NX4 Falcon Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
15 Nisan 2011, 00:10
#781
Selam arkadaşlar,
Yaptığım tüm araştırmalara rağmen ön ve arka zincir dişlisini Türkiye'de bulamadım. Yurt dışından getirtmek de zaman açısından sıkıntılı olacağından işçiliğine güvediğim bir tornacıya verdim abicim eski dişlileri. Dişlilerin bitiş noktalarından tornada kestik. Yani bildiğimiz zincir dişlisi oldu bir çember.
Bu çemberlerin etrafına diş sayıları tutan (Kanuni Tiger Arka Dişli uydu) başka motosikletlere ait 520 dişlilerden aldım. Bu dişlilerin de aynı şekilde dişlilerin bitiş noktalarından, orjinal dişliden kalan çemberin çapı kadar içten tornada keserek elde ettiğimiz içi boş dişliyi orjinal dişliden kalan çember üzerine kaynakla tutturup tornada traşladık.
Eh motorculuğun yarısı yaratıcılık. Diğer yarısı hammallık zevki nerde derseniz zevkini ustalar çıkarıyo valla. Bu işlem bana 150 TL'ye maloldu. Yapmadığım ve kafamda kaln tek soru şu an (biraz da aceleciliğimden oldu) kaynak sırasında çelik olan materyalin yüksek ısı nedeniyle demire dönüşmüş olması. Aslında bu işlemlerin sonunda sertleştirme işlemi yapan firmalardan birine gönderseydim materyali çeliğe dönüştürebilirdim. Ama bilmiyorum ben yine de bu haliyle taktım. Zira demir çelikten daha yumuşak, yeni dişlileri daha yumuşak olan Aliminyumdan yapıyorlar. Aşınma durumuna sık sık bakaağız artık.
Tek pişmanlığım zinciri entel enerji firmasından almamış olmak. 520 110 bakla o-ringli bulabildim burda. Taiwan malı? 100 TL'ye aldım. Sabredemedik işte. Tamircimde tek bir tane motosiklet sehpası var. Uzun süre meşgul etmeyelim diye aceleye getirdik biraz.
Dişli takımı için bir diğer yöntem daha var. Endüsriyel dişli satışı yapan yerler var. İç kısmı dolu istediğiniz dişli sayısına sahip dişliler var ellerinde. Bizim dişlilerin bulunamayışının tek nedeni zaten göbek çaplarının diğer makinelere uymaması. Bu dişlilerin göbeklerini orjinal dişliye göre iyi bir tornacıya açtırabiliyrsunuz. Ön dişli için de frezeli yapılıyor bu işlem. Ama bu yöntemden sonra sertleştirme işlemi şart.
Elinde eski ön ve arka zincir dişlisi olan var mı arkadaşlar. Bana ölçü için lazım. Kargo ücretini bana ait olmak kaydı ile ödünç olarak istiyorum. İşim bitince aynı dişlileri iade ederim. Benim eski diye bişey kalmadı. Eskileri yeniledik.
Davut Bey sizin İstanbul'dan görüştüğünz bayi kimdir. İletişim bilgileri var mı?
Ha pardon asıl önemli noktayı unutuyordum. 2000 kişi olursak maksimum 2$ (evet yanlış değil sadece iki dolar) 'dan dişli getirtmemiz mümkün.. Alibaba.com da bir imalatçı buldum. Ama minimum sipariş 2000 adet....
http://www.alibaba.com/product-gs/43...ets_parts.html
[COLOR="Blue"][B][U][I]En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur...[/I][/U][/B][/COLOR]
Reklamlar
-
15 Nisan 2011, 00:17
#782
davutyuksel adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar benim aradığım bayi Honda nın internet sitesinden İSatnbul bayilerine baktığınızda göreceğiniz listeden biridir. Birkaç bayiyi aradım ve aynı fiyatı vermişlerdi.
Siparişi verdiğim bayi ise şu:
Doğu&Batı mosiklet 0216 461 06 06
Ben oradan şevket bey ile görüştüm.
Email adresi de :
yedekparca@dnbmotor.com
aynı bayidir...
-
15 Nisan 2011, 00:21
#783
davutyuksel adlı üyeden alıntı
aynı bayidir...
Meraba Davut Bey;
Ben buradan Şevket Bey ile görüşmüştüm. Önve Arka zincir dişlileri fabrikada yok sipariş verelim 4-6 hafta içerisinde gelir demişti. Açıkçası ben de o kadar beklemeyi gözüm yemediği için farklı arayışlara girdim. Şimdilik dişli işini hallettik ama bu işe bir sinerji katmak lazım. Her defasında böyle olmaz. Oynayıp durucaz bununla..
[COLOR="Blue"][B][U][I]En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur...[/I][/U][/B][/COLOR]
-
15 Nisan 2011, 00:31
#784
ön dişli olayını bende borak kardeş gibi yaptım.Bende transalpin ön dişlisini 45 liraya alıp 40 lirada torna ve pim çakma olarak verip 85 liraya iki ay önce yaptırdım.Kardeş iç ve dış parça çalışıp kaynağı atabilir.Bu durumda içte kalan parça boşa dönebilir.Onun için tam birleşme çizgisinden elmas uçla deldirip iki veya üç adet pim çaktırsaydınız.Ben öyle yaptırdım dönme olayını yok etmek için.İnşallah problemle karşılaşmazsınız.
-
15 Nisan 2011, 00:40
#785
sozyurt adlı üyeden alıntı
ön dişli olayını bende borak kardeş gibi yaptım.Bende transalpin ön dişlisini 45 liraya alıp 40 lirada torna ve pim çakma olarak verip 85 liraya iki ay önce yaptırdım.Kardeş iç ve dış parça çalışıp kaynağı atabilir.Bu durumda içte kalan parça boşa dönebilir.Onun için tam birleşme çizgisinden elmas uçla deldirip iki veya üç adet pim çaktırsaydınız.Ben öyle yaptırdım dönme olayını yok etmek için.İnşallah problemle karşılaşmazsınız.
Hmmm.. Evet mantıklı. Teşekkürler hocam bilgi için. Evet zincir dişlisi almayı planlayanlar.. Çok güzel notlar bunlar.
[COLOR="Blue"][B][U][I]En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur...[/I][/U][/B][/COLOR]
-
17 Nisan 2011, 00:41
#786
Lastik seçimi konusunda sizlerle konuşmadan bugün bir seçim yaptım arkadaşlar.
* "Bridgestone Enduro On/Off Road 120/90-17 M/C 64S TT TW 42 Trail Wing"
arka lastik aldım. Zira eski lastiğim de yeniydi lakin aldığım arkadaş touring motosiklet lastiği takmış ki onda da motor kompresörü ya da ani firenlerde motorun arkasını sağ ya da sol omzumla aynı hizada görüyordum.
Trafikteki halimi siz düşünün . O yüzden bugün anlık bir kararla lastikçide aldım soluğu. YAw bir lastik motosikleti bu kadar değiştirebilir. O sevinçle bugün nerdeyse 100 km hiç inmedim motorun üstünden. Harika oldu. Bu aletin bakımlarını yaptıkça, daha da çok sevmeye başladım. Piyasada 165 TL ye Dunlop marka lastik de vardı. Tarih kontrolü yaptım 165 TL ye verilen lastikler 2006 tarihli. Ayrıca yanında iç lastik de yok. Lastik değiştirme parası da ayrıca verilecek. Basit bir hesapla 2006 tarihli bir Dunlop lastik 165 + en az 50 Tl bir iç lastik + en az da 20 TL değiştirme masrafı (ki onu da her lastikçi değiştiremiyor, git abi motorcun söksün bana tekeri getir diyor) = 230 TL.
Bridgestone Enduro On/Off Road 120/90-17 M/C 64S TT TW 42 Trail Wing Lastik fiyatı iç lastik ve değşim de dahil 330 TL'ye maloldu. 2010 yılına ait Bidgestone. şimdilik doğru seçim gibi görünüyor. Bakalım hayırlısı..
[COLOR="Blue"][B][U][I]En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur...[/I][/U][/B][/COLOR]
-
17 Nisan 2011, 02:29
#787
Lastik hayırlı olsun Bora Abi, güle güle kullan Hemen baktım internetten güzel lastikmiş Ben şimdilik değiştirmeyi düşünmüyorum ama değiştirirsem yine aynısından takacağım yani "Michelin Anakee". Ön 220 tl arka 280 tl internette Bu arada dün gittim arka çanta aldım kendime "Givi E370" 39 Lt.lik, yarın da Özgür beyi arayacağım takma demiri için.
Enduro forever :cat:
Bir gün 4 teker istersem 1 Motor daha alırım...:bounce:
-
17 Nisan 2011, 23:31
#788
Nihat24 adlı üyeden alıntı
Lastik hayırlı olsun Bora Abi, güle güle kullan
Hemen baktım internetten güzel lastikmiş
Ben şimdilik değiştirmeyi düşünmüyorum ama değiştirirsem yine aynısından takacağım yani "Michelin Anakee". Ön 220 tl arka 280 tl internette
Bu arada dün gittim arka çanta aldım kendime "Givi E370" 39 Lt.lik, yarın da Özgür beyi arayacağım takma demiri için.
Teşekkür ederim Nihat'cım;
Hadi hayırlısı bakalım. Ben de hangi marka için olduğunu bilmediğim (Büyük İhtimalle TDM 900 için) ama bakınca sanki benim motosiklete uydurabileceğimi düşündüğüm bir yan çanta aparatı buldum, motosikletçi bir arkadalşın dükkanında. Kaç yıldır duruyor abi hangi marka için onu ben de bilmiyorum dedi. Kaç para dedim, abi inan getirten arkadaş 350 TL'ye almıştı zamanında dedi. Kendi motoruna takamadı 100 TL ver götür dedi. Onu aldım. Bakalım yaptığımız arka çanta aparatına uydurmayı deneyeceğim. Olursa resimlerini koyarım.
[COLOR="Blue"][B][U][I]En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur...[/I][/U][/B][/COLOR]
-
19 Nisan 2011, 02:04
#789
Tamam abi fotoğraflarını bekliyorum, senin yaratıcılığına güveniyorum belki ben de benzer bişeyler yaptırırım Bu arada Özgür beyi pazar günü aradım daha biz anlaşamadan telefonu kapandı sonra da ulaşamadım. Yarın tekrar arayacağım inşallah şu işi hallederiz.
Enduro forever :cat:
Bir gün 4 teker istersem 1 Motor daha alırım...:bounce:
-
20 Nisan 2011, 01:15
#790
Nihat24 adlı üyeden alıntı
Tamam abi fotoğraflarını bekliyorum, senin yaratıcılığına güveniyorum belki ben de benzer bişeyler yaptırırım
Bu arada Özgür beyi pazar günü aradım daha biz anlaşamadan telefonu kapandı sonra da ulaşamadım. Yarın tekrar arayacağım inşallah şu işi hallederiz.
Bugün Özgür'ün yanına uğrayacağım ben. Kendisine notunu iletirim mutlaka. İyi geceler.
[COLOR="Blue"][B][U][I]En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur...[/I][/U][/B][/COLOR]
-
24 Nisan 2011, 15:18
#791
Nihat sesin çımadı abicim beğendin mi çanta demirini?
[COLOR="Blue"][B][U][I]En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur...[/I][/U][/B][/COLOR]
-
01 Mayıs 2011, 17:19
#792
sayın falkoncular bu nx650 dominatörlerin yakıtı nasıl acaba bileniniz duyanınız varmıdır?
ANGARAJ
-
02 Mayıs 2011, 13:59
#793
Bir arkadaşımda var yaklaşık 5,5 litre yaktığını söylüyor şehir içi. Agresif kullanımda artabilir tabi
-
02 Mayıs 2011, 14:44
#794
F650'den sonra Falcon! F650 hem cok konforlu, hem de dusuk yakit sarfiyatli bir endurodur. falcon'u tercih etmenin nedeni daha hafif olmasi ve bu nedenle arazide daha az yormasi olabilir mi acaba? Hayirli olsun bu arada, gule gule kullan... Bilgiler de cok aciklayici, paylasimin icin tesekkurler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:36 ----------
Biraz yukarida arkadas Dominatorun yakitini sormus, simdi gordum. 1.4 benzinli bir arabayla hemen hemen ayni yakiyor. Yani 5-6 litre civari. sehir ici ve disi cok buyuk bir fark gormedim ben...
-
02 Mayıs 2011, 15:33
#795
davutyuksel adlı üyeden alıntı
Bir arkadaşımda var yaklaşık 5,5 litre yaktığını söylüyor şehir içi. Agresif kullanımda artabilir tabi
bende yabanci bir forumda 4 ila 5 arası yaktığını okudum 100km de oda heralde uzun yoldaki yakıt performansı anlaşılan.Yinede teşekkürler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:44 ----------
biglebowski adlı üyeden alıntı
F650'den sonra Falcon! F650 hem cok konforlu, hem de dusuk yakit sarfiyatli bir endurodur. falcon'u tercih etmenin nedeni daha hafif olmasi ve bu nedenle arazide daha az yormasi olabilir mi acaba? Hayirli olsun bu arada, gule gule kullan... Bilgiler de cok aciklayici, paylasimin icin tesekkurler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:36 ----------
Biraz yukarida arkadas Dominatorun yakitini sormus, simdi gordum. 1.4 benzinli bir arabayla hemen hemen ayni yakiyor. Yani 5-6 litre civari. sehir ici ve disi cok buyuk bir fark gormedim ben...
üstadım siz bu motordan kullanıyormusunuz? bu motor hakkında bilgi verebilirmisiniz acaba? parçaları pahalı ve bulunma durumu nasıl acaba?kronik sorunları varmıdır nedir ne değildir bilgilendirebilirseniz çok memnun olurum
ANGARAJ
-
02 Mayıs 2011, 16:04
#796
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
bende yabanci bir forumda 4 ila 5 arası yaktığını okudum 100km de oda heralde uzun yoldaki yakıt performansı anlaşılan.Yinede teşekkürler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:44 ----------
üstadım siz bu motordan kullanıyormusunuz? bu motor hakkında bilgi verebilirmisiniz acaba? parçaları pahalı ve bulunma durumu nasıl acaba?kronik sorunları varmıdır nedir ne değildir bilgilendirebilirseniz çok memnun olurum
Tabiki hemen soyleyeyim, benimki 98 modeldi ve 2006'dan 2008'e 2 yil kullandim. rutin bakimlari disinda anahtar degmedi.o yuzden de yedek parca ihtiyaci dogmadi haliyle... kendiliginden sonme durumu vardi. gaza birden yuklendiginde motorun durdugu oldu bir iki defa. onun nedenini hala anlamis degilim. motor isinmamissa yapar dediler. ben cok sorun etmedim ama bakan ustalar hicbir sorun bulamamislardi... bunun disinda yakit sarfiyati normalin biraz uzerindeydi ki ben bunu cok sorun etmiyordum. Bir diger dezavantaji ise arazide biraz agir kalmasiydi. yani uzun arazi suruslerinde hem agir hem de biraz komforsuz kaliyordu. Ancak bunun disinda son derece sorunsuz ve guvenilir bir makinaydi. umarim bu bilgiler isinize yarar...
-
02 Mayıs 2011, 16:16
#797
biglebowski adlı üyeden alıntı
Tabiki hemen soyleyeyim, benimki 98 modeldi ve 2006'dan 2008'e 2 yil kullandim. rutin bakimlari disinda anahtar degmedi.o yuzden de yedek parca ihtiyaci dogmadi haliyle... kendiliginden sonme durumu vardi. gaza birden yuklendiginde motorun durdugu oldu bir iki defa. onun nedenini hala anlamis degilim. motor isinmamissa yapar dediler. ben cok sorun etmedim ama bakan ustalar hicbir sorun bulamamislardi... bunun disinda yakit sarfiyati normalin biraz uzerindeydi ki ben bunu cok sorun etmiyordum. Bir diger dezavantaji ise arazide biraz agir kalmasiydi. yani uzun arazi suruslerinde hem agir hem de biraz komforsuz kaliyordu. Ancak bunun disinda son derece sorunsuz ve guvenilir bir makinaydi. umarim bu bilgiler isinize yarar...
yaklasık 4-5 gündür bu alet hakkında araştırma yapmaya çalışıyorum ama türkçe sağlam bi kaynak yok malesef ama
http://www.advrider.com/forums/showt...ht=Honda+Nx650
şu sitede baya bi irdelemişler bu aleti birde hep eski modeli tutulmuş gerçi bütün sayfalara bakmadım adamlar 88-89-91 modellerini dahi kullanmaktalar benim amacım arazi sürüşü olmayacak asfalt ağırlıklı olur şehiriçinde gündek yaklaşık 5-10km lik mesafelerde kullanmayı düşünüyorum iş-ev arası o kadar. uzun soluklu kullanımda ne gibi artıları eksileri mevcuttur misal ben atlayıp burdan urfaya gideceğim veya elazığa veya adanaya uzun yolda nasıl bir performansı mevcut son hız vs ne acaba? xt600 ler gibi 140 dan sonra bayılıyor mu alet? baktığım 3 model arasında gözüme en güzel görünen alet bu oldu belkide AT nin bir ufak kardeşi olduğu içindir bilemedim
ANGARAJ
-
02 Mayıs 2011, 16:37
#798
Oncelikle sunu soyleyeyim evle is arasinda keyifle kullanilabilir. 5-10 kmlik suruslerde doyumsuzdur.zaten sorun uzun mesafelerde doguyor.makina rahat bir bicimde 150yi gorur fakat o hizda yol yapmak zaten tek silindirli bir enduroyla pek akil kari bir is degil cunku ruzgara karsi koysan belli bir zaman sonra motorun titresiminden surekli mola verme ihtiyaci duyuyorsun. Uzun yolculuklardaki slklntl titresim zaten. selesi cok rahat degil ama onun da cozumleri var tabi...
-
02 Mayıs 2011, 17:35
#799
yok normal seyir hızım 100-120 arası olur artan hızları sadece sollamada kullanma maksatlı düşünüyorum yoksa ne hızı severim nede haz ederim titreşim durumu ne derece bilmiyorum ama pek sorun olacağını sanmıyorum selesine ne gibi çözümler üretilebilir acaba?
Cevabınız için teşekkür ederim.
ANGARAJ
-
20 Mayıs 2011, 00:23
#800
Öncelikle motosikletin hayırlı olsun GaCCaLL kardeş. Allah kaza bela vermeden binmeyi nasib etsin.
Motosikletinin selesi için iyi bir döşemeci bulman yeterli, ama ne kadar da olsa unutma ki altındaki motor bir enduro. Ne yaparsan yap o motorun üzerindeyken Touring ya da chopper motosikletler gibi rahat edemeyeceksin. Enduro ruhuna aykırı. Triger zinciri ve ön arka zincir dişli setinde sorun yoksa uzun yıllar binersin, ne de olsa Honda diyeceğim zira tüm Honda'larda bu bahsettiklerim dışında kolay kolay sorun yaşamazsın. Bu bahsettiğim parçalar da zaten km'si gelince mecburen değişecek parçalar. Şu an için bu parçaların durumu iyi olsa bile en az birer takım yedek araştırmaya bak. Brezilya ya da Yunanistan bağlantın varsa daha ucuza temin edersin. Forum konularını geriye dönük okursan Türkiye de özellikle Bodrum'da bu motosikletin parçasını bulundurduğubnu iddia eden vatandaşasakın bulaşma derim. Tabii ki son karar senin, eğer Bodrum'a yolun düşerse parçayı eline al, incele ve fiyatını araştır öyle al derim. Granajlarına iyi bak zira sticker ları bile çok pahalı. Kesinlikle orjinal lastik ebatından da şaşma. Yok touring lastiği takalım şehir içinde bineceksin nasıl olsa diyenlere de kanma. Orjinal lastikleri seni heryerde taşır. Touring lastiklerle kayma ve durma problemi yaşarsın. Arka fren disklerine fazla yüklenme, daha önce motor tecrüben var mı bilmiyorum ama boş arazi ya da yollarda ön ve arka firen kullanarak nasıl duracağını öğrenmeye çalış. Her motorlu araç gibi bu motorlarda basarsan yakar hocam. Hele 4000 devir üzerinde çıkan ses tatlı oluyor dersen cebin yanar. 2000-2500 devir aralığı en ideal yakıtın kullanıldığı noktalar. Motorun az yaksın karbüratör memesini ufaltalım falan diyen olursa da inanma ve biran evvel o ustayı bırak derim. Öyle herkese de gösterip kurcalatma, zaten belli bir süre sonra sen onlardan daha çok motorcu oluyorsun. Piyasada tork anahtarının ne olduğunu, nasıl kullanıldığını bilmeyen ustalar var. Şehir içinde canavar gibi bineceğin bir motorun var. tekrar hayırlı olsun.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:17 ----------
Motosikleti hala almadıysan da temiz bir Falcon'u tercih etmeni öneririm. Forumdaki aktif arkadaşların çoğunun Falcon'u satılıktır. Ama şunu bil ki ben dahil Falcon'a binen motorcunun sonraki motoru yine bir Falcon'dur. Grek görünüm gerekse de bir motordan istenebilecek diğer özelliklerin tamamı Falcon'da mevcut. Neden daha fazlasını isteyelim ki? Mesela DavutYüskel adlı arkadaşın motosikleti daha önce volkan adlı diğer bir arkadaştaydı. Türkiye de 2006 model birkaç motosikletten biri. Yine Antalya'da Özgür adlı bir arkadaşta var 2005 model çok temiz. Dominatör Falcon'ların babası, artık yaşlandılar tabiki son tercih senin.
[COLOR="Blue"][B][U][I]En iyi motorcu torununu motorunun arkasına alıp dolaştıracak kadar yaşayan motorcudur...[/I][/U][/B][/COLOR]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler