilirsiniz.

  6. #9886

    Üyelik
    18 Temmuz 2017
    Merhaba dostlar. Ben daha 2-3 gün oldu Znu 125 alalı, yaklaşık 100 km falan yaptım. Artçımla geziye çıktım küçük çaplı. 50 km yaptık ama son zamanlarında motor hareket halindeyken gaz kesmeye başladı ve durduğunda stop etti. 4-5 kere oldu bu olay motor hareket halindeyken ne kadar gaza yüklensem de hiç tepki vermedi. tekrar çalıştırmak istediğimde 2-3 dk beklemem gerekti. Sizce ne olmuş olabilir yağı suyu mu bitti yoksa yeni olduğu için mi yaptı böyle. Beni aydınlatırsanız çok minnettar kalırım.

  7. #9887
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Kısa cevap karbüratör

    Karbüratör'ün rölanti ayarını yaparsan sorun düzelir. Önceki sayfalarda detaylıca anlattım.

  8. #9888
    ozzman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2016
    Şehir
    Bursa
    Benzer bir sorun ben de yaşamıştım yolda giderken gaz verdiğim zaman öne doğru yığılıp kalıyor kenara çekip orta sehpaya kaldırdığımda çalışır durumdayken tabiki gaz verdiğim zaman rolanti düşüyor teker dönmüyordu kayışın sıkışma ihtimalini düşündüm hep sorun bambaşka çıktı beyin dedikleri avuç içi kadar siyah bir parça var koltuğu söktükten sonra yanlış hatırlamıyorsam sol tarafta içte onu değiştirdik sorun düzeldi bir daha da o problemi hiç yaşamadım garanti devam ediyorsa ve etmesini istiyorsan direkt olarak servise git bu arada o parça 36 tl :D
    İki gün önce 12300 km de sattım motorumu 2014 modeldi ne yalan söyleyeyim şu an büyük bir boşluk var ama alan arkadaş için buradan da söylüyorum tekeriniz tep düz bassın aklında sorusu olan almak yada almamak konusunda tecrübelerimi elimden geldiğince dilim döndüğünce aktarmaya hazırım

  9. #9889

    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Selam Arkadaşlar,

    Niyetim motorumu 150 cc yapmak.
    Silindir ve silindir kapağının değişmesi gerekiyor yanlış değilsem ve gerekli ayarların yapılması lazım tabii. (Yapılması gereken ince ayarlar hakkında da bilgi verebilen olursa sevinirim.)

    Böyle bir işlemde karbüratör veya farklı bir parçanında değişmesi gerekir mi? Sonuçta motorun gücü azda olsa artacak veya değişecek.

    Diğer bir sorum; 2 sene öncede benim motorun silindiri değişmişti, silindir ile beraber tüm değişecek yedek parçaları kendim temin etmiştim. (Motorcudan kazık yemekten kurtuldum😊)
    Motorcu tüm yedek parçaları git al dedi fakat silindiri illa ondan almam için ısrar etti. (Yanlış hatırlamıyorsam onda suzukiye ait silindir vardı ve onu taktı benim motoruma.)
    Sorum şu ki; tavsiye edebileceğiniz silindir ve silindir kapağı markası var mı 150 cc'lik?

    Teşekkürler şimdiden cevaplarınız için...

  10. #9890
    Tarkovsky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF 250 Rally
    Herkese merhaba,

    Yaklaşık 3-4 ay önce Mondial 125 ZNU aldım 2017 model, sıfır km olarak.

    Şu an 1200KM'de, 1000KM bakımını yetkili serviste yaptırdım. Rodajı kitapçığa uygun şekilde yapıldı. Servis 1000 bakımı için 75TL gibi bir ücret aldı. Yağ değişimi, fren ayarları yapıldı. Satın aldığım bayiinin işgüzarlığı yüzünden eksik bırakılan vidalar, gevşek vidalar düzeltildi.

    Henüz beni yolda bırakacak bir sorun yaşatmadı ancak açıkçası bu scooter'ı aldığım için çok da memnun değilim. Her an bir yerine bir şey olacakmış gibi, hiç güven vermiyor bana. Sorunlarımdan birkaç tanesini aşağıda yazacağım, umarım yardımcı olursunuz. Motor konusunda çok bilgili biri değilim.

    1. Ön Teker Fren Takımı Sesi
    Özellikle yokuş aşağı inerken ön fren takımları sallanıyormuş gibi ses geliyor, ön fren levyesini çektiğimde bir boşluk oluştuğunu farkediyorum yokuş aşağı inerken. Levyeyi çektiğimde "çat" diye bir sesle o boşluk kapanıyor, diske bir şey vuruyor gibi yani. Yokuş aşağı giderken bu sallanma, tıkırdama sesi beni aşırı tedirgin ediyor, her an fren patlayacakmış gibi hissettiriyor korkudan yokuşlardan kaçınıyorum sürekli. Ve bazen de yine yokuş aşağı inerken bir şey diske sürtüyormuş gibi ses çıkarıyor. Çözemedim bu problemi.

    2. Yokuş Aşağı Gaz Almama
    Diyelim ki dik bir yokuştan frenlerin yardımıyla yavaş yavaş aşağı iniyoruz, yokuşun sonuna geldik ve gazı açıp ilerleyeceğiz. Öyle olmuyor işte, gazı açtığım anda motor boğuluyor sanki motor freni yapıyormuş gibi bir his veriyor ve beni öne itiyor. 2-3 saniye sonra hızlanmaya başlıyor. Bu nedendir?

    3. Arka Fren

    Arka frenleri berbat, nerdeyse durmuyor diyebilirim. Özellikle ortalamanın üzeri bir hızda seyrediyorken o frenlerin motoru durdurması imkansız. Bırak durdurmayı, yavaşlatmıyor bile. Üstelik bu fren ayarını çok iyi şekilde yaptırmama rağmen. Servisin dediği de "abi bu kadar oluyor anca bu motorlar". Bir parça değişimi vs. gibi bir şeyle çözülebilir mi bu sorun?

    4. Yakıt Tüketimi
    Az falan yakmıyor bu motor. 20TL'lik benzinle maksimum 100km gidebiliyorum. Üstelik hız yaptığım da yok, ortalama 40-50 km ile gidiyorum, tek kişi.

    5. Korna Çalışmıyor
    Kornam durduk yere çalışmamaya başladı. Sonra bir ara çalışır gibi oldu, yine bozuldu. 2-3 gün sonrasında kontrol düğmelerinin olduğu kısmı söküp temizledim, WD40 sıktım biraz da. Bundan 1 gün sonra tekrar çalıştı, 1 hafta kadar çalıştıktan sonra yine çalışmamaya başladı.


    Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.

  11. #9891

    Üyelik
    18 Eylül 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 ZNU
    Alıntı Tarkovsky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba,

    Yaklaşık 3-4 ay önce Mondial 125 ZNU aldım 2017 model, sıfır km olarak.

    Şu an 1200KM'de, 1000KM bakımını yetkili serviste yaptırdım. Rodajı kitapçığa uygun şekilde yapıldı. Servis 1000 bakımı için 75TL gibi bir ücret aldı. Yağ değişimi, fren ayarları yapıldı. Satın aldığım bayiinin işgüzarlığı yüzünden eksik bırakılan vidalar, gevşek vidalar düzeltildi.

    Henüz beni yolda bırakacak bir sorun yaşatmadı ancak açıkçası bu scooter'ı aldığım için çok da memnun değilim. Her an bir yerine bir şey olacakmış gibi, hiç güven vermiyor bana. Sorunlarımdan birkaç tanesini aşağıda yazacağım, umarım yardımcı olursunuz. Motor konusunda çok bilgili biri değilim.

    1. Ön Teker Fren Takımı Sesi
    Özellikle yokuş aşağı inerken ön fren takımları sallanıyormuş gibi ses geliyor, ön fren levyesini çektiğimde bir boşluk oluştuğunu farkediyorum yokuş aşağı inerken. Levyeyi çektiğimde "çat" diye bir sesle o boşluk kapanıyor, diske bir şey vuruyor gibi yani. Yokuş aşağı giderken bu sallanma, tıkırdama sesi beni aşırı tedirgin ediyor, her an fren patlayacakmış gibi hissettiriyor korkudan yokuşlardan kaçınıyorum sürekli. Ve bazen de yine yokuş aşağı inerken bir şey diske sürtüyormuş gibi ses çıkarıyor. Çözemedim bu problemi.

    2. Yokuş Aşağı Gaz Almama
    Diyelim ki dik bir yokuştan frenlerin yardımıyla yavaş yavaş aşağı iniyoruz, yokuşun sonuna geldik ve gazı açıp ilerleyeceğiz. Öyle olmuyor işte, gazı açtığım anda motor boğuluyor sanki motor freni yapıyormuş gibi bir his veriyor ve beni öne itiyor. 2-3 saniye sonra hızlanmaya başlıyor. Bu nedendir?

    3. Arka Fren

    Arka frenleri berbat, nerdeyse durmuyor diyebilirim. Özellikle ortalamanın üzeri bir hızda seyrediyorken o frenlerin motoru durdurması imkansız. Bırak durdurmayı, yavaşlatmıyor bile. Üstelik bu fren ayarını çok iyi şekilde yaptırmama rağmen. Servisin dediği de "abi bu kadar oluyor anca bu motorlar". Bir parça değişimi vs. gibi bir şeyle çözülebilir mi bu sorun?

    4. Yakıt Tüketimi
    Az falan yakmıyor bu motor. 20TL'lik benzinle maksimum 100km gidebiliyorum. Üstelik hız yaptığım da yok, ortalama 40-50 km ile gidiyorum, tek kişi.

    5. Korna Çalışmıyor
    Kornam durduk yere çalışmamaya başladı. Sonra bir ara çalışır gibi oldu, yine bozuldu. 2-3 gün sonrasında kontrol düğmelerinin olduğu kısmı söküp temizledim, WD40 sıktım biraz da. Bundan 1 gün sonra tekrar çalıştı, 1 hafta kadar çalıştıktan sonra yine çalışmamaya başladı.


    Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkürler.
    Bende sıfır oalrak aldım bana da heran yolda kalacak gibi hissettiriyor. Bu hafta sonu bi kaza yaptım. Önümde ki araç ani fren yapınca bende frene bastım fakat motor kaydı ve yattı arabaya arkadan çaptık sürüklenerek. Bende ve motorda görünürde birşey yok ama motoru kaldırdığımda gidonun seleye doğru geldiğini farkettim. Bindiğimde ise dizim sığmadı. Servise götürdüm şase yamulmuş dedi. 2-30km ile giderken motorun görselinde de hiç bozulma olmadan şase nasıl yamulur anlamış değilim.
    Sizin sorunlarınıza gelince, bildiğim kadar cevaplayayım.
    1-) bende ilk aldığımda aynı sorunu hissettim aldığım yerin servisine götürdüm bunun normal olduğunu söyledi inanmadım yenibosnadaki evime yakın olan servise götürdüm tekrar sağolsun oradaki görevli frenden bir parça söktü birşeyler yaptı tekrar taktı ve sorun çözüldü.
    2-) Yokuş aşağı inerken motor boşa almış gibi oluyor rolantide gider hatta sesinden anlarsınız. Siz gaza basınca da arabalarda olduğu gibi kavramaya başladığı için hafif bi yığılma yapar bu normal.
    3-) Arka frenler dediğiniz gibi berbat, yukarıda yazdığım gibi kaza bile yaptım frenler ve teker yüzünden.(Orjinal tekerler çok kayıyor bildiğin naylondan yapılmış resmen) buna bende henüz bir çözüm bulamadım. Lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum ama.
    4-) 18 tl ile 100-110 km arasında yol yapıyorum bende. Ama sizin dediğiniz gibi 40-50 gitmiyorum. yola göre 90 yaptığım da oluyor.Ortalama 16-17 kuruş yakıyor.
    5-) Korna su falan aldıysa paslanmış olabilir servisle görüşün çözülmezse değişim talep edin.

  12. #9892
    Tarkovsky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF 250 Rally
    Alıntı konig_hakan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende sıfır oalrak aldım bana da heran yolda kalacak gibi hissettiriyor. Bu hafta sonu bi kaza yaptım. Önümde ki araç ani fren yapınca bende frene bastım fakat motor kaydı ve yattı arabaya arkadan çaptık sürüklenerek. Bende ve motorda görünürde birşey yok ama motoru kaldırdığımda gidonun seleye doğru geldiğini farkettim. Bindiğimde ise dizim sığmadı. Servise götürdüm şase yamulmuş dedi. 2-30km ile giderken motorun görselinde de hiç bozulma olmadan şase nasıl yamulur anlamış değilim.
    Sizin sorunlarınıza gelince, bildiğim kadar cevaplayayım.
    1-) bende ilk aldığımda aynı sorunu hissettim aldığım yerin servisine götürdüm bunun normal olduğunu söyledi inanmadım yenibosnadaki evime yakın olan servise götürdüm tekrar sağolsun oradaki görevli frenden bir parça söktü birşeyler yaptı tekrar taktı ve sorun çözüldü.
    2-) Yokuş aşağı inerken motor boşa almış gibi oluyor rolantide gider hatta sesinden anlarsınız. Siz gaza basınca da arabalarda olduğu gibi kavramaya başladığı için hafif bi yığılma yapar bu normal.
    3-) Arka frenler dediğiniz gibi berbat, yukarıda yazdığım gibi kaza bile yaptım frenler ve teker yüzünden.(Orjinal tekerler çok kayıyor bildiğin naylondan yapılmış resmen) buna bende henüz bir çözüm bulamadım. Lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum ama.
    4-) 18 tl ile 100-110 km arasında yol yapıyorum bende. Ama sizin dediğiniz gibi 40-50 gitmiyorum. yola göre 90 yaptığım da oluyor.Ortalama 16-17 kuruş yakıyor.
    5-) Korna su falan aldıysa paslanmış olabilir servisle görüşün çözülmezse değişim talep edin.
    Öncelikle çok geçmiş olsun.
    Tamamen birebir aynı şekilde ben de kaza yaptım bir iki hafta önce, ve tesadüftür ki aynen ne bende ne motorda bir şey yok Motorun berbat frenleri sağolsun, en ufak bir ani frene gelmiyor anında yalpalıyor.

    Yüksek süratte giderken de bu dengesizliği hissettiriyor, 60'ı geçince bir savrulma geliyor alete. Hadi bu cüssesine göre normaldir muhtemelen. Ama dediğiniz gibi fabrika lastikleri aşırı kötü, afedersin lastiğe tükürsen yol tutuşu bozulur kaymaya başlar. Lastikler mutlaka değişmeli.

    Sorunlara verdiğiniz cevaplara gelecek olursak;
    1- Hangi parçayı söktü acaba bir bilginiz var mı? Ben de bilmeyen bir servise gitmiş olursam tarif edeyim garanti olsun. Bir şeyler sallanıyor o belli muhtemelen bir zararı da yoktur gerçekten ama güvensizlik veriyor insana işte için rahat rahat süremiyorsun motoru. Siz de aynı şekilde hissetmişsinizdir herhalde.

    2- Bunu bilmiyordum, teşekkürler bilgi için.

    3- Lastikleri değiştirince fren performansı da bir nebze düzelir diye düşünüyorum, en azından ani frenlerde daha az kayarız. Bakıma gittiğim yetkili servis aynı zamanda Anlaş bayiisiymiş, 150TL'ye çift lastiği değiştirebileceğini söyledi işçilik dahil. Fiyatlar aşağı yukarı nedir hiç bilmiyorum, uygunsa bunu taktıracağım.

    4- Bu normal gelmiyor bana çoğu kişi daha az yaktığını söylüyor bu motorun. Belki de 3000KM'yi falan geçince biraz daha düşer.

    5- Garantiden halletmeye çalışacağım umarım çözülür.


    Cevaplarınız için çok teşekkürler.

  13. #9893

    Üyelik
    18 Eylül 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 ZNU
    Alıntı Tarkovsky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle çok geçmiş olsun.
    Tamamen birebir aynı şekilde ben de kaza yaptım bir iki hafta önce, ve tesadüftür ki aynen ne bende ne motorda bir şey yok Motorun berbat frenleri sağolsun, en ufak bir ani frene gelmiyor anında yalpalıyor.

    Yüksek süratte giderken de bu dengesizliği hissettiriyor, 60'ı geçince bir savrulma geliyor alete. Hadi bu cüssesine göre normaldir muhtemelen. Ama dediğiniz gibi fabrika lastikleri aşırı kötü, afedersin lastiğe tükürsen yol tutuşu bozulur kaymaya başlar. Lastikler mutlaka değişmeli.

    Sorunlara verdiğiniz cevaplara gelecek olursak;
    1- Hangi parçayı söktü acaba bir bilginiz var mı? Ben de bilmeyen bir servise gitmiş olursam tarif edeyim garanti olsun. Bir şeyler sallanıyor o belli muhtemelen bir zararı da yoktur gerçekten ama güvensizlik veriyor insana işte için rahat rahat süremiyorsun motoru. Siz de aynı şekilde hissetmişsinizdir herhalde.

    2- Bunu bilmiyordum, teşekkürler bilgi için.

    3- Lastikleri değiştirince fren performansı da bir nebze düzelir diye düşünüyorum, en azından ani frenlerde daha az kayarız. Bakıma gittiğim yetkili servis aynı zamanda Anlaş bayiisiymiş, 150TL'ye çift lastiği değiştirebileceğini söyledi işçilik dahil. Fiyatlar aşağı yukarı nedir hiç bilmiyorum, uygunsa bunu taktıracağım.

    4- Bu normal gelmiyor bana çoğu kişi daha az yaktığını söylüyor bu motorun. Belki de 3000KM'yi falan geçince biraz daha düşer.

    5- Garantiden halletmeye çalışacağım umarım çözülür.


    Cevaplarınız için çok teşekkürler.
    Size de geçmiş olsun. Lasitkleri bende araştıracağım şuan motor serviste zaten kazadan dolayı yamulan şase düzeltiliyor.
    Hangi parçayı söktü tam bilmiyorum ama ön frenden sadece bir civata gibi birşey çıkarttı ona birşeyler yaptı. Komple freni falan sökmedi. 5 dakika sürmedi yapması. Km yükseldikçe düşer belki yakıt tüketimi benim motorda 1300km de daha. Eğer lastikleri değiştirirseniz izlenimlerinizi öğrenmek isterim. bende aynı marka lastikleri alırım memnun kalırsanız

  14. #9894
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Hepinize büyük geçmiş olsun arkadaşlar.

    Benim motorda lastikleri (michelin) ve fren balatalarını (EBC) değiştirmiştim, yol tutuş ve frenleme oldukça iyileşmişti. (Ön disk yamulup ses yaptığı için Honda Spaccy fren diski taktırmıştım, birebir uymuştu)

    Çok yakması karbüratör ayarı ve hava filtresinden. Hava filtresi tıkanınca çok yakıyor. Bir de bazen otomatik jikle tam kapanmıyor, biraz açık kalıyor, bundan dolayı da çok yakar. Hepsinin nasıl yapılacağını önceki sayfalarda anlattık.

    Kornanın çalışması için elcikteki korna düğmesini WD40 ile yağlayın

    https://www.youtube.com/watch?v=O6Iss-FsMSE (Nur içinde yat Barkın Bayoğlu)


    80-90km gibi hızlar bu motor için gerçekten çok. Hem sizi yorar, hem motoru dibine kadar zorlar. Bunlar şehir içi ulaşım için yapılmış makineler.

    Yokuş aşağı giderken gaz vermezseniz boşa alır. Sonuçta otomatik vites var ve otomatik vites gaz tepkisine göre çalışıyor. Gaz vermezseniz boşa düşmesi normal.

    https://www.youtube.com/watch?v=_oTeWd9zdRE


    Video da da görülüyor,motor rölantideyken (yaklaşık 1000 devir) arka teker dönmüyor (boş vites) adam gaz verip devir artırınca bir anda arka teker dönmeye başlıyor (kavrama ve hareket)
    konig_hakan bunu beğendi.

  15. #9895
    Tarkovsky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF 250 Rally
    Alıntı arda4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepinize büyük geçmiş olsun arkadaşlar.

    Benim motorda lastikleri (michelin) ve fren balatalarını (EBC) değiştirmiştim, yol tutuş ve frenleme oldukça iyileşmişti. (Ön disk yamulup ses yaptığı için Honda Spaccy fren diski taktırmıştım, birebir uymuştu)

    Çok yakması karbüratör ayarı ve hava filtresinden. Hava filtresi tıkanınca çok yakıyor. Bir de bazen otomatik jikle tam kapanmıyor, biraz açık kalıyor, bundan dolayı da çok yakar. Hepsinin nasıl yapılacağını önceki sayfalarda anlattık.

    Kornanın çalışması için elcikteki korna düğmesini WD40 ile yağlayın

    80-90km gibi hızlar bu motor için gerçekten çok. Hem sizi yorar, hem motoru dibine kadar zorlar. Bunlar şehir içi ulaşım için yapılmış makineler.

    Yokuş aşağı giderken gaz vermezseniz boşa alır. Sonuçta otomatik vites var ve otomatik vites gaz tepkisine göre çalışıyor. Gaz vermezseniz boşa düşmesi normal.

    Video da da görülüyor,motor rölantideyken (yaklaşık 1000 devir) arka teker dönmüyor (boş vites) adam gaz verip devir artırınca bir anda arka teker dönmeye başlıyor (kavrama ve hareket)
    Eyvallah hocam, tüm bilgiler için teşekkürler. Yakıt için bahsettiğiniz kontrolleri yapacağım, WD40'ı da bir daha deneyeyim korna için

    Yokuş aşağı boşa alma olayını ben bilmiyordum, pek bilgim yok araçlar konusunda. Bu ilk motorum ve daha önce bir aracım da olmadı. Dolasıyla tüm bilgiyi bununla ediniyorum işte şimdi. Benim cahilliğimmiş, bir sorun olmamasına sevindim

  16. #9896
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Hocam sadece yokuş aşağı değil düz yolda sabit hızda seyrederken gazı kes birkaç saniye sonra boş vitese düşecektir. Otomatik vitesin çalışma mekanizması böyle, motorun devrine göre yani verdiğin gaza göre çalışıyor.

    Korna olayı büyük ihtimalle korna düğmesinden. Benim motorda da oluyordu,(yağmur sonrası) hiç düğmeleri sökmeden wd40 ile yağlıyordum, sorun geçiyordu. Düğmelerin en alt kısmında suyun tahliye olması için delikler var oralara da wd40 sıkarsınız.

    Tekrar söylüyorum, lasikleri fren balatalarını mutlaka değiştirin. 1-1.5 yaşından büyük bir motorsa fren hidroliğini de mutlaka değiştirin. Aksi taktirde fren tutmaz, birazcık fazla bassanız hemen kilitlenir.

    https://www.youtube.com/watch?v=WsXIm7jCBBA


    https://www.youtube.com/watch?v=QqS9mXS3oBY

  17. #9897

    Üyelik
    07 Ocak 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Puch Maxi 1992
    ++++++++++

  18. #9898

    Üyelik
    03 Ekim 2017
    Merhabalar atkadaşlar mondai 125 znu alıcısıyım aranıza yeni katıldım şuan 1600 km deyim fazla bi sıkıntı yaşamadım ama pek sağlam bi motor gibi durmuyor konig hakan dediği arızaları bende yaşıyorum rampa yukarı çıktığım zaman yakıt kaçırması ön takım çok ses geliyor kırılacak gibi korna ile ilgili problemi olanlar direksiyonun üstünde 2 adet civata var onlar sökülüp ön kapak yukarı ittirilip korna karşınıza çıkıyor kornayıda söktükten sonra arkasında ayar vidası var onunla ayar yapmaya çalışını çalışacaktır.Kazasız belasız sürüşler dilerim

  19. #9899
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Öncelikle geçmiş olsun.

    ZNU'nun deposu yayvan yapıda. Benzin şamandırası (yakıt miktarını ölçen alet) deponun üst kısmına monte edilmiş. Birçok motorda kauçuk parçalar çabucak sertleşiyor.

    Benim motorda da kaynağını bulamadığım bir benzin kokusu vardı. Özellikle sert frenleme de oluyordu. Önce bulamadılar ama sonunda şanadıranın contasından sızdığını tespit ettiler.

    Şamandıra contasını değiştirmek için ayaklık plastiğini sökmek yeterli.



    Şamadıra dediğim üzerinde kablo olan parça. o parçanın contası değişecek. 3-5TL bir şey. Conta değiştikten sonra benzin kokusu, taşma vs kesiliyor.

    Bir de depoyu ağzına kadar doldurmamak lazım. 20-25TL'lik yakıt yeterli (3.5-4 Litre civarı)

    Benzin kokusunun bir diğer sebebi de karbüratörün diyaframının gitmesi (yine kauçuk parça)

    Ben karbüratörü komple değiştirmiştim. Taiwan malı olanlar daha iyi diyorlar, bendeki güya japondu ama sıkıntı çıkarmamıştı.

  20. #9900

    Üyelik
    06 Kasım 2017
    Şehir
    İstabul
    Arkadaşlar merhabalar,
    Daha önceki sayfaları okumuş ve benzer sorunlar için verilen önerileri uygulamış bulunmaktayım.
    Benim sorunum ilk çalıştırmada stop etmesi. Gaz vererek çalıştırsam bile sanki rolanti ayarı dipteymiş gibi tekliyor ve stop ediyor. Bu durum 2-3 kere oluyor. Herhalde daha sonrasında ise jikle durumu anlayıp devri yüksek tutuyor ve sehpadayken sıkıntı çıkarmıyor.
    Ama motor ile yola çıktığım zaman hareket halinde sıkıntı yaşamazken, fren yaptığımda yada durduğumda direk stop ediyor. Motorum ısınmış dahi olsa bu durum devamlı oluyor. Gazı kestiğimde veya durmaya yakın devir iyice düşüyor. Motor kotarabilirse bu devri yükseltiyor ve o an stop etmiyor ama genelde devir stop etmeyecek kadar yükselmeye fırsat bulmadan gidiyor. Tabi bu durumda da trafik ortasında sürekli motoru çalıştırmaya uğraşıyor oluyorum.
    Rolanti ayarını her şekilde denedim fayda etmedi. Hava filtresini direk değiştiricem. Sübap ayarını yaptım. Buji ve piposunu değiştiricem. Ayrıyeten jikle yada hava ayarından yapma ihtimali varmıdır. Yada sizin önerileriniz nelerdir. Yardımcı olursanız çok sevinirim.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)

Bu Konudaki Etiketler