Arkadaşlar selam;
1,5 Yıldır hergün ZN'min üzerindeyim ve şimdiye kadar sorunsuz çalışıyordu. Bakımlarını aksatmadan 2000km'de bir yapıyorum. Ancak son 1 ayda 3.kere servise gitmek zorunda kalıyorum, yardımcı olursanız sevinirim. Sorunum şu şekilde...
El marşı yapmama sorunu nedeni ile motoru servise götürdüm. Bu arada 8000km'ye yaklaşmam nedeni ile (7500km'deyim) 8000 bakımına da soktum. Yağ, kayış, buji değişti. Filtresi vs temizlendi. Marş sorunu için de aküdendir dendi değiştirildi ve garantilemek için ön çamurluğun üstündeki kapak altında yeralan üzerinde soğutucu bulunan sanırım konjektör gibi bişey dedi adına o değişti.
Bir hafta kadar sorunsuz bindim, ancak bir hafta sonunda yine marş yapamadım. Üstüne üstlük önceki marş yapamadığımda lambalar korna vs çalışıyordu, ancak bu sefer korna fiiyyyk gibi benim zor duyduğum bir seste çalmaya, ışıklar çok sönük ya da stopla birlikte bastığımda sinyaller yanmamaya başladı. Yeniden servise götürdüm, baktılar taktığımız akü bozuk çıkmış şarj almıyo, yenisini takalım dediler.
Şuan yine aşağı yukarı bir hafta olmak üzere ve ben yine dün marş yapamadım, farlar sönük, korna çalmıyor. Anlayacağınız servis sorunu tespit edemiyor! Deneyiminize dayanarak bu sorunun asıl nerden kaynaklı olabileceğini yorumlarsanız çok memnun olurum.
Marş motoru bozulmuş olabilir mi? Ya da ZN'de aküyü şarj eden eleman nedir? Sorun kaynağını tespite çalışıyorum ama tıkanıyorum.
Yardım...!
selamlar oxijen86
öncelikle 1,5 yıldır zn kullanıpta foruma girip bizimle sohbet etmediğin için sitem ediyorum
ikinci olarak, istanbulun neresindensin? eğer anadolu yakasındaysan sana gerçek bir usta tavsiye edebilirim.
benim fikrimce senin problemin akünün şarj olmaması gibi görünüyor. belki ufak bir bağlantı hatasıdır. çok büyük bi sorun çıkacağını sanmıyorum. ama usta çok önemli. hangi servise gittin ?
Oldukça yoğun çalıştığımdan ancak forumu okuyacak kadar vakit geçirebiliyorum. Boş bir zamanıma denk gelse bir geziye katılmak isterim...
Anadolu yakasındayım, İçerenköy Carrefour arkasındaki Sevpa'ya götürüyorum en başından beri. Usta voltmetreyi akü kablo uçlarına bağlayıp motoru çalıştırınca voltaj geliyor, yani motor aküye elektrikte üretiyor gibi gözüküyor ama dediğin gibi bir sebepten ötürü akü şarj olmuyor gibi...
Bizimkilerde aküyü şarj eden parça nedir? Marş motoru hem ilk haraketi sağlama hem de haraket halinde elektrik üretme gibi bir durumu mu var yoksa ayrıca bir parça mı bu şi görüyor?
benim çok fazla teknik bilgim yok bu konuda. bende motoru sevpadan aldım. göztepede oturuyorum.
hasanpaşa tarafında cok sağlam ve güvendiğim bi ustam var.
istersen seni ona yönlendirebilirim.
gözün arkada kalmaz, güvenebilirsin.
oxijen86
umarım en kısa zamanda sorunu çözersin
sorunu çözdüğündede bizimle paylaşırsan belki ileride bu forumu okuyan birilerininde başına gelirse yada bizim başımıza gelirse faydalanmış oluruz.şimdiden teşekkürler.çok fazla teknik bilgim olmadığı için yardım edemiyorum kusura bakmayasın
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
serkan nerelerde, o bilirdi böyle teknik konuları
oxijen86 özelden mesaj atıyorum.
buradan reklam olmasın.
oxijen86 bizede durum hakkında bilgi aktarmayı unutma. bakalım sorun neymiş.
son durum ne oldu
bu arada benim geçenlerde yaptığım ufak kazada ön grenaj ufak bi yerde çatlamış bariyere sürttü sanırım içe göçüktü böyle,
düzelttim şimdi sadece çatlakmış gibi duruyo o küçük bi yer. kibrit kutusu kadar bişey köşede pek dikkat çekmiyo.Peki o çatlak büyürmü ne yapmam lazım ?
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Öncelikle senin çatlak benim başıma ön çamurlukta gelmişti. Çok az bir büyüme ile yaklaşık 3cm kadar bir çatlak ile 6 ay kadar dolaştım. Sonra sanırım 35TL gibi bir fiyata çatlayan ön çamurlığumu değiştirdim. En nihayetinde çatlak çok ilerlememişti...
Dün nete girmediğimden yazamadım, gelişmeler şu şekilde...
Motoru öğlen servise bıraktım ve akşam almaya gittim. Akşam gittiğimde bana voltmetrelerinin bozuk olduğu için sorunu tespit edemediklerini, yedek voltmetreleri olmadığı için de bakamadıklarını, p.tesi motoru yeniden getirip öyle arızaya bakacaklarını söyledikler.
Tabiki bu benim 1er hafta arayla 3. gidişim olduğu ve benden 4.kere gelmem söylenince yaygara koptu! Ayrıca serviste esas usta olark çalışan kişinin 15 gündür olmama sebebi Askere gitmesi olduğu ortaya çıktı! Getir götür yapmamak için teklif edilen çözüm ise motoru bir hafta sonu ve sorun çözülene kadar hafta için motoru orda nadasa bırakmak oldu!
Bana yeni akü verin, en azından eve gidene ve yeniden buraya gelene kadar idare çözüm olsun (keza farlarım ölü gözü gibi, kornam çalışmıyor vs) teklifim ise ellerinde şarlı akü olmaması nedeni ile olumsuz oldu. Anlayacağınız öğlenden akşama kadar bu adama geçici bir akü şarj edip verelim diye düşünülmemiş bile!
En nihayetinde idareten motoru eve götürüp evdeki 12Volt 18Amperlik kuru akülerimden birini takarım diyerek kendi çözümümü kendim ürettim. Eve gelince babamla motorun başına geçip, onun elektronik bilgisinden istifade kendi sorun tespitimizi kendimiz yapalım, idareten evdeki akülerden birini de bağlayalım dedik. Yaptığımız kontrollerde akünün 10 Volt'a düşmüş olduğunu, elektrik kablo bacaklarında bir atlama ya da kısa devre olmadığını tespit ettik. Son olarak motoru çalıştırıp üretilen elektrik miktarına baktığımızda ise 3,5Volt gibi çok çok düşük, aküyü şarj etmeye yetmeyecek ki normalde min 12+ bir voltaj gelmesi gereken voltajın gelmediğini gördük. Anlayacağınız motor şuan elektrik üretmiyor, ya da üretilen elektrik aküye gelmeden uğradığı regülatör gibi bir parça arızalı olduğu için olması gereken değere ulaşamıyor.
Sizlere sorum, bizim motorda elektrik üreten eleman (marş motoru mu, şarj dinamosu gibi bir ayrı motor mu var vs ) nedir? Ve voltajı düzenleyen parça hangisi?
Son olark ben bu servisi ne yapayım? Garanti süresi bitmediğinden yetkili mondial haricinden bir yere götürmek pek istemiyorum...
Öneri ve görüşlerinize ihtiyacım var. Teşekkürler...
oxijen86 benim dediğim ustaya gitseydin bunları çekmek zorunda kalmazdın.
ben garantiyi falan umursamıyorum. işte gördün bunların garanti anlayışını.
böyle garanti olmaz olsun.
5 tl lik malzeme için 5 hafta bekletiyorlar.
zaten bizim yedek parçalar çok ucuz.
bence düzgün bi usta, garantiden cıkmasın diye gittiğin servisden çok daha iyi gelecek sana.
böyle sorun çözülmez, motordanda soğursun, markadan da.
benim tavsiyem, önerdiğim ustayla bi görüş.
şehir dışında oldugum için yeni girebildim nete arkadaşlar.. walla kerem aynen şu far işinde beraber olalım hem felon arkadaşında dediği gibi ufak çaplı bir organizasyon olur )
felon ben karşıya beşiktaşa sık sık geçiyorum motorla walla bogaz köprüsünden geçiyorum giderken , dönüşte ise sirkeci harem feribotunu kullanıyorum. hem ucuz hemde kgs ogs si olmayanlar için bir çözüm =)
off benim derdim çok büyük :D en son kerem biliyo yolda giderken bir anda arka teker indigi için az daha kaza yapıyodum.bir anda arka taraf yanıma geldi. ve şimdi giderken sanki her an kıç atıcakmışım gibi hissediyorum ve lastiklerime olmayan güvenim iyice eksilere düştü. 2 gündür odun gibi motor sürüyorum kendimden utanıyorum :( virajlarda yatıramıyorum motoru odun gıbıyım :D benim durum psikolojik panik atak mı başladı ki bende..
wiyyy bence değiştir hocam lastikleri.
tanesi 50 tl al bi çiff michelin, için rahat etsin. keyifle bin motoruna.
ben karşıya sadece 1 kere bayramda geçtim motorla.
çok keyifli.
bu yaz kgs almayı düşünüyorum.
feribot ne kadar ?
@oxijen86
benim çatlak ön büyük grenajda ama şimdilik dursun çok büyürse değiştiririm o zaman
@wiyyyy
al michelin motorun gidişi bile değişicek
feribot ne kadar bu arada :D
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Bende garantiye takmıştım ama mondialde garantı yok kardes adamı kanser edıyorlar resmen 1ay on fren olmadan kulandırdılar bana geldı gelıcek derken yenı modeller fılan guzel hoşta o bisikletçiden olma servislere bi standart vermese olmaz mondial servislerine el atsa düzeltse bence ileri dönük çok iş yapıcak
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
arkadaşlar, bu forumu sadece okuyarak takip eden ZN sahipleri varsa, lütfen üye olun ve sohbete katılın.
ben her çıkışımda en az 3-4 zn görüyorum anadolu yakasında, kadıköyle bostancı arasında.
eminim ki forumu takip edenlerde vardır aralarında.
üye olun ve tanışalım, sohbet edelim, fikir alış verişi yapalım.
sonuçta yüzlerce model arasında aynı model motoru tercih etmiş kişilerin ortak başka noktaları da olabilir. bence sayımız artsa sohbetlerimizde çok daha keyifli hale gelecektir.
alıcam kafaya koydum başka yolu yok zaten =)) kerem bogaz köprüsünden geçerken suratına vuran rüzgar ayrı bir keyif veriyor dimi bu arada felon feribotun fiyatı 3 tl. bence cok uygun fiyat..keremin dediği çok doğru illada sayımız cok artsın ordu olalım diye bir niyetimiz olmasada elbet herkezin herkezden öğrenebilceği birşeyler vardır diye düşünüyorum.
bu arada bizim motorlarda denge olayını hangi aksamlar etkiliyo yada denge sorunu yaşayan arkadaşlar varmı ?
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)