Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #8181

    Üyelik
    16 Haziran 2010
    Şehir
    İzmit
    Motosikleti
    125 Zn
    ankara sokulluda yaklaşık 3 aydır siyah zn mi kullanıyorum.2500 km yi devirdim...ve daha hiç kaza yaşamadım...ta ki geçen hafta sonuna kadar keçiören ftz nin yan tarafındaki işlek caddeden sağa sakin bir sokağa girerken yerde çok çok ufak bir su birikintisi vardı.artçım beni uyarmasına rağmen yaklaşık 30 km hızla, tam üstündeykengayri ihtiyari freni sıktım...ve olan oldu...motor sola yattı ve biz de ağır olduğumuz için motoru tutamadık...ben bıraktım attım kendimi bir saniyeden az bir süre sonra da artçım üstüme düştü )) işlek denilebilen bir cadddenin kenarında oldu bu olay..biraz rezil olduk diyebilirim...ama çok komikti inanın )) Allah a şukur sıyrık bile yoktu ikimizde de..elim birazcık toz oldu o kadar )) yanlız ayağa kalkınca zn mi oyle yan yatmış görünce içim gitti resmen :( kendime değilde sadece ona üzüldüm...motoru kaldırdım kenara çektim...sağına soluna baktım çizik bile yok tabi sebebi şu: atrçının ayaklığı açık olduğu için motoru korumuş biraz.sağ ayaklık zedelendi biraz ama olsun...şimdi tek başıma ikende genelde ayaklıkları açık bırakıyorum ne olur ne olmaz... siz siz olun sakın en ufak suda donerken frenleri sıkmayın.özelliklede ön freni!!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8182
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Mayıs 2010
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Yakında Olucak
    İlk 25 30 sayfaya baktığımda çoğu kişi motor beni savuruyor diyor bi rüzgar çıksa tehlikeli olabiliyor diyor 25 30 yaşında adamlar e ben 17 yaşındayım 55 kilo motordan uçmayalım 18 19 yaşında olup şuan kullanan arkadaşlar varsa tecrübelerini paylaşabilir mi ve yaşı büyük olanlar...

  3. #8183
    serkan-17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Asya 125t(siyah) - yamaha ybr (siyah)
    Alıntı kerem182 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim zn 2500 e geldi. subab ayarı ve kayış değişimini kendim yapabilir miyim diye düşünüyorum. bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar var mı ?
    subab ayarı bana bile zor gelen bir ayar ama kayış değiştirmek çok kolay bir olay dostum motorcuya 50 tl vereceğine kendin yapabilirsingerekli olan malzemeler 17 lokma ve güçlü bir çekiç yandaki kapağı sökmek içinde 8 lik lokma lazım 8 adet vidası var yanlış hatırlamıyorsam google scooter kayış değiştirme diye yazarsan kerem dostum daha fazla bilgi alabilirsin anlatırım ama orada resimlerle anlatım var bu arada emme manifoltuna bakabildin mi ?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:16 ----------

    Alıntı elronds adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni gelen arkadaşlar hepiniz hoş geldiniz.

    diğer arkadaşlarımda merhaba. bildiğiniz üzere 1 ay önce ağır bir kaza yapmıştım, dün servise gittim motoru teslim aldım. bu kadar uzun sürmesi birazda benim motordan soğumuş olmamdan kaynaklandı. toplam masrafı 600 tl tuttu. sigorta parayı işbank ile anlaşmalı olduğundan parayı işbankdan çektim. bizim servis sağolsun bütün parçaları değiştirmiş. sol taraf komple hatta ön gidon maşa, amatisor, arka plakalık (bunu ben kırmıştım), frenler, sinyaller, jantlar tekerlekler, arka kırmızı çanta ( artık siyah ve kaliteli takmışlar) fren telleri cartı curtu aklınıza ne geliyorsa. sol kaporta, elcikler. motorun ayarlarıyla oynamışlar acayip atikleşti. ön sperliği değiştirmişler, motorun farına göre kesmişler böyle daha kibar durmuş
    velhasıl atladım akşam eve getirdim ilk o heyecanımı alamadım ama 40 yıllık dostum gibi bakıyorum ona artık.....
    geçmiş olsun tekrar siz onu severseniz o sizi zaten hep seviyor olacak

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:18 ----------

    Alıntı muratalagoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    235 tl yazmışsın yada ben mi yanlış okudum tam anlamadım dostum açıklarsan sevinirim ?

  4. #8184
    muratalagoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2009
    Motosikleti
    CBR 600 RR
    Fiyat Doğru Hocam Amerikadan İthal Sonradan Boyama Değil Fabrika Çıkışı Beyaz Yanak Vespalar İçin Özel Üretim

  5. #8185

    Üyelik
    19 Haziran 2009
    Şehir
    Çanakkale
    Serkan hocam fos fıs sesi bende de geliyor motor 8 binde daha önce 4 binde geliyordu o ses ve kayış koptu

    Şimdi ben kayışımı değiştireyim yoksa varyartördemi sorun vardır ?

  6. #8186
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    serkan-17 dostum, bugün emme manifoltunu değiştirdim, gerçekten cok kolay oldu.

    ve farı toros farı alarak 16 liraya ampülü ile birlikde, değiştirdim. inanılmaz güzel bir görüş sağlıyor gece sürüşünde. hiç düşünmeyin hemen değiştirin arkadaşlar.
    bağlantıyı hava karardığı ve acelem olduğu için üstün körü hemen yapıp kapattım.
    şimdilik sadece uzun olarak yanıyor.
    aldığım ampül 55 w h1 halojen ampül. alırken ısrarla sordum, hem uzun hem kısa olurmuş h1 ler.
    uzun ve kısa bağlamak için yarın deneme yanılma yöntemini kullanıcam artık

    size sormak istediğim h1 ler uzun kısa oluyor dimi ben sadece h4 ler uzun kısa oluyor diye biliyordum ama )

  7. #8187
    serkan-17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Asya 125t(siyah) - yamaha ybr (siyah)
    Alıntı ShaDoW_17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serkan hocam fos fıs sesi bende de geliyor motor 8 binde daha önce 4 binde geliyordu o ses ve kayış koptu

    Şimdi ben kayışımı değiştireyim yoksa varyartördemi sorun vardır ?
    kayışın kopması normal benim ilk kayış 3 binlerde koptu sıfır motor alıyorsun ve kayış kopuyor bu problem ön varyatörden kaynaklanıyor krank miline bağlı ön varyatör titreşimden dolayı içindeki parça eriyor tavsiyem her kayış koptuğunda ön varyatörün değiştirilmesi ve her 3-4 binde kayışın kapağı sökülerek kontrol edilmesi dişlerde çatlak patlak var mı diye içine dikkatlice bakmak ve temizlemek lazım iyi akşamlar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:50 ----------

    Alıntı kerem182 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    serkan-17 dostum, bugün emme manifoltunu değiştirdim, gerçekten cok kolay oldu.

    ve farı toros farı alarak 16 liraya ampülü ile birlikde, değiştirdim. inanılmaz güzel bir görüş sağlıyor gece sürüşünde. hiç düşünmeyin hemen değiştirin arkadaşlar.
    bağlantıyı hava karardığı ve acelem olduğu için üstün körü hemen yapıp kapattım.
    şimdilik sadece uzun olarak yanıyor.
    aldığım ampül 55 w h1 halojen ampül. alırken ısrarla sordum, hem uzun hem kısa olurmuş h1 ler.
    uzun ve kısa bağlamak için yarın deneme yanılma yöntemini kullanıcam artık

    size sormak istediğim h1 ler uzun kısa oluyor dimi ben sadece h4 ler uzun kısa oluyor diye biliyordum ama )
    problemin çözüldü değil mi delik varmıydı peki emme manifoltunda bahsetmemişsin ondan ? sen bu toros farını ayarla sonra biraz deneyim kazan bizde takalım dostum

  8. #8188

    Üyelik
    19 Ağustos 2009
    Şehir
    ümitköy
    Motosikleti
    kırmızı 125zn
    serkan kardeşim hoşgeldin öncelikle

    @kerem182 , yalnızca h4 ler uzun kısa olur doğru biliyosun, h1 leri ise istersen kısaya istersen uzuna bağlarsın tek bağlama şekli olur. orjinal toros farı da h4 tür

  9. #8189
    serkan-17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Asya 125t(siyah) - yamaha ybr (siyah)
    Alıntı tnr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    serkan kardeşim hoşgeldin öncelikle

    @kerem182 , yalnızca h4 ler uzun kısa olur doğru biliyosun, h1 leri ise istersen kısaya istersen uzuna bağlarsın tek bağlama şekli olur. orjinal toros farı da h4 tür
    hoşbuldum

    Benim bögürtlenin bir kaç fotosunu daha ekleyeyim ben


    uzun + sisler



    kısa farlar



    uzun + sisler kapalı alanda



    kısa farlar kapalı alanda



    ön sol sisi taktığım yer



    ön sol sisi taktığım yer-2



    sisler yakın görünüm



    fren diski ve jantın renk uyumu



    şimdilik sırt dayamasız geziyorum








    sisler gündüz gözüyle


  10. #8190
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    tnr hoca, satan adam özellikle h1 verdi ve uzun+kısa kullanılıyor dedi.
    aldığım far orjinal toros farba marka far.
    ve far girişi h1 e uygun şekilde yapılmış. o girişe h4 ampül olmaz.

    şimdi aklımda bi fikir var.
    bizim farlar açınca 2 tane faz, 1 tane nötr var.
    benim merak ettiğim olay, elcikteki uzun kısa far düğmesi değil mi bizim ampüle elektrik gönderen. yani iki tane fazı birleştirip versek, düğmeyle uzun kısa yapınca fara giden elektirik miktarı değişir böylece az ve çok yanar gibi geliyo bana.
    ufak olan ampül var bide.
    onu komple iptal etmek gerek sanırım.
    ben dün akşam 3 tane faz, 2 tane nötr birleştirip bağladım farı, şimdi sadece uzun olarak yanıyor.
    ama böylede iş görür. sadece sellektör yapılmıyo
    bugün akşam üstü bir kaç deneme daha yaparım, olmazsa sadece uzun olarak bu şekilde rahatlıkla kullanıla bilir.

  11. #8191

    Üyelik
    07 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    GT 250 R
    merhaba arkadaşlar.

    Motoru dışarıda çalınmaya karşı ne gibi önlemler alabilirim ? Siz ne gibi önlemler almaktasınız ? Bilgi verebilir misiniz acaba

  12. #8192

    Üyelik
    21 Mart 2010
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    S&T Kanuni GT250R
    Arkadaşlar bayadır giremiyorum nete, yazamıyordum. Aramıza gelen yeni arkadaşlarımızın hepsine hoşgeldin diyorum. Allah hepimize kazasız belasız sürüşler nasip etsin.
    Arkadaşlar bir kaç gün önce motoruma NGK İridyum Series Standart Kod Buji taktırdım. 30TL.ye aldım. İnanın motorun çekişi arttı, tüy gibi gidiyorum Ve arada sırada yaptığı stop etme huyu ortadan kalktı + daha az sarsıntı yapmaya başladı rolantide dururken. Yakıt sarfiyatına da faydası oldu, hesabıma göre km.de yaktığımdan %10-15 daha az yakıyorum. Kısaca baya bi faydasını gördüm, 5-10TL.lik uyduruk dandik çakma bujilerden alıcağınıza gidin İridyum alın derim ben..

  13. #8193

    Üyelik
    19 Ağustos 2009
    Şehir
    ümitköy
    Motosikleti
    kırmızı 125zn
    Alıntı kerem182 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tnr hoca, satan adam özellikle h1 verdi ve uzun+kısa kullanılıyor dedi.
    aldığım far orjinal toros farba marka far.
    ve far girişi h1 e uygun şekilde yapılmış. o girişe h4 ampül olmaz.

    şimdi aklımda bi fikir var.
    bizim farlar açınca 2 tane faz, 1 tane nötr var.
    benim merak ettiğim olay, elcikteki uzun kısa far düğmesi değil mi bizim ampüle elektrik gönderen. yani iki tane fazı birleştirip versek, düğmeyle uzun kısa yapınca fara giden elektirik miktarı değişir böylece az ve çok yanar gibi geliyo bana.
    ufak olan ampül var bide.
    onu komple iptal etmek gerek sanırım.
    ben dün akşam 3 tane faz, 2 tane nötr birleştirip bağladım farı, şimdi sadece uzun olarak yanıyor.
    ama böylede iş görür. sadece sellektör yapılmıyo
    bugün akşam üstü bir kaç deneme daha yaparım, olmazsa sadece uzun olarak bu şekilde rahatlıkla kullanıla bilir.
    hocam ben anlatamadım, h1 ampüller hem uzunda kullanılabilir hem kısa da kullanılabilir, ama ayrı ayrı. tek başına hem uzun hem kısa olmaz. torosun iki tane far yuvası vardır. sana sadece uzun olan far yuvasını vermiş o zaman. torosa karşıdan baktığında kenarlarda olan farlarda hem uzun hem kısa olan h4 vardır. ortada olanlarda ise h1 vardır.
    bu arada her faz aynı enerji ve güç kaynağından gelir. hepsini birleştirmek gücü artırmaz. zaten her faz da ampüle yetecek enerji vardır. gücü artırabilmek için ayrı akülerden fazlar gelmesi lazım. o da ampülü patlatır.
    nötrlerde sıkıntı olmaz bağlanabilir ancak fazların hepsini birleştirirsen bi süre sonra tesisat ısınıp kablolar yanar haberin olsun.

  14. #8194
    ertanos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Asya 125t(siyah) (sattı)
    Alıntı kerem182 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tnr hoca, satan adam özellikle h1 verdi ve uzun+kısa kullanılıyor dedi.
    aldığım far orjinal toros farba marka far.
    ve far girişi h1 e uygun şekilde yapılmış. o girişe h4 ampül olmaz.

    şimdi aklımda bi fikir var.
    bizim farlar açınca 2 tane faz, 1 tane nötr var.
    benim merak ettiğim olay, elcikteki uzun kısa far düğmesi değil mi bizim ampüle elektrik gönderen. yani iki tane fazı birleştirip versek, düğmeyle uzun kısa yapınca fara giden elektirik miktarı değişir böylece az ve çok yanar gibi geliyo bana.
    ufak olan ampül var bide.
    onu komple iptal etmek gerek sanırım.
    ben dün akşam 3 tane faz, 2 tane nötr birleştirip bağladım farı, şimdi sadece uzun olarak yanıyor.
    ama böylede iş görür. sadece sellektör yapılmıyo
    bugün akşam üstü bir kaç deneme daha yaparım, olmazsa sadece uzun olarak bu şekilde rahatlıkla kullanıla bilir.
    kerem sayfa 188'de bu konu anlatılıyordu. başka bir arkadaşta yine anlatmış sayfa 193'te. senin için alıntı yaptım;

    Röno Reno Renault (for search ) Toros Far'ı uygulaması konusu:
    Sonucu yazmak istedim, ileride aynı sorunu yaşayan arkadaşların işine yarayabilir. Benim kafam farklı üretim far camı ve far ampulü kombinasyonlarından dolayı biraz karışmıştı. Geriden gelenlere yardımcı olması dileklerimle.

    Öncelikle karışıklık olmaması için şunu açıklayayım. Sayfa 188'de yer alan Antikacı'nın nefis detaylı açıklamasında kullanılan far ve far ampul kombinasyonu, benim aşağıda anlatacağım konbinasyondan daha farklı. Antikacı'nın kullandığı far simetrik tip. far ampulü ise h4 tipi 12v 55w halojen ampul. Antikacı'nın anlatımında kullandığı ve kendi motosikletin de uyguladığı bu ikili, sanırım tercih edilebilecek en iyi kombinasyon. Aşağıda benim anlattığım kombinasyon ise, Yine Antikacı'nın kullandığı simetrik tip far fakat far ampulümüz h1 tipi. h4 tip ampul kullanırsanız hem uzun hemde kısa farınız olacak. Ancak h1 kullanırsanız, sadece uzun farınız olacak. Ben Antikacı'nın bulduğu o kombinasyonu bulamadığım için, FARBA marka h1 ampul ve simetrik tip far ikilisini kullanmak zorunda kaldım . Tüm aramalarıma rağmen yakın çevremde H4 tipi ampul kullanan simetrik tip far bulamadım. Buda demek oluyorki, birbirinden farklı modeller mevcut. Alırken sorun soruşturun. Birde sorduğum hiçbir yedek parçacı, simetrik ve asimetrik terimlerinden birşey çıkaramadı. "Yaw kardeş içerdekilerimi istiosun dışardakilerimi" yada "üç kablolumu iki kablolumu" (h1 mi h4 mü demek istiyor) veya "uzununumu istiyon torosun kısasınımı" sorusunu sordu. Bence en güzeli, far'ın şeklini şemalini resimlerden ezberleyip, gidip, bakıp, öyle almak. Keza anladığım kadarıyla bu meretin kısalarınındaaaa uzunlarınındaaa asimetrik olanıda vaaaar, simetrik olanıda.

    Sonuç itibariyle H4 tipi ampul kullanan FARBA marka reno toros modelinden vazgeçtim. Çünkü sitede de anlatıldığı gibi bu model, ASimetrik yapısıyla ışığı son derece dağıtıyor. Kısa ve uzun far olayı mevcut ancak uzunları bile eski far kadar ya aydınlatıyor, ya aydınlatmıyor... h1 tipi ampul kullanan simetrikfar modelini taktım (marka yine aynı, FARBA). Uzun ve kısa far mantığı ortadan kalktı. sadece uzun yanıyor. Dolayısıyla selektör yok . Ayrıca bağlantı sitede de anlatıldığı gibi oldukça kolay. Mavi kablo'yu ampule takıp, sarı kabloyuda, şase yaptırmak için far'ın üzerinde drek gibi duran çıkıntıya bağlıyoruz (küçük bir ihtimalle kablo tertibatı tam tersi olabilir, yanlış hatırlıyor olabilirim. Tam tersinide bir deneyiniz, sakıncası yok). Ayrıca eski minik stop lambamızın 2 kablosunu keserek iptal ediyoruz. Bir eklemek istediğim konuda, Antikacı'nın söylediği gibi, far'ın önce oturmuyormuş, küçük geliyormuş hissi vermesi. Ancak yılmadan farı çevreleyen çerçeveyi vidalarından sıkmaya devam edin. iyice sıkınca far yerine kusursuz oturuyor. Montajı yaparken en az 3 kablo ucunuz açıkta kalacak. Bunlar iptal ettiğimizminik stop lambasının artı ve eksi uçlu 2 kablosu (ince kırmızı ve ince beyaz kablolar) ve eski orjinal farımızın kısa far kablosu (kalın kırmızı kablo). Bu açıkta kalan uçları MUTLAKA elektrik bandıyla kapatarak herhangi bir kısa devreyi engellemeyi unutmayalım. Açıklayıcı olması için uzun uzun anlattım. Gözünüz korkmasın. Aslen yapılacak işlem 2 kablo kesip 2 kablo birleştirmekten fazlası değil.... Sadece bağlantıları yaparken kablo uçlarını birbirine değdirmemeye özen gösterin. Aksi halde kısa devre olabilir ve motosikletinizin sigortası atabilir. Eğer montajı kendiniz yapmak yerine bir oto elektrikçiyi tecih ederseniz, ince bir metal çember şeklindeki eski İÇ ÇERÇEVE'nin iptal edileceğini, farın direkt oturtularak DIŞ ÇERÇEVE'nin iyice sıkılacağını hatırlatın. Aksi halde boş yere "bu buraya oturmaz ustam" gibi bir yanıt alabilme ihtimaliniz var.

    Diğer bilgiler:

    Fiyatlar:
    Bulabildiğim 1nci tip: H1 tipi 12v 55W halojen far ampulü + FARBA marka Reno Toros Simetrik far camı ve far tası (tas ve cam bütünleşik ve kendinden sıvı contalı) + ekstra bağlantı kabloları ve kablo uçları = 12 YTL (Simetrik yapısından dolayı benim kullandığım model bu)

    Bulabildiğim 2nci tip: H4 tipi 12v 55W halojen far ampulü + FARBA marka ASimetrik Reno Toros far camı ve far tası (tas ve cam bütünleşik ve kendinden sıvı contalı) + ekstra bağlantı klipsi = 12.5 YTL (ASimetrik yapısından dolayı vazgeçtiğim model)

    Montaj = Kendim yaptığım için bi bilgim yok ancak tahminim en fazla 10 YTL'ye 5 dakikada bağlarlar.
    Bu fiyatlar İstanbul / Göztepe oto sanayide geçerli.

    Çıkarılacak sonuç, alınacak ders = Simetrik veya asimetrik olsun, Her far 1 tek tip far ampulü girişini destekliyor. Kıçına H1 ampul takılabiliyorsa H4 ampuk takamıyoruz. Yok hayır kıçına H4 ampul takılıyorsa H1 takamıyoruz. Eğer farınızı değiştirmeye karar verdiyseniz, far ampülü ne tip olursa olsun, kesinlikle SİMETRİK tip far camı olan modeli tercih etmenizi öneriyorum. Ben hem uzun istiyorum hem kısa diyerekten ASİMETRİK tipi tercih ederseniz, malesef aydınlatma eskisinden de yetetsiz kalacaktır.
    Sadece uzunu olan H1 ampul ve hem uzun hemde kısası olan H4 ampül; tercihiniz bu ikilinin hangisiden olursa olsun, far camınız SİMETRİK olsun.

    Konuyla ilgili diğer girişler / kaynaklar:
    ZeN ScooClub'daki teknik bilgi girişi: http://www.zenscooclub.com/teknik_so...sp?teknikID=41
    Motosiklet.Net üzerindeki Antikacının detaylı ve resimli açıklaması: http://www.motosiklet.net/forum/show...14260&page=188

    Uygulamayı yaptığı bilinen diğer ZeN'ciler:
    antikacı = Reno Toros h4 ampul ve simetrik far camı
    darkform = Reno Toros h1 ampul + simetrik far camı
    ayhan = Reno Toros h1 ampul + simetrik far camı
    derwish = Reno Toros; simetrik, asimetrik, h1, h4, h7, halojen ve düz farlar. Garip garip arabaların farlarıın denenmesi. Farklı model ve markalarda sis farları ve türevleri gibi tüm çözümleri deneyen bir deli.
    bu arkadaşlara www.zenscooclub.com üzerinden ulaşabilirsiniz.

    ii gunner.

    bu arada sonuç nasıl kerem. uzunları pek kullanmıyorum zaten. umduğun gibi oldumu. birde şu emme manifoldunu değiştirince baktınmı delik falan varmı diye?

  15. #8195
    serkan-17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Asya 125t(siyah) - yamaha ybr (siyah)
    daha da güncel resimler

















    BENZİN FİLTRESİ

    [img=http://pic1.resimupload.com/r2/thumb_407198684.jpg



  16. #8196

    Üyelik
    14 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial 125zn
    arkadaşlar daha önce aküsü bitip değiştirmek zorunda kalan var mı ? 2200 km ye gelmemiştim daha 2000 bakımını hafta içi yaptırmaya niyetliydim bugün evden çıkarken 15-20 km arası geçişlerde motor tekleyerek kendini ileri atarak hızlandı, bakımı geldiği içindir dedim. biraz önce kadıköyden eve dönmeye çalışırken marş almadı farları falan açmayı denedim çok kısık yandı ama aklıma da aküden başka bir sorun gelmedi bi benzinciye bıraktım geldim yarın uğraşıcam bakalım.. bi de orjinal akü yerine uyan akünün ebatları numarası nedir acaba ? değişmişken selenin altından alalım en azından..

  17. #8197
    ertanos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Asya 125t(siyah) (sattı)
    Alıntı doancan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar daha önce aküsü bitip değiştirmek zorunda kalan var mı ? 2200 km ye gelmemiştim daha 2000 bakımını hafta içi yaptırmaya niyetliydim bugün evden çıkarken 15-20 km arası geçişlerde motor tekleyerek kendini ileri atarak hızlandı, bakımı geldiği içindir dedim. biraz önce kadıköyden eve dönmeye çalışırken marş almadı farları falan açmayı denedim çok kısık yandı ama aklıma da aküden başka bir sorun gelmedi bi benzinciye bıraktım geldim yarın uğraşıcam bakalım.. bi de orjinal akü yerine uyan akünün ebatları numarası nedir acaba ? değişmişken selenin altından alalım en azından..
    bizim aküler öyle durduk yere bozulacak aküler değil. yani uzun süre yatırmadıysan (1 kaç aydan bahsediyorum) aküye bi şey olmaz. aküyü şarj eden ünite arızalanmış olabilir. Serviste bakarlar ona. bizim aküler standart zaten. zn'ler 12v 6 amper, 125t'ler 12v 7 amper. ben haziranda almıştım 35 lira. ortalamada 35-45 arası değişiyor.

  18. #8198

    Üyelik
    14 Ekim 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial 125zn
    Alıntı ertanos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizim aküler öyle durduk yere bozulacak aküler değil. yani uzun süre yatırmadıysan (1 kaç aydan bahsediyorum) aküye bi şey olmaz. aküyü şarj eden ünite arızalanmış olabilir. Serviste bakarlar ona. bizim aküler standart zaten. zn'ler 12v 6 amper, 125t'ler 12v 7 amper. ben haziranda almıştım 35 lira. ortalamada 35-45 arası değişiyor.
    yok yatmıyo motor hiç hatta yarım saat durmadı bıraktığım yerde

  19. #8199
    serkan-17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    Asya 125t(siyah) - yamaha ybr (siyah)
    @ kerem 182 , ertanos arkadaşımda tekrar sormuş biz bu senin emme manifoltunu merak ettik sorun var mıydı delik felan cevaplamadın ama

  20. #8200
    kerem182 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    znu 125
    selam dostlar,

    serkan, emme manifoltunda herhangi bir delik yada yırtılma yoktu benim gördüğüm kadarıyla.
    içi zatren çelik boru. mümkün değil delinmesi, anca bağlantı yerlerinden belki hava alabilir.
    şimdilik sorun yok iyi çalışıyor.

    far olayına gelince.
    arkadaşlar, simetrik ve h4 lü far yoktu. bu farlar bizim zn nin üzerindeki orjinal farlar gibi, camı ayrı yuvası ayrı şekilde değil.
    tek parça,
    yani ön cam kısınla, ampül yuvası birbirine fabrika cıkısı sabitlenmiş.
    sorduğum satıcıda simetrik ve h4 yok dedi.
    daha öncedende anlatıldığı gibi asimetrik desenli far camlarıda ışıgı cok fazla dağıttığı için hiç bir işe yaramıyor.
    motorun şimdiki hali far düğmesini açınca uzun olarak farlar yanıyor.
    tek fark sellektör yapamıyorum, ama eskiden yaptığımdada sadece psikolojik tatmin sağlıyordu farlar o kadar güçsüzdü ki benden başka kimsenin haberi olmuyuyordu zaten sellektör yaptığımdan
    ben bütün fazları yani + uçları birleştirip bağlamıştım.
    birazdan motorun başına gidip sadece tek fazla yeniden bağlayacağım.
    gerçekten cok kullanışlı.
    tavsiye ediyorum arkadaşlar hepinize.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)

Bu Konudaki Etiketler