Dün harbiye-osmanbey tarafında bi tane yeşil z250sl gördüm. kimdi acaba :D
ABS'li olanını almış kullanmış olanlar hiç limitleri denedi mi? Özellikle ıslak zeminde üzerindeki ABS ne kadar güvenilir?
Dün harbiye-osmanbey tarafında bi tane yeşil z250sl gördüm. kimdi acaba :D
ABS'li olanını almış kullanmış olanlar hiç limitleri denedi mi? Özellikle ıslak zeminde üzerindeki ABS ne kadar güvenilir?
[QUOTE=xtrabit;3640613]Dün harbiye-osmanbey tarafında bi tane yeşil z250sl gördüm. kimdi acaba :D
ABS'li olanını almış kullanmış olanlar hiç limitleri denedi mi? Özellikle ıslak zeminde üzerindeki ABS ne kadar güvenilir?[/Q mUOTE]
Bugün yağmurda 40 km yol yaptım, 2 kez ABS devreye girdi. İkisinde de oldukça yavaştım birinde önümde minibüs durdu bende arka freni biraz fazla sıktım ABS çalıştı. Şu ana kadar 3 kez abs çalıştı üçünde de düşük hızlarda arka frene biraz fazla sıktığımda oldu.Daha dikkatli olmam lazım alışamadım henüz.Abs benim gibi scooterdan geçen ilk vitesli motora sahip olan acemiler için mutlaka gerekli.
Benim eski X-Max 250'ye göre daha iyi çalışan bir ABS'si var. Şöyle ki, X-Max'in ABS çok daha çabuk devreye giriyordu, özellikle arka frende. Bu da gereksiz fren mesafesi uzaması anlamına gelebilir.
İkisinde de çok şükür bir panik fren ihtiyacı yaşamadım ama deneme amaçlı ani fren yaptığımda Z 250 SL'in ABS'sinin kilitlenme limitlerine daha yakın devreye girdiğini görüyorum. Genel olarak fren, amortisör ve gaz tepkisinden çok memnunum zaten motorun.
Geçen Pazar güzel virajlı bir yol yaptım, motoru devirli şekilde sık virajlı yollarda kullanmak çok keyifli. Bakalım bu yaz artık Ankara çevresi virajların müdavimi olurum.
Hala bayiye gidip üzerine oturamadım
Herkese merhaba arkadaşlar bugün bende 2. el bi kawasaki z 250 sl alarak aranıza katılmış durumdayım . Motor şuan 2.180 km'de . Servis kitapçığı türkçe olsaymış biraz daha iyi olacakmış bizim için . Gerçi ingilizcem var ama teknik terimlerden pek anlamıyorum . Motora arka stand şart yalnız , zincir yağlama ve temizleme için . Ekstradan koruma takozuda şart . Siz kullanıyorsanız takoz banada link atabilir misiniz ? Aynalardan hiç memnun kalmadım , hem kör noktası fazla hemde motorda titreşim mevcut . Titreşimden dolayı aynalar zangır zangır titriyor ve arkayı puslu gösteriyor . Bir çözüm bulan var mı ? İlerleyen zamanlarda motorla ilgili bol bol yorumlarımı yazacağım inşaallah . Herkese kazasız belasız sürüşler .
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
@Ezio41, hocam hayırlı olsun, güle güle kullanın. aynalar ufak biraz, gidon da dar olunca ayar yapmakta epey zorlanmıştım. belki vidalardan ayar yapmayı deneyebilirsiniz. ancak titreşim olayı bende görüşü bozacak boyutta değil, sağ aynada biraz daha fazla sol ayna epey net. Ayna vidalarının sıkılma torku var kitapçıkta yazan, belki ayar yaparken fazla/az sıkılmış olabilir, bir kontrol edin isterseniz.
arka stand bana da lazım, alan varsa yazabilirse sevinirim.
Oyy makinalar güneş görmüş Kazasız belasız kullanırsınız umarım. Ağustos içinde ben de sıfır alacağım, yuronun maşallahı var şu an, düşse bari biraz. 1100 lira farketti fiyatta artış.
Bir de Balıkesir'den eski bir motor ustası abim "onda KLX'in blok varmış, rodajını mutlaka sen yap, yoksa iyi olmaz" gibi birşeyler dedi. İkinci ele yönelebilirdim aslında ama, bir bildiği vardır diyerekten sıfır alıp dişimi sıkıp rodajını kendim uygun şekilde yapacağım.
Kasko yaptıran var mı? Çalınmaya karşı ne kadar istiyorlar İstanbul'da?
Euro evet etki etmiştir, ben aldığımda 2,70 TL idi şimdi 3,10 TL sularında. Umarım 2,70 TL'nin de altına düşer kısa zamanda daha ucuza alma imkanınız olur.
Kasko benim var 750 TL civarı, hasarsızlık indirimim var ama 2 kademe ve Ankara için. Her türlü çalınmayı tam kapsıyor, kilit-garaj şartı yok.
rodajın özel bir önemi var mı bu motor için bilmiyorum ama rodaj süresi diğer motorlardan fazla (genelde 1.000km oluyor) ve 1.600km şeklinde (800km 4.000devir/dak sonra 800km 6.000 devir/dak geçilmeyecek diyor kitapçık).
Sağolun teşekkür ederim . Aynaları evet kitapçığında gördüm tork anahtarı ile sıkılması lazım ama bende de tork anahtarı yok . Biraz normal anahtarla sıktım ama yinede hala titreşim var her iki aynada da . 40 50 ile giderken sorun yok pürüzsüz gösteriyor ama 100 km'li hızlara geldiğimizde ve geçtiğimizde aynalar titreşimden bir şey göstermiyor .
Bu arada yağ değişimi kaç bin km'de bir olacak . ? Kitapçıkta her 12.000 km'de bir demiş yağ filtresi ile beraber . Bayi ise 4.000 km'de bir yağ değişimine gel dedi . Artı bayi 1.5 litre yağ alıyor dedi filtre ile beraber . Kitapçıkta ise 1.3 litre diyor . Zinciride 1.000 km'de bir germemiz lazım . Zincir germe işi kolay aslında ama sağ aks vidasında vidanın içinden bir demir parçası geçiyor onu çözemedim . Bayide her 4.000 de bir bakıma gelince gereriz dediler. Bu kawasaki bayilerinden çekeceğimiz var anlaşılan . Ara bakımlarda motorun yağını , yağ filtresini ve zincir gergisini kendim yapmak istiyorum . Kendisi yağ değiştiren arkadaşlar var mı aranızda veya zinciri geren ?
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Merhaba. Bakım periyodu kullanım kılavuzunda ne yazıyorsa onu serviste yaptırmanız garanti geçerliliği açısından yeterlidir.
Yağ miktarı konusunda R25'te de servis ve kitapçık arasında ihtilaf var ama servisin dediğini yaptık sıkıntı yok zaten seviye kontrolü de yaptık siz de servisten ayrılmadan önce yağ seviyesini mutlaka kontrol edin.
Zincir ayarı için alta linkini attığım videoyu izlemenizi tavsiye ederim kanalı bilmeyenler de girip diğer videolara göz atabilirler gayet faydalı bilgiler var ve eğlenceli de izlemesi
https://www.youtube.com/watch?v=2JshFTVMBOk
Arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var...
Uzun süredir takipte olduğum z250sl için eski motorum YBR'yi bu hafta sattım fakat Euro kuru nedeniyle 20 gün öncesine göre 1.000tl fiyat yükselmiş gözüküyor. Bayilerin fiyat konusunda yardımcı olma gibi bi durumu söz konusu olabilirmi? Kurun 3tlden hesaplanmasına razıyım. Satın alırken bayilerle iyi ilişkiler kurmuş olan arkadaşların cevaplarını bekliyorum
z250sl'ine kasko yaptiran var mi?
Dün Ezio41'in z250sl'sini deneme şansım oldu. Sağolsun Burak güvenip verdi motosikletini,tekrar hayırlı olsun,Allah utandırmasın.
- Motosiklet bi kere çok yakışıklı. Malzeme kalitesi güzel. Hızlanması,ivmelenmesi pek başarılı.
- CC'ye göre oldukça hafif. Biraz eğitimle çok rahat başlangıç motosikleti olabilir.
- Manevra,viraj,frenaj kabiliyeti iyi.
- Tık diye 130'lara kadar çıkıyor. Her viteste gaz tepkimesi çok güzel.
- Sollamalarda sizi mahcup etmeyecek kadar atik.
- Sadece artçı selesi çok küçük. Artçı ile kullanmayı düşünenler varsa artçı için biraz sıkıntı olacaktır bu durum.
- 100'den sonra naked motosikletin doğası gereği çok rüzgar yiyorsunuz. Ön cam bence gerekli.
- Kısacası f/p oranında motosiklet gerçekten çok iyi.
- Titreşim tek silindirli bir motosiklete göre kabul edilebilir derecede,beni şahsen rahatsız etmedi.
- Allah tüm kullanıcılarına kazasız,belasız keyifle sürmeyi nasip etsin.
Tr'de 1.5 aydan once Z250sl yesil abs'li bulma sansi yok. Benim gibi ozellikler bu modeli arayanlarin bilgisine. 2-3 gune elinde diyerek oyalayan bayiiye de buradan selamlar.
Ben de yeşil absli istiyorum, bunun için zmoto ile konuştum. Siparişler biriktikçe Hollanda'dan getirttiklerini, motorların karayoluyla geldiğini ve siparişten sonra gelmesinin en az 2 hafta olduğunu söylediler. Tabi sipariş geçmeleri için birikmiş motor siparişleri olmalı. Ağustos ortası gibi ben de bir tane sipariş edeceğim, ona göre daha önceden kaparo verip ve hemen her gün zmotoyu arayıp ne zaman sipariş geçeceklerini soracağım. Necat Motor aracılığıyla almak istiyorum. Yuro da 2.9 seviyelerine inse bari.
ben de almayı düşünüyorum fakat fiyat 13 bine gelmiş. geçen aylarda baktığımda hiç böyle değildi ne yapmak lazım daha çıkar mı düşer mi euro acaba alsak mı beklesek mi bilemedim
Şöyle bir ürün var, aldım ama henüz takmadım. Yan yatınca grenajları ne kadar korur, orası da soru işareti.
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...10488094/detay
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)