Öncelikle arkada rulman yok karışırmış olabilirim) motorun kaç km'de? Ben henuz rodajı bitirmedim bunu belirtmedim sanırım!! 510 km deyim! Ve 105 km hızı rüzgara karşı yaptım!! Aslında bi noktadan bakarsak amacım 105 110 gormesını sağlamak deıl motorun omrunu uzatmak! bahsetmek ıstedıgım ana fikir bu idi! Karbüratör için yolda bırakıcanı soylemem eğer değitirmek ıstemıyosanız yolda kalıcak problemler yasıcanızı sanmıyorum! Ancak gaz , fren teli ön rulman ve buji değişmeli! bu parçalar cok cüzii paralar!!! Eğer motoru 5 km karelık bı alanda kullanıyosanız gerek yok ama 50 km yolu bı anda almak ıstersenız bunların yapılması taraftarıyım... saygılar...
ARKADAŞLAR ARKA TEKERLEKTE ZENLERİMİZİN RULMAN OLUP OLMADIĞINI BİLEN ARKADAŞLARIM WAR MI ???
BUJİ DEĞİŞTİRECEĞİM 1200 KM OLDU YENİLEYİM DİYORUM TAWSİYENİZ WAR MI ??
YORUMLARINLA KATKIDA BULUNAN ZENCİ ARKADAŞLARIMA TEŞEKKÜR EDERİM
Svenx arkadaşımıza katılıyorum. çin malı oldukalrı için fren teli rulman buji gibi parçaları değiştirmek motorunuzun uzun süre verimli olmasını sağlar.
ilk aldığımda benim makinada iki kişi duble yolda 105-110 u görüyordu. şu an 5000km yi buldu. ancak bugunuzun yolda tüm zorlamalarıma rağmen 80 in üzerine çıkabildi. 100ü göremedik. belki ayar problemi olabilir haftasonu bakıma alacağım.
mondial servisi arkadaşıma sorduğumda zamanla performans düşüşünün normal olduğunu söyledi. onun tabiriyle motor kendini biraz salar dedi.
buji olarak ngk ya da denso yu tavsiye ederim ancak çin malı değil japon olanını. rulmanı değiştirme ihtiyacı duymadım ancak skf fag gibi markalar en iyileri.
yinede şunu söylemek isterim. zn den keyif almak istiyorsanız zorlamadan yıpratmadan kullanırsanız uzun süre kullanabilirsiniz.
19650 Km deyim hiç buji değişikliği yapmadım ..2007Mayıs trafiğe çıktı ,yaz kış,yağmur çamur ,hep aktif bir şekilde kullanmaktayım motorumu ,sadece debriyaj kayış sisteminde eskiyen parçalar değiştirtmek zorunda kaldım .Her 1000 km'de bir yağ değişikliğini kendim bizzat yaptım .Birde arka fren balatası eskimeye bağlı olarak geçen ay değiştirildi .Ön fren sıvısıda fren kutu camı kırıldığından ,kırık bölgeyi slikonla kapatıp serviste yağı değiştirildi .Fren hidroliğinin aktığı yerdeki plastiğin canına okuması sebebinden dolayı ,kısa zaman sonrasında marşın ,ve far on /off tuşunun ve gaz telinin bulundığu parlak plastik parça ,önce vida yerlerinden kırıldı sonra kelepçe ile tutturdum bir süre idare etti fakat çatlayıp parçalandı .10 tl 'ye komple düğmeleri ve kabloları üzerinde yeni bir parçayı servisten taktırdım.Bunun dışında her gün Uğurmumcu mh -Mecidiyeköye Fulya 'ya gidip geliyorum ,yaklaşık git gel 82 km hiç bir sorun hiç bir problem yaşamadım ,nazar değmesin .Lastiklerde değişiklik yapmadım yakında lastikleri değiştireceğim .
the fantasy arkadaşım yağ olarak neyi tawsiye ediyosun ??birde fren hidroliğini kendin değiştirdin mi ??
arkadaşlar buda benim motorum üstünde sadece takılı olan performance parçalarının stickerı var
[img=http://img197.imageshack.us/img197/9960/user19448pic98912514053.th.jpg]
hey yarabbim yahu illa lazer kaskı gözüme sokıcaksın
ah param olsa varya alıcam bende kask ile çeket ama geziye giderken bile parada sorun oluyor
@svenx
öncelikle daha önceden de verdiğin bilgiler için tşkler. açıklayıcı ve bilgilendirici tavsiyeler hepsi. ancak bişeye takıldım, o kadar rodaj dan bahsetmişsin, 110 yaptım demişsin, ama burda da 510 km deyim demişsin kendin bile rodaja uymamışsın anlaşılan bu ne yaman çelişkidir
125 ZN ARKADAŞLARIMIZ ÖLDÜ GALİPAAA YARDIMLAŞMA UNUTULDU GALİPA SORULARIMIZA CEWAP WEREN YOK YOKLAMA YAPSIN BİRİ
evet ya eskiden ne güzel zenscooclub varmış orada okadar çok bilgi var ki
ama site kapanmış artık
Arkadaşlar malum 125ZN'nin orjinal farı pek aydınlatmıyor. Bir motorcu arkadaş "Osram cool blue" tavsiye etti. Yalnız iki sorum olacak. İlki bendeki far 35 Watt. Osram 55 Watt bir sorun olur mu? İkinci sorum bizim farların modeli nedir? H1 H5 H7 gibi...
merhaba ,
Yağ olarak her zaman ,castrol 'un sccoterlar için ürettiği yağı kullandım .Fren hidroliğini serviste değiştirtim zahmetli bir iş ,çünkü boruda çok hava kalırsa fren tutmuyor ve alınması gerekiyor ve değişim sırasında iki kişiye ihtiyaç olabiliyor .Birisi pompalıyor ,diğeri aşağıdan vidayı ona göre gevşetip sıkıyor.. İnternetten takip etmiştim ,fren hidroliğini mümkünse serviste değiştirin gibi önerilere rastladım birazdaha zahmetli bir şey oldupu için .Birde hidrolik yağı sağa sola sıçrarsa sıçradığı yerdeki boyayı tahrip ediyor .
arkadaslar benim motorum 7500 km de.bujisini hiç değiştirmedim.hala üzerindeki bujiyi kullanıyorum.1000 km de bir yağını değiştiriyorum.2000 km de bir hava filtresini değiştiriyorum.motorum az yakıyo,iyi kaçıyo.sizlere de benim yaptıklarımı öneririm.bir kez kayışını değiştirdim.motordan çıkan kayış gayet iyi durumdaydı.10000 rahat yapar ama kullanımdan kullanıma fark eder tabi.
rodajda tavsiye isteyen arkadaşlar kullanım kılavuzundaki bilgilere uysunlar.max.30- 40 yapın.rodajdan sonra allah ne verdiyse basın.siz motorunuza baktığınız sürece o da size bakacaktır.
VARLIĞIM TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN.NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE !
arkadaşlar bugün mondial 125 zn alıyorum şu evrak işlerini bi türlü anlayamadım adam 200 lira para çekti evrak işlerini halletmek icin benim yapmam gerekenler neler yardımcı olabilir misiniz acil??alacağım motor sıfır olmasına rağmen noter işlerine mi gidiyor bu para ? bu motordan sıfır alan varsa yardımcı olabilir mi yapmam gerekenler konusunda?
Love mods hate racism
kardeş 50 tl sigorta, 12 tl dosya, 105 tl trafik(ruhsat vb.), 10 tl plaka + ıvır zıvır masrafın oluyo. ben de 2 hafta önce bu masrafları ettim. aşağı yukarı 200 tl gider...
ben 250 verdim 2 tane kask hediye getirdi. evime kadar plakamı kargoladı. eziyet felan çekmedim
SONY psp 2004 (2 tane) , SONY Bravia 32v4210 lcd tv,SONY dz 260 home Theatre 5+1 ,SONY nw-003 mp3 player,Sony Trv Handycam ,Xbox 360 Jasper hep beraber mutluyuz huzurluyuz...SONY W350 Hd fotoğrak makinesi (aileye yeni eklendi alışmaya çalışıyor:P)
Sadece deneme amaçlı ve bir defaya mahsustu o şu an 730 km ve max. 60 ile gidiyorum.. bu arada fedlite arkadasım haklısın sakin ve bakımlı kullanımla uzun omurlu olabılır zn ler... buji içinde söylenen markaların yanında champion ve bosh u tavsiye edebılırım!!! saygılar...
Bu arada motor alan arkadaşım.. Allah kaza bela vermesın keyfılı surusler dılıyorum iyi bir seçim yapmışsın.. Amacı ıcın kullanıldıgında fiyat performans aralığı olarak iyi bir motor... yukarıda yazdıgımız parçalarıda deıgıstırırsen uzun surede yolda kalma riskinin çok aza indirgeniceni düşünüyorum...
200 ytl bu masraflar ıcın normal.. Ivır zıvır işlemler falan filan adamlar belkı bı 40-50 lıra kazanıyolar ama tertemız teslım edıyolar.. sen kendın ugrasıp ezıyet cekecegıne ver halletsınler 1 gundede halladıyolar fiyat normal içini rahat tut...
beyler bende 2-3 gun içinde bir ZN alıcam merak ettiğim bir olay var bu motordada 151RS'deki gibi torpido gözü varmı yani ön konsolun alt tarafında? Mümkünse resimini atan olursa çok sevinirim.
torpido gözü yok maalesef
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)