Kawasaki Z250SL Kullanıcıları /Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
06 Nisan 2015, 16:52
#221
1,5 cm farkla motor daha büyük gözükmez. z250sl'nin küçük durmasının sebebi diğer modellere göre daha ince lastik kullanılması, boy değil genişliğinin daha az olması ve ön far kısmında karenaj olmamasıdır...
Reklamlar
-
06 Nisan 2015, 17:00
#222
selamlar, ben de bugün Z 250 SL ABS aldım. Siyah yokmuş beklememek adına yeşilini edindim, herhalde hafta içinde plaka sigorta vb işleri halledip perşembe gibi eve alırım motoru.
aslında Versys alacaktım ama motoru görüp üstüne oturunca anladım ki benim biraz daha tecrübe edinmem lazım. Şeker gibi Z 250'ler gelmiş, dükkana dizmişlerdi, oraya kaydı direkt gözüm aldım bi tane
motoru henüz kullnamadım tabi ama görünüş olarak beğenmediğim yanı soba borusu kılıklı egzozu oldu. Düzgün bir markadan güzel bir egzoz duyan bilen, takan var mı acaba?
-
06 Nisan 2015, 17:14
#223
mithrelios adlı üyeden alıntı
selamlar, ben de bugün Z 250 SL ABS aldım. Siyah yokmuş beklememek adına yeşilini edindim, herhalde hafta içinde plaka sigorta vb işleri halledip perşembe gibi eve alırım motoru.
aslında Versys alacaktım ama motoru görüp üstüne oturunca anladım ki benim biraz daha tecrübe edinmem lazım. Şeker gibi Z 250'ler gelmiş, dükkana dizmişlerdi, oraya kaydı direkt gözüm aldım bi tane
motoru henüz kullnamadım tabi ama görünüş olarak beğenmediğim yanı soba borusu kılıklı egzozu oldu. Düzgün bir markadan güzel bir egzoz duyan bilen, takan var mı acaba?
Valla henüz model yeni olduğu için zaman alır sanırım , yurtdışında tabi çok takan var ama model daha erken çıktı diğer ülkelerde bize göre.
-
06 Nisan 2015, 18:01
#224
Ertugyigit adlı üyeden alıntı
Olması gerekiyor evet ama bence ingilizce olması daha sağlıklı en azından yanlış çeviriye kötü çeviriye kurban gitmez. Biraz zorlar başlarda ama Türkçe kılavuzdan daha sağlamdır sağlıklıdır diye düşünüyorum.
Yine de Türkçesi olsaydı iyidi. Kitapçıkta rodaj ikiye ayrılmış; 0-800 ve 800-1600 diye, ilk aralık için 4000 ikinci aralık için 6000 devir üstü önerilmiyor. Hem o kadar süre nasıl geçecek, hem de bu kadar km yalnız bu devir aralıklarında motorun geleceği açısından sorun olmaz mı? Bir de ilk bakım 1000 km de galiba ve sonrası 6,12,18,24 bin diye gidiyor. Bu durumda yağ 800 civarında değişecekken, genel bakım (1000 km de) ayrı mı yapılacak?
-
06 Nisan 2015, 18:04
#225
turkmath adlı üyeden alıntı
Yine de Türkçesi olsaydı iyidi. Kitapçıkta rodaj ikiye ayrılmış; 0-800 ve 800-1600 diye, ilk aralık için 4000 ikinci aralık için 6000 devir üstü önerilmiyor. Hem o kadar süre nasıl geçecek
, hem de bu kadar km yalnız bu devir aralıklarında motorun geleceği açısından sorun olmaz mı? Bir de ilk bakım 1000 km de galiba ve sonrası 6,12,18,24 bin diye gidiyor. Bu durumda yağ 800 civarında değişecekken, genel bakım (1000 km de) ayrı mı yapılacak?
Valla en iyisi kitapçığa uymak tabi ama zinciri 2-3 depoda bir yağlamak en iyisi evet , bakımı beklemeyin siz Yağsız olduğunu hissettiğiniz zaman yağlayın bi sorun çıkarmaz heralde :D
Ha pardon siz motor yağı demişsiniz , onu en iyisi yetkili servise sormak lazım ya.
-
06 Nisan 2015, 19:00
#226
[/COLOR]
turkmath adlı üyeden alıntı
Motorumu sağ salim Otobüsle İzmit'ten getirdim��. Foto atacağım,benzer şekilde Taşıma yapacaklarsa yardımcı olsun diye.Şimdi kullanma Kılavuzu'nu bir inceleyeyim dedim,Türkçe yok kullanma kılavuzu!olması gerekmiyor mu?
motosikletiniz hayırlı olsun öncelikle, kazasız belasız binmenizi diliyorum.Otomobil kullanmaktan sıkıldığım için, en azından yaz geldiğinde sıcak havalarda motosiklet kullanmaya karar verdim.ben de kawasaki z 250sl almayı düşünüyorum.Birkaç sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.İzmitten otobüsle nereye götürdünüz motoru? Uzaktan alışverişle motosiklet gönderimi yapılabiliyor mu? yapılabiliyorsa neden bu yolu tercih etmediniz? Bir de hangi bayiden ne kadar aldınız, aldığınız model absli mi?Ben niğde de yaşıyorum.Bulunduğum yerde bayii yok.Çevre illerden almayı düşünüyorum ama transfer konusu kafamı kurcalıyor.
-
06 Nisan 2015, 19:49
#227
Egzoz halledilir,yurtdisinda cok guzel egzoz takiyorlar guzel ses veriyor
-
06 Nisan 2015, 20:58
#228
dentorium adlı üyeden alıntı
[/COLOR]
motosikletiniz hayırlı olsun öncelikle, kazasız belasız binmenizi diliyorum.Otomobil kullanmaktan sıkıldığım için, en azından yaz geldiğinde sıcak havalarda motosiklet kullanmaya karar verdim.ben de kawasaki z 250sl almayı düşünüyorum.Birkaç sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim.İzmitten otobüsle nereye götürdünüz motoru? Uzaktan alışverişle motosiklet gönderimi yapılabiliyor mu? yapılabiliyorsa neden bu yolu tercih etmediniz? Bir de hangi bayiden ne kadar aldınız, aldığınız model absli mi?Ben niğde de yaşıyorum.Bulunduğum yerde bayii yok.Çevre illerden almayı düşünüyorum ama transfer konusu kafamı kurcalıyor.
Ben otobusle tasimayi tercih ettim cunku kargolar urunu kutulu tasiyabiliyor ve oldukca pahali.birtek ptt kargo iyi fiyat verdi telf da bilgi aldim(300 civari) onlarda eve teslim degil,bulundugunuz yerdeki posta isleme nmerkezine gonderiyorlar.bulundugunuz yerde ya da yakin ilde kawasaki var ise istediginiz yerden oraya teslim yapabiliyorlar.ben sivasa getirdim,pazar gunu oldugu icin ptt kapali idi otobuse 150 tl vererek bagajda getirebildim.burada kawasaki yok cok yakinlarda da yok bu nedenle bu yolu tercih ettim.fiyat abs siz 4200 eur,liste fiyati.tesekkur ederim...ins hedefe ulasirsin.bence motora mersinden bakin orada var,ama ellerinde su an var mi bilmiyorum.ben onlarla motoru aldiktan sonra gorusmustum,biz motoru ucretsiz tasiriz demislerdi.nigdeye haydi haydi tasirlar
-
06 Nisan 2015, 21:29
#229
turkmath adlı üyeden alıntı
Ben otobusle tasimayi tercih ettim cunku kargolar urunu kutulu tasiyabiliyor ve oldukca pahali.birtek ptt kargo iyi fiyat verdi telf da bilgi aldim(300 civari) onlarda eve teslim degil,bulundugunuz yerdeki posta isleme nmerkezine gonderiyorlar.bulundugunuz yerde ya da yakin ilde kawasaki var ise istediginiz yerden oraya teslim yapabiliyorlar.ben sivasa getirdim,pazar gunu oldugu icin ptt kapali idi otobuse 150 tl vererek bagajda getirebildim.burada kawasaki yok cok yakinlarda da yok bu nedenle bu yolu tercih ettim.fiyat abs siz 4200 eur,liste fiyati.tesekkur ederim...ins hedefe ulasirsin.bence motora mersinden bakin orada var,ama ellerinde su an var mi bilmiyorum.ben onlarla motoru aldiktan sonra gorusmustum,biz motoru ucretsiz tasiriz demislerdi.nigdeye haydi haydi tasirlar��
peki servis bakımları konusunda fikriniz nedir? geregkli parçaları dışardan getiritip burada herhangi bir ustaya işlemi yaptırmam mantıklı olur mu? Aksesuar olarak koruma topuzu ya da demiri takılıyor mu buna? gerçi motorun tipine uyar mı bilmiyorum.
-
07 Nisan 2015, 09:14
#230
turkmath adlı üyeden alıntı
Yine de Türkçesi olsaydı iyidi. Kitapçıkta rodaj ikiye ayrılmış; 0-800 ve 800-1600 diye, ilk aralık için 4000 ikinci aralık için 6000 devir üstü önerilmiyor. Hem o kadar süre nasıl geçecek
, hem de bu kadar km yalnız bu devir aralıklarında motorun geleceği açısından sorun olmaz mı? Bir de ilk bakım 1000 km de galiba ve sonrası 6,12,18,24 bin diye gidiyor. Bu durumda yağ 800 civarında değişecekken, genel bakım (1000 km de) ayrı mı yapılacak?
Rodaj bakımı 800'de. Sonra 6000'de.
Hız yapamayacaksın, ben klx'de ilk 600 km'de 60'ı geçemiyordum
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:08 ----------
dentorium adlı üyeden alıntı
peki servis bakımları konusunda fikriniz nedir? geregkli parçaları dışardan getiritip burada herhangi bir ustaya işlemi yaptırmam mantıklı olur mu? Aksesuar olarak koruma topuzu ya da demiri takılıyor mu buna? gerçi motorun tipine uyar mı bilmiyorum.
Periyodik bakım 140-160 TL civarında. Yağ olarak motul kullanıyorlar ondan biraz yüksek fiyatı. Rutin değişen parçalar sanıldığı gibi çok pahalı değil. Seçim sana kalmış, çin motoru parçası takarsan ucuz tabii
Z-Moto'da KLX'imin bakım ve parça fiyatları şu şekildeydi, Z250SL'de pek farkedeceğini sanmıyorum, bakıma götürenler paylaşırlar umarım :
Gidon 185 TL.
Manet (debriyaj) 12 TL.
Manet (fren) 30 TL.
Ayna 75 TL.
Yağ (2 litre/Motul Tech4 10/40) 60 TL.
Yağ filtresi 20 TL.
İşçilik 100 TL.
Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/
Atılgan'ın Seyir Defteri : https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/262332-at%C4%B1lgan%C4%B1n-seyir-defteri/
-
07 Nisan 2015, 09:52
#231
bugün mersindeki bayii ile konuştum.Koruma takozu 15 güne kadar gelecekmiş.ilk motorum olacağından tedirginim biraz koruma olmadan binme konusunda.
-
07 Nisan 2015, 18:53
#232
turkmath adlı üyeden alıntı
Yine de Türkçesi olsaydı iyidi. Kitapçıkta rodaj ikiye ayrılmış; 0-800 ve 800-1600 diye, ilk aralık için 4000 ikinci aralık için 6000 devir üstü önerilmiyor. Hem o kadar süre nasıl geçecek
, hem de bu kadar km yalnız bu devir aralıklarında motorun geleceği açısından sorun olmaz mı? Bir de ilk bakım 1000 km de galiba ve sonrası 6,12,18,24 bin diye gidiyor. Bu durumda yağ 800 civarında değişecekken, genel bakım (1000 km de) ayrı mı yapılacak?
4000 devir ve 800 km çok değil mi ya?
-
07 Nisan 2015, 21:45
#233
dentorium adlı üyeden alıntı
bugün mersindeki bayii ile konuştum.Koruma takozu 15 güne kadar gelecekmiş.ilk motorum olacağından tedirginim biraz koruma olmadan binme konusunda.
Ninja 250sl için koruma takozları buna da oluyor galiba. Çin alışveriş sitelerinde görmüştüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------
bunnyonride adlı üyeden alıntı
4000 devir ve 800 km çok değil mi ya?
Çok ama kitapçıkta yazan bu
-
07 Nisan 2015, 22:01
#234
turkmath adlı üyeden alıntı
Yine de Türkçesi olsaydı iyidi. Kitapçıkta rodaj ikiye ayrılmış; 0-800 ve 800-1600 diye, ilk aralık için 4000 ikinci aralık için 6000 devir üstü önerilmiyor. Hem o kadar süre nasıl geçecek
, hem de bu kadar km yalnız bu devir aralıklarında motorun geleceği açısından sorun olmaz mı? Bir de ilk bakım 1000 km de galiba ve sonrası 6,12,18,24 bin diye gidiyor. Bu durumda yağ 800 civarında değişecekken, genel bakım (1000 km de) ayrı mı yapılacak?
turkmath adlı üyeden alıntı
Ninja 250sl için koruma takozları buna da oluyor galiba. Çin alışveriş sitelerinde görmüştüm.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------
Çok ama kitapçıkta yazan bu
Zor haftalar beni bekliyor 6. Vites 4000 devir tahmini 60 70 km ye tekabül eder. Fıtı fıtı
-
08 Nisan 2015, 21:58
#235
Uzun süre de aynı devirde kullanmamak lazım. Onu gözardı etmeyin. Sürekli vites değiştirin.
-
09 Nisan 2015, 17:54
#236
Bu başlıkla Ninja 250 SL başlığı birleştirilse iyi olmaz mı? neticede gidon ve karenaj dışında fark yok, takip etmesi kolaylaşır?
-
09 Nisan 2015, 21:39
#237
mithrelios adlı üyeden alıntı
Bu başlıkla Ninja 250 SL başlığı birleştirilse iyi olmaz mı? neticede gidon ve karenaj dışında fark yok, takip etmesi kolaylaşır?
Birleştirilse iyi olmaz çünkü ninja sl nakeddan daha önce geldi , her motor her bayiye farklı sayıda farklı tarihlerde geliyor vs vs. Diğer markalarda böyle birşey olmadığına göre bu markada da olamaz , eğer olursa çok fazla bilgi kirliliği olur. Sadece karenaj farklı diye böyle bişey yapmak sağlıklı değil yani.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------
Örnek olarak ktm duke 200 ve ktm rc 200 başlıklarının farklı başlıklar olmasını verebilirim. Diğer markalarda da buna benzer bir sürü örnek çıkar.
-
10 Nisan 2015, 10:10
#238
Ertugyigit adlı üyeden alıntı
Birleştirilse iyi olmaz çünkü ninja sl nakeddan daha önce geldi , her motor her bayiye farklı sayıda farklı tarihlerde geliyor vs vs. Diğer markalarda böyle birşey olmadığına göre bu markada da olamaz , eğer olursa çok fazla bilgi kirliliği olur. Sadece karenaj farklı diye böyle bişey yapmak sağlıklı değil yani.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------
Örnek olarak ktm duke 200 ve ktm rc 200 başlıklarının farklı başlıklar olmasını verebilirim. Diğer markalarda da buna benzer bir sürü örnek çıkar.
motorların önce veya sonra gelmesiyle başlıkların ayrı tutulması gerektiğinin birbirleriyle bağlantısını çözemedim? hangi bayide hangi motordan var başlığı mı bunlar? örneğin egzoz bakıyorum ben, e iki modele de aynısı oluyor, veya kronik bir arıza var, e iki modelin de aynı vb.
bu arada, Er-6 N ve F, NC 700/750 X ve S, XJ-6 ve XJ-6 Diversion ve başlıkları da aynı mantık gözetilerek aynı tutulmuş durumda.
-
10 Nisan 2015, 12:16
#239
mithrelios adlı üyeden alıntı
motorların önce veya sonra gelmesiyle başlıkların ayrı tutulması gerektiğinin birbirleriyle bağlantısını çözemedim? hangi bayide hangi motordan var başlığı mı bunlar? örneğin egzoz bakıyorum ben, e iki modele de aynısı oluyor, veya kronik bir arıza var, e iki modelin de aynı vb.
bu arada, Er-6 N ve F, NC 700/750 X ve S, XJ-6 ve XJ-6 Diversion ve başlıkları da aynı mantık gözetilerek aynı tutulmuş durumda.
Tamam ama iki motor birbirinden farklı ki. Yani ninja kullanıcıları geçen sene mi ne aldılar motoru birleştirilse sürekli onlar yazacak biz bu motora dair birşey bulup okuyamayacağız. Zaten forumda binlerce başlık açılıp siliniyor hergün ayrı kalmasının bir zararı olmaz yararı olur diye düşünüyorum ben. Ninja için bilgi arayanlar sayfa sayfa bütün entryleri okuyacaklarına kendi başlıklarına gidip sadece onların motoru için yazılmış girileri okurlar , keza aynı şey bizim için de geçerli. Bayilere farklı zamanlarda geldi dememin sebebi kullanıcı sayısı bilgi fazlalığı gibi faktörleri hesaba katmak içindi.
-
10 Nisan 2015, 12:56
#240
Aktif olarak olmasa da bende bu başlığı takip ediyorum yakında z250sl almayı düşünüyorum ancak merak ettiğim birşey var.Ninja 250 sl nin süspansiyonları sert diyorlardı, AEA son 250 lik karşılaştırmasında da ninja sert demişlerdi.Acaba z250 sl nin süspansiyonları da ninja gibi sert midir? İki motor arasındaki fark sadece grenaj ve direksiyonlarla mı sınırlı, yoksa naked olarak z250 cadde kullanımına uygun süspansiyon, ninja da ss olduğu için pist kullanımına uygun süspansiyonlamı geliyor?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)