Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
06 Haziran 2015, 22:15
#9761
Merhaba, bir kaç gün önce ZN 125 aldım. İstanbul'da bana yakın Şişli, Maslak ve Sarıyer'de servis gözüküyor fakat hangisi daha iyidir bilemediğim için danışmak istedim. Buralardaki Mondial servislerini kullanmış olanların hangisini tavsiye ederler ?
Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
12 Haziran 2015, 13:22
#9762
İlla mondial servisine gitmene gerek yok. Ayrıca servisler çok fazla işçilik parası alabiliyor aman dikkat! Komple motor toplamayı 100-150TL'ye yapıyorlar ama uyduruk bir işe 40-70TL isteyebiliyorlar. Normalde ufak işlerde işçilik en fazla 15-20TL'dir.
Yapabileceğin işlerse kendin yap derim. Bir de motorunu asla bırakıp gitme, her ne yapacaksa gözünün önünde yapsın. Anlamasan bile izle, başında dur.
-
15 Haziran 2015, 16:12
#9763
Bu arada Asya Nostalji/Mondial 125zn/Mondial 125znu da seyir halinde oluşan gıcırtıları çözmenin yöntemi şudur:
Bu modellerde ve çinli diğer sukuterlerde gıcırtının üç tane kaynağı var:
Orta sehpa/ayak lastiği/takozu ve bu lastiğin dayandığı yer,
Arka amortisör takozu,
Varsa ön amortisör takozları (birçok modelde bunlar yok amma Asya Nostalji - Mondial 125zn - Mondial 125znu da mevcut)
Bunları WD40 ile yağladığınız taktirde gıcırıtdan kurutulursunuz. Yalnız ön amortisör takozlarını yağlarken diske yağ sıçratmamaya özen gösterin.
-
02 Temmuz 2015, 15:22
#9764
Öncelikle herkese merhaba.İlk motosikletimi alma arifesindeyim.Bu konuya yazmak için üye oldum.
-İlk motor için tavisiye eder misiniz?
-Max kaç bin kmde bir notalji almalıyım?
-Alırken dikkat etmem gereken noktaları nelerdir?
-Başka 2. el hakkında ki tavsiyeleriniz nelerdir?
Şimdiden teşekkürler.İyi forumlar..
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:13 ----------
İlan hakkında ki düşüncelerinizi alabilir miyim ?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-acil-satilik-217355475/detay/
-
06 Temmuz 2015, 16:50
#9765
kısaca cevaplayayım:
- İlk motor için uygundur tavsiye edilir kaliteli bir lastik takmak şartıyla.
- Canı alınmamış bir Nostalji, ZNU alabilirsiniz.
- Grenajları mutlaka sağlam olmalı özellikle de öngrenajlar ve sele altındaki yan grenajlar pahalı. Eğer adam yaptırıp veriyorsa olabilir.
Benzin kokusu hemen hemen hiç olmamalı, ben karbüratör boğazı (manifolt 5tl) ve karbüratörü (40-560...) değiştirdim.
Arka çamurluğu kolay kırılıyor, kendisi ucuz 15-20tl ama değiştirmek için hava filtre kutusunu sökmek lazım zahmetli iş. Hava filtre kutusu da sabit olmalı oynamamalı.
Güneşte kalmış sararmış solmuş olanları almayın.
İlandaki alınabilir gibi görünüyor. Fiyatı biraz düşerse iyi olur.
Motorun sağında egzozun hemen yanında yağ çubuğu var onu açın ve yağın rengine bakın. AEA'nın ikinci el rehberini mutlaka izleyin.
-
15 Temmuz 2015, 15:20
#9766
Öncelikle hepinize vermiş olduğunuz değerli bilgiler hakkında çok teşekkür ederim.
Kendimin "Mondial 125 ZNU izlenimlerimi" paylaştıktan sonra sizlerden güncel bir sıkıntım hakkında bilgi isteyeceğim;
2012'nin son aylarında aldığım Mondialim, yaptırdığım düzenli bakımlar sonucunda bana hiç sorun çıkartmadı. Götürdüğüm servis "sen sakın bu motora "mondial" deme, "suzuki" de" diyordu. Hiç problem çıkartmadı arkadaşım ile yaptığım uzun mesafelere rağmen. (Tabii özellikle belirtmek istiyorum bunlar benim deneyimimdir.)Tabii ilk motorum. Kıyaslama yapamıyorum. Ama herkes bana "sakın çin malı alma, çöpe atarsın 1-2 sene sonra" demişti. Dediğim gibi ben sorun yaşamadım, bugüne kadar
Askerden döndüm, motor 6 aylık bir yatış süresi geçirdi. Yine bakımını yaptım, kullandım fakat o gün dahil yağını kontrol etmiş olmama rağmen motor yolda durdu.
İlk tamircinin dediğine göre yağsızlıktan motor kitlenmiş ve içini açtıkça masrafı ortaya çıkarmış.(Silindirin kesin değişmesi gerekiyormuş ve bunu bağlı olabilecek masraflar..)
İkinci tamircinin dediğine göre yağsızlık ile alakası yok fakat çin malı olduğu için ömrünü tamamlamış motor, krank arızalanmış ve tabii buna bağlı silindir, conta, yağ, krank, egs.mili, egs. Zincir, piyane, üst kapak, yağ pompası, işçilik v.s. gibi masraflar çıkabilirmiş...
Ben ise yolda kaldığımda kayış koptu herhalde demiştim. Çünkü bana kayışın değişmesi gerektiği bir önceki bakımım da söylenmişti. Ama ilk tamirci kayışında sağlam olduğunu söyleyince ve arızanın yukarıda yazdığım gibi olduğunu söyleyince zaten tamircilere karşı yaşadığım güven sorunu iyicene dibe vurdu bende.
Bu şekilde 2015 yılının temmuz ayında ilk meşhur "çin malı motorsiklet" sıkıntımı yaşamış oldum.
"Arda4" arkadaşımızın eski iletilerinde yazdığına (...Servis olayı hala berbat hala berbat. İşleri güçleri sizi kazıklamaya çalışmak. Motorunuzu asla bırakıp gitmeyin her ne yapılacak ise gözünüzün önünde yaptırın fiyatı da önceden anlaşın. Eğer çok söylüyorlar ise çekin gidin.) fazlası ile katılarak bu aşamada sorum şu olacak sizlere;
*Motorum herhangi bir bakımdan geçmeyecek. Bunun farkındayım. Motor kendini kitlemesi ile başına gelebilecek en kötü olaylardan biri gelmiş anladığım kadarı ile.
- Ben bu motoru kendim 'yardım alarak' tamir edebilir miyim? Bakımlarda hep kazıklandım, bunun hep farkındaydım. Ama artık kazıklanmak istemiyorum. Ve en azından yarın öbür gün yağına bakabilecek, hava filtresini temizleyebilecek duruma gelmek istiyorum. Çünkü bundan sonra sıkı sık arıza çıkartabilirmiş çin malı olduğundan dolayı! (Bu arada hiç tecrübem yok Gereken parçaları en uygun ve iyi kalitede almayı düşünüyorum. (İnternet den al diye tavsiye ettiler!) Ve bana yardım edecek arkadaşım ile bu işe girişmeyi düşünüyorum.(Usta DEĞİL kendisi)
- Yoksa bu sıkıntı için tamir olayı beni aşar mı yardım almama rağmen.
NE DERSİNİZ. Düşüncelerinizi bekliyorum...
-
15 Temmuz 2015, 15:50
#9767
GY6 motorlu scooterlarda motoru yarmak için viteslilerden farklı olarak krank dişlisi çektirmesi alman lazım bunun fiyatı da 90-100 lira gibi bişey. Onun dışında rotor çektirmesi lazım. Marş motorunun dişlisini sökmen için başka bir çektirme daha lazım. Lokma takımının olması lazım. Yıldız anahtar takımının olması lazım. Bunlar olunca tamire başlayabilirsin.
-
23 Temmuz 2015, 23:35
#9768
Cevap için teşekkürler öncelikle...
Motorum da yağ varmış fakat krank arıza yapmış. Yani zamanla olabilecek mekanik bir arıza.
Motorumu güvenini kazandığım bir tamirciye yaptırdım. Bütün yedek parçalarını kendim temin ettim (tamircinin bana çıkarttığı yedek parça fiyatından daha düşüğe mal oldu tabii)...
bütün tamir boyunca motorumun başındaydım...motorumun arızası hakikaten ustaların tamir etmesi gereken bir arızaymış...
Krank, silindir, egz. mili ve zinciri, kürbüratör, ön varyatör değişti...ve tabii buji, hava filtresi, kayış, yağı da sıfırladım....motor kısmı değiştiğinden sanki ilk defa biniyormuş gibi motoru zorlamamam gerekiyormuş...öyle işte...
Bundan sonra bakımlarına daha dikkat edicem...
-
31 Temmuz 2015, 22:45
#9769
merhaba arkadaşlar. 5 yıl önce bu motorun sarısına bakarken ilk kez motosikletlere heves etmiştim çok tatlı duruyordu. geçen yıl ciddi anlamda motosiklet bakmaya başlayınca sarısının kalktığını sadece sütlü kahve renginin olduğunu gördüm olsun yine de tatlı duruyordu. derin araştırmalara girince cbr 125 aldım. motorumu çok seviyorum bayılıyorum ama yine de zn görünce gülümseyerek bakarım hepinize kazasız belasız sürüşler. iyi günlerde kullanın
-
21 Ağustos 2015, 12:39
#9770
EMM adlı üyeden alıntı
Cevap için teşekkürler öncelikle...
Motorum da yağ varmış fakat krank arıza yapmış. Yani zamanla olabilecek mekanik bir arıza.
Motorumu güvenini kazandığım bir tamirciye yaptırdım. Bütün yedek parçalarını kendim temin ettim (tamircinin bana çıkarttığı yedek parça fiyatından daha düşüğe mal oldu tabii)...
bütün tamir boyunca motorumun başındaydım...motorumun arızası hakikaten ustaların tamir etmesi gereken bir arızaymış...
Krank, silindir, egz. mili ve zinciri, kürbüratör, ön varyatör değişti...ve tabii buji, hava filtresi, kayış, yağı da sıfırladım....motor kısmı değiştiğinden sanki ilk defa biniyormuş gibi motoru zorlamamam gerekiyormuş...öyle işte...
Bundan sonra bakımlarına daha dikkat edicem...
hocam daha önceki mesajınızda yazdığınız yağ değişikliği yağ filtresi vs için özel bir eğitim almanıza da gerek yok. gayet kolay işlemler. gidin 4-5 litre yağ alın akmaz kokmaz koyun kenarıya, zamanı geldikçe değiştirin. Değiştirmek için alttaki yağ tahliye tıpasını söküp yağı akıttıktan sonra tıpayı geri takıp üstteki yağ boğazından yeterli yağı koymanız yeterli olacak. youtube'ta da onlarca videosu var. korkmayın çok kolay bir işlem
-
01 Eylül 2015, 12:02
#9771
Merhablar,
Oncelikle motor isinde cok cok yeni oldugumu belirmek isterim. Yaklasik 1 ay once ilk motorumu aldim.(mondial 125 znu) Henuz ehliyetim dahi yok. Kismetse 2-3 haftaya alacagim. Aldigim gunden itibaren belirli araliklarla yasadigim ilce icerisinde 3-4 km.'lik turlar atiyorum. Motoru ilk aldigim gun serviste sifir kasadan actirip toplattim, gayet iyi ilgilendiler. Satin aldigim bayi sahibide gayet motor ehli birisine benziyordu, cok ilgilendi. Hatta uzun yola cikilir mi dedigim de cikilir tabi ama dinlene dinlene gidersin demisti. Ben de zaten 100km'de falan depo doldurmak gerekir dedigim de 'yok canim 1 depo ile 200km gider o motor cok rahat.' demisti.
Simdi soyle bir sorunum var. Ilk motoru aldigim gun depoyu fullemis olmama ragmen. Suan 92km falan gittim henuz ve benzin gostergesi son 5km'dir kirmizi alanin uzerinde. Motoru kapattigimda ibre kirmizidan cok daha asagilara dusuyor. Yani bu aslinda bayagi bir mesafe gidecek kadar benzinim var demek mi oluyor yoksa kirmizi cizgide iken gitmek aslinda tehlikeli mi? Her an benzinim bitebilir mi?
Bir diger sorum ise su; eger benzinim bitti bitecekse ortalama 100km de 1 depo harcamis oluyor ve bu da 125cc bir schooter cok fazla diye biliyorum. Hic hiz da yapmadim, max. 60km falandir herhalde. Hor kullanacak aksiyonlara zaten hic girismedim. Sadece bir kac kere 2 kisi bindim motora o da yine kisa mesafelerdi. Internetten okudugum kadariyla benzin kacirma olayi cok oluyormus fakat geceleri kapali yerde birakiyorum ve bir kac gun hic dokunmadigim oluyor eger benzin kaciriyor olsa cok fena kokusu gelirdi diye dusunuyorum. Yoksa sadece motor hareket halinde iken mi kaciriyor?
Belki de ilk kullanim ve ilk depo icin normaldir demek mi gerekiyor hic bilmiyorum? Servisin yolunu tutma zamani geldi mi acaba? Henuz garantisi oldugu icin benim bir hatam oldugunu da sanmiyorum o konuda icim rahat fakat henuz ilk 90 km de boyle olmasi canimi sIktI acikcasi.
-
04 Eylül 2015, 16:17
#9772
Merhaba,
Ehliyetsiz sakın ama sakın trafiğe çıkayım deme, cezası inanılmaz yüksek. Ayrıca Allah korusun kaza vs olursa... Çok kötü.
Benim yaptığım hatayı yapıp asla motoruna korumasız binme. Parana kıy fiberglas kabuklu kask, korumalı bir mont (Prosev fena değil), korumalı bir deri eldiven (Vexo comfort fena değil) mutlaka al. Sonrasında da dizlik ve korumalı motosiklet botu şart.
Aman ne olacak deme, düşünce anlarsın
Motorun normal benzin tüketimi 3L/100km civarıdır. Çok aşırı zorlarsan anca 4L/100km'yi görür veya görmez. Yakıt göstergesine çok güvenme, kırmızıya geldiği anda mutlaka depoyu doldur. Depo yarımın altına düşünce benzini doğru dürüst çekemiyor. O yüzden ben yarımın altına pek düşürmüyorum.
1 depo ile 200km gitmez çünkü deposu 5L bir şey.
Eğer benzin tüketimin 4L/100 km'nin üzerindeyse, giderken özellikle de dururken benzin kokusu geliyorsa bir yerlerde kaçak vardır. 3 yere bakmanı tavsiye ederim
1. benzin şamandırasının contası (2-3TL ayaklarını koyduğun siyah plastiğin altında )
2. karbüratör manifoldu (5-10TL, ulaşmak için koltuğun altındaki 4 vidayı 10 numara anahtar ile söküyorsun koltuk küvetiyle beraber çıkıyor )
3. benzin ve vakum hortumları (metresi 2-3TL, bunlar da koltuğun altında değiştirmene de çoğu durumda gerek olmuyor bağlantı yerlerinde kaçırırsa kaçırır ya da sertleşip kırılmıştır)
Bunlar sağlamsa sorun karbüratördedir. (o da kolduğun altında)
Yukarıda kırmızı ile işaretletiğim yer karbüratörün hava alığıdır. eğer bu alık yağlanmış, pislenmişse parmağını koyduğunda buradan benzin kokusu geliyorsa karbüratörün diyaframı delinmiştir/yırtılmıştır. diyafram 15-20TL komple karbüratör 50TL'den başlıyor orjinali 90TL
Garantin devam ediyorsa karbüratörün, manifoldun garantiden değişmesi lazım. Belki adam işçilik isteyebilir.
Her ne yapılacaksa mutlaka ama mutlaka gözünün önünde yaptır, asla motorunu bırakıp gitme, motorunun başından asla ayrılma. Motordan anlasan da anlamasan da...
-
08 Eylül 2015, 22:55
#9773
selamlar herkese
2013 model znu sahibi olarak aranıza katıldım.
Resimdeki kırmızı ile işaretlediğim kablo bu şekilde boşta duruyor. Akünün (-) kutubuna bağlamayıda düşündüm.Motorun çalışmasında bir sıkıntı yok fakat beni rahatsız etti. Nereye takılacağını bilenler yardım ederse sevinirim.
http://imageshack.com/a/img910/5622/6wZb6s.jpg
-
09 Eylül 2015, 13:30
#9774
Merhabalar,
O kablo çok büyük ihtimalle şasi kablosu, o kabloyu şasiye bağlaman gerekiyor diye tahmin ediyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=qMs2...kP4Wjc&index=6
bu oynatma listesinde a-dan z-ye çinli sukuterlerin herşeyini anlatıyor.
bu arada senin motorda manifold'dan kaçak var değiştirsen iyi olur.(Manifoldun sol taraftaki vidası yağlanmış dikkat edersen, benim motorda da aynısı olmuştu. Benzin kokusu sapıtan rölanti, sapıtan gaz tepkisi vs)
Orjinal çift vakum hatlı olanını almanı tavsiye ederim. Benimkine eski tip tek vakum hatlı olanından takıldı çok iyi olmuyor. Adam boşuna ona çift hat koymamış
-
10 Eylül 2015, 22:46
#9775
cevabınız için çok teşekkürler.
Verdiğiniz linkteki videoda resimde işaretlediğim yere takılmış görünüyor. Doğru mudur acaba? Manifold siparişide verdim. Teşekürler
-
24 Eylül 2015, 14:10
#9776
Ben ikinci el nostalji aldım kitapçığı yoktu. Kitapçığında ön ve arka lastik kaç psi yazıyor acaba? Birde motoru çalıştırdıktan snra kaç dk bekledikten sonra yola çıkmalıyız?
-
27 Eylül 2015, 22:56
#9777
ön lastik 25
arka lastik 32 psi
-
29 Eylül 2015, 01:05
#9778
Kendi orjinal lastikleri ile kullaniyorum ama ozellikle yagmurlu havada hic guven vermedigini hissettim. Bir kac kere on tekerlegin bariz kaydigini farkettim. Fiyatta onemli tabi ama canimizdan da onemli degil. Bu motor icin en iyi lastik secimi nedir? Yagmurda, kuru zeminde, parke tas zeminde vs. en iyi performansi alacagim. Yarimci olabilirseniz sevinirim.
Ayrica bir sorum da su henuz 150km'yi yeni doldurdum. Ehliyet olmadigi icin cok cok az kullanmistim, sonunda teslim aldim ehliyetimi. Bundan sonra haliyle cok daha fazla kullanacagim icin. Lastikten ziyade baska ne gibi seylere dikkat etmem gerekir?
-
02 Ekim 2015, 16:14
#9779
ben şahsen Michelin S1 aldım memnunum. İlke değiştirdiğim zaman "vay be, motor yol tutuyormuş dedirtti" orjinal naylon lastik o kadar kötüymüş demek ki. Şimdi sorarsan michelin s1 için "mükemmel" "kusursuz" vs diyemem ama oldukça iyi diyebilirim.
Alternatif olarak Pirelli SL26 mevcut. Kullananlar yumuşak lastik, iyi lastik diyorlar, kullanmadım bilmiyorum. s1 ve sl26'nın Tanesi 80-90TL civarı (lastik ölçüsü 3.50-10)
Ucuz yollu markalı olsun dersen Sava MC20 vb dişli modellerine bakabilirsin. Tanesi 40-50TL Kullananlar iyi diyorlar, kullanmadım bilmiyorum.
http://www.savaturkiye.com/Urunler.a...r%20Lastikleri
Lastiği değiştirirken mutlaka lastik sübaplarını da değiştir, tanesi 3-4TL bir şey. Düz tip lastikler düzgün asfaltta oldukça iyi ama bozuk yollarda pek iyi değiller, dişli lastikler daha iyimiş, öyle diyorlar.
-
02 Ekim 2015, 20:35
#9780
Arkadaşlar ben motoru bir dededen aldım nostalji 2010 model ve daha 500 km deydi. Dede hiç binmemiş sürekli yatmış. 2600 e aldım. Ancak üstündeki lastiklerin üretim yılı 2006 idi. Yani benim motorum 2006 da modelmi aslında?
Birde fren hidrolik camı kırılmak üzere o cam değişebilirmi yoksa komple o fren hidrolik kutusunumu değiştirmek lazım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)
Bu Konudaki Etiketler