Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 1234513 ... SonuncuSonuncu

KTM Duke 390 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı ahmetkorkmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kafayı yemek üzereyim, geçende bir konu açtım ikinci motor tavsiyesi için.

    O konuda Duke 390 da karar kılmıştım, fakat çok güçlü makine bir yerden sonra şehir içi trafiğinde beni yorar mı diye de düşünmüyor değilim.

    Şimdi acaba Duke 200 mü alsam diye düşünüyorum. Duke 200 alırsam 3 5 ay sonra bu bana yetmiyor diye düşünür müyüm bilmiyorum.

    Ne yapacağım bilmiyorum resmen sıyırmak üzereyim. Bu arada GS2 aldım, tecrübe olarak ta 5700 km civarı 125 cc kullandım.
    Ara ara bende ''acaba duke200 alsamıydım'' diyorum, hiç duke200 kullanmadım. Bir saat kullansam karar veririm ama denk gelmedi =) şehir içi trafiği için 390 dan korkma, bisiklet gibi =) girmediği yer yok.

    Sen neden acaba 200 mü alsaydım diyorsun diyecek olursan; ben yüksek cc motosiklete tövbeliydim, 250cc yukarsı asla almam diyordum.. Ne kadar iyi sürersen sür Türkiye yolları ve şoforleri malum. Geçenlerde artçımla mangala giderken arkadan gelen arkadaşım ışıklarda beni uyardı, ''ne biçim yatıyosun basaklar sürtüyor'' diye.. oysaki ben farkında bile değildim çünkü virajda çok kararlı ve çok iyi lastikler var üzerinde.. Bu riske değer mi? tartışılır. İnsan kendine engel olamıyor, güzel asfalt,tatlı virajlar görünce veriyor küsküyü..Duke200 alsaydım en azından bassam bile belli bir limiti olacaktı motosikletin.. 390 da verdikçe uzuyor.

    Yani olay tamamen elinin altıdaki gücü var diye kullanmak ile ilgili. Çok şükür istesem R1 de alabilirim ama tercihim duke390 oldu.Risk yüzdesini azaltmak amaçlı. İyi lastik ve abs nin 390 ı tercih etmemde büyük rolu oldu. Eğer duke200 alsaydım iyi bir lastikte alacaktım. zaten temiz bir duke200 abs alsan, iyide takım lastik taksan, 390 ile aralarında dağlar kadar fiyat farklı kalmıyor.
    ahmetkorkmaz bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ara ara bende ''acaba duke200 alsamıydım'' diyorum, hiç duke200 kullanmadım. Bir saat kullansam karar veririm ama denk gelmedi =) şehir içi trafiği için 390 dan korkma, bisiklet gibi =) girmediği yer yok.

    Sen neden acaba 200 mü alsaydım diyorsun diyecek olursan; ben yüksek cc motosiklete tövbeliydim, 250cc yukarsı asla almam diyordum.. Ne kadar iyi sürersen sür Türkiye yolları ve şoforleri malum. Geçenlerde artçımla mangala giderken arkadan gelen arkadaşım ışıklarda beni uyardı, ''ne biçim yatıyosun basaklar sürtüyor'' diye.. oysaki ben farkında bile değildim çünkü virajda çok kararlı ve çok iyi lastikler var üzerinde.. Bu riske değer mi? tartışılır. İnsan kendine engel olamıyor, güzel asfalt,tatlı virajlar görünce veriyor küsküyü..Duke200 alsaydım en azından bassam bile belli bir limiti olacaktı motosikletin.. 390 da verdikçe uzuyor.

    Yani olay tamamen elinin altıdaki gücü var diye kullanmak ile ilgili. Çok şükür istesem R1 de alabilirim ama tercihim duke390 oldu.Risk yüzdesini azaltmak amaçlı. İyi lastik ve abs nin 390 ı tercih etmemde büyük rolu oldu. Eğer duke200 alsaydım iyi bir lastikte alacaktım. zaten temiz bir duke200 abs alsan, iyide takım lastik taksan, 390 ile aralarında dağlar kadar fiyat farklı kalmıyor.
    Aynen öyle Metzeller M5 alacaksın 1000 tl oluyor 14500 - 17900 = 3400 tl fark kalıyor. Birde ilerde kaydırmalı debriyaj takabilme durumu var istersen.

    O zaman tekrar düşünmeden gidip şu 6500 tl kapora yı vereyim :D

    Birde kafama takılan debriyaj konusu var, bizim komşu da freeride var cross, adam debriyajdan şikayetçi hiç yarımı yok diyor.

    Ya tam kavrıyor yada kavramıyor. 390 da durum aynı mı?
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  3. #43
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı ahmetkorkmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen öyle Metzeller M5 alacaksın 1000 tl oluyor 14500 - 17900 = 3400 tl fark kalıyor. Birde ilerde kaydırmalı debriyaj takabilme durumu var istersen.

    O zaman tekrar düşünmeden gidip şu 6500 tl kapora yı vereyim :D

    Birde kafama takılan debriyaj konusu var, bizim komşu da freeride var cross, adam debriyajdan şikayetçi hiç yarımı yok diyor.

    Ya tam kavrıyor yada kavramıyor. 390 da durum aynı mı?
    Debriyajda hiç sorun yaşamadım. Bu arada duke390 komple debriyajı sym wolf 250 ninkinden ucuz =) zaten birçok parçası duke200 ile uyumlu.. Gırla yedek parça yada aksesuar bulabiliyorsun bu sayede.

    2015 duke 200 ABS 5500euro yani 5500x2,95= 16225tl buna M5 latik eklersek 1200tl(kargo-montaj-balans-vakit vs ile geçer bile) 16.225+1200 = 17.425TL. Gidip 2014 sıfır km duke390 alırsan 475tl fark ile duke 390a binmiş olursun =)


    Hesap ortada..
    2015 Duke200 ABS + M5 lastik 17.425TL
    2014 duke390 ABS + M5 lastik 17.900TL ikisi de sıfır km..
    ahmetkorkmaz bunu beğendi.

  4. #44
    ozanghost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Motosikleti
    KTM 390 Duke
    Serk21, dediklerine katılıyorum. Uzun yolda 10.6 Litre depo zırt pırt durup yakıt almana neden oluyor, bu da bir eksi yazmayı unutmuşum Uzun yolda hızlı sürüşlerde 4-4.5 değerini gördüm en son gezimde. Ayrıca ben de ön cam almak istiyorum, nereden aldığını ve markasını yazabilir misin? Yine aynı şekilde egzoz aramaktayım, 2'li sipariş vs. ayağına pazarlık yapalım, sanırım piyasada stoklu olarak egzoz bulunduran yer yok şu an.

    Malzeme kalitesi bence üst seviye. Bir araçta kablaj yaparken kullanılan kılçığa laf edildiğini ilk defa duyuyorum zira dairesel bir yüzeye kablo vs. tuttururken bu tarz yöntemler uygulanır.

    Debriyaj bence yumuşak ve gazın ilk açılışındaki saçma tepkiler verdiren bölgesini bu yumuşak debriyaj sayesinde sorunsuz olarak atlatabilirsiniz.

    Jantlarda boya kalitesine gelince, kesinlikle benim motosikletimde de boya tertemiz. Tek sorun turuncu olması sebebiyle kirler ve yağlar rengini kapatıyor malesef sürekli yıkama ve detaylı temizleme işlemi yapmanız lazım.

  5. #45
    vladimir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Motosikleti
    Honda Cbr500r
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    HAyır yanlış anlamadım,sadece yazdıklarınızda mantık hataları var ve tek tek bunları dile getiriyorum. Malı hakkında kötü yorum yapan görmediyseniz forumda beni hiç tanımıyorsunuz demektir. Aracımda en ufak bir problem yaşarsam ortalığı karıştırırım. Mesela şuan Spormoto hakkında bir yazı yazmak üzere hazırlıklar yapıyorum..Bazı şeylerin netleşmesini bkeliyorum, en ince detayına kadar burada paylaşacağım yaşadıklarımı.

    Bu arada bak bu benim şikayetim, araba hala bende ama her sorana sakın alma diyorum,tek sebebi OPEL firmasının malının zerre kadar arkasında durmaması, buyur dikkatli oku bakılım malım için neler demişim; https://www.sikayetvar.com/sikayet/d...oyuluyor/601kr


    Şimdi jant boyası ile ilgili benim motosikletimde sorun olmadığını zaten yazdım, jant kalitesini de nasıl bir arge yaptın,nasıl inceledin? rontgenini mi çektin? darbe testi mi yaptın? Jant kalitesinin kötü olduğunu nasıl anladıysan yazarsan bizde öğrenir teşekkür ederiz..


    O turuncu kablo bağlarına gelecek olursak,ben ilk gördüğümde power parts sandım ve ne kadar gereksiz masraf diye düşündüm fakat orjinalmiş. Her gören işi bilen motorcu arkadaşlarımın tepkisi de benzer oluyor, ''ulan adamlar klipsleri bile şaseyle aynı renk takmış'' diye tepki veriyorlar lakin sen onları da beğenmedin =)

    Motorda maliyet kısma kaygılarını da yazarsan sevinirim? Şayet standart çok iyi bir ABS sistemi koyarak baya bir maliyet kısmışlar haklısın =) Veeeee üzerinde yine standart gelen MADE İN GERMANY Metzeler Sportec M5 interact lastikler ile de baya bir maliyetten ksımışlar =) Bak standart gelen X-ring zincirden bahsetmiyorum bile =) yol bilgisayarı? konusunu dahi açmıyorum, led sinyaller??? =)


    DRZ ile 390 ın karşılaştırılamayacağını söylemişsin,yazdığın mesajlardaki en doğru cümlen olmuş, mt7 ile 390 karşılaştıranlar, 2001 model r6 ile karşılaştıranlar, 390 mı yoksa vstrom mu? diyenlerden ayrılmana sevindim.


    Eleştirme demiyorum, yine eleştir ama hakkaniyetli ol..Bak şu videoyu izle, https://www.youtube.com/watch?v=YjZu8YOE254 eleman videonun başında bu güne kadar yapılmış en iyi,en detaylı inceleme olduğunu söylüyor.. Videoyu izlersen haline üzülür,onun adına sen utanırsın. Bütün bilgileri yanlış veriyor. Aluminyum şase,Seramik silindir,Arkada tek onde cift kaliper,servisi ucuz,yakit ortalamasi vs hepsi yanlış =) resmen dötünden uydurmuş rezil etmiş kendini..

    Gelelim amortisorlere, yahu en beğenilen yeri yahu,sen nasıl fok atabiliyosun? sert diyorsun tabiki sert olacak ne bekliyorsun? Biliyormusun o beğenmediğin süspanyion Moto 3 dünya şampiyonasından direk duke390 a uyarlanmış? Şimdi sen böyle güzel olan şeylere futursuzca fok atarsan çok çok sert cevaplar alman gerekirdi.. Ben çok sakin makul biriyim sana tek tek detaylıca yazıyorum ama sen hala '' jant kalitesi zayıf,cırtlar turuncu'' diyorsun =) bak o videodaki elemana yapılan yorumları bir oku =)

    Yazdıklarımı da yanlış anlama bak, yakın arkadaşımda SYM wolf250 var, emin ol bir çok parçası duke390 dan pahalı.. Adam sürekli isyan ediyor ben ise duruma seviniyorum. Çok araştırdım zaten almadna önce, bu fiyata bana bu özellikleri veren başka motosiklet yok.. Bana sakın çıkıpta Atatürkün silah arkadaşı bindokuyüz bilmemkaç model motosikletler önerme =) 1 yaşından yaşlı motosiklet almıyorum ve genelde garantisi biten motosikletimi satıyorum.. Model yılı ve garanti benim için en önemli etkenlerden.
    1-) Amortisörlere fok atmadım, sert demedim, emin değilim dedim. Drz ile karşılaştırmak doğru olmaz farklı tarzdalar aslında dedim.

    2-)Siyah yerine turuncu kablo bağını performans parça olarak algılıyorsan çok tartışmamıza gerek yok.Kablolar ortalık yerde durup turuncu kablo bağı ile şasiye bağlanacağına, şasi içerisine saklanmaları gerekirdi. Hiç bir motorumda böyle açıkta kablo görmedim.

    3-) Jant sorunu ile ilgili http://www.team-bhp.com/forum/motorbikes/154536-analysis-ktm-duke-390-alloy-wheel-cracking-problem.html adresini biraz incelemeni öneririm. Motorunda kaç kmdesin fren balataların olağana göre çok çabuk aşınıp fren kapasiten düştü mü merak ediyorum.

    4-) Lastiklerin çok yumuşak olduğu ve iyi yol tuttuğu belirtiliyor ancak çok yumuşak olduğundan 7-9k kmlerde bittiği aşındığı şikayetleri var. Ayrıca KTM Duke 390 için özel olarak üretilmiş ise yani duke harici başka motor için satınalınabilen bir lastik değilse, bildiğimiz Metzeller mi olduğu ayrıca tartışma konusu olur.

    5-) Yurtdışında hareret sorunu olduğu, soğutma sisteminin yetersiz kalabildiği motorun önlem olarak soğumak için istop ettiği belirtiliyor bu şikayetler gebellikle ortalam sıcaklıkların çok yüksek olduğu Avustralya ve Hindistan'dan geliyor.Türkiye için sorun olmayabilir.

    6-)Yol bilgisayarı ve ledli sinyaller konusunu senin gibi ben de hiç açmıyorum. Genç arkadaşları iyi yakalıyorlar bu iki özellikle , Çinli motorlarda da süper göstergeler ledli sinyaller var. Göstergeyi yarı analog yarı dijital tercih eerim, mavi ekranlı küçük puntolu göstergesi bana hiç cazip gelmedi. zevk meselesi tabi.

    Ben tüm bunlara rağmen motorun potansiyel bir alıcısıyım. Ama yurdumda işi bilen objektif kullanıcılardan dönüş almak istiyorum. Sürekli yurtdışından bilgi almak beni rahatsız ediyor. Sert tepki falan böyle zırvaları geç yazdıklarımı doğru dürüst anla önce. Söylediklerinden benim için bu motor konusunda referans alınabilecek bir sürücü olmadığını anladım uzatmak istemiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:36 ----------

    Tekrar ediyorum motoru her yönüyle tartışmak amacım. Motorun yurtdışında tartışılan eksikliklerini buraya taşıdım, spormoto da incelediğim kadarıyla da bende şüphe bırakan kısımları belirttim. Vites kolları, elcik , kablolama gibi detaylarda beni rahatsız edici şeyler var. KTM motorun asıl yürüyeninde, lastiklerinde , motorunda yüksek performansı hedefleyip maliyeti makul tutmak amacıyla bazı parçalarda kısıntıya gittiyse bu kabul edilebilir birşey, elciğini de değiştiririm selesini de sorun eğil ancak çok güzel herşey harika yerine biraz daha detaylı geri dönüşler alabilmeyi bekliyorum. Motorunda hararet ,yağ kaçağı, soğutma sıvılarında , fren hidroliklerinde azalma varmı, amortisör keçekerinde yağ sızıdrma oldu mu, rodaj süreci nasıl geçti, gevşeyen vida var mı bilelim ona göre önlemimizi aşalım yola devam edelim. Yoksa ben bu motoru almayı düşünüyorum. Alacak olanların da aklına kurt düşsün, adı KTM en kaliteli pahalı motor diye atlamasınlar araştırsınlar, paylaşsınlar isteğim.
    Kargaburun bunu beğendi.

  6. #46
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    2-)Siyah yerine turuncu kablo bağını performans parça olarak algılıyorsan çok tartışmamıza gerek yok.Kablolar ortalık yerde durup turuncu kablo bağı ile şasiye bağlanacağına, şasi içerisine saklanmaları gerekirdi. Hiç bir motorumda böyle açıkta kablo görmedim
    Okadar yurt dışına kadar araştırıyorsan KTM power parts ın ne olduğunu da bir araştır. Yumuşak sele,renkli fren maneti,depo üstü çanta,renkli fren hidrolik kapağı bile power parts oluyor. Aklınca bana cevap veriyosun ama senin amacın cevap vermek değil polemik yaratmak. Haklı olsun tamam da gelmişsin benle dalga geçmeye çalışıyosun, bunu yaparken de komik duruma düşüyorsun.

    Ben sana eleştirme demedim, kötü yanını eleştirelim ki bilelim neye biniyoruz,çözüm arayalım bu herzaman bizim menfaatimize ama sen gelipte burda tüye yüne çamur atarsan orada tabiki dur demek hakkımız. Yok jantların boyası öyleymiş burası böyleymiş vs vs.. al bak bende de yok adamda da yok bi senin baktığında varmış ne hikmetse? Hayır onu bırak, resmen üzerinde metzeler M5 lastiğe bile çamur attın ya helal sana =) Amaç eleştirmek ise buyur ama çamur atmaksa meydan boş değil haberin olsun ;)


    Motorum şuan 6.500 km lerde,frenlerimde çok şükür hiç sorun sıkıntı yok, arkaya bakmadım ama ön balatalar yeni gibi duruyor.


    390 artisliğe çok elverişli,hele ki buradaki asfaltta 1-2-3. viteslerde gazlayınca arka teker sarıyor.. Bu sebeple lastik tabiki erken bitebilir. 9.000km az değil, bir sezonda zx6 ile 3 arka lastik bitiren arkadaşım var benim.. Büyük oranda kullanıcıya bağlı birşey.

    Hararet sorununu yazın trafikte görücez, zaten motul 15-50 yağ koydum, kitapçık 15-50 diyor yüksek sıcaklıkta çalıştığı için.



    390 daki yol bilgisayarı öyle dandik bir sistem değil, gayet güzel,doyurucu bir sistem. Çinli motorlarla kıyaslayıp komik duruma düşmeye hiç gerek yok. Led sinyali gençler için söylemedim, hani çok masraftan kaçmış diyorsunuz ya, ona istinaden söyledim.Birde 390 da mavi ekranlı gösterge mi var? bendeki turuncu? renk değiştirme modu mu var acaba?



    Ben senin yazdıklarını çok iyi anlıyorum,bence sen kendi yazdıklarını anlamıyorsun. Muhalefet olmak için hala yok mavi gösterge, yok cırtlar power parts değil,yok led sinyalle gençler yakalanıyor vs diye konuşuyorsun.

    Şimdi biraz işim var devam edicem =) senin için özel eksilerini yazıcam =)

  7. #47
    vladimir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Motosikleti
    Honda Cbr500r
    Bu motorun potansiyel alıcısı forumdaşlar için bir farkındalık yaratabilirsem mutlu olurum. Ancak jantlara takılıp kaldı mesele, çamur atmakla yalancılıkla suçlandığım için oradan devam edeceğim kusura bakmayın. Jant göbeklerine, göbek deliklerindeki çapaklara, jantın orta noktasındaki çıkıntısına, boyadaki dalgalanmalara, köşe bağlantı noktalarına,pürüzlerine bakın. Ha bu arada bir de mağazada yanı başında duran duke 690 serisinin jantına bakın aynı şekilde, belki anlatmaya çalıştığım şeyin daha rahat farkına varılır. Bu gözlemlerden sonra sizi rahatsız eden bir şey olmadığını düşünüyorsunuz keyfinize bakın. Benim için yapım gereği önemli bir detay , mağazaya gitiğimizde arkadaşımla ilk dikkatimizi çeken şey olmuştu. Artık konuyu kendi adıma burada kapatıyorum. KTM sahiplerini üzdüysem çok özür dilerim bu noktaya varmasını hiç istemezdim. Farklı bir tepki beklerken hiç beklemediğim bir tepki geldi.

    Bir iki fotoğraf ekliyorum.




  8. #48
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı vladimir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorun potansiyel alıcısı forumdaşlar için bir farkındalık yaratabilirsem mutlu olurum. Ancak jantlara takılıp kaldı mesele, çamur atmakla yalancılıkla suçlandığım için oradan devam edeceğim kusura bakmayın. Jant göbeklerine, göbek deliklerindeki çapaklara, jantın orta noktasındaki çıkıntısına, boyadaki dalgalanmalara, köşe bağlantı noktalarına,pürüzlerine bakın. Ha bu arada bir de mağazada yanı başında duran duke 690 serisinin jantına bakın aynı şekilde, belki anlatmaya çalıştığım şeyin daha rahat farkına varılır. Bu gözlemlerden sonra sizi rahatsız eden bir şey olmadığını düşünüyorsunuz keyfinize bakın. Benim için yapım gereği önemli bir detay , mağazaya gitiğimizde arkadaşımla ilk dikkatimizi çeken şey olmuştu. Artık konuyu kendi adıma burada kapatıyorum. KTM sahiplerini üzdüysem çok özür dilerim bu noktaya varmasını hiç istemezdim. Farklı bir tepki beklerken hiç beklemediğim bir tepki geldi.

    Bir iki fotoğraf ekliyorum.

    http://i.hizliresim.com/yMNvY7.jpg

    http://i.hizliresim.com/pgXa7q.jpg



    Benim motorun jantları böyle olmaması lazım,didik didik ellerimle temizliyorum hiç fark etmedim.Akşam gidince bir bakıcam nasıl diye. Kaldı ki böyle ise bile ben farkına bile varmadığım için pek sorun etmem.

    Gelelim senin istediklerine, yani eski yönlerine. Bence en büyük eksisi Spormoto. Adamlara 40 yerden egzoz ara borusu istiyorum yazdım ama lutf edip cevap dahi vermediler. Ben henüz muhattap olmadım ama muhattap olanlardan duydugum kadarı ile pek iyi hizmet vermediklerini dudum.. Tabi her duyulana da inanmamak lazım diyerek açık kapı bırakıyor, ilk muhattap olacağım zamanı bekliyorum asıl yorumumu yazmak için.

    2. eksi yönü artçıyı hiç sevmiyor, bence arka sele ve basaklar sırf formaliteden var.Sakin kullanımda tamam ama biraz agresif sürüyorsanız artçının vay haline..


    Deposu küçük ve sık benzin almak gerekiyor arkadaşın dediği gibi,ben haftada bir benzin alıyorum çok dert etmiyorum. Zaten en uzak gittiğim yol 50 km.. O da 3 haftada bir.. Bu yüzdendir ki aldığım camı hala takmadım =) Zaten touring bir motosiklet olduğu için 500 km tek depo ile gitmeyi düşünmedim hiç. Kaldı ki sakin kullanımda 3.2 litre tüketimim var, bu demek oluyor ki bir depo ile hiç durmadan 300km den fazla yol gidebilirim.Pekte az değil sanki?

    Benim şu sıra en çok dert edindiğim şey bu egzozun yapısı,alt yandan çıkmış ve egzoz kazanı şasenin içinde.Ara boru sıkıntısından kafamda sivilceler çıktı =) Çok şükür hallettim gibi..Komple egzoz aldım bakalım montajını yapailecekmiyim =) Bu arada KTM Spormotoyu aradım fakat egzoz konusunda hiçbir yardım alamadım bilmenizi isterim. Tiger Egzoz Serkan Mişil sağ olsun baya ilgilendi benimle, bu yüzden tercihimi tiger dan yana yaptım. Çok ilgili bir abimiz sağ olsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:28 ----------

    Alıntı ozanghost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serk21, dediklerine katılıyorum. Uzun yolda 10.6 Litre depo zırt pırt durup yakıt almana neden oluyor, bu da bir eksi yazmayı unutmuşum Uzun yolda hızlı sürüşlerde 4-4.5 değerini gördüm en son gezimde. Ayrıca ben de ön cam almak istiyorum, nereden aldığını ve markasını yazabilir misin? Yine aynı şekilde egzoz aramaktayım, 2'li sipariş vs. ayağına pazarlık yapalım, sanırım piyasada stoklu olarak egzoz bulunduran yer yok şu an.

    Malzeme kalitesi bence üst seviye. Bir araçta kablaj yaparken kullanılan kılçığa laf edildiğini ilk defa duyuyorum zira dairesel bir yüzeye kablo vs. tuttururken bu tarz yöntemler uygulanır.

    Debriyaj bence yumuşak ve gazın ilk açılışındaki saçma tepkiler verdiren bölgesini bu yumuşak debriyaj sayesinde sorunsuz olarak atlatabilirsiniz.

    Jantlarda boya kalitesine gelince, kesinlikle benim motosikletimde de boya tertemiz. Tek sorun turuncu olması sebebiyle kirler ve yağlar rengini kapatıyor malesef sürekli yıkama ve detaylı temizleme işlemi yapmanız lazım.
    Dostum ben zincir yağı olarak Wurth HSS Drylube kullanıyorum, kutusu55tl iken bir koli almıştım hala bitmedi Bahsettiğin turuncu üzeri yağ bende hiç olmuyor hatta zincire elimi sürüyorum elim yağlanmıyor bile =) çok özel bir yağ.

    Gelelim şase delip kablo geçirme meselesine, 390 şasesi çelik olmasına rağmen hafif..Bunu sanırım et kalınlığı ile çözmüşler..Şimdi biraz bilgisi olan kişi o şaseye kablo vs geçircez diye delikler açılırsa mukavemetinden kayıp olacağını düşünebilir.. Gerek var mı? bence yok..

    Ön camı 8,90 tl ye mi ne aldım,kargosuyla 15tl ye geldi =) Egzozu karbon kapaklı komple TİGER aldım. Şunun aynısı;

    Serkan abi şuan duke200,rc200 için komple setler üretiyor, çok yakında duke390 için de komple set üreteceğini söyledi bana. Dilersen beklersin yada benim gibi Duke200 komple egzozu alıp 390a uyarlamaya çalışırsın =) Hangi ilde olduğun yazmıyor profil bilgilerinde,yakınlardaysan cam,egzoz vs konusunda paslaşalım.
    Karadeniz - Giresun.

  9. #49
    ozanghost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Motosikleti
    KTM 390 Duke
    Şu başlıkta iyisiyle kötüsüyle motorun tartışılması hoşuma gidiyor. Yorum yapan herkese teşekkürler, benim dikkatimi çekmeyen noktalara da parmak basılmış. Ben de olaylara objektif bakmaya çalışıyorum. Lakin KTM sahibi olarak yapılan yorumlara üzülmediğimi de belirteyim. Agresif yazılar yazılmasını da canıtezliğe veriyorum, fanatikliğe lüzum yok bence. KTM babamızın markası değil, yerli de değil. Herkes rahatça fikrini beyan edebilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------

    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serkan abi şuan duke200,rc200 için komple setler üretiyor, çok yakında duke390 için de komple set üreteceğini söyledi bana. Dilersen beklersin yada benim gibi Duke200 komple egzozu alıp 390a uyarlamaya çalışırsın =) Hangi ilde olduğun yazmıyor profil bilgilerinde,yakınlardaysan cam,egzoz vs konusunda paslaşalım.
    Tiger'in sesi baya iyiymiş biraz baktım da, adaptasyon parçası ayarlamak en kolay iş sanırım. Sonrasında bir fuel mapping ayarı çekmek gerekir tabi.

    Şasi'nin tubular aluminium frame olduğunu zannediyorum. Aluminyum işlemesi zor bir malzemedir, sıvanma yapar, delik delmek vs sıkıntılıdır. Tabi açılan deliklerin yarattığı stres konsantrasyonu ile motorun virajda ayrılabileceğini de hatırlatmak lazım Ek parçalar vs. yapılabilirdi belki, ama maliyetten kaçınmak için bu tarz kılçıklar yardımıyla tutturup geçmişler.

    Ben egzoz konusunda bahsettiğin kişi ile iletişime geçmek ve camı da sipariş vermek isterim. Detaylarını yazabilirsen sevinirim.

  10. #50
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Fanatik değilim ama birşeyi beğeniyorsam (ki zor beğenen biriyim) bunu fazlasıyla belli ederim.Her ne kadar beğensem de sorun yaşarsam yerden yere vururum =)

    Cam için orjinali biraz kısa gibi geldi, kendim alternatif üretmek adına Yuki Yıldız camı aldım =) delikleri uymuyor fakat sacdan ayak yapıp takmayı deneyeceğim. Egzoz için biraz beklemen gerekecek sanırım, Serkan abi beni bursaya fabrikaya davet etti, benim motorun üzerinde ölçü alıp 390 komple set üretmek için fakat ben burdan taa Bursaya gitsem, egzozu oradan alsam,taktırsam dahi parasını KTM spormotoya vermek zorundaymışım.. Spormoto Tiger egzoz ile böyle bir anlaşma yapmış ve elini kolunu bağlamış. Bu resmen tekelciliktir ve benim gözümde Spormotoya eski not demektir.


    Cam için yuki servisi olan herhangi bir motorcuya gidip 10-15 tl ye sipariş verebilirsin ama işçiliğini yapıp takabilirim dersen, Egzoz içinde ya duke200 set alacaksın yada bekleyeceksin. Duke200 ile Duke 390 egzozları arasındaki fark,200 ün egzozunun motora bağlandığı yer 1 yada 1,5 mm daha dar, bir egzozcuya gidip genişlettirmek gerek. Bugun sordum 50tl ye yaparız dediler. İlk fırsatta söküp götüreceğim.


    Bu arada spormoto başka yere egzoz sattırmıyor ama kendisi de egzozdan çok para kazanmıyormuş, sırf müşteriye yok dememek için çok çok küçük sembolik bir kar ile satıyormuş duke egzozunu. Her ne olursa olsun yanlış ama söyleyelim hak yemeyelim.

  11. #51
    ozanghost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Motosikleti
    KTM 390 Duke
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fanatik değilim ama birşeyi beğeniyorsam (ki zor beğenen biriyim) bunu fazlasıyla belli ederim.Her ne kadar beğensem de sorun yaşarsam yerden yere vururum =)

    Cam için orjinali biraz kısa gibi geldi, kendim alternatif üretmek adına Yuki Yıldız camı aldım =) delikleri uymuyor fakat sacdan ayak yapıp takmayı deneyeceğim. Egzoz için biraz beklemen gerekecek sanırım, Serkan abi beni bursaya fabrikaya davet etti, benim motorun üzerinde ölçü alıp 390 komple set üretmek için fakat ben burdan taa Bursaya gitsem, egzozu oradan alsam,taktırsam dahi parasını KTM spormotoya vermek zorundaymışım.. Spormoto Tiger egzoz ile böyle bir anlaşma yapmış ve elini kolunu bağlamış. Bu resmen tekelciliktir ve benim gözümde Spormotoya eski not demektir.


    Cam için yuki servisi olan herhangi bir motorcuya gidip 10-15 tl ye sipariş verebilirsin ama işçiliğini yapıp takabilirim dersen, Egzoz içinde ya duke200 set alacaksın yada bekleyeceksin. Duke200 ile Duke 390 egzozları arasındaki fark,200 ün egzozunun motora bağlandığı yer 1 yada 1,5 mm daha dar, bir egzozcuya gidip genişlettirmek gerek. Bugun sordum 50tl ye yaparız dediler. İlk fırsatta söküp götüreceğim.


    Bu arada spormoto başka yere egzoz sattırmıyor ama kendisi de egzozdan çok para kazanmıyormuş, sırf müşteriye yok dememek için çok çok küçük sembolik bir kar ile satıyormuş duke egzozunu. Her ne olursa olsun yanlış ama söyleyelim hak yemeyelim.
    Almanya'da TRW'yi bünyesine katan ZF, steering systems kısmını Bosch'a satmak zorunda kalmıştı. Ama Türkiye'de tekelin yaptırımı yok malesef. Bu para ödeme işi hiç hoşuma gitmedi, dediğin gibi eksi puan.

    O zaman yurtdışından getirmek en mantıklısı. Yazın bir planım var, Almanya'da bulunur sanırım.

    Cam konusunda da orjinali dediğin Puig'in ürünüyse kafayı kapsamayan bir koruması var, göğüs bölgesine kadar rüzgar kesiyor. Daha uzun bir cam takıp alttan da pozitif basınç bölgesi yaratacak şekilde açıklık bırakırsak bu iş olur bence.

    Ayrıca internette aratırken şu da baya hoşuma gitmişti ama fiyatı uçuk, bulunması zor.
    http://madstad.bounceme.net/KTM_Duke...G_00000193.jpg

  12. #52
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Aldığım cam şu ;


    Özellikle sym ciler çok kullanıyor =) sanırım ben duke te deneyen ilk kişi olucam.Beğenmezsem söker atarım. Kendim birşeyler yapmayı çok seviyorum, koruma takozlarım da kendi tasarımım..Herkes çok beğeniyor..Sırada cam var ve egzoz var. Takozlar ve cam uygun fiyata geldi, egzoz da çok uygun fiyata geldi. Başka marka egzozlar çok pahalı oluyor. Tiger ı uygun fiyata bulmaya çalış derim. Yada ben sana arrow orjinal ara borusu bulayım sen ona tüp alıp tak. Ağzını da genişlettirirsin benim yapacağım gibi?

    Bu arada avusturya almanyaya yakın oldugundan bende almanyadaki abimden yağ-hava filtresi fln isteyeceğim bulabilirse hediye olarak =)

    Bu arada trafikli-bol kırmızı ışıklı gölcük-izmit yolundaki, sabah işe giderkenki yakıt tüketimim =)


    Bunlar da benim jantlar;





    Bu da gün batımı, kapanış =)

    ozanghost bunu beğendi.

  13. #53
    hkn34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bajaj pulsar 200 NS + Yamaha XJ6 N+ kawasaki z 900
    c.tesi spormoto ya ugradım duke 390 ıcın benım motoru takasa alsalardı alıcaktım duke 390 ı ama olmadı . selesı cok sert geldı konfor sele var mıs ama 550 tl dedı oncam ıcınde 120 dedı galıba ayrıca koruma demırı sordum onada 550 tl dedı . benım burdan duke 390 kullanıcılarına sormak ıstedıgım su konfor sele hakıkaten konforlumu yoksa az bır farkmı var 550 tl vermeye degermı acaba. yoksa motor cok hosuma gıdıyor ıstanbul ıcı kullanılacak bence en kuvvetlı ve pratık motor bu daha guclu motora gerek yok .

  14. #54
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı hkn34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    c.tesi spormoto ya ugradım duke 390 ıcın benım motoru takasa alsalardı alıcaktım duke 390 ı ama olmadı . selesı cok sert geldı konfor sele var mıs ama 550 tl dedı oncam ıcınde 120 dedı galıba ayrıca koruma demırı sordum onada 550 tl dedı . benım burdan duke 390 kullanıcılarına sormak ıstedıgım su konfor sele hakıkaten konforlumu yoksa az bır farkmı var 550 tl vermeye degermı acaba. yoksa motor cok hosuma gıdıyor ıstanbul ıcı kullanılacak bence en kuvvetlı ve pratık motor bu daha guclu motora gerek yok .
    550tl verilmez bence. Bir arkadaşım başka marka motosikletine 20-30 tl ye koltuğun üzerine sünger koydurup üzerine kaplama yaptırdı.Orjinali bozmadan hemde direk üzerine kaplattı. Sele beni hiç rahatsız etmiyor ama artçı için yorum yapamam =)


    Bence motor koruma takozu ve elcik koruma takmak lazım,bir cam birde egzoz =) Bence şuan elcik koruma ve motor koruma takozu takılı, egzoz ve camı da aldım inş. müsait olunca taktırcam. Toplam maliyeti soracak olursan aşağı yukarı 500 tl civarı.. Motor koruma takozları, Elcik korumalar, Komple tiger karbon kapak egzoz ve Cam.. Bu 4 ü bana konfor seleden ucuza geldi =)
    hkn34 bunu beğendi.

  15. #55
    hkn34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bajaj pulsar 200 NS + Yamaha XJ6 N+ kawasaki z 900
    Alıntı Serk21 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    550tl verilmez bence. Bir arkadaşım başka marka motosikletine 20-30 tl ye koltuğun üzerine sünger koydurup üzerine kaplama yaptırdı.Orjinali bozmadan hemde direk üzerine kaplattı. Sele beni hiç rahatsız etmiyor ama artçı için yorum yapamam =)


    Bence motor koruma takozu ve elcik koruma takmak lazım,bir cam birde egzoz =) Bence şuan elcik koruma ve motor koruma takozu takılı, egzoz ve camı da aldım inş. müsait olunca taktırcam. Toplam maliyeti soracak olursan aşağı yukarı 500 tl civarı.. Motor koruma takozları, Elcik korumalar, Komple tiger karbon kapak egzoz ve Cam.. Bu 4 ü bana konfor seleden ucuza geldi =)
    zaten satıcı arkadasda aksesuarın pahalı oldugunu soyledı bıseyler yaparız abı dedı ama yapacagı en fazla %10 ıskonto yanı hala pahalı anlıyacagın.

  16. #56
    ozanghost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Motosikleti
    KTM 390 Duke
    Ön cam olayı güzelmiş baya ucuza mal olması da cabası.

    http://store.spormoto.com/Tiger-Egzoz-TRI-780,PR-34565.html Senin aldığın model bu mu? Eğer buysa spormotodaki fiyat buymuş, başka yerleri de araştırıyorum.

    Takoz ve korumalara gelince... Dediğin gibi kendin parça tasarlamak ve takmak insana keyif veriyor. Benim de elimde farklı tasarımlarım var, çalıştığım imalatçı ustalarla görüşerek ucuza ürettirmeyi düşünüyorum

    Elcik korumayı nerden temin ettin onu yazmamışsın?

  17. #57
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Alıntı ozanghost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön cam olayı güzelmiş baya ucuza mal olması da cabası.
    http://store.spormoto.com/Tiger-Egzo...,PR-34565.html Senin aldığın model bu mu? Eğer buysa spormotodaki fiyat buymuş, başka yerleri de araştırıyorum.

    Takoz ve korumalara gelince... Dediğin gibi kendin parça tasarlamak ve takmak insana keyif veriyor. Benim de elimde farklı tasarımlarım var, çalıştığım imalatçı ustalarla görüşerek ucuza ürettirmeyi düşünüyorum

    Elcik korumayı nerden temin ettin onu yazmamışsın?


    Evet bu egzozdan aldım ama 850tl vermedim,kargo dahil 300tl ye aldım :D

    Koruma takozlarini geri sayfalarda anlatmistim sanirim aleminyum ve kestamitten yaptirdim. Begenen varsa yardimci olabilirim.

    Elcik koruma da heryerde satiliyor,fuarda kik kime dum duma her standta vardi ama önerim aleminyum olan kalitelilerden almaniz yonunde. Ugrasacak vaktim olsa alip takicam da vakit sinirli malesef.

  18. #58
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Arkadaşlar dün gece saat 21:00 da orjinal egzozu sökmek üzere garaja indim. Egzoz öyle bir sıkışık yere yerleştirilmiş ki saat 12.30 da anca söküp alabildim.Alt sakaldan radyatöre sökmediğim şey kalmadı =) Bence daha geniş ferah bir şase kullanılmalıymış.. 373 cc yi sığdırıcam diye adamlar milimetrik saplamışlar bütün malzemeyi. Sakın ha egzozu kendim sökerim demeyin =) hareketli kafalı lokma,boy boy ara kollar,o biçim alet edevat ile bile canım çıktı.. Bir cıvataya ulaşmak için 6 cıvata sökmek gerekiyor =) Bİlseydim sökmezdim..

    Herneyse, orjinal egzozu gece söktüm, bugun ondan ölçü alarak mevcut duke200 ara borusunun başına iç yüksekliği 41.3mm olan bir parça buldum ki bir sürü yer gezdim kimsede yoktu. Sonra tiger ara borudaki mevcut girişi kesip yerine 390 a uyumlu aldığım parçayı kaynattırdım. Birde güzel bi boğaz kelepçesi aldım. Daha aldığım egzozun montajı var, artçı basağına diş açıp araya birde ayak yapıp egzoz tüpünü bağlamak var, var oğlu var.. Bence hiç uğraşmayın gidin serviste taktırın.

    Bu videodan görüp gaza geldim kendim söktüm ama inanın bana video çok yanıltıyor =) 40 kere izledim size de fikir verir belki ;




    Bu arada ara parça 13 tl, kaynak 25 tl, kelepçe 15 tl, birde sıvı conta gibi birşey alıcam o da 15 tl toplam 68 tl. Tabiki bu parayı vermedim =) sanırım 45 tl ye bitecek gibi.. İnşallah sonucu beğenirim de bu kadar uğraştığıma değer.

  19. #59

    Üyelik
    15 Mayıs 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    pulsar 200ns
    arkadaslar merhaba yaklaşık 3senedır ybr kullanıyorum cc buyutmeye karar verdım ılk oncelerı aklımda r25 vardı sonra ss olduğundan vazgectım bıraz daha yüksek cc olsun dedım kendımce ss yorucu dıye duydum cogu kısıden duke 390 bıraz mantıklı geldı naked olarak bır bayıye gıdıp duke 390 baktım bıraz selesı cok sert geldı bana fazla yolculukta nasıl bırde 150-200km bı yol yapmak ıstesek bızı zorlarmı ortalama 120-130 kmh da ruzgar etkısı nasıl hafıf bır motor bu dezavantajmıdır rüzgârda savurma falan olurmu kullanan arkadaslar yardımcı olurlarsa sevınırım saygılar.

  20. #60
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Merhaba, seleye zamanla alisiyorsunuz,aslinda SS motosikletlere kiyas ile seleye rahat bile diyebiliriz fakat 60 kg ve uzeri artçı ile uzun yol (dur kalk var ise) sıkıntı olabilir. Ben 48 kilo artçım ile sorun yaşamiyorum fakat kilolu biri olursa sizi yorar.

    Her naked gibi yuksek hizda ruzgar rahatsiz ediyor.(120 km ve sonrasinda) ben one biraz buyuk cam taktim ve rahat ettim.


3. sayfa BirinciBirinci 1234513 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)