Kawasaki Z250SL Kullanıcıları /Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Nisan 2015, 13:03
#241
şengür adlı üyeden alıntı
Aktif olarak olmasa da bende bu başlığı takip ediyorum yakında z250sl almayı düşünüyorum ancak merak ettiğim birşey var.Ninja 250 sl nin süspansiyonları sert diyorlardı, AEA son 250 lik karşılaştırmasında da ninja sert demişlerdi.Acaba z250 sl nin süspansiyonları da ninja gibi sert midir? İki motor arasındaki fark sadece grenaj ve direksiyonlarla mı sınırlı, yoksa naked olarak z250 cadde kullanımına uygun süspansiyon, ninja da ss olduğu için pist kullanımına uygun süspansiyonlamı geliyor?
iki motorun gidon ve karenaj dışında hiçbir farkı yok.
pist kullanımı vb diye çok ince düşünülmüş işler değil bu motorlar. bizim gibi fakir fukara (hadi orta gelir düzeyi diyelim de alınan filan çıkmasın) ülke gençlerinin hayallerini süslesin diye nispeten uygun fiyatlarla genişleyen asya pazarlarına bol bol satmak için çıkardıkları, arada da giriş modeli olarak avrupa'ya çok nadir de abd'ye sattıkları modeller. sert amortisör uygun görmüşlerdir, uygun fiyatı veren tedarikçinin amortisörleri serttir vb vb, yani yok pistte güzel gitsin sert amortisör takalım kaygısı ile yapılmaz, daha çok maliyet optimizasyonu. misal X-Max'in pist ile vb ilgisi bile yok onun da çok sert arka amortisörleri var.
Reklamlar
-
10 Nisan 2015, 13:10
#242
mithrelios adlı üyeden alıntı
iki motorun gidon ve karenaj dışında hiçbir farkı yok.
pist kullanımı vb diye çok ince düşünülmüş işler değil bu motorlar. bizim gibi fakir fukara (hadi orta gelir düzeyi diyelim de alınan filan çıkmasın) ülke gençlerinin hayallerini süslesin diye nispeten uygun fiyatlarla genişleyen asya pazarlarına bol bol satmak için çıkardıkları, arada da giriş modeli olarak avrupa'ya çok nadir de abd'ye sattıkları modeller. sert amortisör uygun görmüşlerdir, uygun fiyatı veren tedarikçinin amortisörleri serttir vb vb, yani yok pistte güzel gitsin sert amortisör takalım kaygısı ile yapılmaz, daha çok maliyet optimizasyonu. misal X-Max'in pist ile vb ilgisi bile yok onun da çok sert arka amortisörleri var.
Cevap için teşekkür ederim, maliyet hesapları bir çok parçanın hatta motorun genelinin aynı parçalar ile yapılmasını gerektiriyor haklısınız, yine de belki süspansiyonları düşünmüşlerdir cadde ve pist olarak ayırmışlardır diye düşünmüştüm,
-
10 Nisan 2015, 13:33
#243
şengür adlı üyeden alıntı
Cevap için teşekkür ederim, maliyet hesapları bir çok parçanın hatta motorun genelinin aynı parçalar ile yapılmasını gerektiriyor haklısınız, yine de belki süspansiyonları düşünmüşlerdir cadde ve pist olarak ayırmışlardır diye düşünmüştüm,
aynen öyle, bence de ölçek ekonomilerinden faydalanmak adına o şekilde yapıyorlar. Daha pahalı motosikletlerde, örneğin Versys 650 ile Er-6 karşılaştırıldığında, motosikletlerin temeli aynı olsa bile farklılıklar çoğalabiliyor, değişik amortisör, şasede değişiklikler, değişik ECU gibi.
sanırım yarın gidip teslim alacağım ben motoru, amortisör sertliği hakkında düşüncelerimi haftasonu kullanmaya fırsat bulursam (ve tabi motora alışıp bir görüş oluşturabilirsem hakkında) yazarım.
-
10 Nisan 2015, 13:56
#244
mithrelios adlı üyeden alıntı
aynen öyle, bence de ölçek ekonomilerinden faydalanmak adına o şekilde yapıyorlar. Daha pahalı motosikletlerde, örneğin Versys 650 ile Er-6 karşılaştırıldığında, motosikletlerin temeli aynı olsa bile farklılıklar çoğalabiliyor, değişik amortisör, şasede değişiklikler, değişik ECU gibi.
sanırım yarın gidip teslim alacağım ben motoru, amortisör sertliği hakkında düşüncelerimi haftasonu kullanmaya fırsat bulursam (ve tabi motora alışıp bir görüş oluşturabilirsem hakkında) yazarım.
Hayırlı olsun şimdiden kazasız belasız kullanın, biraz kullanın da biz de fikir sahibi oluruz süspansiyon konusunda özellikle, diğer z250sl sahipleri de yorum yazarlarsa bu konuda memnun olurum, sonuçta yollarımızın durumu belli bu araçlarda çoğunlukla şehir içi kullanıldığı için rahatlığı da önemli.
-
11 Nisan 2015, 22:59
#245
Arkadaslar uzun boylular icin ideal bir motor degil. Ben teslim aldim. 150km yol yaptim. Dizlerim depo kenarlarindaki sivri yerlere denk geliyo. Uzun yolda agri yapiyo. Direksiyona cok yatiyosunuz. Uzun yolda yine avuc icine ve omuzlara agri yapiyo. Debriyaj cok sert trafikte kas agrilari oluyo. Dinlenerek kullanmak zorunda kaliyosunuz. arka amortisor cok sert. Adeta tahtaya oturmussunuz gibi. Gerci arka amortisor ayarlanabiliyormus ama nasil oldugunu henuz bilmiyorum. He bir de hizliyken debriyaja basip fren yapmayin. Cok tehlikeli. Simdilik izlenimlerim boyle. Zamanla yine tecrubelerimi paylasirim.
-
11 Nisan 2015, 23:06
#246
spookslam adlı üyeden alıntı
Arkadaslar uzun boylular icin ideal bir motor degil. Ben teslim aldim. 150km yol yaptim. Dizlerim depo kenarlarindaki sivri yerlere denk geliyo. Uzun yolda agri yapiyo. Direksiyona cok yatiyosunuz. Uzun yolda yine avuc icine ve omuzlara agri yapiyo. Debriyaj cok sert trafikte kas agrilari oluyo. Dinlenerek kullanmak zorunda kaliyosunuz. arka amortisor cok sert. Adeta tahtaya oturmussunuz gibi. Gerci arka amortisor ayarlanabiliyormus ama nasil oldugunu henuz bilmiyorum. He bir de hizliyken debriyaja basip fren yapmayin. Cok tehlikeli. Simdilik izlenimlerim boyle. Zamanla yine tecrubelerimi paylasirim.
Boyunuz kac acaba?
-
11 Nisan 2015, 23:10
#247
spookslam adlı üyeden alıntı
Arkadaslar uzun boylular icin ideal bir motor degil. Ben teslim aldim. 150km yol yaptim. Dizlerim depo kenarlarindaki sivri yerlere denk geliyo. Uzun yolda agri yapiyo. Direksiyona cok yatiyosunuz. Uzun yolda yine avuc icine ve omuzlara agri yapiyo. Debriyaj cok sert trafikte kas agrilari oluyo. Dinlenerek kullanmak zorunda kaliyosunuz. arka amortisor cok sert. Adeta tahtaya oturmussunuz gibi. Gerci arka amortisor ayarlanabiliyormus ama nasil oldugunu henuz bilmiyorum. He bir de hizliyken debriyaja basip fren yapmayin. Cok tehlikeli. Simdilik izlenimlerim boyle. Zamanla yine tecrubelerimi paylasirim.
Henüz plaka, ruhsat çıkarmadığım için ayrıntılı test edecek kadar süremedim. Ama şunu söyleyeyim, boy 182 benim herhangi bir sorun yaşamadım şimdilik, motora sığma anlamındaDebriyajda da sözünü ettiğiniz kadar bir sertlik hissetmedim, ki varsa böyle bir sorun hem zamanla hem de ayarla halledilebilir diye düşünüyorum.Bir de motor rodajdan sonra kendini ortaya koyacaktır, yani motorla ilgili 1000-1500 km den sonra daha net konuşabiliriz herhalde. Hayırlı olsun.Bu arada zorunlu sigorta yaptırdınız mı? Motorun adı sigorta şirketlerinde çıkmıyormuş galiba. Nasıl hallettiniz?
-
11 Nisan 2015, 23:35
#248
Ben takipciye verdim. Onlar halletti herseyi 600 liraya. Benim boyum 1.93. Her frende dizlerim on tarafa degiyo maalesef. Dizlikli pantolon aldim sag taraf dizlige geliyo. Sorun olmuyo; ama sol taraftaki dizlik disa donuk oldugu icin ic kisimdan dizime batiyo. Oyle bi sorun yasadim. Bunu giderebilirim birkac ayarla diye dusunuyorum. Zamanla kullanimim motora gore degisiklik gosterebilir. Motoru cok sevdim aslinda. Rodaj cok bas belasi bisey. Sehir icinde bitmez bu illet. Ben de Menemen-Seferihisar arasi 150km yaptim 2 gunde. Bir an once kafa rahat kullaniyim istiyorum
-
12 Nisan 2015, 20:49
#249
selamlar, motoru cumartesi aldım 80 km kadar kullanma fırsatım oldu. Daha önce CBR 125 (eski ince kasa) ve X-Max 250 motosikletlerim olmuştu dolayısıyla yorumlarım ona göre olacaktır.
Motor:
Motoru cidden beğendim, titreşim var ancak gerek alt devirlerde (zaten rodajda olduğundan 5.000 d/dk'yı çok nadiren geçtim) bile tork olması gayet iyi. Rodaj kurallarını aşmadan, aksırmadan öksürmeden ve gerektiğinde görece hızla devirlenerek 6. viteste 75-85km/s civarı gidiyor (4.000 - 5.000 devir arası). Yalnız motor daha devirli kullanmak için yapılmış, o çok belli, sesi gücü vb herşeyi değişiyor daha yükseldikçe devir. Maks tork değerini 8.000 devir civarı veriyor. Sıkıştırma oranı yüksek bir motor, biraz sert bir karakteri var küçük hacmine rağmen. Arazi motoru devşirmesi olduğunu hissettiriyor.
Şanzıman:
Ufak tefek 1-2 arkadaş motoru sürüşü dışında vitesli motor yaklaşık 7-8 senedir kullanmamıştım. Unutulan bir yetenek değilmiş allahtan. Bana debriyaj kolu sertliği, duyarlılığı (gerektiğinde yarım debriyajı ayarlama, kavrama noktasını anlama) de vites geçişleri de ayarında geldi. Işıkta bi kere boşa almıştım bire almakta sorun yaşadım sadece onun dışında kaldırırken stop bile ettirmedim. Özetle bana sorun yaşatmadı. Vites araları epey dar gibi geldi ama o muhtemelen rodajdan ötürü devir yüksek süremediğimden.
Amortisörler:
Arka amortisör orta sertlikte ayarlı. X-Max e kıyasla çok daha iyi çalıştığını (özellikle küçük pürüzlerde) düşünüyorum ancak kasis vb gibi yerlerde zıplatıyor. Yani sert ama ben memnun kaldım. Ön ile ilgili bir izlenimim şimdilik yok.
Frenler:
ABS'li modeli aldım, henüz ani fren çalışması vb yapmadım. Bu konuda da çok fikrim yok, zaten hala arka fren sıkçam diye debriyaj çekiyorum .
Ergonomi:
Boyum 1.76, bana aşağı yukarı tam geliyor. Oturuşu sportif, eğer kendinizi ayak ve depoyu dizlerle tutarak desteklemeyi bilmiyorsanız kollarınızı ellerinizi yorar ve manevra kabiliyetiniz de çok azalır. düzgün oturunca epey rahat geldi bana, özellikle boyu 1.75 üzeri arkadaşların denemeden almaması lazım.
Genel ilk izlenim
Pek efendi değil insanı dürten bir yapısı var, motorundan, amortisörlerine, oturuş pozisyonundan şekline kadar. Yeni başlayanlar için eğitim sonrası uygun olabilir düşük devirlerde kalarak alışabilirler, öyle 5000 devirden önce gitmem sonra da tutamazsınız gibi bir yapısı yok, 3.500 devirden sonra az buçuk tork veriyor. CBR 125 elbiseli commuter idi, X-Max 250 epey rahat ve kullanışlı bir eşşek, bu ise yarış atı yavrusu gibi :D
-
12 Nisan 2015, 21:26
#250
Yorumlar zamanla daha ayrıntılı olacaktır, bu da benim açımdan aydınlatıcı oldu bende scooterden geçiş yapacak olmam nedeniyle yorumları dikkatle takip ediyorum, Tekrar hayırlı olsun, bir iki fotoğrafta atarsanız forum renklenir.
-
12 Nisan 2015, 22:13
#251
şengür adlı üyeden alıntı
Yorumlar zamanla daha ayrıntılı olacaktır, bu da benim açımdan aydınlatıcı oldu bende scooterden geçiş yapacak olmam nedeniyle yorumları dikkatle takip ediyorum, Tekrar hayırlı olsun, bir iki fotoğrafta atarsanız forum renklenir.
scooterdan geçerken iki kere düşünmek lazım. scooter'ın kullanışlılığı ve rahatlığı çok cezbedici şeyler. X-Max ile aile alışverişi yapıyodum bunda motorun kitapçığını koyacak yer bile yok .
bir de z250sl'de kaydırmalı debriyaj olmadığından, vites düşürürken arka tekeri kitleme işi olabilir, bugün yaşadım allahtan topladı motor, ters bir halde adamı high side düşürür çok dikkat etmeli. bir bu bir de arka fren diye debriyaj sıkma olayı pahalıya mal olabilir, scooterdan geçince yapması kolay hatalar, siz de dikkat edin eğer alırsanız motoru.
turkmath adlı üyeden alıntı
Bu arada zorunlu sigorta yaptırdınız mı? Motorun adı sigorta şirketlerinde çıkmıyormuş galiba. Nasıl hallettiniz?
Ankara'da 120 TL gibi bi fiyata yaptırdım. Aldığım yer ayarladı, ERGO sigorta. Ancak şimdi baktım Z-750 diye yazmışlar motoru, yarın bi konuşayım adamlarla, motor/şase no filan doğru da modelin yanlış olması sorun olabilir. Sorunuz sayesinde görmüş oldum, dolaylı yoldan bana iyilik oldu
-
12 Nisan 2015, 22:41
#252
mithrelios adlı üyeden alıntı
scooterdan geçerken iki kere düşünmek lazım. scooter'ın kullanışlılığı ve rahatlığı çok cezbedici şeyler. X-Max ile aile alışverişi yapıyodum bunda motorun kitapçığını koyacak yer bile yok
.
bir de z250sl'de kaydırmalı debriyaj olmadığından, vites düşürürken arka tekeri kitleme işi olabilir, bugün yaşadım allahtan topladı motor, ters bir halde adamı high side düşürür çok dikkat etmeli. bir bu bir de arka fren diye debriyaj sıkma olayı pahalıya mal olabilir, scooterdan geçince yapması kolay hatalar, siz de dikkat edin eğer alırsanız motoru.
Ankara'da 120 TL gibi bi fiyata yaptırdım. Aldığım yer ayarladı, ERGO sigorta. Ancak şimdi baktım Z-750 diye yazmışlar motoru, yarın bi konuşayım adamlarla, motor/şase no filan doğru da modelin yanlış olması sorun olabilir. Sorunuz sayesinde görmüş oldum, dolaylı yoldan bana iyilik oldu
Ben bir sigortacıdan tlf la bilgi aldım.Motor listede çıkmazsa "diğer motorlar" diye bir Kısım varmış Orayı işaretliyorlarmış. Şase no doğru yazıldıktan sonra sorun çıkmaz denildi bana da. Bahsettiğiniz Vites düşürmede teker kilitleme korkuttu biraz.yüksek hızda iken düşük vitese geçildiğinde yaşadınız galiba. Bunun önüne nasıl geçilebilir?keşke vites ekranda yazsaydı,20 km kadar kullandım hangi viteste gittiğimi bilmeden.6 vites birde,alışacağız artık.hayırlı olsun.Allah kaza bela vermesin...
-
12 Nisan 2015, 23:24
#253
turkmath adlı üyeden alıntı
Ben bir sigortacıdan tlf la bilgi aldım.Motor listede çıkmazsa "diğer motorlar" diye bir Kısım varmış Orayı işaretliyorlarmış. Şase no doğru yazıldıktan sonra sorun çıkmaz denildi bana da. Bahsettiğiniz Vites düşürmede teker kilitleme korkuttu biraz.yüksek hızda iken düşük vitese geçildiğinde yaşadınız galiba. Bunun önüne nasıl geçilebilir?keşke vites ekranda yazsaydı,20 km kadar kullandım hangi viteste gittiğimi bilmeden.6 vites birde,alışacağız artık.hayırlı olsun.Allah kaza bela vermesin...
önüne geçmenin yolu alışmak, veya kaydırmalı debriyaj (o da bildiğim en ucuz motorda, bu seneki Duke 390'da var). Aynen yüksek hızda düşük vitese geçince oluyor. bi dönüşte beklediğimden biraz fazla yavaşladım veya vites ben 3'te sanarken 2'deydi o sebeple oldu. alışma meselesi, vites göstergesi biraz gereksiz bişey bence zaten göstergeye bakarak sürülmez, 1 aya kalmaz motorun hızı ve sesinden kaçıncı viteste olduğunu da otomatik anlamaya başlarız herhalde.
-
13 Nisan 2015, 00:11
#254
Bildiğim kadarı ile kaydırmalı debriyaj Kawasaki ninja 300 ve Z 300 de olması lazım.
-
13 Nisan 2015, 10:09
#255
free13 adlı üyeden alıntı
Bildiğim kadarı ile kaydırmalı debriyaj Kawasaki ninja 300 ve Z 300 de olması lazım.
şimdi baktım gerçekten varmış, güzel yapmışlar. Öğrenmiş oldum sayenizde.
-
13 Nisan 2015, 13:29
#256
Estağfurullah forumun amacı bir şeyler paylaşmak ve öğrenmek
-
14 Nisan 2015, 16:50
#257
turkmath adlı üyeden alıntı
Ben bir sigortacıdan tlf la bilgi aldım.Motor listede çıkmazsa "diğer motorlar" diye bir Kısım varmış Orayı işaretliyorlarmış. Şase no doğru yazıldıktan sonra sorun çıkmaz denildi bana da. Bahsettiğiniz Vites düşürmede teker kilitleme korkuttu biraz.yüksek hızda iken düşük vitese geçildiğinde yaşadınız galiba. Bunun önüne nasıl geçilebilir?keşke vites ekranda yazsaydı,20 km kadar kullandım hangi viteste gittiğimi bilmeden.6 vites birde,alışacağız artık.hayırlı olsun.Allah kaza bela vermesin...
Arkadaşlar vites düşürürken gaz verip devri yükselterek vites düşürün kilitlenme olmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------
Arkadaşlar tekerler Dunlop iyi miyi dendi ama ben bikaç kez arka tekerin kaydığını hissettim. O yüzden de virajlarda yatarak dönemiyorum. Biraz korku kapladı içimi. Çok güvenemiyorum. Bunu yaşayan başka arkadaşım var mı?
-
14 Nisan 2015, 18:10
#258
Arkadaşlar motorun oturma pozisyonu hassas bölgeye baskı yapıyor mu sizde de?Ben mi yanlış oturuyorum, başka birşey mi yanlış konumlanmış yoksa zamanlamı alışacağız çözemedim. Önceki motor deneyimim chopper tarzı bir motorda oldu bunu da belirteyim bu arada...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:08 ----------
spookslam adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar vites düşürürken gaz verip devri yükselterek vites düşürün kilitlenme olmaz
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------
Arkadaşlar tekerler Dunlop iyi miyi dendi ama ben bikaç kez arka tekerin kaydığını hissettim. O yüzden de virajlarda yatarak dönemiyorum. Biraz korku kapladı içimi. Çok güvenemiyorum. Bunu yaşayan başka arkadaşım var mı?
Lastikler iyi fakat malum lastiklerin de rodajı var. Motora tam olarak alışana kadar motoru çok fazla yatırmayı, test etmeyi vs. düşünmüyorum...
-
14 Nisan 2015, 20:49
#259
turkmath adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motorun oturma pozisyonu hassas bölgeye baskı yapıyor mu sizde de?
Ben mi yanlış oturuyorum, başka birşey mi yanlış konumlanmış yoksa zamanlamı alışacağız çözemedim
. Önceki motor deneyimim chopper tarzı bir motorda oldu bunu da belirteyim bu arada...
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:08 ----------
Lastikler iyi fakat malum lastiklerin de rodajı var. Motora tam olarak alışana kadar motoru çok fazla yatırmayı, test etmeyi vs. düşünmüyorum...
Selamlar,
Depodan biraz uzakta konumlanmak gerekli, bunun için de dizler ile depoyu sıkıp ayakları da peglere kilitlemek yeterli olur. Bu şekilde sürerseniz öne yüklenmeyeceğiniz için kollarınız da serbest kalacaktır.
Lastikleri 160 km. kadar fazla zorlamamak gerekli, bir de lastik üzerinde kendi koruması oluyor sanırım, onun aşınıp gitmesi lazım öncelikle.
Güvenli, keyifli sürüşler diliyorum herkese.
-
14 Nisan 2015, 22:18
#260
İyi akşamlar yeni başlayanlar için z250sl uygunmudur?bilgi verebilirmisiniz?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)