evet , bugun 8500 km doldu
495tl tuttu serviste
yag-yagf-havaf-zıncır/dısk bakımı-ıscılık
(dıger motorlarımda filtre genelde 10000de1 degıstırırdım hep ama bugun degıstırıyoruz dıyınce ses etmedım ıyı kı de etmemısım.sele altında bayag ıs yapmıs gırdıgım ortamlarda)
zıncırım yarı omrunu doldurmus, muhtemel 16000 de degısır , lastık keza oyle. bujı ve balata da muhtemel 16000de cortlar suanlık ıyılerdı. yanı 16000de guzel girecek hehe
neyse bıraz ıyı seylerden bahsedelım.
motorumu almadan once aklımda rc390 vardı , sadece marka ıcınde model degıstırdım. 2000tl ıle bu harıka ekran guzel sele ve oturus pozısyonu cezbettı benı acıkcası. ıyı kı de duke almısım. otobanda biraz basınca 6 felan yakan ısmını vermeyecegım markalar aklıma geldıkce verdıgım kararın ne kadar dogru oldugunu bır kez daha gordum.
Merhaba arkadaşlar. Forumu 1.sayfadan itibaren komple okudum. Netice olarak kafamda bir takım sorular oldu. Okuduklarım arasında kafamdakilerin bir kısmını kısmen netleştirdim. Ama bir liste yaptım ve sizlere, kullananlara da sormak istiyorum.
Öncelikle almak istediğim motor 2015-2016 model olacak. Yeni kasaya gücüm yetmez. Ben yamaha x-max 250 2011 model kullanıyorum. Çok güzel motor ama artık farklı bir türe geçmek istiyoum. Biraz daha güç, ayrıca vites değiştirmek. Hatta motorum malum sitede ilanda mevcut ve önceliği takas olacak tabi. Ama satmadan da alamam. Bu konuda da bilgi vermiş olayım.
Gelelim listeme...
Arkadaşlar kafama takılanlar.
1- Uzun yolda tek silindir olması vibrasyon falan adamı yorarmış. Uzun yol dediğim ünlük 300-400km. Tabi kime göre var kime göre yok. Göreceli. Ama kullandığım XMAX da belli bir hızdan sonra titreme oluyor. Hatta scoterların genelinde var titreme.
2- Stop etme sorunu. Özellikle 2013-2014 modellerde. Böyle bir şey ile uğraşmak istemiyorum.
3- Yedek parça sorunu. Parça yoksa baya bir bekleme olayı. Forumda parça bekleyen arkadaş vardı.
4- Titreşimden dolayı metal parça kırılması karenaz çatlama kırılma vs sorunu.
5- Motorun cok ısınması. Altımda soba yanmasın yani.2015 ten itibaren fanı etrafı kapanmış falan. Nasıldır?
6- RC modelinde bir arkadaş blok sorunu yaşamış. Hemde 2 sıfır motordada. rc ile duke birbirinin aynısı değilmi. Duke dede aynı şeyler yaşabilirmiyiz.
7- 182cm - 95kg dayım. Gerçekten küçükmü bu kadar bu motor?
8- Kaç modelden sonrasını al dersiniz. ben 2015 ve sonrası düşünüyorum.
9- Tek silindir ile 2 silindir arasındaki mekaniksel farkı, titreşim, yakıt, silkeleme bunu net olarak anlatabiirmisiniz.
10-Kaydırmalı debriyaj nedir, ne işe yarar, nasıl anlarız çalıştığı?
11-Arka çanta mutlaka takarım. Ama sök taklı bir çanta alırım sorun olmaz. Çanta demiri sorunu yok galiba.
12-Benim sevdiğim tip naked. SS modelleri şuan için sevmiyorum. Belki ilerde. O nedenle 250-600 cc arası bir başkaseçenek yok galiba. Sizce? Bunu istememdeki nedenlerden biri de yakıt az yakması. Yakıt önemli. Şuan xmax 250 ile şehir içi 0.25krs yakıyorum km de.
Valla uzun oldu ama bunların netleşmesi lazım. Hatta ben ANTALYA merkezde oturuyorum. Burda oturanınız varsa, yada yönlendirebilceğiniz bir arkadaş varsa,söylerseniz motoru görüp denemek isterim. Antalya da harput motor var. Ama onlarda yeni kasa var sanırım. O nedenle uymaz bana.
Şimdiden çok teşekkürler.
Bir kaçını ben açıklayayım. Bajaj Dominar sürmüştüm. Tek silindir uzun yolda yorar mı? Bunun cevabı sana göre değişir. Ben titresemde, rüzgarla cebelleşsemde durup mola vermeyi sevmiyorum. Nitekim ben İzmir-Çanakkale-İstanbul rotasını tek marş ile bitirdim. Sadece benzin al, kartın şifresini gir, çalıştır ve git şeklinde. Sadece feribotta durmak zorunda kaldı motor. Bir yerleride çatlayıp kırılmadı.
Kaydırmalı debriyajın mantığı; olurki vites düşürdüğünde motorun devrini, tekerin devri karşılamaz ise arka tekerlek kilitlenir. Bu kilitlenmede denge kaybına sebep olacağından, vitesle haşır neşir olmayan insanlar için büyük bir lütuftur. Vites değiştirme AEA diye yazarsan orada anlatır. Vitesi sen küçülttüğünde motor devrini ayarlayamazsan bile kaydırmalı debriyaj seni için işi çözüyor ve arka teker kilitlenmiyor. Kafa karıştırmadan anlatmaya çalıştım.
Tek silindir titrer, çift silindir titremez mantığına girme bence. Dominar pert olduktan sonra MT-25 aldım ve bunu kullanıyorum. MT-25'te titriyor. Sürmek istediğim devir aralıklarında motor titriyor. Bu da tek titrer, çift titremez mantığını bitirdi gözümde.
Küçük durmaz kanımca, Naked sürmek istiyorsan naked kullan. SS'e herkes hayran olacak die birşey yok. Rüzgardan bitap düşmekten zevk alıyorum resmen.
Arka çanta takacağına, depo üstü çanta kullanabilirsin ve daha şekil durur, gerektiğinde de çıkarırsın.
Gazı açınca çok yakar, öyle az yakmaz. 4-5lt/100km leri hatta daha yukarısını görürsün, yedek parçası pahalıdır. Dominar'a da bakabailirsin. KTM alacağım ben dersende hayırlı olsun.
Test etme imkanın varsa Duke 390'ı da Dominar'ı da test et.
Ben cayır cayır kullandım en ufak arıza vermedi ön de kaldırdım, arka da kaldırdım, 2 kişi dip gaz yolda gittik ama arıza yaşamadım. 2 kişi yorucu oluyor, stop etme sorunu da çok ilginç bir süre çalışmıyor fln insan sinir oluyor ama belli bir zaman sonra alışıyorsun ve stop ettirmiyorsun onun da cozumu mutlaka vardir. Uzun yol icin birsey diyemem ama duke390 gercekten Tr icin bicilmis kaftan.. abs li xmax 400 e bindigimde dehşet icinde kaldım, duke ten sonra o kadar kötü geldi ki.. dengesi,freni viraji.. bence sen bir 390 bulup 10 dakika da olsa test et. Kafandaki tum sorular silinecektir..
Kısa sürede olsa dominar kullandım şuan 2017 duke390 var bence karşılaştırma yapılamaz bile Duke çok başka bir makine bu klasmanda hiç bir rakibi olduğunu düşünmüyorum sakin kullanımda 2.5lt ye kadar düşüyor yakıt ama performans istersen rahatlıkla 6-7 lt bandına çıkıyor 😂
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:05 ----------
Ha bu arada makine çok hafif ve gaz tepkisi çok seri daha önce büyük motor kullanmayan kişilere tavsiye etmem , fren konusunda ise mükemmel diyebilirim aşırı güven veriyor abs çok güzel çalışıyor ve ısırma hissi çok güzel
Bilgiler icin tesekkurler. Usta elimde xmax i bi satabilsem 2015-2016 kasa olandan almayi planliyorum. 2015 te bircok degisiklikler ve eklemeler yapildigi icin. 2017 kasa yeni oldugu icin butcemi geciyor. O nedenle 2015-2016 modellere bakiyorum. 20bin in ustune cikamam. Cikabilsem farkli marka modellere yonelecegim. Kafamda bir cok sey netlesti. Kaldiki daha 390 deneyemedim valla. Hani herkes de vermez motoru tamam ama en azinda ustune binip kalibini motorun titresimini sesi vs bi deneme sansim olsa guzel olurdu. Hani diyen olur antalya magazaya bak diye ama yeni kasalar var orda da. Yanlis tecrube olur onlari denemem.
Bajaj kesinlikle dusunmedigim bir marka. Bu sinifta 390 in ustune bencede yok.
İlk isim xmax i bi satayim. Sonra daha da netlescek hersey.
Bir yerden başlamak lazım...
Duke 390 almayı düşünüyorum yaza doğru, artıları ve eksileri nelerdir tavsiye eder misiniz?
İkinci el düşündürüyor biraz çünkü bütçem 16-17 falan o yüzden eski kasalara bakıyorum yüksek km li.
Ve sanırım kaydırmalı debriyaj falan 2015 den öncesinde falan yokmuş bir kaç şey daha değişmiş bu değişen şeylere ve model farklılıklarını nereden öğrenebilirim yardımcı olabilir misiniz?
Herkese merhaba, ayarlı manet kullanan, model önerisi olan var mı arkadaşlar?
yeni kasada olduğu gibi eski kasada da kaydırmalı debriyaj ve abs var. yeni kasada elekronik gaz kolu yani telsiz, hidrolik debriyaj ve 2nm de tork artışı var ama hem eski hem de yeni kasayı kullananlar eski kasanın daha agresif olduğunu söylüyor. fren diskleri biraz daha büyük. sele 1cm kadar daha yüksek. motorun stop etmesini istemiyorsanız debriyaja basarken hafif ara gaz yapın. ben öyle çözüm buldum 😀
Sportmoto'dan 2018 model bir Husqvarna Svartpilen aldım.
Henüz 57 km'de. Debriyaja basıp vites küçültüğümde motor kendi kendine kapanıyor. Servisi aradım. 1000km sonra gelin yapalım dedi. Bu nasıl bir mentalite anlamış değilim! Motorun trafikte kendi kendine kapanması ciddi bir tehlike.. Yazılım değişecek dedi, peki yepyeni motor teslim ederken en son yazılımı yüklemek akıllarına gelmedimi?
hocam hayırlı olsun merakla fotoraflarını bekliyorum acil en kısa zamanda eklersen süper olur.aşırı tarz bir motor bence ben çok beğeniyorum tabi kullanım kolaylığı tartışılır.bu ktm bajaj grubunda yazılımlar havada uçuşuyor hep zaten ama cidden fark oluyor.kısa zamanda hallederler
[IMG][/IMG]
Merhabalar bugün size duke 390 ıma yaptığmız zincir,dişli değişiminden bahsedeyim konuda canlanmış olur.Motorum 22 bine yaklaşmak üzereyken fabrika çıkışı zincirin bitme zamanı gelmesiyle birlikte zincirimin germesiyle 200-300 km sonra bollaşması bir oldu.İnternette orjinal DİD zincir ve dişli bakmaya başladım,zincirde aradığım kriter duke390 ın yaptığı torkuna dayanacak,sessiz ve uzun ömürlü olmasından yanaydı. Dişlilerimin durumu iyidi daha sivrilmeye başlamamıştı ama değişmişken tam olarak değişsin 400 lira fazla vereyim dedim (bu arada öğrenciyim 2 ay kyk kredisine dokunmadım)takma işlemini kendimiz yapacağımız için işçilik parasını dişliye saymış olalım temiz olsun dedik.DİD 520 VX2 zincir ve OGNİBENE dişliyi almış bulunduk.
https://ibb.co/ys995mR
Zincir koruma sökülmüş haliyle
https://ibb.co/xJzsB99
Benzin ile temizleme aşaması
https://ibb.co/0KzBFC1
Eski zincirin değdiği her yer temizlendi.(Siyah zincire yön veren plastik ve zincir korumanın içi)
https://ibb.co/NW5tjCh
Ustalığını kendiniz yapınca içinize sinene dek temizlemek güzel bir şey motorum konusunda aşırı titiz birisiyimdir,ilerleyen gönderilerde devam edebilirim, motoruma neler yaptıklarımı :D
https://ibb.co/RBXYc8B
Sonuç içime sinmiş bir şekilde tertemiz zincir dişli setine sahip olmam bu arada her 200 km de zincirimi motul c4 ile yağlıyorum.
Zincir değişimi sonucu motor rahatladı,gazı açtığımda çok daha iyi tepki veriyor tabii ki bunu akrep ile bütünleştirince çok daha iyi olacak
Muayeneden geçmek için orjinal akrebimizi söktüğümüz güzel ülkem,neyse o maksatla egzozumuda temizledim yarında egzozumu monte edeceğiz babamla.
yarin bir gun google'dan gelecek vatandasa referans olsun:
debriyaj balatam 17xxx kilometrede bitti, muhtemelen birinin ilk motoruydu; yoksa bu kadar erken bitmesi sacma. (cekisten dusme, 1. ve 2. viteste bagirta bagirta gitmek gibi semptomlari var).
internetten debriyaj balatasi bulamadigim icin servise gitmek durumunda kaldim.
fiyatlar soyle (nisan sonu, 2019):
- parcalar: debriyaj balatasi (920), yag (105), yag filtre (52).
- iscilik: yukaridakiler + fren sivilari + antifiriz degisimi: 246
- t.c. haraci: 238
- toplamda ~1500'luk olduk.
burasi hasanpasa ktm ana servis. yapilan isciligi begendim acikcasi, yukaridaki kalemlerde parasini tek hakeden o. ben kendim bu kadar ozene bozene motora bakmiyorum (mesela benzinle vidalari/motoru silmem, vs. vs.).
Arkadaşlar merhaba, duke 390 almayı düşünüyorum, kullanıcılar arasında karşılaşılan bir sorunu var mıdır? Bir motor buldum gaz yememe sorunu var dediler, 110-120 km hızı geçmiyormuş. 1000km de bir yazılım güncellemesi yapılması gerekiyor, yapılmamış demişler. Bilgisi olan bilgi verirse sevinirim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)