Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
05 Eylül 2014, 22:40
#9741
arkadaşlar merhaba bende aranıza yeni katıldım. 98 mart doğumluyum asya nostalji 125 2007 model motorum var ehliyetim yok ama çoğu ehliyetliden daha iyi kullaniyorum (paket servisi yaptim). 3. sahibiyim 15 mayısta aldım sigortası ruhsati bakımı muayenesi hatta ls2 kaski falan herseyi var birtek ehliyet yok ilk aldigimda 2-3 gun calistirmadim sonra denedigimde olmadi mecbur tamirciye goturdum buji falan filan derken bana 90 tl bi masraf çıktı yaptirdim gayet güzel oldu akü ölü zaten 2 gun calismazsa bitiyor bunu geçtim ayak marsiyla calismiyor tum kuvvetimle yapmama rağmen olmuyor çoğu kişiye denettirdim onlarda calistiramadi buda pek sorun değil şarj cihazı var. fakat en büyük sorun benzin. anadolu yakasında oturanlar bilir. pendikten kartala gittim yanima fazla bi parada almamistim motor birden istop etti calismadi birde baktım benzin bitik ama gosterge full gosteriyor. neyse topselvide bir benzinciden benzin aldim yine olmadi caliscak gibi olup calismiyordu. kartaldan pendik sanayiye kadar yürüdüm motorla. orda hafif yokusta bir motorcu var bilen bilir orada adam mars dugmesine bir bastı tak diye çalıştı cok şaşırmıştim. d aha sonra bana benzin bitince yukletme sürekli üstüne ilave et bunlarin gostergeleri dandik dedi tamam deyip bastım. Bugün yine giderken yolda kaldım allahtan kendi mahallemdeydim hemen benzin yuklettim yine calismadi bu sefer yine yokusta yapınca oldu. sorunum 18-19 liralik benzin vardi içinde 17.220 km de yükletmistim 17.280 km de bitti yani bu biraz bana fazla geliyor. öğrenciyim tüm parayi motora yatiriyorum. egzonun iceri giren yerinde siyah bi kutu gibi birsey var orada kırık var elimi goturunce hava attigini hissediyorum. bisikletci ama motordan anlayan bir amcaya gösterdim benzine etki etmez motorun fanı bu dedi tamam dedim bende. birde bu arada motoru ilk çalıştırdığimda gaz vermezsem istop ediyor 2-3 dakika hafif gaz vere vere calistirip motoru isitmam lazim yoksa tak diye duruyor sorun cikarmiyor ama tekrar durup calistirmak zor geliyor. yardım edecek arkadaşlar varsa çok memnun olurum. kazasiz belasiz sürüşler
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------
baksiarif adlı üyeden alıntı
kullana arkadaşlara bir sorum olacak 2 haftadır bende bi 125zn sahibiyim. aydığım günden beri bi kaç sıkıntısı vardı sebepleri nelerdir bilenler yardımcı olursa sevinirim.
1. ön freni sıktığımda bi vurma sesi geliyo direksiyonda boşluk olduğundan şüpeleniyom.
2. yokuş aşağı giderken ani frende stop ediyodu
3. düz yolda dururken bazen kendi gaz veriyo ilerlemeye başlıyo motor
4. bugun hava filitresini değiştirttim sürekli stop ediyo motor ( arada yapıyodu havafilitresinden sonra sürekli yapıyo)
5. servise sordum karbüratör paslanmış dediler servise gidene kadar bu kadar sık yapmıyodu bugün teslim aldım motoru servise verdiğimede pisman oldum.
böle sorunlarla kaşılaşan arkadaşlar varsa yardımcı olursa sevinirim. bide bildiğiniz iyi servis varsa sevinirim istanbul anadolu yakası
o tak diye ses gelmesi camurlukla ilgili yani aynı sorun bendede var ben öyle gördüm. gidonu tam derece çevir bi tarafina camurlugun arka kismindaki deliklerden biri cikmistir zarari olmuyor
kendini itmesi bendede var belli bi süre gaz vermezsen duruyo gibi oluyo ses cikarmiyo gaz verince tekrar normale dönüp kendini atiyo ileriye arabada vites düşürmek gibi.
ve ani fren yapmamani tavsiye ederim. frenleri berbat motorun bir kere kaza yapmiyayim derken frene bastim az daha oluyordum bi 15 metre falan kaydı motor
Reklamlar
-
19 Eylül 2014, 18:27
#9742
alınık 125 zn ve türevleri lazım 1500 tl ye kadar kuzenime lazım denizliye göndereceğim izmir aydın civarıda olur
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
25 Eylül 2014, 16:59
#9743
Ben de bir tane 125znu almayı düşünüyorum.
Evden işe işten eve kullanacağım.
Gideceğim parkur da 2-2.5 km kadar epey bozuk parke ve asfalt yol 3 km kadar da mıcırlı dağ yolu tırmanışı, dik sayılır.
Çoğunlukla işe gitmek için kulanacak olsam da keyif için de binmek istiyorum.
Bu şartlarda bu motor işimi görür mü? Yoksa çok mu üzer? Motordan komple mi soğutur?
-
26 Eylül 2014, 17:09
#9744
arkadaşlar Nostalji motorumu satıyorum gayet temiz durumdadır.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-asya-az-kullanilmis-cok-temiz-2013-nostalji-179294799/detay/
-
02 Ekim 2014, 04:39
#9745
arda4 bey, malesef belirttiğiniz şartlarda bu motoru kullanamazsınız.
2 ay sonra dökülür. Mondial Extreme bakabilirsiniz.
Flickr
http://www.flickr.com/photos/109845783@N04/
..kanlı resimler ressamı..
-
11 Ekim 2014, 22:19
#9746
Burası ölmüş artık motor hakkında merak ettikleriniz buluşma ortamları falan için facebook grubuna bekleriz arkadaşlar. 125zn ve nostalji bütün türevleri davetlidir :D
https://www.facebook.com/groups/nostaljiscooter/?fref=ts
-
24 Ekim 2014, 20:51
#9747
jemalizm adlı üyeden alıntı
arda4 bey, malesef belirttiğiniz şartlarda bu motoru kullanamazsınız.
2 ay sonra dökülür. Mondial Extreme bakabilirsiniz.
Bu mesajı attıktan hemen sonra bir tane bulup almıştım. Arkadaşın dediği gibi bu motor bozuk, mıcırlı vb yollara hiç ama hiç uygun değil. Gitmiyor değil gidiyor ama hiç güvenli olmuyor.
Dökülmesine gelince... Motorda ciddi bir sorun yok ama servisler çok fena... İlk kazığımızı da bu motorla yedik (200TL aldı yalnızca hava filtresini değiştirmiş ve motoru yıkamış, halbuki sorsan neler neler yapmış!)
-
27 Ekim 2014, 16:20
#9748
Merhaba arkadaşlar
öncelikle adım mert foruma yeni kayıt oldum önceki motorumla ilgili herşeyimi bu siteden bakarak hallettim
asya 125 t modeli motor aldım yazın motorumun km teli teker tarafında bağlanan yeri açtığımda bağlatı telinin ucu ayrılmış gibiydi
yeni km teli alıp kendim takabilirmiyim acaba saygılar...
-
14 Kasım 2014, 13:35
#9749
merhaba arkadaşlar,acaba bizim motorun model olanı yani şu tars olanı var mıdır?
http://www.ebay.com.au/sch/Bikes-/19030/i.html?Era=1980s
-
19 Kasım 2014, 23:31
#9750
Ön fren balata arka fren balata ve km teli değişsem ne kadara patlar
-
28 Kasım 2014, 01:24
#9751
arkadaşlar bende bu motordan almayı düşünüyorum işe giderken günde 10 km kullanacağım.. dış mekanda üzeri kapalı motor parkı var sitede orda bırakacağım..
merak ettiğim konular. boyum 190 kilom 95 motor altımda küçücük kalır mı?
motor malzeme kalitesi nedir?
-
19 Aralık 2014, 21:59
#9752
öncelikle herkese merhaba, motoru almamda bu forumun cok etkısı oldu oncelıkle bunu soylemek ısterım.
aralığın ortasında sırf fiyat az uygun olsun dıye 2014 model 3000km de znu mu aldım. 2000 tl ye...
fakat aldıgım gun dustum. ogun sorun olmadı kalktım motora bındım devam ettım. ama ertesı gun calısmadı motor. sımdı mars basıyorum ama calısmıyo. 5 10 dk ugrastım yok. ayaktan bastım olmadı. tahlıey hortumu hafıf benzın akıtmaya basladı onu sıktım duzelttım ama oda tam olmadı. hortumun yukarısından bıyerden akıyo sanırım.
hasılı motor calısmıyo. ankara yıba daki servise goturcem ama calısmadıgı ıcın orayada gıdemıyorum. oyle beklıyoz bakalım. varmı bı fıkrı.. tavsıyesı olan.
-
09 Ocak 2015, 12:39
#9753
ZN,ZNU ve Nostalji kullanıcıları kış uykusuna yatmış anlaşılan
Hızlıca ben cevaplayayım,
* motorun birçok renk seçeneği mevcut, hiçbiri hoşunuza gitmezse boyatmak ya da film kaplatmak mümkün. Ruhsata işletmesi de kolay
* Çinli sukuterlerin balataları çok ucuz. 3-5TL gibi bir fiyata 1 çift balata alabilirsiniz. Ancak size tavsiyem mümkün mertebe orjinal olanları kullanın. EBC gibi güvenilir markalarda bu balataların muadilini bulmak muhtemelen mümkündür ama firmaya elinizde eski balatalarla gitmek lazım. Telefonla arayıp sorduğunuzda ya da elinizde numune olmadan bayiiye gittiğinizde Mondial, Asya ya da herhangi bir çinli markayı duyunca "biz çin motorlara parça satmıyoruz" deyip geçiyorlar.
* Aşırı derecede bayırlı bir güzergah değilse 95kg ağırlık muhtemelen sorun olmaz, motor çok ufak değil. Honda Today gibi düşünmeyin.
* Motorun malzeme kalitesi fena değil. Sürekli dışarıda bırakır, branda vs örtmezseniz krom parçalar kararabilir, paslanabilir, boyaları solabilir. Kapalı yerde veya kısmen kapalı doğrudan güneş su almayan bir yerde örtü, branda vs ile saklarsanız çok uzun süre iyi görünümü muhafaza edebilirsiniz. Çinli sukuterlerin grenaj parçaları çok ucuz değil uyarayım.
* Fatih arkadaşım umarım çok büyük bir sorun olmamıştır, çok pahalıya patlamamıştır. Motoru servise götürünce mutlaka işçilik ve parça fiyatını sorun ona göre işlem yaptırın. Müşteriyi çok fena kazıklamaya çalışan servisler var ne yazık ki.
Motorun birçok tamir ve bakımını kendiniz de yapabilirsiniz:
Mondial 125 ZN, 125 ZNU ve Asya Nostalji nin arka grenajlarının komple sökümü/demontajı ve takımı/montajı şu videoda gösteriliyor:
http://www.youtube.com/watch?v=sN0eCHXdHAw
Mondial 125 ZN, 125 ZNU ve Asya Nostalji nin arka grenajlarının sökmeden hava filtresi değişimi şu videoda gösteriliyor:
http://www.youtube.com/watch?v=oTSkLg68Us4
Mondial 125 ZN, 125 ZNU ve Asya Nostalji nin rölenati devri/rölanti gaz ayarı şu videoda gösteriliyor:
Eğer motor/scooter ilk seferde marş almıyorsa ya da marş vermez için gaz açmak gerekiyorsa, gazı açarken ilk etapta hiç tepki vermeyip sonradan lank diye atılıyorsa rölanti devrini biraz artırmak gerekir. Bu videoda gösterilen ayar şekli hemen hemen tüm çinli ve avrupalı karbüratörlü scooterlere uygulanabilir.
http://www.youtube.com/watch?v=iYSsoCBmbQc
-
06 Mart 2015, 15:31
#9754
Nostalji, ZNU hayranları nerelerdesiniz?
Başlık bana mı kaldı yoksa?
-
15 Mart 2015, 22:29
#9755
BLACK_ICE adlı üyeden alıntı
Lastik olayını hallettim metzeler 100/90-10 me 7 teen taktım hiç bi sorun sıkıntı şuan yok
artıları :
1-virajlarda ve kaygan asvaltlarda gaz kolunu açınca kayma kalmadı
2-ıslak zevinlerde daha tam denemedim ama tutuş eskisine göre mükemmel
3-ufak loğarların vslerin üstünden geçrken lastik zıplamayı emiyor hemen hemen birşey hissetmiyorsunuz
4-performans olarak lastik kaymadığı için hızlanma da ve fren mesafesinde aşırı olumlu tepki veriyor
Sırf bu yıllar önce verdiğiniz bu bilgiler işiğinda foruma üye oldum ve cevap yazmak istedim.Herkese merhabalar, yaklaşık 2 yıldır 125 znu kullanıcısıyım ve uzerindeki lastiklerle yaklasık 8bin km kullandım 3, 4 kaymadan dolayı düştüm ve 1 kere kaza yaşadım.Allaha şükür bunların hepsi zamanla bize tecrübe ve olumlu etkisi oldu tabi hatalar azalıyor.1 haftadır forumlarda, internette yazılanları araştırarak sonunda 2 gün önce metzeler almayı düşünürken gittim buz motora michellin 100/90/10 SM100 taktırdım yaklaşık 230 lira paza verdim balans takma çıkarma dahil.(çoğu sitede 80 - 90 TL olmasına rağmen takma parası 50 lira istiyorlardı).Orjinali 3.5 10 olmasına rağmen ne egsoza ne çamurluğa hiç sürtme yok.İki kişide bindim hiç bir sıkıntı olmadı.Ama daha rodaj süresindeyim, 50 km kullandım ve tamamında yagmurlu asfalt yolda geçirdim.Eski NYLON lastikler bildiğiniz tahtaymıs belki lastikleri en başta değiştirseydim düşmeyecektim.Daha biner binmez motorda acayip bir konfor ve güven hissi oluştu.Yoldaki artçıları neredeyse hiç hissetmiyorum ve çukurlarda logar kapaklarında guvensiz titreme ve sarsma olmuyor.Yağmurda yokuş aşagı giderken test ettim fren sıktığımda zap diye durdu ve rodaj süresinde olmama rağmen hemde 2 kişiydik motorda kayma kızaklama olmadı.Eski lastikler arka frende bile kayıyordu.Bunları yazmak istedim çünkü bende diğer kullanıcılar gibi burda okudum ve deneyimlerimi paylaşarak diğer arkadaşlara yardımcı olmak istedim.Verdiğim paranın her kuruşu değer.Motoru alır almaz önce lastikleri değiştirin.
-
25 Mart 2015, 09:57
#9756
Tavsiye için çok teşekkürler,
Lastik için tavsiye edebileceğiniz bir internet sitesi var mı? motolastik'te fiyat ne yazık ki yüksek.
Bir de lastik balansını nasıl yaptırdınız? Otomobil lastik balansı yapan yerler yapıyor mu?
-
21 Nisan 2015, 13:49
#9757
Merhaba,
Asya Nostalji 125 ve Mondial ZNU 125 modellerinin motor blokları birebir aynı mı acaba?
Kalite açısından birbirinden farklı mı?
-
04 Mayıs 2015, 20:09
#9758
Aynı olması lazım, emin olmak için egzozun olduğu kısımda motor ve şasi numarasının yazdığı plakaya bakabilirsin. Motor numarası BN152... ile başlıyorsa %100 aynıdır.
Bu arada 3,5-10 Michelin s1 takdırdım,(ikisi 170TL, iki lastik sibop 6TL, takma 25TL, balans yaptıramadım) yol tutuş çok çok iyileşti. Konfor biraz arttı, frenleme çok iyi oldu.
Ön disk sürtme yapıyordu gittim Honda Spaccy 110'un orjinal ön fren diskini taktırdım, bire bir uydu ama hala çok hafif de olsa bir sürtme var.
Ön fren balatası diskin parlak kısmının tamamına basmıyor, sizde de durum böyle mi arkadaşlar? Servis önceden ön balataları değiştirmişti, uyduruk bir şey takmış olabilir mi?
-
20 Mayıs 2015, 18:33
#9759
Paylaşıma devam:
Ön balatalar biraz aşındı ve artık diske tam basıyor, ancak sürtme hafif de olsa hala devam ediyor.
Scooterden aşırı bir benzin kokusu geliyordu. Önce karbüratör ayarındandır dedim, onu yaptıktan sonra egzozdan gelen koku kesildi ama hala koku vardı. Gaz açıp kapayınca bariz bir benzin kokusu duyuluyordu ve bir anda motor devri düşüveriyordu.
İnanması çok güç ama karbüratör boğazı (yani manifolttan) kaçak varmış, normalde kesinlikle görünmüyor ancak gaz açıp kestiğinizde belli oluyor ve bir de bağlantı vidasının kenarındaki vida yağlanmış idi.
Yani scooterinizde aşırı benzin tüketimi varsa, gazı açıp kapadığınızda devir bir anda düşüyor ise ve benzin kokusu varsa manifolda mutlaka bir bakın:
-
05 Haziran 2015, 13:07
#9760
Güncellemeye devam,
Sararmış far camını söktüm, yerine renault 12'nin far camını taktım.(7.5TL) Birebir uyuyor, takması da gayet kolay. Far şimdi çok daha iyi aydınlatıyor. Tavsiye ederim.
Benzin kokusu epey azalmış olmasına rağmen dur kalk yaptığımda yine hissediliyordu, sorun benzin şamandırasının contası imiş
10TL'ye değiştirttim. Aslında garantiden değişmesi gerekirdi amma...
Şimdiye kadar değişenleri şöyle sıralayabilirim:
*Lastikler ve siboplar > Michelin s1 mutlaka değişin tavsiye ederim.
*Akü sigortası > yanmış
*Ön varyatör > titreşim ve şıngırtı yapıyordu, aynı eski tip ziller gibi.
*Ön disk > sürtüyordu Honda spaccy'nin orjinal diskini alıp taktırdım, birebir uyuyor.
*Karbüratör boğazı/manifold
*Şamandıra contası
*Hava filtresi ve kutusu > kırılmıştı, aslında çok da gerekli değildi. Orjinalini de takmamış sözde "yetkili" servis arka amortisöre sürtüyor.
*arka çamurluk > kırıldı, asya nostalji'ninkini taktırdım. Onun plastiği çok daha esnek.
Ve elbette yağ. Gidip dışarıdan alıp Castrol 10-40 koydurttum, şimdiye kadar (800km) sıkıntı olmadı. Servislerde ne idüğü belirsiz yağlar koyuyorlar aman dikkat! Bildiğiniz güvendiğiniz marka motosiklet yağını alın gözünüzün önünde koydurun.
Aşırı yağ koymalarına müsaade etmeyin. 500-600mL kadar koydurun, eksik kalırsa üstünü tamamlamak kolay. Yağ çubuğunda seviye tırtıklı bölgenin arasına ise sorun yok.
Tekrar ediyorum, fazla konulan yağ yararlı değildir, performansı ciddi ölçüde düşürür. Kılavuzda 900mL koyun diyor ama siz o kadar çok koydurmayın. Gerçek kapasite 650mL-750 gibi bir şey.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler