durum normal gibi duruyor çünkü aynısını ben hem duke 200 de hem duke 390 da yaşadım 5 den 6 ya attıgımda bır anda silkeledi ve gösterge vites yerinde hiç bir şey yazmıyordu. ilk yaşadığımda baya motoru sağa çekip noluyo falan diye şaşırmıştım. bu 4-5 kere başıma geldi muhtemelen serk21 ınde dedıgı gıbı orda bır yerde ufak bır boşluk var çok nazikçe atınca vitesi o boşluğa denk geliyor. bu olaydan sonra 5 ten 6 ya normalden bir tık sert almaya başladığımda hiç bir sorun yaşamadım.
Merhabalar,
Bende 390 var. Motora bir iki ekstra almak istiyorum, yorumlarınızı ve tavsiyelerinizi beklerim.
1- ön cam baktım, 270 lira civarına puig var. Bence bu motorda hiç şık durmuyor lakin 130'dan sonra inanılmaz sürükleme kuvveti oluşuyor. Kullanan var mı, efektif mi? Efektifse http://www.ergurmotor.com.tr/pinfo.asp?pid=5434 almayı düşünüyorum simsiyah. yorumlarınızı rica edeceğim.
2- geçen gün yağmur yağdı, mont rezil oldu. Lütfen arka çamurluk linki atın. Bulamadım, beceremedim valla.
3- arkadaşlar tank grip almak istiyorum ama dizlerin de motoru kavraması için yanlarda da olsun istiyorum. aliexprestte rizomalar 48 dolar. benim istediğim, yanlarda da kaymaz gripleri olması. al arkadas, ben bunu kullandım memnunum diye link atana cok teşekkürlerimi sunarım.
Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.
Arkadaşlar merhaba,
300cc.lik bir scooter kullanıyorum. Bunun yanında değişiklik olması için bir motor alacağım.
Çekişinin en az kullandığım scooter (SH300) kadar olmasını istiyorum. Sizce Duke200 yeterli gelir mi? Yoksa 390.dan aşağısı kurtarmaz mı?
Fiyat ve faydalılık açısından 200.ler daha uygun gibi.
Ayrıca Duke ile artçılı dolaşanların yorumlarını merak ediyorum.
Selamunm aleyküm forumdaşlar
Geçen hafta 390 alarak motosiklet camiasına merhaba dedim
ilk motorum ben kullanmayı yeni öğreniyorum hatta ehliyet sınavına 12-13 eylülde gireceğim
motorun bakımı temizliği kullanımdaki püf noktalar gibi detayları konuşabileceğim kimse var mıdır ?
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
Bu duke 390 denen cep herkülünü geçen ilk defa kullandım.
2-3-4 o ne güzel uzamaktır ne güzel gaz tepkileri ve vites oranlarıdır. 44 beygir ama hafifliği ve kısa viteslerden dolayı 0-150 arası 50-55 beygir gibi yola yansıtıyor. torkun sadece 35 nm olduğuna inanmak zor
çok hafif kullaımı kolay ama konforsuz, sele öne kaydırıyor, debriyaj çok sertti. ABS olması güzel simdi kaygan asfaltta kiltlermi diye sürekli zemin etüdü yapmıyorsunuz ani frende. Kusur olarak boyut diyebilirim biraz daha büyük olabilirmiş insan üstünde büyük kalıyor.
Yanlız bizde kazın ayagı Avrupadaki konumlandığı gibi değil. Avrupada fiyat uygun, burda OTV uçuruyor. 20 bin yüksek kalıyor, az yakıyor tek silindirli ve hafif oluşundan ama bakımlar 400 tl sanki 50 binlik motor gibi, KTM nin Honda gibi 390 ında dahil olduğu bu küçük serinin bakımlarını 60-70 binlik 1200 KTM lerden ucuz yapmalı işçiliği insaflı almalı. avrurada bile bu motoru alanlar ekonomi için alıyorlar veya orta seviye motorcular.
KTM çok güzel motor yapmış ama bu motora 20 bin verdikten sonra büyük le küçük arasında bir hacme sahip motor sahibi olmak insana bir noktadan sonra koyar.
Velasıl motoru çok beğendim muhendislik ve mantık güzel, güç optimum alırmıyım? sıfırına 20 ikinci eline 15-16 vermem
Sıfırı 17.900TL
Yeni Modeli (yumuşak debriyaj vb) 21bin e gelecek.
Yoksa benmi bişe kaçırdım?
uçan euro ile 17.900 kabul edilebilir seviyede bu motor için gözünü karartanlar açısından. Zaten bayide artık TL bazında fiyatlar bize zarar vermeye başladı dedi. Yani 2014-2015 için o 18 ve 20 ler yakında olmayabilir.
Tek rakibi ve benzer alternatifi mt-07 de 21.600 ve 2015 duke 390 20 binken bariz üstün geliyor yamaha.
yani insanın ihtiyacı duke olsa bile Yamaha akıl çeliyor ve satışlarda duke ü 10 a hatta 20 ye katlamış durumda. Normal sonuç
Yoksa zevkler ve renkler... Kimsenin tercihini eleştirmek değil... motor gayet güzel
Vay GP dayı demek motoru test ettin, süper , tam da fellik fellik düzgün bir inceleme yazısı ararken senin yorumunu görmem iyi oldu.
Yazdıkların çoook hoşuma gitti (ilk başlar son kısımları görmezden geliyordum)
Demek vites oranları ve gaz tepkisini beğendin yihuu
Konforsuz kısmına razıyız, titreşim de olsun, sele debriyaj sertliğine de eyvallah ama boyut işine çok kafam takıldı. Cycle ergo sitesinden bakıyorum 1.86 boya hiç gidecek gibi durmuyor. Spormoto'yu aradım ilk fırsatta gidip test etmek istiyorum.
Servisin çektiği damarlı fiyatlar beni ilgilendirmiyor. İlk alım fiyatı evet pahalı ama ikinci eline neden 15 verilmesin ?
Piyasada 250cc sonrası geçilecek başka motor var mı ?
Şehir içinde gazı açınca gidecek, yoğun trafikte hafifliği ile yüz güldürecek başka makine var mı ?
(drz 400 sm ikinci eli de yok kullanıcısı da)
Ninja300 var deme , küçük hacimli motosikletle çılgınlar gibi devir çevirmek isteyen tayfadan değilim.
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
Şu boyutç işi olmasa bende koşa koşa yürüyeceğim duke'a
Şimdi 2. elnie 15 vermem derken şu mantıkla söyledim kendi açımdan
1) 15 i motora veren 18.5 u da verir abs mt-07 ye kayabilirim
2) benim boy 1.81 kilo 86 limitteyim zaten hoş durduğumu sanmıyorum. yolda kaç kere duke görsem sürücü hep üstünde iri kalıyordu. MT de hem aks mesafesi hemde iri lastikler durum biraz daha iyi mesela.
3) İkinci el meraklı sayısı az, müşteri kitlesi sınırlı, gördüğü saygı değerinden az.
Yoksa bunlar dışında MT ile 6 yakarken istanbulda şehir içi bunla 1.5 litreye kadar daha az yakar, bakımları kendin yaparsın 3 kuruşa
işletme maliyeti yılda 10 bin yapan için vergi ilede(350 fark) 1100 tl en az düşük olur ama kim aldığı motoru 4 yıl 40-50 bin sürüyor ki? bu farklar büyüsün anlamı olsun...
Bu motor harem fantezisinde 2. motor olarak şehir içine hitap ediyor bende.
mesela 600RR ile duke390
veya yeni VFR800X / MT-09 tracer yanına 390 gibi.
ama sıfır R25 cbr250 yerinede 2. el 15 e abs lisi fena olmaz amaç zevk almaksa
Selamun aleyküm
Bugün ilk defa motorumun üzerinde uzun bir süre kaldım Çekmeköy'den Şile girişine kadar arkamda bana yanlışlarımı söyleyen bana motosiklet kullanmayı öğreten artçımla beraber.
Allah'ın izni ile 19 Eylül sınavını geçerim dualarınızı bekliyorum şimdiden.
Ama şu an çok eksiğim var vites değiştirirken gaza çok geç basıyorum, gazdan elimi sert çekiyorum yığılıyor motor ama tecrübe ederek öğrenemeyceğim şeyler değil 2. kez motorumun üzerine çıktım ve çok büyük zevk aldım ama çok eksiğim olduğunu da söyledi bana kullanmayı öğreten arkadaşım
buradan da sorayım yine yardım edebilirsiniz belki daha seri olmam için daha çok mu tek başıma pratik yapmam gerek(vites değiştirirken vs.) yoksa yine bilen birini artçı olarak alıp mı çıkmalıyım ilk motorum bu benim yeni öğreniyorum kullanmayı ve bu konuda çok heyecanlıyım ve mutluyum
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)