arkadaşlar selamlar.
bugün bahsettiğim gibi 2000 km bakımını kendim yaptım
sizinle paylaşmak istiyorum.
castrol 10/40 scooter yağı : 20 tl
ngh 4549 cr7hsa buji 20 tl
ve hava filtresi 7 tl
öncelikle yağ vanasını açarak içindeki yağı boşaltmaya başladım. resmen simsiyah pekmez kıvamında yağ çıktı. 1500 km önce değişmişti.
sonra yağ süzülürken bujiyi bulup sökmeye çalıştım. bujiye ulaşmak için nerdeyse bütün motoru sökmem gerekti
http://img834.imageshack.us/img834/9...toraf0003l.jpg
http://img706.imageshack.us/img706/4...oraf0004wz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1...oraf0005wt.jpg
resimlerdede cıkan yağ ve motorun durumu görünüyor zaten.
sonra üzerindeki bujiyi söktüm ve orjinal bujiside ngk marka ve aynı modeldi.
sonra hava filtresi değişimi sırasında vidaları sökemediğim için çok zaman kaybettim ama sonunda onuda hallettim
yeni bujimide taktım, yağmı koydum çalıştırdım kontrol için.
çalıştı
sonra meraktan bujiyi tekrar söktüm. şimdi geliyorum soruma, buji 3/4 dk çalışmasına rağmen ucu hafif kahverengi oldu.
çıkarttığım buji zaten kapkara olmuştu.
bildiğim kadarıyla bujinin kararması yanlış hava benzin karışımı sonucu oluyor.
hava filtremde yeni, sizce bu kararmanın sebebi nedir arkadaşlar?
son olrak motoru topladım ve yaklaşık 4 saat vaktimi aldı bu işler.
cok keyifli vakit geçirdim
işlerim tamemn bittiğinde bi tur attıım sokakta, ilk aldığım günden cok daha atik ve güçlü bi performans sergiledi ufaklık
şaşırttı beni yine.