Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial 125 ZN Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6201

    Üyelik
    21 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul Zb
    Motosikleti
    yamaha r6 125zn
    Alıntı halilihsan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar dostlarım bu motorları çok med ediyorlar.Yakıt benim için çok önemli kaçta kaç yaktığını yazabilecek arkadas var mı ?Bir de sık arıza çıkarayan bir yönü var mı?Uzun yola tek kişi gider mi?Hadi kalın sağlıcakla
    yakıt tüketmi 17 ytleye şu anda fulleniyor onunla yakşlaşık 140 km yol gidiyor uzun yol ise ben alalı 2 hafta oldu aldığımın ertesi gün arkımla ç.kaleye gittik geldik hiç molasız sadece geliboluda gemide durduk onun dışında mola yok hçbir sorun çıkarmadı kardeş


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6202
    halilihsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2008
    yakıt bana fazla gibi geldi cc ye ve ağırlığına göre sıfır olmasında dolayı olabilir ileriki zamanlarda bu yakıt düşer her halde

  3. #6203

    Üyelik
    21 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul Zb
    Motosikleti
    yamaha r6 125zn
    Alıntı halilihsan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yakıt bana fazla gibi geldi cc ye ve ağırlığına göre sıfır olmasında dolayı olabilir ileriki zamanlarda bu yakıt düşer her halde
    muhtemelen bende motoru açmak iin po yola .ıktım

  4. #6204

    Üyelik
    18 Temmuz 2009
    merhaba. bende 125 zn almak istiyorum. ilgilendiğim bi motor var 2007 model 17000 kmde temiz duruyo fakat km si oldukça kafamı karıştırıyo çok deil mi 2 senelik motor için sizce bi sıkıntı yaratırmı?

  5. #6205

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    125 Zn
    herkese merhba arkadaşlar Ehliyete yazıldım bugun, 3 gun içinde de zen ialıcam 1557 ye o ı 12 takit yapıyorlar. siyah rengi kalmamış kırmızısıı alıcam inş. işn komik yanıda 8 yıl bisiklet ürdüm hiç motor ürmedim bugun bayide elemanın yardımıyla çalıtırdım çok şekerdi

  6. #6206
    muratalagoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2009
    Motosikleti
    CBR 600 RR
    Bnm depo 14,5 a fulleniyor nasil oluyor da 17 ye fulleniyor senin ki bir de sifir motor ile 171 KM yol gittim ama yanlis olcuyor. Ortalama 150 160 arasi birsey 1 depo ile

  7. #6207

    Üyelik
    20 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Truva > TR 125T - 19 > truva tr 125t-19 nostalji

    yakıt

    Alıntı muratalagoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bnm depo 14,5 a fulleniyor nasil oluyor da 17 ye fulleniyor senin ki bir de sifir motor ile 171 KM yol gittim ama yanlis olcuyor. Ortalama 150 160 arasi birsey 1 depo ile
    benimki de fazla yakıyor sanırım tanıdıgınız düzgün bir servis var mı ciddi temiz adam gibi..!

  8. #6208

    Üyelik
    26 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul bebek
    Motosikleti
    harley davidson night rod special
    selam arkadaşlar siyahus bir buluşmamı yapsak)) eski günlerde ki gibi darkform nerelerde ??bu arada 2006 model zn motorum kilometreleri devirdi yaz kış sürekli bindim ve çook memnunum))
    ]

  9. #6209

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    125 Zn
    Alıntı pırpır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimki de fazla yakıyor sanırım tanıdıgınız düzgün bir servis var mı ciddi temiz adam gibi..!
    hocam motoru yakın zamanda aldınız sanırım bende alıcam bugun yada yarın gibi. renk olarak siyah bulamıyorum. karaborsaya düşmüş. özelden birkaç bişey sormak isterdim ama akıma geldikçe yazarım.

  10. #6210

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    125 Zn
    Dün Akşam itirar, ile kırmızı mondi mi aldım artık ben de sizinleyim arkadaşlar

  11. #6211

    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    evet arkadaşlar gezi yokmu artık toplanalım dimi, hadi bir organizasyon bekliyoruz... cok yoğun çalışan bırı olmasam ben duzenlıcem.

  12. #6212

    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN
    Herkese selamlar;

    Bende 125 ZN aldım ve iyi ki almışım diyorum. Yaklaşık bir buçuk ay kadar zamandır kullanıyorum ve henüz önemli bir problem ile karşılaşmadım. Bununla birlikte ufak tefek bazı sorularım olacak, deneyimlerinizi paylaşırsanız memnun olurum...

    -İlk olarak arka fren denildiği gibi çok iyi tutmuyor. Bu sebeple servise götürüp sıktırmıştım. Fakat bir şey dikkatimi çekti; fren sıkılmadan önce motor park ayağında arka teker havada iken arka tekerleği elimle rahatlıkla döndürebiliyordum. Sıktırdıktan sonra tekerleği çok zor şekilde çevirebiliyorum. Bu biraz kafama takıldı acaba çok mu sıkıldı ve motoru zorluyorum diyorum? Teker el ile zorlanmadan döndürülebilmeli mi, döndürülememeli mi?

    -İkinci olarak sinyal butonu çekince yanmayabiliyorum. Biraz sert şekilde çekmem gerekiyor, özellikle sola sinyalde. Değiştirmek mi gerek?

    -Üçüncü olarak motor marş butonu ile tek başına çalışmıyor. Marşa basar basmaz çok az gaz vererek sorunsuz çalıştırabiliyorum. Yolda giderken stop etmek gibi bir şey yapmıyor, fakat iş yerinde garaj bodrumda olduğundan çalıştırma ardından kısa bir yokuş ile düzayağa çıkıyorum. Çıkar çıkmaz gazı kesince stop edebiliyor.

    -14,5 TL'ye depoyu fulleye biliyorum. Denildiği gibi çeyrek depoya kadar hızlı bir düşüş oluyor. Daha sonra düşüş yavaşlıyor. Tam tespit edemedim ama kırmızıya kadar 80km kadar yol gidiyor. Kırmızı üzerinde de gitmeye devam ediyor ama cesaret edipte kırmızı altına inenen kadar denemedim hiç. Bu noktada sorum şu, kırmızı altındaki ibreyi tutan en alttaki pine kadar motor gitmeye devam edebiliyor mu? Yani kırmızı bir nevi arabalardaki benzin lambası anlamında olup, alttaki pine kadar benzin var ama sen kısa sürede al mı demek?

    -Dik dönüşlerde yol ıslak olmasa da yavaş şekilde dönerken dahi arkada bir miktar kayma olabiliyor sanırım. Ama özellikle asfalt ıslaksa dönerken kayıyor bunu deneyimledim!

    -Kitapçıkta ilk 500 km için yanlış hatırlamıyorsam 30km ile gidin, ilk 1000km de 70km sürat üstüne çıkmayın diyordu. İstanbul'da özellikle trafikte 30 yapmak mümkün değil gibi. Bu nedenle 60 ile gidiyorum genellikle. Fakat e-5'e çıkmak zorun da kaldım bir iki kez 80'i falan gördüm umarım zararı olmaz?

    -97 oktan benzin altım hep. Zaten çok yakmıyor diyerek 95 yerine 97 alıyorum. Fakat son benzin alışımda 95 almak zorunda kaldım, keza indirim vs sebepleri ile (gerçi şimdi yine zamlandı) 97 oktan gezdiğim 3 benzincide de yoktu! Benzini karıştırma denir sanırım, 97-95 karıştırmak zararlı mı? Ya da bir sonraki benzin alışımda 97'ye döneyim mi, 95'ten mi devam edeyim. 97-95 kullanmak çok fark eder mi?

    -Bizim motor için otomatik şanzıman deniyor. Gerçekten bir dişli kutusu var mı? Mantıken olmak zorunda gibi geliyor, keza çok dik yokuşta dahi nasıl şişmiyor diyorum kendime

    -Lastikleri ne zaman ne aralıkla şişirmem lazım, şişirmem gerektiğini nasıl anlarım ve ne kadar PSI basmam gerek?

    Biraz fazla oldu ama merak ettiğim sorular bunlar. Bir 125ZN kardeşiniz olarak sabırla cevaplarsanız çok memnun olurum.

    Teşekkürler

  13. #6213

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    şimdilik ankara
    Motosikleti
    mondial 125zn gitti tiger250 geldi.
    Alıntı oxijen86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar;

    Bende 125 ZN aldım ve iyi ki almışım diyorum. Yaklaşık bir buçuk ay kadar zamandır kullanıyorum ve henüz önemli bir problem ile karşılaşmadım. Bununla birlikte ufak tefek bazı sorularım olacak, deneyimlerinizi paylaşırsanız memnun olurum...

    -İlk olarak arka fren denildiği gibi çok iyi tutmuyor. Bu sebeple servise götürüp sıktırmıştım. Fakat bir şey dikkatimi çekti; fren sıkılmadan önce motor park ayağında arka teker havada iken arka tekerleği elimle rahatlıkla döndürebiliyordum. Sıktırdıktan sonra tekerleği çok zor şekilde çevirebiliyorum. Bu biraz kafama takıldı acaba çok mu sıkıldı ve motoru zorluyorum diyorum? Teker el ile zorlanmadan döndürülebilmeli mi, döndürülememeli mi?

    -İkinci olarak sinyal butonu çekince yanmayabiliyorum. Biraz sert şekilde çekmem gerekiyor, özellikle sola sinyalde. Değiştirmek mi gerek?

    -Üçüncü olarak motor marş butonu ile tek başına çalışmıyor. Marşa basar basmaz çok az gaz vererek sorunsuz çalıştırabiliyorum. Yolda giderken stop etmek gibi bir şey yapmıyor, fakat iş yerinde garaj bodrumda olduğundan çalıştırma ardından kısa bir yokuş ile düzayağa çıkıyorum. Çıkar çıkmaz gazı kesince stop edebiliyor.

    -14,5 TL'ye depoyu fulleye biliyorum. Denildiği gibi çeyrek depoya kadar hızlı bir düşüş oluyor. Daha sonra düşüş yavaşlıyor. Tam tespit edemedim ama kırmızıya kadar 80km kadar yol gidiyor. Kırmızı üzerinde de gitmeye devam ediyor ama cesaret edipte kırmızı altına inenen kadar denemedim hiç. Bu noktada sorum şu, kırmızı altındaki ibreyi tutan en alttaki pine kadar motor gitmeye devam edebiliyor mu? Yani kırmızı bir nevi arabalardaki benzin lambası anlamında olup, alttaki pine kadar benzin var ama sen kısa sürede al mı demek?

    -Dik dönüşlerde yol ıslak olmasa da yavaş şekilde dönerken dahi arkada bir miktar kayma olabiliyor sanırım. Ama özellikle asfalt ıslaksa dönerken kayıyor bunu deneyimledim!

    -Kitapçıkta ilk 500 km için yanlış hatırlamıyorsam 30km ile gidin, ilk 1000km de 70km sürat üstüne çıkmayın diyordu. İstanbul'da özellikle trafikte 30 yapmak mümkün değil gibi. Bu nedenle 60 ile gidiyorum genellikle. Fakat e-5'e çıkmak zorun da kaldım bir iki kez 80'i falan gördüm umarım zararı olmaz?

    -97 oktan benzin altım hep. Zaten çok yakmıyor diyerek 95 yerine 97 alıyorum. Fakat son benzin alışımda 95 almak zorunda kaldım, keza indirim vs sebepleri ile (gerçi şimdi yine zamlandı) 97 oktan gezdiğim 3 benzincide de yoktu! Benzini karıştırma denir sanırım, 97-95 karıştırmak zararlı mı? Ya da bir sonraki benzin alışımda 97'ye döneyim mi, 95'ten mi devam edeyim. 97-95 kullanmak çok fark eder mi?

    -Bizim motor için otomatik şanzıman deniyor. Gerçekten bir dişli kutusu var mı? Mantıken olmak zorunda gibi geliyor, keza çok dik yokuşta dahi nasıl şişmiyor diyorum kendime

    -Lastikleri ne zaman ne aralıkla şişirmem lazım, şişirmem gerektiğini nasıl anlarım ve ne kadar PSI basmam gerek?

    Biraz fazla oldu ama merak ettiğim sorular bunlar. Bir 125ZN kardeşiniz olarak sabırla cevaplarsanız çok memnun olurum.

    Teşekkürler
    cevabını bildiklerimi cevaplamaya çalışayım.

    1:evet çok fazla sıkılmış arka fren balatalara zarar verebilir.
    2:sorun muhtemelen sinyal butonunda zamanla alışırsın.
    3:normali zaten odur.önce marşa basıp çok hafif gaz vermektir.soğuk havalarda bu işlem bir kaç kez tekrarlanabilir.sorun yok yola devam.
    4:yaklaşık 140-160 arası gidebilirsin bir depo benzinle.
    5:arka tekerler duro marka.kötünün iyisi.o yüzden dediğin gibi bazen kaymalar olabilir.özellikle yol ıslaksa çok dikkatli olun.lastiğin havasının alınmasına ihiyaç olabilir.çok hava basmayın.
    5:uzun süreli hız yapmazsan sorun çıkmaz.ama tavsiyem bunu en aza indirmen.malum motorda en önemli şey rodajdır.
    6:mümkünse hep 95 kullan.motorunun ömrü uzar.fazla oktan daha güçlü patlamalara yol açarak silindirlere zarar verebilir.
    7:otomatik şanzuman yani otomatik viteste mantık şudur.sen gazı ne kadar açarsan şanzuman kendini ona göre ayarlar.mesela yokuş çıkacaksın ve çok gaza yüklendin motor devrin ve hızın şanzumanı otomatik olarak yükseltir yada düşürür.
    8:bir tane piyasadan basınç ölçer al.lastik basıncı konusunda herkes farklı şeyler söylüyor ama kitapçıkta ne diyorsa onu yap.sonra yolun durumuna göre indirmen gerekiyorsa indirebilirsin.
    9:vallaha 1 sene öncesine kadar motorlar hakkında hiçbirşey bilmeyen ben bu kadar çok şeyi nasıl öğrendim şaşırdım doğrusu.hadi kal sağlıcakla
    2 teker tek ruh tek yol.

  14. #6214

    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN
    Cevaplar için teşekkür ederim.

    Peki 50-60km ki genellikle şehir içinde trafik akışına göre mecbur kaldığım hız 60km oluyor. Rodaj için zararlı bir hız mı? İstanbul trafiği ya da ışıklar zaten sürekli 60km ile seyretmeye izin vermiyor.

    Bir de kitapçıkta kaç bar ile lastikleri şişirmem gerektiği yazmıyor, basıncı 175kpa / 225 kpa arasında tutun diyor. Benzincideki şişirme cihazına ise 29-30-32 gibi değerler girerek basıyorlar. Kaçla şişirmek lazım bilen var mı?

    Son olarak farların yeterli aydınlatmayı sağlamadığını düşünüyorum. Özellikle kısalar sadece bir kaç metre aydınlatıyor, keza uzunlarda uzun değil daha çok normal fara benziyor. Bunun bir ayarı var mıdır servise yaptırabileceğim yoksa ampuller mi çok yetersiz? Eğer öyle ise nasıl bir ampül ile değiştirmek gerekir.

    Teşekkürler.

  15. #6215

    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    125 Zn
    Alıntı oxijen86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplar için teşekkür ederim.

    Peki 50-60km ki genellikle şehir içinde trafik akışına göre mecbur kaldığım hız 60km oluyor. Rodaj için zararlı bir hız mı? İstanbul trafiği ya da ışıklar zaten sürekli 60km ile seyretmeye izin vermiyor.

    Bir de kitapçıkta kaç bar ile lastikleri şişirmem gerektiği yazmıyor, basıncı 175kpa / 225 kpa arasında tutun diyor. Benzincideki şişirme cihazına ise 29-30-32 gibi değerler girerek basıyorlar. Kaçla şişirmek lazım bilen var mı?

    Son olarak farların yeterli aydınlatmayı sağlamadığını düşünüyorum. Özellikle kısalar sadece bir kaç metre aydınlatıyor, keza uzunlarda uzun değil daha çok normal fara benziyor. Bunun bir ayarı var mıdır servise yaptırabileceğim yoksa ampuller mi çok yetersiz? Eğer öyle ise nasıl bir ampül ile değiştirmek gerekir.

    Teşekkürler.
    bende aynı dertten muzdaribim. benimkide yatıyor. ehliyet alıcam ancak 20 eylülden aşagı olmuyor :(
    SONY psp 2004 (2 tane) , SONY Bravia 32v4210 lcd tv,SONY dz 260 home Theatre 5+1 ,SONY nw-003 mp3 player,Sony Trv Handycam ,Xbox 360 Jasper hep beraber mutluyuz huzurluyuz...SONY W350 Hd fotoğrak makinesi (aileye yeni eklendi alışmaya çalışıyor:P)

  16. #6216

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    şimdilik ankara
    Motosikleti
    mondial 125zn gitti tiger250 geldi.
    Alıntı oxijen86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevaplar için teşekkür ederim.

    Peki 50-60km ki genellikle şehir içinde trafik akışına göre mecbur kaldığım hız 60km oluyor. Rodaj için zararlı bir hız mı? İstanbul trafiği ya da ışıklar zaten sürekli 60km ile seyretmeye izin vermiyor.

    Bir de kitapçıkta kaç bar ile lastikleri şişirmem gerektiği yazmıyor, basıncı 175kpa / 225 kpa arasında tutun diyor. Benzincideki şişirme cihazına ise 29-30-32 gibi değerler girerek basıyorlar. Kaçla şişirmek lazım bilen var mı?

    Son olarak farların yeterli aydınlatmayı sağlamadığını düşünüyorum. Özellikle kısalar sadece bir kaç metre aydınlatıyor, keza uzunlarda uzun değil daha çok normal fara benziyor. Bunun bir ayarı var mıdır servise yaptırabileceğim yoksa ampuller mi çok yetersiz? Eğer öyle ise nasıl bir ampül ile değiştirmek gerekir.

    Teşekkürler.
    şimdi dostum zaten kaliteli makinelerde ilk 500 kmlik rodajda 60'ı,sonraki 500km'de ise 100'ü geçmeyin derler.o yüzden çok bir zararı olacağını sanmam.benim motoru aldığım adamda o süratlerde açmış motoru ve benim makine şuan düz yolda tek kişiyle 110 yapıyor.

    lastikleri ön:26 arka 28 bas bu şekilde sür.eğer sert yada yumuşak gelirse gittiğin zemine göre basıncı arttırırsın yada azaltırsın.

    far sorunu bende de vardı.göstergeleri az size doğru kaldırın ve farıda o miktarda yukarı kaldırın.ben o şekilde çözdüm.birde ampulü renault12 farıyla değiştirin.ben ayrıyetten 2 adet sis farıda taktırdım çok iyi aydınlatıyor şimdi.
    2 teker tek ruh tek yol.

  17. #6217

    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN
    Alıntı skakfilozofu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şimdi dostum zaten kaliteli makinelerde ilk 500 kmlik rodajda 60'ı,sonraki 500km'de ise 100'ü geçmeyin derler.o yüzden çok bir zararı olacağını sanmam.benim motoru aldığım adamda o süratlerde açmış motoru ve benim makine şuan düz yolda tek kişiyle 110 yapıyor.

    lastikleri ön:26 arka 28 bas bu şekilde sür.eğer sert yada yumuşak gelirse gittiğin zemine göre basıncı arttırırsın yada azaltırsın.

    far sorunu bende de vardı.göstergeleri az size doğru kaldırın ve farıda o miktarda yukarı kaldırın.ben o şekilde çözdüm.birde ampulü renault12 farıyla değiştirin.ben ayrıyetten 2 adet sis farıda taktırdım çok iyi aydınlatıyor şimdi.
    Far konusu açılmışken... Nette Osram'ın falan halojen, mavi gibi far ampulleri var. Kitapçıkta yazanla aynı watta'a sahip bu tip bir ampul alıp takmak iyi sonuç verir mi sizce?

    Örnek: http://urun.gittigidiyor.com/MOTORSI...95452#aciklama

  18. #6218

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    şimdilik ankara
    Motosikleti
    mondial 125zn gitti tiger250 geldi.
    Alıntı oxijen86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Far konusu açılmışken... Nette Osram'ın falan halojen, mavi gibi far ampulleri var. Kitapçıkta yazanla aynı watta'a sahip bu tip bir ampul alıp takmak iyi sonuç verir mi sizce?

    Örnek: http://urun.gittigidiyor.com/MOTORSI...95452#aciklama
    vallaha önemli olan amper biliyorsun.eğer uyuyorsa neden olmasın.bizim aküler 12V 6A.
    2 teker tek ruh tek yol.

  19. #6219

    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN
    Teşekkürler.

  20. #6220
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Alıntı oxijen86 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Far konusu açılmışken... Nette Osram'ın falan halojen, mavi gibi far ampulleri var. Kitapçıkta yazanla aynı watta'a sahip bu tip bir ampul alıp takmak iyi sonuç verir mi sizce?

    Örnek: http://urun.gittigidiyor.com/MOTORSI...95452#aciklama
    Ben denemiştim bu olayı: Halojen ampuller normal ampule göre daha fazla ısındığı için, far camını deforme ediyor. Orjinalinden şaşma.
    Renault-12 farı olayını araştırıp uygulamanı tavsiye ederim ama, zamanında uygulayan arkadaşlarımız olumlu sonuç almıştı.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)

Bu Konudaki Etiketler