Ducati Scrambler / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
Konuyu açmakta Bana nasip oldu.
Aslında şu ana kadar açılmamış olmasını garipsemedim değil.
Herneyse.
Özellikleri gelsin.
Hava soğutmalı, L twin, 803cc lik hacme sahip çift silindirli bir motor kullanıyor ki bu aynı zamanda Monster 796 modelinde kullanılan motor. Lakin Ducati mühendisleri üzerinde küçük değişiklikler yapıp Monster'da 86 bg olan gücü 75 bg'e düşürmüşler. Bunun sebebi halühazırda zaten yüksek tork veren motorun alt devirlerde dahada yüksek tork değerlerine ulaşmasını sağlamış. (68 nm)
Motor 6 vitesli ve enjeksiyonlu.
Kuru ağırlığının 170kg. Islak Ağırlığının 186 kg. (Yakıt dahil) olduğunu düşünürsek gayet iyi bir performans öngörülebilir.
Önde 18 inç, arkada 17 inç tekerlekleri, kayaba süspansiyonları, standart ABS frenleri (Brembo) ve sadece bu motor için Prelli'nin ürettiği (hem asfalt, hem toprakta sürülebilsin diye) dişli lastikleri var.
4 farklı tarzda satışa sunulacak;
Icon (Baz model)
Urban Enduro (Şehirli Enduro)
Classic (Klasik)
Full Throttle (Tam Gaz)
Bu dört model mekanik ve performans açısından birbirlerinin aynı. Lakin kozmetik olarak bazı farklılıkları bulunuyor ki bu farklar onlara farklı beğenilere hitap etme becerisi kazandırıyor. Anlaşılan Ducati son yıllarda gittikçe moda olan özelleştirme (custom motor) işini müşterilerine "siz uğraşmayın hemşerim, biz sizin yerinize yaptık zaten" diyerek, kendisi yapmış.
Gelelim bu motorların fiyatlarına:
ABD de bu motorlar Icon : 8,450.$ diğer 3 model ise sanırım 10,500.$ civarında satılacak.
Bizde ise durum biraz daha nahoş. Zira Korlas baz model olan Icon: 11,900 €, diğer 3 model ise: 13,900 € satışa çıkaracak...
Şubat 2015 sonundaki motosiklet fuarına getireceler. Söylemlerine göre ilk teslimatlar ise Nisan 15'te.
Altın Elbiseli Adam Barkın Bayoğlu EICMA motosiklet fuarında motora ilk bakışı atmıştı:
https://www.youtube.com/watch?v=-qjMJeNoDEE (9.38sn)
İlk sürüş deneyimini ise elin Amerikalısından izleyelim : https://www.youtube.com/watch?v=LrUnMiAqyaQ
Genel olarak adam frenlerinin oldukça yeterli, hafif, kullanımı ve kontrolü "ilk motorunuz olabilecek kadar" kolay, çok eğlenceli, performansı iyi, asfaltta olduğu kadar toprakta da kullanılabilir olduğundan, sürüşünün pürüzsüz, beklediğnin üzerinde bir motor olduğundan, motosiklet üreticilerinin unuttuğu "motosikletin aslında ilk amacının binicisini eğlendirmek olduğu" kuralını tekrar gündeme getiren bir makina olduğu vs. söylemiş. Ve eklemiş; Bu fiyata bu motor alınır abi. 8450 $ a bende alırım tabii. Tövbe tövbee... Aslanım sen gelde 11.900 € ya al albiliyorsan.
Herneyse.
Tarzı (ne yalan söyleyim)çok ama çok hoşuma gitti vesselam. Hem bu kadar güzel görünüp, hem allroad (her yola gelir) oluşu çok iyi.
- Bu motosikletle uzun yol yaparsın. (Ciğerli bir motoru, dik oturuş pozisyonu, rahat koltuğu var.)
- Bu motosikletle asfaltın bittiği yerde yol bitmez. Toprağa girmekten çekinmezsin (18 inçlik ön, 17 inçlik arka tekeri, dişli lastikleri var ve hafif) Tamam dağ bayır hoplayıp zıplamak cesaret ister lakin yaylaları falan dolaşmak problem olmaz. Endurocuları kıskandırır bence.
- Bu motosikletle şehir içi problem olmaz. Hava soğutmalı ama zaten ince yapısı, gidon açısı ve hafifliği sayesinde aralardan süzülebileceğin için, manevra kabiliyeti ve kolay kullanımıyla çokta trafik çekmezsin.
- Geriye ne kaldı? Tabiiki pist. Gazlayabilecekmiyiz hocam? O lastikler yolda toprakta kurtarır ama gazlamaya, piste zor gelir kanaatimce. Lakin lastikleri değiştirip, süspansiyonu azcık kurcalayınca o tork ile iş yapar bence. Unutmamak gerekir ki aslında o bir Monster 796'nın motoruna sahip. Racing olamaz belki ama bi naked pekala olabilir gibi.
Ayrıca o retro tarzı yokmu... Tek problemi fiyatı bence.
Sizce?
Reklamlar
-
Konuyu ben acacaktım ama fiyatı yok mu ffiyatı, insanı hayattan soğutuyor.
Bu paraya moto guzzı v7 alınır diyorum, Kawasaki w 800 diyorum.
Neyse en iyisi bakmaya devam.
Harika bir iş çıkarmışlar. Almanlar bu işi biliyor. Ducatının en çok satan modeli olacak şüphesiz.
-
Sanmam mephamd. Bence retro görünümünü herkes sevmeyebilir. Halühazırda en yakışıklı naked Monster. Monster satar.
Hoş, Ducati işi biliyor. Adamlar tasarımda efsane.
En yakışıklı naked Monster
En yakışıklı Enduro Multistrada.
En yakışıklı retro Scrambler.
En yakışıklı cruiser Diavel,
Gelde imrenme...
Lakiiiinn En pahalısı kim?
-
Gavura $ Türke yuro. Vay anasini sayin seyirciler. Ayiptir yaa.
-
Resimler Gelsin
-
euro biraz düşecek önümüzde günlerde. Türkiye'min gözünü seveyim. Amerika'da 21.000 Tl'ye satılan makine burada 31.500 TL. saçmalık
-
Fiyat konusu hakikaten sıkıntılı. Üstüne 1-2 kamyon laf edilesi bi mesele lakin bu sadece bu motosiklet için geçerli bir durum değil, bizim genel sorunumuz. O yüzden ne desek az, ne desek boş. Geçelim o konuyu.
Bu motorda benim en çok hoşuma giden şey; "her yola gelir" oluşu.
2010-2011 den beri Ducati, "Multistrada" modeliyle (her ne kadar bayaa bi pahalı olsada) böyle bir konsept yarattı. Pistte otobanda hızlı,yatabilen, Arazide gidebilen, Uzun yolda konforlu, vs. bi motosiklet konsepti. Arkasından birçok firma bu modaya uyma, bu pastadan nasiplenme hamleleri yaptı. Mesela KTM 1290'ı çıkarttı. Bmw R1200 GS'i 100 bg den 150-160 bg yükseltti vs.
Paraya kıyıp bu motoru alsam mı diye kara kara düşünür oldum. Kimse söylemeden, "Evet! çok para biliyorum!" O paraya neler alınmaz neler... de
Şimdi şöyle düşünmekten de kendimi alamıyorum;
1- Artçı olarak hanım kişisini bindirdim. Rahat mı güzelim? Rahat...
2- Vurdum yola, Yedi göller, Manyas doğa fotoğrafı, kamp falan. Gider mi? gider...
3- Şehir içinde trafiğe takılmadan, beklemeden, karşıya git gel, arkadaşına git gel, işe, eve git gel. Yorar, Nazlanır mı? Nazlanmaz...
4- Kassam biraz kurcalasam (lastiklerini, amortisörünü falan)orasını burasını (ki pek hevesli değilimdir ama) piste çıkar mı? Çıkar...
5- Zaten 70'ler tarzı. Retro, Vintage vs. 2-3 yıl sonra tasarımı eskir mi? Eskimez...
Eee? Her işi (hakkıyla olup olmadığı tartışılır belki ama en azından benim işimi görecek kadar) yapıyor. Görüntüsünü de beğeniyorum. Daha ne? Belki tek eksiği (buna top case falan takılmaz be) bagajı yok.
Yani Eyy ahali!!! Allah rızası içün, biri bana bu motorun;
"Bir BMW GS ten, bir Transapl'ten, ne bileyim bir Varadero'dan farkını çıkıp anlatmazsa",
"bak bunların çıktığı dağlara platolara, bu çıkamaz" demezse,
"Trafikte MT-09 un geçtiği yerden geçemez" "Bununla atıyorum Ege - Akdeniz gezilmez" demezse...
O kadar para çıkacak bu cepten haberiniz olsun.
Hipster mi olsam ne?
-
Kısın yeni mt-07 aldım,(henüz 700km'de) fuarda bu aleti gördüm ve asik oldum...bence mt-07'ye denk bir alet,fiyatida 20000-23000tl aralığında olmalı.inanin fiyatı ucuk olmasa yeni aldığım motorumu satıp bunu almaya çalışirdim...
Belki ılerde 2. el sahibi olurum kimbilir...
-
Sayın mandarake arkadaşım.
Bende gittim, motoru fuarda inceledim. (Hatta diyebilirim ki fuara sırf bu motor için gittim desem başım ağrımaz.)
Lakin bende biraz hayal kırıklığı yarattı diyebilirim.
Maalesef malzeme kalitesini hiç beğenmedim.
Icon modelinim elcikleri, selesi, çamurlukları tek kelimeyle "tırt"
Görevli arkadaşa sordum "neden bu kadar kötü?" diye. Hemde öyle dimdik. Yüzüne...
"Bu Scrambler'ın baz modeli. Yani beğenmediğiniz parçalarını değiştirme imkanınız var. İşte bakın bu da aksesuar listesi" dedi.
Tatmin oldum mu? Hayır. Neden?
"Icon aslında tam bir motor değil. Onu tam bir motor olmaya namzet bir platform olarak düşünün" diyor gibime geldi. Yani o kadar "ucuz" duruyor ki o sele, o elcik... Önce motoru al. Sonra ekstradan seleyi al değiştrir, elciği al değiştir, çamurluğa bir çare düşün, vs... "Yok ya ben böyle binerim" diyordum ama binmem güzel kardeşim. öyle bir göze batıyor ki. O kadar para verip... Hemde Ducati yani. Olmamış.
Altın Elbiseli Adam makinayı incelemiş. Videosu var nette. Üç aşağı beş yukarı tahmin ettiğimiz performansı sergilemiş makine.
İşte kullanım kolaylığı, (trafikte)
Hafifliği,
Çok yönlülüğü (her yola gelirliği)
Performansı (Ducati sonuçta)
Vs.
Alınır mı?
Tabiiki alınır. Lakin 11900 € ile alınmaz. Cebinde mutlaka 2-3 bin € ekstra olması lazım. Zira o motoru aldıktan sonra yukarıda saydığım parçalar öyle bir gözüne batacak ki, İllaki değiştirmek isteyeceksin. Beni motordan soğuttu vesselam. O kadar yani.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------
Ha bu arada 04.04.2015'te (geçen Cumartesi) Test günü yaptı Korlas. Gis Park'ta. Bizde motoru test etmeye gittik. Lakin biz gittiğimizde test edenlerden biri kaza yapmış test esnasında ve motoru çarpıp kırmış. Buraya dikkat! KIRMIŞ. Ben görmedim ama anlatılanlara göre ilk gaz tepkisi baya baya sertmiş. Yani ilk başlangıç motoru olarak almak sakıncalı deniyordu. En azından motor pert olmadan önce kullananlar ile konuştuğumda genel intiba bu yöndeydi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:19 ----------
-
26 Temmuz 2015, 11:24
#10
acaba kaç adet sattı? sahibinndene baktım hiç ikinci eli yok piyasada
-
26 Temmuz 2015, 11:40
#11
Fuarda 40 adet satış yapmış.
-
08 Ağustos 2015, 15:59
#12
4 model arasındaki farklar neler? Sadece görünüş mü yoksa performans farkları var mı?
-
26 Ağustos 2015, 15:41
#13
osurgan adlı üyeden alıntı
4 model arasındaki farklar neler? Sadece görünüş mü yoksa performans farkları var mı?
aksesuar farkları, koltuk, jant, gidon gibi farkları var.
hepsinde aynı 75 hp lik motor bloğu bulunuyor.
full throttle modeli diğerlerinden farklı olarak termi egzoslarla birlikte geliyor.
-
Hastası oldum.250 cc motorla 15-20bin km tecrübe kazanıp sonrasında ikinci motor olabilir mi?
-
stanly adlı üyeden alıntı
Hastası oldum.250 cc motorla 15-20bin km tecrübe kazanıp sonrasında ikinci motor olabilir mi?
Olabilir. Hatta gayet mantıklı olur.
-
Ducati Scrambler incelemem..
https://youtu.be/bB2u2HQitm8
-
Bu inceleme şu benzinsiz kalıp motosikleti Balmumcu'dan Fulyaya kadar ittiğin, motosikletlilere ittirttiğin video değil mi? Hatta konuda açmıştın bununla ilgili yanılmıyorsam
-
B-veritas adlı üyeden alıntı
Düşük tecrübenle,rezil bir yorum ve video....10 fırın ekmek yemelisin-yolun çok uzun...25bg 'lik çakma racing motorundan sonra 75 bg Efsane olmuş. (uzun yıllar cbr250 ile devam derim).
-
Sen annenin karnında mi tecrübe sahibi oldun ?
Türkçe anlama ve yazma kabileyetin rezil, çakma Türkçe nle birşeyler yazmaya çalışmışsin. Uzun yıllar Türkçe dersi gorupte boyle rezalet yazmak marifet işi, okuma yazma bilmiyor musun ? İncelemem benim yani bu işi para için yapmıyorum test ettiğim sırada merak edenler için yorumda yaptım, bu şeye benziyor benim babam senin babani döver eee senin baba nerde ? Sen yapta izleyelim görelim nasıl oluyormuş, neyse susayim aynı seviyeye inmeye başladık. Sen 40 fırın ekmek değil odun yesende bizim seviyemize cikamazsin hamdolsun
-
İzlemedim henüz ama video neden bu kadar tepki çekmiş anlamadım ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler