Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #8661
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    feribot uygunmuş kgs ne kadar çekiyo karşıya geçmeyeki?bu arada nasıl bi denge sorunu yaşıyosun?rüzgarda savrulmadan bahsediyosan normal bazen rüzgar öyle bi esiyoki şerit değiştiriyo kendi kendine motor
    kereme katılıyorum ne kadar çoğalırsak o kadar güzel olur ama bizden başka kimsecikler yok nedense :(
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8662
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    wiyyy nasıl bi denge sorunun var bende merak ettim

  3. #8663
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    arkadaşlar pazar günü siteden Slayerr(rıdvan) la buluştuk biraz dolaştık sonrada bakım yapmaya benim garaja geçtik.rolanti ayarını ve hava ayarını yaptık inanın motor acayip rahatladı rolantiyi düşürdük şuan motor çok sessiz çalışıyor.Ve hava ayarınıda yarım tur daha açtık motor ara hızlanmalarda rahatladı ve sesi azaldı.hava ayarını en kısa zamanda tekrar ayarlıyıcaz fazla vaktimiz yoktu.umuyorumki fazla yakıt sarfiyatı sorunuda böylelikle çözülmüş olur.
    bu arada farkedeniniz varmı yada sizdede aynımı bilmiyorum ama hız göstergelerimiz 20km fazla gösteriyor.rıdvanın gv 250siyle ölçtük ayrıyetten honda civicdeki elektronik göstergelerle karşılaştırdım 19-20km daha fazla gösteriyo.
    ve ikinci bir kronik hata olması muhtemel şey ise km sayacı km sayacımın daha öncedende google mapsden baktığım güzergahlarda farkettiğim gibi %30 fazla gösteriyor.gv 250 ile test ettik ben 17km yol gittiğimde rıdvan 13km yol gitmişti.

    son hızınızı ölçeniniz varmı? amacım o hızlarda gitmek değil ama hava ayarından sonra deneme yaptım 68kg ım ben biraz rüzgar vardı düz yolda 100km yapabildim anca, yani normal araçlara göre 80km hız.biraz düşük gibi geldi bana ama bu hava ayarını detaylı bi şekilde yapıcaz.bu arada hava ayarını ,ayar vidasını sıktıktan sonra 3,5 tur döndürerek yaptık?
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  4. #8664

    Üyelik
    12 Ekim 2010
    Şehir
    maltepe/istanbul
    Motosikleti
    zn-125
    Arkadaşlar söyle bir denge sorunu yaşıyorum .bazı motorlarda çok yavaş gitseniz bile ( örneğin ışıklarda arabaların arasından geçerkenki hız ) hiç ayak koymanıza gerek kalmaz. motor dengesi tam olur. bizim motor da ilk zamanlarda aynı bu şekildeydi fakat simdi sallanmaya baslıyorum.sucu bir arkadaş war ona gösterdim abi bu motorun denge sorunu var rolantide gittigin zaman her an düşücekmişsin gibi oluyo dedi. tabiki bu çok abartı degil ama nedenini merak ettim.
    felon buluştugumuzda hava ve rolanti ayarını anlatır mısın ?

  5. #8665
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı wiyyyy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar söyle bir denge sorunu yaşıyorum .bazı motorlarda çok yavaş gitseniz bile ( örneğin ışıklarda arabaların arasından geçerkenki hız ) hiç ayak koymanıza gerek kalmaz. motor dengesi tam olur. bizim motor da ilk zamanlarda aynı bu şekildeydi fakat simdi sallanmaya baslıyorum.sucu bir arkadaş war ona gösterdim abi bu motorun denge sorunu var rolantide gittigin zaman her an düşücekmişsin gibi oluyo dedi. tabiki bu çok abartı degil ama nedenini merak ettim.
    felon buluştugumuzda hava ve rolanti ayarını anlatır mısın ?
    walla rıdvan daha iyi anlıyor ama onun yanında bende çözdüm olayı rolanti ayarı çok kolay zaten hemencecik kallederiz bi tornadidayla
    bu arada o bahsettiğin denge problemi bende yok ben nerdeyse duruncaya kadar ayak koymuyorum,tam durduğumda ayağımı koyuyorum yere.aklıma gelen ilk şey motorun şasede bi problem vardır,motor kazalıysa şase eğilmişte sonradan düzeltilmişse demir bi zaman sonra eski yerine kaymaya çalışıyo olabilir yada lastiklerin çok eski olduğundan artık şeklini kaybetmiştir.eğer motoru kışında kullanmıyosan 10günde bir 500mt kadar dolaşki motorun ağırlığı lastiğin hep aynı yüzünde kalırsa lastiğin içindeki demir tellerin o şekle alışmasıyla lastiğin şekli kayabilir.aslında bizim motorlar hafif ,bu olay bizim motorlarda pek olmaz diye tahmin ediyorum ama olurmu olur
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  6. #8666

    Üyelik
    12 Ekim 2010
    Şehir
    maltepe/istanbul
    Motosikleti
    zn-125
    bence lastiklerden. ben bu NAYLON lastiklere tilt oldum her boku onlara atıyorum desem yeridir :d şimdiden sagol walla felon.
    bu arada kerem şu lastik basınçları ogün senden sonra kafama takıldı bende bizim el kitapçıgından baktım . 175-225 kpa yazıyo oda 200 kpa = 29 psı yapar. yani anlıcagımız bizim lastikler ortalama 29-30 olması lazım.

  7. #8667
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı oxijen86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    En nihayetinde idareten motoru eve götürüp evdeki 12Volt 18Amperlik kuru akülerimden birini takarım diyerek kendi çözümümü kendim ürettim. Eve gelince babamla motorun başına geçip, onun elektronik bilgisinden istifade kendi sorun tespitimizi kendimiz yapalım, idareten evdeki akülerden birini de bağlayalım dedik. Yaptığımız kontrollerde akünün 10 Volt'a düşmüş olduğunu, elektrik kablo bacaklarında bir atlama ya da kısa devre olmadığını tespit ettik. Son olarak motoru çalıştırıp üretilen elektrik miktarına baktığımızda ise 3,5Volt gibi çok çok düşük, aküyü şarj etmeye yetmeyecek ki normalde min 12+ bir voltaj gelmesi gereken voltajın gelmediğini gördük. Anlayacağınız motor şuan elektrik üretmiyor, ya da üretilen elektrik aküye gelmeden uğradığı regülatör gibi bir parça arızalı olduğu için olması gereken değere ulaşamıyor.

    Sizlere sorum, bizim motorda elektrik üreten eleman (marş motoru mu, şarj dinamosu gibi bir ayrı motor mu var vs ) nedir? Ve voltajı düzenleyen parça hangisi?

    Son olark ben bu servisi ne yapayım? Garanti süresi bitmediğinden yetkili mondial haricinden bir yere götürmek pek istemiyorum...

    Öneri ve görüşlerinize ihtiyacım var. Teşekkürler...
    Eğer 3,5 V elektrik geliyorsa sorunun büyük ihtimalle regülatör(konjektör)dendir. Motorlarda elektrik üreten tesisat şu şekilde oluyor; motor bölümündeki statör motorla beraber dönerek alternatif akımda elektrik üretip regülatöre gönderiyor, regülatörde bu elektriği doğru akıma çevirip 13,8 V civarına sabitliyor. Düşük/düzensizde olsa elektrik geldiği için muhtemelen regülatör arızası ama statörün çalışıp çalışmadığına bakmak için statör çıkışını voltmetrenin AC bölümüyle ölçebilirsin. Ya da hiç kontrolle garantiyle uğraşma al yeni bir regülatör, zaten 10-15 TL bir şey en kötü ihtimalle yenilenmiş olur.

  8. #8668

    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer 3,5 V elektrik geliyorsa sorunun büyük ihtimalle regülatör(konjektör)dendir. Motorlarda elektrik üreten tesisat şu şekilde oluyor; motor bölümündeki statör motorla beraber dönerek alternatif akımda elektrik üretip regülatöre gönderiyor, regülatörde bu elektriği doğru akıma çevirip 13,8 V civarına sabitliyor. Düşük/düzensizde olsa elektrik geldiği için muhtemelen regülatör arızası ama statörün çalışıp çalışmadığına bakmak için statör çıkışını voltmetrenin AC bölümüyle ölçebilirsin. Ya da hiç kontrolle garantiyle uğraşma al yeni bir regülatör, zaten 10-15 TL bir şey en kötü ihtimalle yenilenmiş olur.
    hocam bu regülatör dediğin şey ön kaputun altında üzerinde soğutucu olan şey mi?

  9. #8669
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Evet, üzerinde soğutucu olan parça regülatör. Konjektör de deniliyor.

  10. #8670
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    wiyyyyyyy bende hep 28/29 basıyordum. usta lastikleri değiştirdikten sonra ön 25 arka 35 yapmış bende böyle kullanıy0orum. sorun cıkmadı allaha şükür
    2 kişide bindim tekde kullandım, bişi olmadı

  11. #8671

    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet, üzerinde soğutucu olan parça regülatör. Konjektör de deniliyor.
    Aküyü değiştirirken onu da değiştirmişlerdi. Eğer onun sağlam olduğunu var sayarsak geriye statör kalıyor.

  12. #8672
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı oxijen86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aküyü değiştirirken onu da değiştirmişlerdi. Eğer onun sağlam olduğunu var sayarsak geriye statör kalıyor.
    Düşük bir ihtimal de olsa takılan regülatör de arızalı olabilir. Herhangi bir motorcuya gidip 2 dakikada statörü ölçtürürsen arızanın neden olduğu anlaşılır. Eğer statördense garantiden yaptırman iyi olur çünkü yaklaşık 50 TL gibi bir fiyatı var.

  13. #8673

    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşük bir ihtimal de olsa takılan regülatör de arızalı olabilir. Herhangi bir motorcuya gidip 2 dakikada statörü ölçtürürsen arızanın neden olduğu anlaşılır. Eğer statördense garantiden yaptırman iyi olur çünkü yaklaşık 50 TL gibi bir fiyatı var.
    Hocam statör ölçebileceğim bir noktada ise bende kontrol edebilirim çıkışını tarif edersen. Çalıştığımdan muhtemelen hafta sonu götürebileceğim motoru ancak. Gelişmelerden haberdar edeceğim... Bu arada herkezin desteği için teşekkürler...

  14. #8674
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı oxijen86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam statör ölçebileceğim bir noktada ise bende kontrol edebilirim çıkışını tarif edersen. Çalıştığımdan muhtemelen hafta sonu götürebileceğim motoru ancak. Gelişmelerden haberdar edeceğim... Bu arada herkezin desteği için teşekkürler...
    Sizin motorlarda ölçebileceğin soket nerede bilmiyorum ama, ölçmen gereken kablolar motor bölümünden çıkıp regülatöre doğru giden kablolar. Avometreyi AC konumuna getirip (evdeki şebeke elektriğini ölçer gibi) ölçebilirsin. Kaç volt çıkması gerektiğini bilmiyorum ama örnek teşkil etmesi açısından benim motorumda 5000 devirde 72-99 volt arası veriyor.

  15. #8675

    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin motorlarda ölçebileceğin soket nerede bilmiyorum ama, ölçmen gereken kablolar motor bölümünden çıkıp regülatöre doğru giden kablolar. Avometreyi AC konumuna getirip (evdeki şebeke elektriğini ölçer gibi) ölçebilirsin. Kaç volt çıkması gerektiğini bilmiyorum ama örnek teşkil etmesi açısından benim motorumda 5000 devirde 72-99 volt arası veriyor.
    O zaman ön kaput altındaki regülatöre giren soketlerden biri illaki statörden gelen. Statörün doğru değilde alternatif akım üretmesi bana oldukça enteresan geldi, tercih sebebi ne acaba... Birde bu statörü değiştirmek ne kadar zamanını alır servisin?

  16. #8676
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı oxijen86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman ön kaput altındaki regülatöre giren soketlerden biri illaki statörden gelen. Statörün doğru değilde alternatif akım üretmesi bana oldukça enteresan geldi, tercih sebebi ne acaba... Birde bu statörü değiştirmek ne kadar zamanını alır servisin?
    Evet o kablolar ama biri değil birden fazladır. Akü boş diyorsun, eğer o soketi çıkartırsan motorun iyi kötü bir elektrik kaynağı var çalışmak için o da gidecek Çalışmayan motorun ürettiği elektrik de olmaz tabi

  17. #8677

    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet o kablolar ama biri değil birden fazladır. Akü boş diyorsun, eğer o soketi çıkartırsan motorun iyi kötü bir elektrik kaynağı var çalışmak için o da gidecek Çalışmayan motorun ürettiği elektrik de olmaz tabi
    Servise gidene kadar idareten evdeki dolu akülerimden birini taktım. Boşalana kadar şuan gayet güzel marşta yapıyor tüm sinayl-korna vs de çalışıyor

    Soketi sökünce akü bağlı olmasa dahi ayak marşı ile çalıştırıp motorun elektrik üretmesi gerekmiyor mu? Yoksa soketi sökünce bujiye giden elektrikte mi kesiliyor?

  18. #8678

    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    walla rıdvan daha iyi anlıyor ama onun yanında bende çözdüm olayı rolanti ayarı çok kolay zaten hemencecik kallederiz bi tornadidayla
    bu arada o bahsettiğin denge problemi bende yok ben nerdeyse duruncaya kadar ayak koymuyorum,tam durduğumda ayağımı koyuyorum yere.aklıma gelen ilk şey motorun şasede bi problem vardır,motor kazalıysa şase eğilmişte sonradan düzeltilmişse demir bi zaman sonra eski yerine kaymaya çalışıyo olabilir yada lastiklerin çok eski olduğundan artık şeklini kaybetmiştir.eğer motoru kışında kullanmıyosan 10günde bir 500mt kadar dolaşki motorun ağırlığı lastiğin hep aynı yüzünde kalırsa lastiğin içindeki demir tellerin o şekle alışmasıyla lastiğin şekli kayabilir.aslında bizim motorlar hafif ,bu olay bizim motorlarda pek olmaz diye tahmin ediyorum ama olurmu olur
    Denge olayından bahsedince benimde aklıma geldi... Sizin motorlarda da sol ilinizi bırakınca gidon sağa çekme yapıyor mu? Yapacağımdan değil de, yani etrafta görüyorum millet iki elini bırakıyor motorla giderken ben iki elimi hafif kaldırdım gidondan hemen sağa dönmeye başladı. Sanki gidonun sağ tarafına poşet asmışım gibi...

  19. #8679

    Üyelik
    12 Ekim 2010
    Şehir
    maltepe/istanbul
    Motosikleti
    zn-125
    Alıntı oxijen86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Denge olayından bahsedince benimde aklıma geldi... Sizin motorlarda da sol ilinizi bırakınca gidon sağa çekme yapıyor mu? Yapacağımdan değil de, yani etrafta görüyorum millet iki elini bırakıyor motorla giderken ben iki elimi hafif kaldırdım gidondan hemen sağa dönmeye başladı. Sanki gidonun sağ tarafına poşet asmışım gibi...
    walla hocam eskiden bisikletle 2 eli bırakarak bütün köyü dolaşırdım viraj miraj dinlemezdim.kiraladıgım 46 motorlarlada aynı şekilde fakat 6 aydır bizimkilerin üstündeyim daha 2 el bırakamadım bana bıraktırıcak güveni daha vermedi..

  20. #8680
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı oxijen86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Soketi sökünce akü bağlı olmasa dahi ayak marşı ile çalıştırıp motorun elektrik üretmesi gerekmiyor mu? Yoksa soketi sökünce bujiye giden elektrikte mi kesiliyor?
    Akü bağlı olmasa da ayak marşı ile çalışıp motor elektrik üretir ama sen soketi sökünce bujiye giden dahil üretilen bütün elektriği kesmiş oluyorsun. O kablo zaten üretilen elektriğin gittiği kablo. Motoru çalıştıracak kadar akü olduktan sonra sökebilirsin sadece.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler