Ahaaa,Barbarian gelmiş buralara..
Hocam konuyu baştan itibaren okuduğum için sizi tanıyor gibi hissettim kendimi yanlış anlamayın..
Vallahi bana uyar zenscooclub.Klubün Ankara ayağında tüm özverimle varım.
Siz eskilerle halen görüşüyormusunuz acaba?
Ahaaa,Barbarian gelmiş buralara..
Hocam konuyu baştan itibaren okuduğum için sizi tanıyor gibi hissettim kendimi yanlış anlamayın..
Vallahi bana uyar zenscooclub.Klubün Ankara ayağında tüm özverimle varım.
Siz eskilerle halen görüşüyormusunuz acaba?
aynısı bende var o motorun tabi o resimdeki modifiye edilmiş biliyorsun.. ben izmit te yaşıyorum. şimdiye kadar 1 kez istanbul'a, 1 kez de bursa ya gidip geldim. Otoban hiç kullanmadım d100 yolunu kullandım hep.sana şöyle anlatayım; İzmit İstanbul arası yol hızlı akıyor biliyorsun. Ama İzmit'ten Tuzlaya kadar çok sıkıntı yaşamadım ama Tuzla'dan sonra kadıköye kadar trafik çok hızlı ve yoğun akıyor. Sakın en sağ şeritten ayrılma, arkandan gelen kamyonlara falanda sürekli yol ver geçsinler. Bu motor su soğutmalı değil, sıcak havada çok zorlarsan motor şişiyor yani kendini kapatıyor. Orta şeritte 70 km hız ile giderken yoğun trafikte, motorun durduğunu düşün. ne kadar tehlikeli olduğunu hayal et. İstanbul2a gittiğimde Boğaziçi köprüsünden levent e bile geçtim ama gerçekten de çok tehlikeliydi ve çok dikkatli kullandım. En sağ şeridin çizgiye yakın yerinden giderim ben hep, gözüm hep önümde ve aynalardadır. Arkadan gelen tır kamyon v.s. araçlara emniyet şeridine çıkarak yol veririm. Ama sürekli emniyet şeridinden gitme, çünkü alışkanlık yapıyor ve önünde sağa çekmiş olan emniyet şeridindeki araçları farkedemiyorsun bazen. birde şu sıcak aylarda akıllıca kullanman lazım motoru. Ben 105 kg yum (abartmıyorum) ve motoru bir buçuk yıldır kullanıyorum.Yalova Bursa arası dik rampalar var o rampalarda çok yavaş çıkman lazım ki motor şişmesin. Ben bursa ya gittiğimde Yalovanın o dik rampalarını çıkarken önüme bir tır aldım ve 30- 40 ibre ile gittim. Bir sure sonra sıkıldım dayanamadım ve tırı geçtim. 2 dk sonra motor kendini kapattı. Kendim ağır olduğumdan, hava sıcak olduğundan yokuştan zorlanarak çıkıyor çünkü. Yani mantık şu; düz yolda iken 60 ibre ile git (15- 20 dk motorla yol alıp motor iyice ısındıktan sonra yap ama) ama en ufak rampada bile hızını yavaşlat. Yokuşun dikliğine göre daha da yavaşla. Zaten bir süre sonra motorun sesinden ne zaman zorlanıp zorlanmadığını anlarsın. Bu arada son bir bilgi daha paylaşayım: E5 den İzmit-İstanbul ortalama 12-13 TL ye gidiliyor. Ordan yolu da hesapla işte. Birde zaman olarak yavaş gittiğin için yine İzmit- İstanbul arasını sanırım 2 saatte falan gittim.... başka bir sorun varsa cevaplayayım
cevapın için çok teşekkür ederim ben gezmek için manisa yapmak istiyorum motoru alınca çünkü orda akrabalarım filan var ve otobüsle çok gidip geldğimden dolayı öyle fazla rampa filanda yok zaten 66 kiloyum fazla zorlanmaz motor bence ama götürür getirir mi vitesli filanda değil onu bilmiyorum ayrıca ortalama ne kadar yakar manisa sence ?
kilon iyiymiş.tek kişi gideceksen çok sıkıntı olmaz bence. ama yinede fazla zorlama. gaza gelip 100 ü geçme. manual vitesli değil evet otomatik vitesli. daha önce kullanmadıysan bu motoru hiç gitmeni tavsiye etmem açıkcası. ama illa da gidecem diyorsan İstanbul-İzmit-Yalova-Bursa-Balıkesir-Manisa yapman lazım. Telefondan bakıyorum ve km olarak Ayasofyanın ordan manisa merkez 527 km gösteriyor. Bu bence çok fazla uzun bir yol. Ben olsam ortalarda bir yerde kalırdım. yoksa o yol 1 günde zor gidersin. zaten 2 saatten sonra boynun ağrımaya başlıyor işkence olur o yol sana.o İstanbul a gidişimde 90 km yapmışım ve 12 tl ise 500 km de max 100 TL yakar tahminim. Kilon az olduğu için bu azalabilir. hızını çok yukseltmezsen yine daha az yakar. bii de motordan motora az da olsa değişir bu oranlar. Sen bu benim tahminimi baz al ama güvenme yinede. ben azaldığında depo, hep 10 tl doldururum. ayrıca yenikapıdan feribot ile bandırmaya geçme ihtimalini de düşün araştır. ama buralarda görmüştüm sanırım 50-60 TL alırlar sadece motordan birde senden alacaklar işte. sonuç olarak o yol 1 günde gidilmez, pert olursun
zaman olarak da heralde 10-12 saat arası değişir gideceğin yol. ama mutlaka sık sık mola vermen gerekecek. boynun ağrır
Gözümü korkuttun yav sadece bi gezecektik motorumla :D alırsam ilk motorum olacak ama sürmeyi az çok biliyorum zaten işe gide gele daha iyi öğrenirim denge hakimiyetim iyi.ya motor beni yarı yolda bırakmasında sürsün 12 saat :d zaten fazla hız yapmam emniyet için.evet kısa kısa mola yapmak lazım yoksa fıtık oluruz :D ayrıca bu motor nasıl http://www.mondialmotor.com.tr/?p=model&i=1279
kork tabi can bu şakaya gelmez. youtube dan korkunç motor kazalarını izle o motor iyi görünüyor. benimkinden daha güçlü. 150 lik. zn ler 125 lik. 125 zn ler in haftaları var nostaljik ve belli bir kesime hitap ediyor bence. herkes gidip bu motoru almaz. yemişim tarzını bu daha iyi, daha güçlü olsun diyorsan bunu al derim. bu arada bu motorlarla ilgili az bir bilgi vereyim. mondial iyi markadır. çok kötüleyenler olmasına rağmen. 2 kez yolda kaldım ben ondada sıcakta zorladım o yuzden oldu. Çin işi motor olduğundan çok kaliteli değil ama bakımlarını falan iyi yapmazsan çabuk bozulur. bir de bu motorlar şans işi birazda. yani aynı bayiden aynı 2 motor arasında dağlar kadar fark olabilir. biri surekli sorun çıkarırken diğeri sorunsuz olabilir. benimki iyi çıktı motoru alırken servisini de düşün ve yedek parça olaylarını. Sanırım hemen hemen her ilde mondial bayii si var. Ancak bu bayiler yazın çok yoğun oluyor ve canını sıkabiliyor. parçaları çok pahalı değil, servisi de her yerde var dediğim gibi. A2 ehliyet olmadan kullanma sakın. ben 600 tl ceza ödedim
ehliyet 400-500 arası değişiyor. bu şehre göre değişir araştırman lazım. b ehliyetin yoksa ikisini beraber al. hem sınavla uğraşmazsın hemde ehliyeti alırken tek ehliyet çıkartarak 80-100 tl kart parası vermezsin. ben vitesli sürdüm sınavda. sınavı ankarada olmuştum. ancak izmitten bir arkadaşım sınavda benim motoru kullandı. Vitesli motor biraz daha kompleks ama bikaç saat surersen kaparsın. Ben 3-4 tur attım çözmüştüm vites olayını.
önemli değil hoşçakal...
Merhaba Arkadaşlar;
Yaklaşık 7.000 Km'lik ZN kullanıcısıyım.Motor Konusunda çok az şey bilirken onunla trafiğe çıktım ve bana çok şey öğretti. Ufak Tefek sıkıntılarda bazı büyük sıkıntılarda çıkardı. Fakat almayı düşünen arkadaşlara tavsiye ederim eğer motor kullanmaya yeni başlayacaksanız kullanımı kolay ekonomik bir motor. Şimdi bir kaç ufak sıkıntımız kaldı. Siz değerli arkadaşların fikirlerini almak istedim.Birgün baktığımda akünün şiştiğini gördüm. Konjektör arızasıymış gittim mondialden 17 liraya konjektör aldım taktım. Aküyüde değiştim. yanlız bu arızalı dönemde gidip gelen fren lambalarım ve sinyallerim bu işlemlerden sonra bir daha hiç yanmadı Bir sürü motorcu dolaştım. Çok servis aradım ve arıyorum hala düzgün bir servis bulamadım. Gittiğim çoğu servis 2 vida açmaya üşenip motoru bırakıp sonra almamı söylüyor yada scooterları ciddiye almayıp ilgilenmediğini kibarca söylüyor yada gözünüzün içine bakarak sizi dolandırmaya çalışıyor. Bildiğiniz bu motorlardan anlayan dürüst bir usta var mı?
Selamlar Levent Bey,
Benzer sorun benim başıma gelmişti hatta ben konuya yazmıştım.Eğer statör arızası olmadığından eminseniz muhtemelen eski akünüzün fazla şarj etmesinden dolayı ampullerinizi patlatmış olabilir.Yeni ampul takarak problemi çözebilirsiniz bende o şekilde olmuştu.Tüm far ve sinyal ampullerini değiştirdim,konjektör değişti ve problem çözüldü.Akünüzde yeni olduğuna göre aklıma bir tek ampullerin patlamış olduğu geliyor doğal olarak.Ampullerinizi değiştirdikten sonra tekrar buraya yazarsanız mümkün mertebe yardım etmeye çalışırım bilgim dahilinde..
bu arada @ barbarian
Hocam bir gözüktünüz sonra kayboldunuz?Nerelerdesiniz yahu..
Merhaba;
İlginiz İçin Teşekkür Ederim.
Statör hakkında pek bi bilgim yok açıkçası hatta ilk defa duydum diyebilirim. (Zn den önce hiç bir bilgim yoktu motor konusunda hatta korkardım bile binmeye o yüzden parça bilgim az) Gittiğim bir servisde ampüllerin patlak olduğunu söyledi ve değiştirmeyi teklif etti.Yanlız kafama birşey takıldı benim stopların altında grenaj üst kapakta led şeritler mevcut fren lambalarına bağlı ampüller patlak olsa bile onların yanması gerekmezmiydi? Genede sıfır park ampülü taktık ama birşey değişmedi ve fren lambalarıyla sinyaller yanmadı. Fakat ampülü takarken nasıl olduysa bir kaç defa fren lambaları yandı ve söndü. Bahsettiğiniz statör konusunda beni biraz aydınlatabilirmisiniz?
Tekrar selamlar.
Açıkcası çok tuhaf bir durum gibi geldi sizinkisi..Emin olmamakla birlikte acaba akü fazla şarj ettiğinde ledleri de patlatmış olabilir mi diye düşünmeden edemedim..Fakat sıfır ampul taktığınızda da değişen birşey olmaması düşündürdü beni..Biliyorsunuz motorun elektrik sisteminde konjektör,akü ve statör birbiriyle ilişkili şekilde çalışıyor.Birindeki arıza diğerinide bozabiliyor.Ancak bildiğim kadarıyla el marşınız çalışıyorsa statörde de bir problem olmaması gerekiyor.Yanlış biliyorsam bilgili arkadaşlar düzeltsin lütfen..
Açıkcası ben burada tıkandım Levent Bey.Umarım bir an önce problemi çözer,sıkıntısız bir şekilde motorunuzu sürmeye devam edersiniz.
Bizde de 2007 model 125 Zn var. Kapalı garajda tutuyoruz hala yenı gibi duruyor zaten yaklasık 4000 km'de Frene basınca on taraftan tık diye bi ses geliyor ve hafif one gidiyor tutma diregi; baglantı yerinde sorun var sanırım. Bir de bunun on kısmı cok hafif frene basınca hemen kayıp dusebilirsiniz cok dengesiz ve tehlikeli. Bir de elektrik ile ilgili bir problem oldu arka frene basınca fren lambası yanmıyor ve on kısa far calısmıyor kısa kısmı patladı sanırım. Bir kere de otomatik calıstırma dugmesi bozuldu. Bunlar dısında hiçbir sorun cıkarmadı. Genel anlamda guzel ancak ani frenlerde bu on kısmın hafif ve dengesiz olması yuzunden ön teker kayar ve cok rahat dusersınız. Bikaç tecrube yasadım malesef. Ön kısma bide "ABS" yazmıslar. Neden yazdılar anlamıyorum "Anti-ABS+Crash" yazsalar daha gerçekçi olurdu.
Merhaba;
Dün akşam tekrar bir servise daha gösterdim. Sinyal ampüllerini değiştirdik ve sinyaller düzeldi. Fakat fren lambaları hala düzelmedi. Elektrik tesisatında kısa devre yaptıran bir yer varmış orayı tespit etmek için bugün mecbur motoru bırakacağım servise. Motorun el marşı çalışıyor uzun farlar da yanıyor ama kısa far ve frene bastığımda fren lambası çalışmıyordu. Bakalım ne çıkacak
Selamlar.
Evet şasi yapıyor olabilir benim aklıma gelmemişti ilk başta fakat bende de benzeri bir durum vardı..Bende sinyal kısmındaki kablo buna neden oluyormuş sağolsunlar 5 dk da halletmişlerdi..
Selam arkadaslar ben de aranıza katılmak istiyorum. Cuma günü aldım motorumu asya nostalji 125 .
Kaskı motorun kendi bagajına sıgmayacak herhalde arkaya nasıl bir çanta almalıyım. Bir de Branda almak istiyorum.
Kaskım daha yok simdi sipariş vericem netten. Kappa kv-2 almayı düşünüyorum. Çanta olayı önemli çunki kaskımı açıkta bırakmak istemiyorum. Bu tarz motorlara nasıl çanta yakışır.
Motorumun fotografları da asagıda
Hey maşallah çok yakışıklı küheylan
Deri çanta yakıştırıyorum ben şahsen..Ama çantanıza fazla güvenmeyin kaskınızı içinde bırakmayın çalarlar Allah korusun..
Motorunuzla ilgili paylaşımlarınızı bekliyoruz konuya..
Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)