Naked olsun çamurdan olsun.
Naked olsun çamurdan olsun.
bu noktada size katılmıyorum 35 yaş üstü biri olarak kalkıp cbf ybr gibi gibi motorları hiç düşünmedim. kendimede yakıştıramadım açıkçası. kalktım 250sl aldım. bu motoru seçerken aklımda 3 tane motor vardı. ktm rc 200, aprilia rs4 125cc ve ninja 250. 3 motorunda servis ve yedek parça ağı gayet pahalı honda ve benzeri markalardan ama ürün kaliteside daha yüksek. zaten AEA nın videosundaki motor bize ait. özellikle ninja 250sl de karar kıldım. eşiminde ilk motoru olacaktı.
biz karı koca trafikte araba kullanırken hızlı olmayı ve trafik akışı müsait ise makaslara girmeyi seven bir çiftiz. genel olarak hanım sürücüler hakkındaki ön yargıdan dolayı bunu belirtme ihtiyacı duydum. bahse konu 3 motorda gayet atik ve muadillerinden düşük devirlerde daha çabuk hızlanan araçlar. eşim ile beraber özellikle aprilia üzerinde duruyorduk quick shifter özelliğine sahip olduğu için. hatta bir kaç ufak modifikasyon sonrası 125cc lik motor ile oynayarak onu 250cc lere trafikte kafa tutacak ayarı verebileceğimizi öğrendiğimizde pek memnun olmuştuk ta ki istediğimiz rengi minimum 1 maksimum 3 ay beklememiz gerektiğini öğrenene kadar.
ktm rc 200 ile ninja 250sl arasında kaldığımızda ise seçimimizi renkleri etkiledi. eşim ktm ile ninja arasında seçim yaparak son kararımızı vermemizi sağladı.
her seferinde belirtiyorum AEA çekimine gittiğinde motor çekime başlanmadan önce eşimin ricası Barkın bey tarafından motor en alçak seviyeye getirildi. 1.73 boyunda 83-86 kilo arasında olan biri olarak ben gayet rahat sığmaktayım motora. eşim ise 1.69 civarında 51-53 kilo. o benden de rahat biniyor. ikimizinde 30 yaş üstü olduğu düşünüldüğünde, sizin yorumunuz sadece sizin çevrenizdeki 30+ yaş grubu için geçerli kalıyor.
neden Naked veya CBR tarzı bir motor almayız:
sanırım biraz şekilci insanlarız. araba aldık mı hemen üzerinde ufak tefek makyaj yaparız. alçaltma, film, ses sistemi vs... belki bu huyumuz motora seçerkende etken idi. şekil ile kaliteyi bir arada görmek istedik. daha motoru alalı 1 ay olmasına rağmen bir sonraki motorumuzu araştırmaya başladık. RC 390 veya güçlü kuvvetli bir japon/amerikan chopper a doğru meyil etmeye başladık. yine sebep şekilcilik.... cbr tarzı motorlar dendiğinde aklımıza tek gelen kurye motoru oluyor. bir de konumlarımızdan dolayı tercih edeceğimiz motorların muscular veya voguish tadında olmalarını tercih ediyoruz...
o siyah-kırmızı nasıl güzel bişi öyle?
yani Z300e gönül vermesem şeytan diyor git siyahından al bir tane.
ALOO KAWASAKİİİİİİİİİ DUY SESİMİZİ YAHU!
Metehan bey e katılıyorum. Bu tarz motorların grenajli olanlari apacilik. Sinek gibi incecik 20 kusur beygir motor , grenajli ama bir yzf yada rs gibi heybetli degil. Eziklik gösterisinde başka bir şey değil , en guzeli naked modeli kesinlikle mantıklı su an.
Z250SL ABS li modeli için 12000 tl fiyat aldım. ne yalan söyliyim benimde kafamı karıştırdı kawasaki.
Kawasaki, Bajaj dan görüntüsü iyi kendisi dandik motor yapmayı öğrenmiş gibi sanki , aynı pulsar gibi duruyor, inşallah yanılırımda millet ucuza iyi motora biner. Birde iki silindirden tek silindire inmiş, aea motoru kuvvetli diyor ama aynı bajaj pulsar motoruna benzer parçalar görüyorum , bence kalite düşmüş fiyat ucuzlamış pazara ortak olmak için.
Kawanın 250 sl modeli benimde dikkatimi çekiyor.... söylediğiniz gibi benim boyda 1.82, kilo 87.... Bu motosikletin ölçülerine bakılırsa çok da iri değil.. Kawa yı görüp üstüne oturmadan karar vermek olmaz gibi...Şahsi kanaatim küçük kalacağı yönünde...ama ele geçen parayı bu aralar yuro ya çevirmek, almak isteyecekler için mantıklı olabilir.. Malum yuro 2.95 seviyelerden 2.60 lara kadar geriledi.. olurda ilerde yuro artarsa en azından fiyat artışından etkilenmezler..
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Euronun düşük olması dolayısıyla motorun fiyatı gayet uygun gibi esasında race görünümlüsü güzel ama yinede üstüne bir oturup denemek gerekli, 8 bin e bajaj almak yerine üstüne 3 koyulup kawasaki alınabilir birde üstünde gelen lastikler race versiyondaki gibi dunlop olursa aradaki fark 2500tl e düşmüş olur.
Bu motor ne zaman gelicek umarım fuarda görebiliriz şubay ayı içinde motor almak istiyordum...
yahu diyorum ya zaten ALOO KAWASAKİİİİİİ DUY SESİMİZİ diye üç guruş fazla olsun gırrrmızı olsun hesabı.
yeminle söylüyorum aklım, giysili bişiler al diyordu kışında popom donmasın: cbr250/500, inazuma f, ninja300. hatta inazuma f yide retro bulduğumdan bu olur diyordum.
kalbim, tabi anarşiktir kendisi biraz, çıplak al çıplak al diyordu. duke 390a kararımı verdiydim. gözü karartmıştım. sonra duke 200 forumunda bir muhabbet oldu duke serisinden vazgeçtim. z300ü de beğendim resimlerinden falan gönül kaydı bir kere günahını çekeceğim. hatta topiğine bile yazdım düş öro düş öro diye artık hayırlısı ise bu sene inazuma güle güle, hoş gelir z300. kışın popomun donmasına devam :( cumhurbaşkanı dövizi yükseltmeseydi iyiydi gerçi :( öro gidiyordu tepetaklak.
Arkadaşlar vakit oldukca bir bir cevaplarım...yani adam seçiyorum canımın istediğine cevap yazarım tarzım hiç olmadı...dün yazamadık şimdi fırsat buldum yine...gözden kaçırdığım olduysa kusura bakmasın artık...
2 cbf parası eder ama ne gelecek dah abilmiyoruz...aslında doğmamış çocuğa don biçiyoruz sanki...
aynı evet...
sanada çok yakışır ganga...Sedata da kaptırırız bi dene
dediğin gibi az kasa büyük olsa ne olurdu ki ..lastik ebadı geniş olsa yahu zarar mı ederler..Asya da üretiliyor diye (Malezya Kawasakı) onların insan standardına göredir belki...
grenajlı 250 cc lere bayılmıyorum..grenajlı 600..1000 liklere bayılıyorum...bu daha net oldu belki...
bencede...bak Malezyada yarışları da varmış grenajlı olanın..demek ki bu model orada bayağı geliştirildi...
MT125 yanlış anlaşılmasın ama saygı bile duymadığım bir makina...üretim hatası var gibi...tuhaf bir motor... cbr250 ciler biraz şaşkın evet ama fahiş fiyattan düşürmek lazım ...ucube bişey yani
http://www.motoetkinlik.com/wp-content/uploads/2014/08/Yamaha_MT_125_T%C3%BCrkiye_2-001.jpg
gelen Hondaya giden Hondaya giren çıkan Hondaya bu ara
bu yaz heryerde Kawa olacak sanki...
bencede saçma dostum...ama büyük cc den para kazanamadıklarını için bence 150-250 cc de memet umuyorlar...
bizi aşar o
az kaldı dostum fuara...ya sabır...
bende bu boydan çektim ne çektiysem ...1.90 olmanın bedeli motorcular için ağır oluyor...ya 1200 gs alacaksın ya hiç...
ya aga bende altımda düdük gibi kalacağını biliyorum ama 1.90 ve 130 kiloya ne kadar uyacak göreceğim... olduğu kadar diyelim artık...ama yine ınazumaya dönebilirim mavi veya beyaz olanından...
başgan sanada yakışır..sen fuarda ciddi ciddi düşün bunu...
bak can alıcı nokta nedir biliyormusun daha motoru alalı kısa bir süre olmasına rağmen "RC 390 veya güçlü kuvvetli bir japon/amerikan chopper a doğru meyil etmeye başladık"..işte bu zaman kaybı..emek kaybı...ve para kaybıdır...madem karı koca motor sürmeyi seviyorsunuz o zaman almanız gereken makina daha üst düzeyde ve dah agüvenilir olmalı...muscular veya voguısh nedir bilemiyorum gogıla bakmayada üşendim özür dilerim...bence ne istediğiniz halen bilmiyorsunuz...zaman kaybediyorsunuz...sizi 600 cc ye ihtiyacınız var..şimdi beni kahale almazsın ama doğru zaman geldiğinde 600 lük bir tourıngle tatlı tatlı uzarsı gezersiniz...bu geçiş modellerine kaybettiğiniz zamanada gülersiniz...bu arada 2 ayrı makinadan bahsetmiyoruz değil mi...tek makinaya biniyorsunuz...o artcı metrekaresine yengemi sığdırmaya çalıştığın onu oraya hapsettiğin içinde ( eğer tek makina varsa) seni asla affetmem...
bak benim çevremde ki aklı başında çiftler karı koca binecekse maddi durumlar elveriyorsa fazer alırlar..v strom alırlar...52 litrelik çantalarına herşeylerini sığdırırlar...bu güvensiz makinaya iki kişi binmenizi tavsiye etmem..Allah korusun bazen torka ihtiyacın olacaktır...bir kere artcıya eziyet..nınja 250 sl e bir kere iki kinilmez...makinanın aerodinamiği buna müsait değil...hey adamım yapma bunu ... o lanet makina tek kişilik..ciğeri nedir ki...ha iki tane yoktur diyorum yani 25 bin liraya iki dene makina almamışsındır yok artık derim...tek makinadır muhtemelen ama onunda canını çıkarmayın ve düzgün bir makina alın uzun vade de huzur içind ekullanın...neyse zaten zaman herşeyi gösterecek...
valla dostum en azından naked olunca kimse bizden fazla şeyler beklemiyor yolda vicdnai bir huzur var...ama grenaj olunca bu düdük gibi teneke ses çıkınca biraz güldürüyolar kendilerine...yahu millet Yukı markasının race kılıklısına para bayılıyor...bu nasıl bir tatmin duygusu...lan YUKI ye hangi psikolojiyle para verirsin...dimi...
Devlete para kazandırmaya gerek yok bence...galiba tek renk gelicek...
aslında Hindistandaki fabrikalarda güzel makinalar üretiliyor...ben Japon kalitesine yaklaştıklrına inanıyorum...ama bir Tayland Hondanın cbr 250 de aynı özeni gösterdiğine inanmıyorum...bu model Malezya Kawasakı fabrikasında üretilmiş...
sende küçük kalacaksa bende artık cbf 150 gibi kalacak...1.90 130 kilo...ama grenajlıda sırıtan ben naked de çok sırırtmam dye umuyorum dostum...
ben Yamahadan böyle uzaylı tipli bir MT serisi almak istemem aslında...MT-07 MT125 serileri malumun daha kendine has klasik çizgilerde olan matorları tercih ediyorum...cb 250 f çok tatlı görünüyor..getirdilerde almadık mı...ama 15-16 bine z300 alınması bana sadece Devletin araclarına benzin katmak gibi geliyor...
yamaha, R25le aynı anda R25 motorlu bir çıplağı piyasaya sürmeye çekindi bence. Çekinmeseydi iyiydi. ama çift farlı Z300(250)ü çok beğendim. katlanacağım artıkın.
Vergide adaleti sağlamak görevi hükümeye düşmekte. nasıl benim maaşımdan üçte biri çoturt diye her ay kesiyorlarsa; serbest meslek erbabından ve Türkiyenin gayri safi milli hasılasının %15 ini kurtardığını söyleyenden de( ortaklarından da) 1/3 alsın. Bu onların görevidir. 2002 yılında tüm gelir vergisinde ücretlinin payı %70 idi. bugün %99 a ulaştı. yani serbset meslekte nerdeyse kimse vergi vermiyor hale geldi.. :( durum böyle olunca bizi zaten s..iyorlar. ee birinci sefer olduktan sonra sonrakiler o kadar acıtmıyor... :(
kanka şuan hedef var bende oda yıldız....
fizy ile bir süre daha devam.. ama bakarsın fuarda bir bomba patlatırım...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Mete_han bey tespitleriniz bizi hiç yansıtmamış. Biz çabuk sıkılan ve değişiklik yapmayı seven insanlarız sadece. Bugün ninja olur yarın 2 tane rc390 olur ki rc200 içimize sinmedi konu güç değil ama asla ve asla fazer veya v strom alacağımız bir alet olmaz. Bizim düşünce yapımız sizinkinden farklı yerlerde. Şu anda ikinci ninja yı da alsak mı diye düşünüyoruz. Bir birimize zaten artçı olmuyoruz zaten huy olarak birimize ne alırsak mutlaka diğerimizede aynısını veya muadilini alırız. Neyse konu şahsi boyuta gitti amacından saptı. Nacizane tavsiyem tanımadığınız kişiler hakkında kesin yargılara varmayın
R 25 motorlu naked mi dedin...hani nerdebir link paylaşsana...böyle bir model benim bildiğim kadarıyla yok...
yani YAmaha uzun vade de 250 cc naked planlaması dahi yapmadı...bu fuarda inşallah uyanış olacak
Murat K...farklı zevk ve beğeniler olduğu aşikar...tesbitler zaten kişiye göre değil geneleydi ama sen üzerine alınıp biz öyle değiliz dedin...hangi makinada mutlu olduğunu tabi ki seni ilgilendirir ...
http://www.zigwheels.com/news-featur...r-india/18553/ belli değilmiş o zaman
http://www.yakittuketimi.net/yeni-yamaha-mt-25/
yamaha ve diğerleri avrupa ve amerika pazarı için 250cc leri 300e yükselttiler. ve hem giydirilmişlerinde hem de çıplaklarında aynı bloğu kullanıyorlar. ( ilk kawasaki yaptı bu yükseltmeyi sonra honda çıkarttı bu yılda yamaha getirecek ) ama biz ve bizim gibi geri kalmış ( ekonomik, vergi sistemi yada başka sebeplerle) ülkeler için durumu bozmayıp 250cc lerle devam ediyorlar. bunun sebebi olarak da bağzı ülkelerdeki ( italya ) otobanlara 300cc nin altının sokulmama kararı diye biliyorum.
bu arada en büyük adımı yamaha tamamen yeni bir 250cc blok çıkararak yaptı. 26,5kw 36 beygir.
hondanın 300lüğü(286cc aslında) 22,7kw. 30 bg. http://bikes.honda.co.uk/motorcycles...fications.html
kawasakinin 300lüğü (296cc) 29kw. 39bg. yani yamaha 250cc sınıfında nerdeyse kawasaki 300lük kadar güç sundu. ( yzf r3= 30,9kw 42bg) http://www.yamaha-motor.eu/eu/produc...turestechspecs
şimdi yamaha; mt 09, mt 07, mt125 çıkarınca arada büyük bir boşluk oluştu. ben ve pek çokları bir 250lik( 300lük) bekleyişine girdi. henüz uzak doğu pazarı için bile bir duyuru yok ama geçenlerde bir yerlerde gördüğüm yamaha fabrikasından çalındığı söylenen bir belge yayınlandı. bu belgede mt250(300) üretiminden bahsediyordu.
yani yamaha üretime henüz başlamamış. keşke r25 le birlikte başlayabilselerdi. dolayısı ile en erken 2016 diye düşünüyorum.
600lükler gelince tecrübemin en zayıfı 70-80bg gelen makinelere binmek için yeterli olduğunu düşünmüyorum. ama en önemlisi ülkemizdeki kullanım, servis şartları ve ÜÇKAĞITÇILAR yüzünden ikinci el motorlu taşıt almayı düşünmemem/düşünememem. hem haddinden fazla paralar istenecek benden hem de başıma bir o kadar masraf açma ihtimali var. o kadar para verene kadar sıfır birşeyleri hem de garantisiyle alırım.. ;) bir de forumlarda konuşulan acayip servis ücretlerini gördükçe bütçemin 600-700lük şeylere yeteceğinden şüphe eder oldum.. ( ulan işe bak çeyrek milyar dolarlık şantiyeleri bitir, s.ktiri boktan 600lük düşüneme :( patron evladı olmak varmış sömür işçiyi ohh yatlar katlar.) önce bir 300 sonra belki 500lüklerle denemek istiyorum. mesela geçenlerde ülkemizde artık satılmayan 45-50bg lik bir modeli merak ettim. acaba ikinci el alınır mı diye? ingilterede hala sıfırı satılmakta. şimdi bu alet sıfırı Tr ye gelse taş çatlasa 22-23 bine satılacakken motosikletin 6 yaşındakisine 15-18000 tl isteniyor. :( nasıl yani? bir de 70.000km dedikleri 170.000km çıkacak. ince ayarları yapılmamış yağuına suyuna bakılmamış; ayıkla pirincin taşını. burası gavuristan mı https://www.youtube.com/user/thirdgenlxi/videos adam 320.000km yi binmiş bitirmiş. hala biniyooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oo...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)