Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
18 Ocak 2017, 02:56
#9861
Beyler, çocukluk hayalimdi bu motor. Sıfır km almayı istiyorum ama çinli diye korkuyorum.
Motorun ömrü 3 yılmış. 3 yıldan sonra krank piston, gömlek vs full değiştirmek gerekiyormuş. 3 yılda 1 arıza yaptığı söylendi. Böyle bir sorun yaşayanınız olduysa lütfen yazın.
2. sorum: 2016 veya 2017 model ZNU'lar kalitesi artırıldı mı. Birçok çinli markanın kaliteleri artırıldı. Mondialde de parça kalitelerinde; çeliğinde, bloğunda, plastik parçalarda bla bla kalite artışı yapıldı mı? Aranızda Mondial yetkilisi varsa cevap versin..
3. Bir de motorun son tahlilde kronik sorunları nelerdir? Kullanıcıları yorum yaparsa memnun olurum.
Reklamlar
-
20 Şubat 2017, 13:33
#9862
Motor ömrü 3 yıl ne demek arkadaş. Şimdi ben motoru alıp garaja koysam 3 yıl binmesem, 3 yıl sonra motor mu yenileyecem. Yok mu bunun km karşılığı.
-
27 Şubat 2017, 10:48
#9863
KoreliVlog adlı üyeden alıntı
Beyler, çocukluk hayalimdi bu motor. Sıfır km almayı istiyorum ama çinli diye korkuyorum.
Motorun ömrü 3 yılmış. 3 yıldan sonra krank piston, gömlek vs full değiştirmek gerekiyormuş. 3 yılda 1 arıza yaptığı söylendi. Böyle bir sorun yaşayanınız olduysa lütfen yazın.
2. sorum: 2016 veya 2017 model ZNU'lar kalitesi artırıldı mı. Birçok çinli markanın kaliteleri artırıldı. Mondialde de parça kalitelerinde; çeliğinde, bloğunda, plastik parçalarda bla bla kalite artışı yapıldı mı? Aranızda Mondial yetkilisi varsa cevap versin..
3. Bir de motorun son tahlilde kronik sorunları nelerdir? Kullanıcıları yorum yaparsa memnun olurum.
1. Korkunun ecele faydası yok Şaka bir yana bu 3 yıl tamamen hikaye. 2006*2007 modeller bile hala yürüyor, 10 yıl sen düşün artık.
Yalnızsana şunu söyleyeyim, motosiklet arabaya benzemez. Sürekli bakacaksın, hava filtresini, yağını bujisini vs. düzenli değiştireceksin. Kontağa basıp gitmeyeceksin her çalışmada mutlaka en az 1dk yazın çok sıcak havalarda 30sn ısıtacak öyle bineceksin. Gaz vermeden çalıştıracaksın vs vs.
Bunları yapmazsan 10000-15000km sonra piston silindir değişimi ister. o da parça işçilik dahil 100-150TL
2. ilk gelen 2006-2007 serilerindeki basit problemler giderilmiş diyorlar. 2006,2007 model kullanmadım bilmiyorum.
3. Kronik bir sorunu yoktur. Amma genel olarak lastik paraçaların kalitesi iyi değil. Karbüratör diyaframı, karbüratör manifoldu kendini bırakıyor. Manifold 10-15TL karbüratörü komple değiştirsen 40-50TL (dolar uçunca biraz artmıştır 60TL falan olmuştur)
Birde hemen her motosiklette olduğu gibi fabrika çıkışı lastikler berbat. Lastikleri Pirelli, Michelin gibi kaliteli bir marka ile fren balatalarını EBC gibi kaliteli birmarkaile değiştirmende faide mevcut. Dediğim gibi bu sorun hemen her motosiklette mevcut.
Önceki sayfalarda bunların hepsinden bahsettik. Motosiklet arabaya benzemez; ilgi ister, özen ister, bakım ister. "Benzini koyayım kontağa basıp gideyim" olmuyor ne yazık ki.
Birde alacaksan mümkünse ikinci el alderim. zira 4000 küsür tl biraz çok. Üzerine birkaç bin tl daha koysan gidip Suzuki Adress gibi bir şey alabilirsin ki arada hiçyoksa enjeksiyon ve büyük teker farkı var. (Hiç yoksa diyorum bak japoncular gelmeyin üstüme )
-
01 Mart 2017, 00:35
#9864
arkadaşlar motor hakkında belki kafanızda kalan soruların birkaçına çözüm olabilir kanalımdan takip edebilirsiniz kanal kar amaçlı değildir.
https://www.youtube.com/channel/UCnBf3CAWTKqEhV_ecHGZp9g
-
18 Mart 2017, 11:33
#9865
elvis52 adlı üyeden alıntı
Benim scooter 60'ta filan hafiften yalpalıyor biraz rüzgar olduğunda. Acaba sorun tekerleklerde midir (henüz değiştirmedim, ne alacağımı bilemiyorum) yada ön siperlik camı taktırsam düzelir mi ?
bu mevzu tamamen tecrübeyle ve ustalıkla sabit. Ben ilk başladığımda 60-70 süremiyordum rüzgarda şimdi 100 banamısın demiyor tamamen kullanım alışkanlığı ve bilgi birikim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:42 ----------
ankarada düzgün,işini iyi bilen bu motordan anlayan usta aranıyor
-
23 Mart 2017, 15:52
#9866
Mengu16 ile irtibata gecmeni tavsiye ederim Eren. Seni güvenilir bir ustaya yönlendirecektir
-
27 Mart 2017, 15:21
#9867
Teşekkürler @arda4 ustayı bulduktan sonra sana da danıştığım şu marş alma sorunu üzerinde duracağım özellikle. rolanti ayarları bir işe yaramadı. Hava filtresi genel bakımlar da işe yaramadı. 5000km de aldığımdan beri sorun aynı ilk seferde çalıştıramıyorum ya gaz vereceğim ya da uzun süre basılı tutmam gerek. Önerebileceğiniz fikirler var mıdır ustaya da o önerileri söyleyeyim teşekkürler
-
28 Mart 2017, 15:22
#9868
arkadaşlar aranıza yeni katıldım.Birkaç sorum olacak.
öncelikle:-yağını hava filtresini değiştirdim fakat kilometrede 30 kuruş yakıyor bunun için ne yapabilirim?
NOT:km 5.600
-Birde motor 80'i geçmiyor normal midir?
-
29 Mart 2017, 21:28
#9869
Aynen 80 ı geçmiyor bu bi sorun değil 80 üzerine bu motosiklet güven vermiyor 25 kuruş yakiyordu benimki akü değişti 100 km yol yaptım tek diş düştü orjinali 7ah ben 9ah aldım tek marşta çalışıyor benzini şu an kokluyor
-
29 Mart 2017, 22:50
#9870
O yakıt başka bişeyden düşmüştür. Akü ile alakası yok. Ayrıca yüksek amper akü takarak motoruna kötülük yapıyorsun. Alternatör gereğinden fazla çalışıyor şu an.
-
12 Nisan 2017, 00:48
#9871
Kuru aküler de şak diye birden bozuluyor başka ıslak akü de yoktu kendi servisine bile sordum hiç bi sıkıntı olmaz dedi inşallah dediğin gibi olmaz da bi sorun yaşamam
-
12 Nisan 2017, 10:16
#9872
alptugur adlı üyeden alıntı
arkadaşlar aranıza yeni katıldım.Birkaç sorum olacak.
öncelikle:-yağını hava filtresini değiştirdim fakat kilometrede 30 kuruş yakıyor bunun için ne yapabilirim?
NOT:km 5.600
-Birde motor 80'i geçmiyor normal midir?
Kardeşimönceki sayfalarda manifolt kaçağı, otomatik jikle ayarı ve karbüratör hava ayarından bahsetmiştik. %90 ihtimal bunlardan dolayı çok yakar. Geri kalanı da şunlardan olabilir vakum veya benzin hortumlarında delik kaçak vardır, valfayarı yapılması gerekiyordur veya bujinin değişmesi lazımdır.
Motorun 80-85'i geçmemesi normal. Hem 125cc hem de otomatik vites. Manuel vitesli 125cc'lik motorlar da aşırı yüksek süratlere çıkamıyor. Zar zor 100'e çıkabiliyorlar ondan sonra motoru dibine kadar zorlamaya devam edersen biraz daha hızlanabiliyorlar. (Göstergede 130 vs gösterdiğine bakma gerçekte 100-110 civarı)
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:11 ----------
erenedip adlı üyeden alıntı
Teşekkürler @arda4 ustayı bulduktan sonra sana da danıştığım şu marş alma sorunu üzerinde duracağım özellikle. rolanti ayarları bir işe yaramadı. Hava filtresi genel bakımlar da işe yaramadı. 5000km de aldığımdan beri sorun aynı ilk seferde çalıştıramıyorum ya gaz vereceğim ya da uzun süre basılı tutmam gerek. Önerebileceğiniz fikirler var mıdır ustaya da o önerileri söyleyeyim teşekkürler
Ben çalıştırırken yavaş yavaş ayak marşına basıyorum. Ayak marşı sertleşince gene yavaş yavaş ayak marşına basıp motoru 1-2tur döndürmüş oluyorum. Sonrasında ister ayak marşı ister elektrikli marşla zınk diye çalışıyor.
Elektrikli marşla çalıştıracaksam parmak ucuyla gaz koluna dokunuyorum sadece gaz telinin boşluğunu alacak kadar. Marşa basınca tak diye çalışıyor.
-
01 Mayıs 2017, 19:21
#9873
Kazasız sürüşler beyler
Konuları inceledim de herkes 10w/40 (15w/40) motor yağı kullanıyor. Mondial kullanım kılavuzunda 15w-50w motor yağı kullanın yazıyor. Hangisini yapalım şimdi?
-
05 Mayıs 2017, 02:30
#9874
Valla motorun üzerinde 10 40 kullanın yazıyor ayrıca 1000 km de 1 değiştirin de yazanlar icerisinde
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:18 ----------
Şu an yakıt konusunda oldukça cimri olduğunu söyleyebilirim 5.5 litreye 190 200 km arasında gidiyorum arar ara gaz açıyorum onun dışında 60 70 arası tabi kayış degistirdikten sonra böyle açıldı Son hız olarak düz yolda 100 gördüm ama nolur nolmaz diye de çok fazla abanmadım onun dışında keyif almak için sürüyorum acelem yok söyle bir sorun daha var özellikle şerit değiştirirken tam çizgi üzerinden geçtiğim anda sağa veya sola atıyor hafiften bu hissediliyor bunun nedeni lastikler olabilir ben birde amortisörlerden şüpheleniyorum acaba ortalama olarak kaç km de amortisör değiştirmek lazım bilgisi olan yardimci olursa sevinirim. Bir de ilk çalıştırma esnasında ufak bi boğulma var sanırım bu da buji kaynaklı 9300 km de aldım şu an 10450 km civarında ve hiç buji değiştirmedim giderken gaz yeme ile ilgili bir sorun olmadığı için shellden benzin aldıktan sonra da iki kez gaz yememe sorunu yaşadım frene basıp durunca tekrar gaz yemeye devam etti opetten alıyorum artık 400 km falan yaptım böyle bir sorun olmadı
-
05 Mayıs 2017, 17:12
#9875
Hocam sen hava filtresi karbüratör, karbüratör manifoldu ve bujiyi değiştir. eğer çok agresif kullanmıyorsan ya da hesaplamada hata yapmıyorsan 5.5 litre yakmaması lazım o motorun. Bu arada motorunda durur vaziyette iken benzin kokusu geliyor mu? Geliyoras kesin bir yerlerden (Manifold, karbüratör diyaframı, vakum hortumları vs) kaçak vardır.
Amortisörler normalde de çok yumuşak zaten. Ama eğer değiştireyim diyorsan da oldukça ucuz. Çifti 40TL miydi neydi. Hatta daha da kaliteli olsun diyorsan Honda Activa'nın veya Hintli muadili Hero Duet'in ön amortisörü'nün birebir uyacağını tahmin ediyorum.
Yanlış hatırlamıyorsam benim kılavuzda 15w-40 tavsiye ediliyordu.
Burada iki nokta var. Birincisi yağın kalitesi. Ne yazık ki her 15w-40 yağ aynı değil. Mümkün mertebe en iyisini bulup kullanmak gerekiyor.
"Yaa nasılsa 2-3 liralık motor ne gerek var koy 10TL'lik yağı" diye düşünen varsa hadi oradan derim.
İkinci nokta da şu. Bu motorlar karbüratörlü ve fan soğutmalı. Hal böyle olunca muadillerine (eşdeğerlerine) nisbetle daha yüksek sıcaklıklarda çalışıyor olabilirler. Bir de karbüratörden ötürü yağ daha çabuk kirlenip daha fazla incelebiliyor.
Kafa karıştıran noktaya gelelim. "Eee ben de daha kalın yağ koyarım" derseniz de bu sefer egzantrik gidebiliyor. Malum bunlar eski usül itecekli yani egzantriksiz egzantrik zincirsiz motorlar gibi değil (Ör Honda CGL, 125KT vs)
Bu durumda üç seçenek var. 10w-40, 15w-40(bulması zor) bir de son olarak 10w-50.
Ben şahsen Castrol Power 1 10w-40 kullandım. En son yağ değişiminde de motora Castrol Power 1 10w-50 koydum.
İçinize sinmiyorsa Honda Fizy, Kymco Agility ve SYM Fiddle modellerinin kullanım kılavuzuna bakın. Orada hangi tip motor yağı tavsiye edilmiş, ona bir bakın. (Mesela yakıt ekonomisi sağlayan 5w-40, 0w-40 vb yağları kesinlikle koymayın motora zarar verir diye açık açık yazmışlar)
Bu üç motorda da bizim bu ZNU, Nostalji ile aynı tipteki Honda GY6 tipi motor mevcut.(Bakın tip aynı diyorum kalite olarak elbette arada fark var, elbette ki kaliteli markanın motoru daya dayanıklı daha uzun ömürlü olacaktır)
-
06 Mayıs 2017, 23:06
#9876
Herkese iyi akşamlar. Motoru sattıktan sonra çok uzun zamandır giriş yapmıyordum. Topic almış başını gitmiş. Eskilerden kimler var keşke denk gelsek. Tekeriniz düz bassın. Kazasız belasız...
-
09 Mayıs 2017, 01:20
#9877
arda4 adlı üyeden alıntı
Hocam sen hava filtresi karbüratör, karbüratör manifoldu ve bujiyi değiştir. eğer çok agresif kullanmıyorsan ya da hesaplamada hata yapmıyorsan 5.5 litre yakmaması lazım o motorun. Bu arada motorunda durur vaziyette iken benzin kokusu geliyor mu? Geliyoras kesin bir yerlerden (Manifold, karbüratör diyaframı, vakum hortumları vs) kaçak vardır.
Amortisörler normalde de çok yumuşak zaten. Ama eğer değiştireyim diyorsan da oldukça ucuz. Çifti 40TL miydi neydi. Hatta daha da kaliteli olsun diyorsan Honda Activa'nın veya Hintli muadili Hero Duet'in ön amortisörü'nün birebir uyacağını tahmin ediyorum.
Yanlış hatırlamıyorsam benim kılavuzda 15w-40 tavsiye ediliyordu.
Burada iki nokta var. Birincisi yağın kalitesi. Ne yazık ki her 15w-40 yağ aynı değil. Mümkün mertebe en iyisini bulup kullanmak gerekiyor.
"Yaa nasılsa 2-3 liralık motor ne gerek var koy 10TL'lik yağı" diye düşünen varsa hadi oradan derim.
İkinci nokta da şu. Bu motorlar karbüratörlü ve fan soğutmalı. Hal böyle olunca muadillerine (eşdeğerlerine) nisbetle daha yüksek sıcaklıklarda çalışıyor olabilirler. Bir de karbüratörden ötürü yağ daha çabuk kirlenip daha fazla incelebiliyor.
Kafa karıştıran noktaya gelelim. "Eee ben de daha kalın yağ koyarım" derseniz de bu sefer egzantrik gidebiliyor. Malum bunlar eski usül itecekli yani egzantriksiz egzantrik zincirsiz motorlar gibi değil (Ör Honda CGL, 125KT vs)
Bu durumda üç seçenek var. 10w-40, 15w-40(bulması zor) bir de son olarak 10w-50.
Ben şahsen Castrol Power 1 10w-40 kullandım. En son yağ değişiminde de motora Castrol Power 1 10w-50 koydum.
İçinize sinmiyorsa Honda Fizy, Kymco Agility ve SYM Fiddle modellerinin kullanım kılavuzuna bakın. Orada hangi tip motor yağı tavsiye edilmiş, ona bir bakın. (Mesela yakıt ekonomisi sağlayan 5w-40, 0w-40 vb yağları kesinlikle koymayın motora zarar verir diye açık açık yazmışlar)
Bu üç motorda da bizim bu ZNU, Nostalji ile aynı tipteki Honda GY6 tipi motor mevcut.(Bakın tip aynı diyorum kalite olarak elbette arada fark var, elbette ki kaliteli markanın motoru daya dayanıklı daha uzun ömürlü olacaktır)
Hava filtresi 500 km falan önce yağ ile beraber değişti şu an ortalama 2.75 - 3 litre arası yakıyor 100 km de verdigin bilgiler için çok teşekkürler yağı serviste değiştirdim servis kendi yağını kullandı mindioil işi bayağı aşmışlar :D usta on numara ama boşuna para verme bana al yağı kendin değiştir daha ucuza gelir dedi ben de 30 tl servise vermektense daha kaliteli yağ alırım diye düşünüyorum putoline nasıldır AEA öneriyor ama bilemedim genelde karsima motul yapa ipone çıkıyor.
Aslında bu aralar gidondan şikayetçiyim trafikte aralara girerken sıkıntı oluyor ozellikle aynalar acaba piyasada gidon bulabilir miyim orijinal görüntüyü bozmadan daha doğrusu siritmadan.
-
09 Mayıs 2017, 09:50
#9878
Selamlar, uzun zamandır foruma giremiyordum. Motora da 6-7 ay kadar ara vermiştim zaten. Tekrar aranızda olmaktan mutluyum. 6-7 ay ara verdikten sonra son 1 aydır şöyle bir sorun yaşıyorum. Motoru geçen yaz içinde yarım litre benzin ile kapalı depomuzda muhafaza ettim, yıkayıp bırakmıştım. Yağını da yeni değiştirmiştim. Rölanti ayarları vs. de tamdı. Tekrar kullanmaya başladığımda motorun soğuk çalıştırma ve düşük hızda gidip frenlerken sürekli stop ettiğini farkettim. Rölanti ayarını yükselttim fakat bu da yetmedi. Daha sonra iyice canımı sıkmaya başlayınca daha da yükselttim fakat bu sefer motor çok ısındığında bile ışıkta beklerken motor kendin öne doğru atmaya çalışıyordu. Şuan hafif arasını buldum gibi daha az stop ediyor ve daha az kendini öne atıyor. Fakat örneğin yokuş aşağı veya düz yolda giderken (gaz vermeden) motorun kendini bir kasıp bir gazladığını sanki beni öne atar gibi yaptığını hissediyorum. Git gel yapıyor sanki veya öksürmeye çalışır gibi. Motoru bıraktığımda bu sorunların hiçbiri yoktu, 6-7 ay bekledikten sonra bu şekilde davranmasının sebebi ne olabilir? Teşekkürler şimdiden.
-
10 Mayıs 2017, 13:59
#9879
donmanoktasi adlı üyeden alıntı
Selamlar, uzun zamandır foruma giremiyordum. Motora da 6-7 ay kadar ara vermiştim zaten. Tekrar aranızda olmaktan mutluyum. 6-7 ay ara verdikten sonra son 1 aydır şöyle bir sorun yaşıyorum. Motoru geçen yaz içinde yarım litre benzin ile kapalı depomuzda muhafaza ettim, yıkayıp bırakmıştım. Yağını da yeni değiştirmiştim. Rölanti ayarları vs. de tamdı. Tekrar kullanmaya başladığımda motorun soğuk çalıştırma ve düşük hızda gidip frenlerken sürekli stop ettiğini farkettim. Rölanti ayarını yükselttim fakat bu da yetmedi. Daha sonra iyice canımı sıkmaya başlayınca daha da yükselttim fakat bu sefer motor çok ısındığında bile ışıkta beklerken motor kendin öne doğru atmaya çalışıyordu. Şuan hafif arasını buldum gibi daha az stop ediyor ve daha az kendini öne atıyor. Fakat örneğin yokuş aşağı veya düz yolda giderken (gaz vermeden) motorun kendini bir kasıp bir gazladığını sanki beni öne atar gibi yaptığını hissediyorum. Git gel yapıyor sanki veya öksürmeye çalışır gibi. Motoru bıraktığımda bu sorunların hiçbiri yoktu, 6-7 ay bekledikten sonra bu şekilde davranmasının sebebi ne olabilir? Teşekkürler şimdiden.
Hocam valla ben en fazla 1 2 hafta yatırdım sürekli çalıştırdım ama dün yaşadığım bir sorun gaz veriyorum rolanti düşüyor gitmiyor öyle kalakaldim 2 3 dakika çalışır halde bekledim ben ateslemeden yani bujiden şüpheleniyorum uzun süre yatan motorda da buji oksit yapabilir gibi geliyo bana bi onu değiştir istersen yağ yeni değişti demişsin ama 6 7 ay da yatmış sanırım yağ da o özelliği kaybetmiştir ama hepsinden önce mevcut benzini bitir yeni al bekleyen benzin de yanma konusunda sıkıntı yaşar bunu da amcamın motordan biliyorum
-
11 Mayıs 2017, 17:04
#9880
ozzman adlı üyeden alıntı
Hava filtresi 500 km falan önce yağ ile beraber değişti şu an ortalama 2.75 - 3 litre arası yakıyor 100 km de verdigin bilgiler için çok teşekkürler yağı serviste değiştirdim servis kendi yağını kullandı mindioil işi bayağı aşmışlar :D usta on numara ama boşuna para verme bana al yağı kendin değiştir daha ucuza gelir dedi ben de 30 tl servise vermektense daha kaliteli yağ alırım diye düşünüyorum putoline nasıldır AEA öneriyor ama bilemedim genelde karsima motul yapa ipone çıkıyor.
Aslında bu aralar gidondan şikayetçiyim trafikte aralara girerken sıkıntı oluyor ozellikle aynalar acaba piyasada gidon bulabilir miyim orijinal görüntüyü bozmadan daha doğrusu siritmadan.
Ayna olayı gayet kolay. 10mm dişiolan aynalardan beğendiğini takarsın.
Motul, Putoline, ipone bunların hepsi güzel diyorlar. Ben anca Castrol bulabildiğim için ondan koyuyorum. Her türlü motor servislerinde konulan ne idüğü belirsiz yağlardan iyidir. (Belki Mondoil'i hariç tutabiliriz, petrol ofisi üretiyordu sanırım)
Elimizde bağımısz test vs olmadığı içün bu yağları kıyaslayıp şu iyi bu idare eder bu kötü deme şansımız yok. Tek yapabileceğimiz bilindik güvenilir markaların ürünlerini kullanmak. Zaten yağ özelliğini kaybetmeye başlayınca hissediyorsunuz. Titreşim belirgin ölçüde artıyor yağ değişimi yapınca eski haline dönüyor.
Bu arada böyle usta kalmışmı yahu. Bana para verme git yağını al kendin değiştir demiş. Helal olsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:57 ----------
donmanoktasi adlı üyeden alıntı
Selamlar, uzun zamandır foruma giremiyordum. Motora da 6-7 ay kadar ara vermiştim zaten. Tekrar aranızda olmaktan mutluyum. 6-7 ay ara verdikten sonra son 1 aydır şöyle bir sorun yaşıyorum. Motoru geçen yaz içinde yarım litre benzin ile kapalı depomuzda muhafaza ettim, yıkayıp bırakmıştım. Yağını da yeni değiştirmiştim. Rölanti ayarları vs. de tamdı. Tekrar kullanmaya başladığımda motorun soğuk çalıştırma ve düşük hızda gidip frenlerken sürekli stop ettiğini farkettim. Rölanti ayarını yükselttim fakat bu da yetmedi. Daha sonra iyice canımı sıkmaya başlayınca daha da yükselttim fakat bu sefer motor çok ısındığında bile ışıkta beklerken motor kendin öne doğru atmaya çalışıyordu. Şuan hafif arasını buldum gibi daha az stop ediyor ve daha az kendini öne atıyor. Fakat örneğin yokuş aşağı veya düz yolda giderken (gaz vermeden) motorun kendini bir kasıp bir gazladığını sanki beni öne atar gibi yaptığını hissediyorum. Git gel yapıyor sanki veya öksürmeye çalışır gibi. Motoru bıraktığımda bu sorunların hiçbiri yoktu, 6-7 ay bekledikten sonra bu şekilde davranmasının sebebi ne olabilir? Teşekkürler şimdiden.
Arkadaşın motorundaki sorun otomatik jikleden. Tavsiyem karbüratör ve manifolt değişimi ile beraber rutin bakım. (Hava filtresi yağ buji buji piposu değişimi, hava ayarı, valf ayarı)
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:59 ----------
ozzman adlı üyeden alıntı
Hocam valla ben en fazla 1 2 hafta yatırdım sürekli çalıştırdım ama dün yaşadığım bir sorun gaz veriyorum rolanti düşüyor gitmiyor öyle kalakaldim 2 3 dakika çalışır halde bekledim ben ateslemeden yani bujiden şüpheleniyorum uzun süre yatan motorda da buji oksit yapabilir gibi geliyo bana bi onu değiştir istersen yağ yeni değişti demişsin ama 6 7 ay da yatmış sanırım yağ da o özelliği kaybetmiştir ama hepsinden önce mevcut benzini bitir yeni al bekleyen benzin de yanma konusunda sıkıntı yaşar bunu da amcamın motordan biliyorum
Senin motorunda da anlattığın kadarıyla boğulma oluyor. Hava filtresi, yağ, buji, buji piposu değişimi, hava ayarı yaparsan yani rutin bakım yaptırırsan sorun hallolacaktır.
Önceki sayfalarda karbüratör hava ayarı, otomatik jikle ayarını anlatmıştım. Onlara bakıp videoları izleyerek kendiniz de yapabilirsiniz.
Hava filtresi kirlenmeye başlayınca hava ayarını düzeltmek gerekir. Hava filtresi çok kirliyse ne yaparsanız yapın hava ayarı tutmaz motor boğulur. Egzozdan benzin kokusu gelir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:02 ----------
İbrahim Büyükcevher adlı üyeden alıntı
Herkese iyi akşamlar. Motoru sattıktan sonra çok uzun zamandır giriş yapmıyordum. Topic almış başını gitmiş. Eskilerden kimler var keşke denk gelsek. Tekeriniz düz bassın. Kazasız belasız...
Eyvallah kardeşim, Allah hepimizi görünür görünmez tehlikelerden korusun. topic'te bir tek ben kaldım diye hayıflanıyordum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler