[QUOTE=Ezio41;3641950]Herkese merhaba arkadaşlar bugün bende 2. el bi kawasaki z 250 sl alarak aranıza katılmış durumdayım . Motor şuan 2.180 km'de . Servis kitapçığı türkçe olsaymış biraz daha iyi olacakmış bizim için . Gerçi ingilizcem var ama teknik terimlerden pek anlamıyorum . Motora arka stand şart yalnız , zincir yağlama ve temizleme için . Ekstradan koruma takozuda şart . Siz kullanıyorsanız takoz banada link atabilir misiniz ? Aynalardan hiç memnun kalmadım , hem kör noktası fazla hemde motorda titreşim mevcut . Titreşimden dolayı aynalar zangır zangır titriyor ve arkayı puslu gösteriyor . Bir çözüm bulan var mı ? İlerleyen zamanlarda motorla ilgili bol bol yorumlarımı yazacağım inşaallah . Herkese kazasız belasız sürüşler .
Bende aynalardan uzak gösterdiği için şikayetçiyim ama titreşimden dolayı görüntü bozulması sıfır .Motordaki titreşim hiç rahatsız etmedi .Ufak tefek problemler yaşadım ama hepsi düzeldi en son vites boşa geçmiyordu birden direk ikiye ikiden bire ara sırada takılarak geçiyordu sorun debraj telinin gevşemesiymiş sıkınca tıkır tıkır zorlanmadan geçmeye başladı.Özelden verdiğin cevap içinde teşekür ederim geri dönüş yapmayı bulamadım. Benim şu anda tek sorunum bu motora az yaktıramıyorum 30 liralık benzinle 110 km yol yaptım şehir içinde devirli kullandım muhtemelen ama 4.vitese bile nadiren geçtim .
Arkadaşlar aynaların altındaki montaj civatalarında küçük bir müdahale ile hemen gevşeme oluyor. Yanlışlıkla aynaya kolumu falan çarptığımda tekrar elimle sıkmak zorunda kalıyorum. Tam sıkamıyor muyum anlamadım. Sizde de oluyor mu benzer sorun?
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Merhaba,Geçen hafta sonu bakıma girdik Nihayet 3,500 KM deydi .ara bakım oldu aslında 5.000 km gidecek Motul yağ koydular ve yağ filtresi değişti. İlk izlenim vites geçişlerinin yumuşağıdı olabilir ancak .Birde kafamın rahat etmesi . Bu yaz çok gezicez
Arkadaşlar er6 almayı planladığım için z250sl'yi satmayı düşünüyorum. İlk sahibiyim, Nisan 2015'de almıştım. Motorun sicili bu konu altında mevcuttur.Şükür şimdiye kadar herhangi bir kazası, düşmesi olmadı.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...8667273/detay/
Mart sonunda ehliyetime kavuşacağım inşallah ve yaz gelmeden ilk motorsikletimi alacağım .Maddi açıdan sıkıntım yok 30 yaşındayım ve 168 cm boyum var.Yeni bir motorsiklet almaktan ve alacağım motorsikleti uzun yıllar değiştirmeden kullanmak niyetindeyim.O yüzden 250 cc düşünüyorum. Mt-25 ile Z250SL arasında kaldım.Aslında fuarda z250sl e asık oldum ve kullanıcı yorumlarını okumak için burdaki 33 sayfayı ve mt25 teki 4 sayfayı gezdim.Burda okuduklarım nedeniyle yedek parça sıkıntısı ve pahalı servisinin olması beni abs si olmayan mt25 e itti .Bir kaç sayfa önce 250 duke abs yi adreslemiş ama o da hoşuma gitmedi.Abs siz Mt-25 yeni başlayan için sıkıntı olur mu yoksa burda okuduklarıma rağmen z25sl daha doğru bir seçim mi olur? Fikrinizi alabilir miyim?
1 kez maddi hasarlı kaza gerçekleştirdim abs en az 5 6 kez kaza yapmamı engelledi. Eğer refleksleriniz çok aniyse birazda panik varsa abs olmayan motor almayın. Benim reflekslerim çok ani vede dönem dönem panik atak yaşıyorum kullanmayı bilsemde bilmesemde istem dışı frenlere yükleniyorum.Ani durumda elimin ayarını kaçırmam nolursa olsun frene abanmam derseniz mt25 alın. Parça konusuna bence takılmayın önemli olan kaza yapmadan içinize sineni kullanabilmek kaza yaptığınızdada önemli olan canınıza bişey olmasın gerisi zaten pert etmediğiniz sürece birşekilde hallolur. Yamaha mt25 ile kawasaki z250 sl arasındada parça fiyatları çok uçurummu onuda bilmiyorum.Ben mt 25 inceledim z250 sl aldığıma hiç ama hiç pişman değilim teknik detaylar olarak iyimidir kötümüdür bilmem ama görüntü olarak vede oturduğumdaki his z250 sl daha güzel. ikinisinide sürmeden karar vermeyin. Z250 sl çok haylaz çok kıvrak frenlere asılınca asfalta yapışıyor tek silindire göre titreşim yok denecek kadar.Gezerken çok ilgi görüyor servis pahalılığına gelirsek yağ filtresi değişti yağ değişti genel bakım ve temizlik yapıldı 145 tl tuttu.
herkese selam. koruma takozu almayı düşünüyorum. 2 seçenek bulabildim. birisi puig'in diğeri ise motomaster diye bir markanın. puig diğerinden neredeyse 3 kat daha pahalı. sizce o kadar fark vermeye değer mi?
http://www.motomagaza.com/PUIG-Korum...,PR-19342.html
http://www.motomagaza.com/MOTOMASTER...U,PR-5907.html
bu ikisi haricinde serviste orjinal koruma takozu sordum, 900tl gibi bir fiyat söylediler. neden bu kadar pahalı dediğimde ise 'diğerleri motor bloğunu çatlatabilir' dedi. böyle bir şey duyan bilen var mı? aralarında bu kadar çok fiyat farkı olması ve serviste adamın söylediklerinden sonra kararsız kaldım. sizce ne yapmalıyım?
Merhaba arkadaşlar siteye yeni üye oldum genelde uzaktan takip ediyordum, yeni motorum KAWASAKI Z250SL oldu. Çok memnunum fakat bu motor için yedek parça listesi lastik vs. online olarak nereden bulabiliriz ? Birde ben arka lastiği daha kalın istiyorum bunu yapmak mümkün mü jant mı değişmesi lazım kaça patlar tavsiyeleriniz nelerdir ? Teşekkürler.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Önümüzdeki günlerde bende almayı düşünüyorum motorun beğenmediğiniz özellikleri var mı? üst devirlerde titreşim rahatsız edici mi mesela? amortisörler sert mi? lastik değiştirme ihtiyacı var mı? hoşunuza gitmeyen yerlerini yazarsanız ben ve diğer düşünen arkadaşlar için bilgileriniz çok yardımcı olacaktır karar vermemizde. şimdiden teşekkür ederim vereceğiniz yanıtlar için.
Merhaba , geçen sene haziran ayından beri Z 250SL kullanıcısıyım. Bu motoru almadan önce Cbf 150 kullanıyordum. Z 250sl'in avantajları da var dezavantajları da. Öncelik olarak avantajlarını sayacak olursam ;
+ Motor 250 cc olduğu için 125-150 cc'lere göre çok daha güçlü. Bu da trafikte daha güvenli olmanızı sağlıyor. Bayırlarda ve arkanızdan kamyon , tır vs sıkıştıramıyor sizi.
+ Motorun dengesi düşük cc'li motorlara göre defalarca daha fazla. Bu da sizi düşük hızlarda trafikte daha kıvrak olmanızı sağlıyor.
+ Frenleri abs'li olmamasına rağmen yine de çok güzel. Önde ve arkada papatya disk fren kullanılmasından dolayı fren performansı size güven veriyor.
+ Lastikleri diğer motorlarla gelen fabrika çıkışlı irc lastiklere göre oldukça başarılı. Motoru alınca ekstra lastik masrafı yapmanıza gerek kalmıyor. Kullandıktan 1 sene sonra veya yaklaşık 10 bin km'ye gelince lastiklerin değiştirilmesi gerekli doğal olarak. Bir michelin veya pirelli kadar olmasa da , eğer asfalt iyiyse viraj ve fren potansiyeli tatminkar.
+ Motorun kuru ağırlığı 148 kg olduğu için sürmesi çok kolay ve zorluk yaşamıyorsunuz hafifliğinden dolayı.
+ Amortisörleri , commuter'lere göre sert ama alışıyorsunuz. Özellikle amortisörlerin sert olması fren ve viraj potansiyelini üst seviyelere çıkartıyor. Eksi durum olarak ise uzun yolda size yorgunluk olarak geliyor.
+ Yakıtı ortalama 100km'de normal kullanımda 3,20 - 3,30 litre civarında. Agrasif kullanımda 4 litreyi buluyor.
+ Motorun hızlanması , hafif olmasından dolayı son derece iyi. Acemi ellere pek geçmemesi lazım. Hafif olması ve güçlü olmasından dolayı çok kısa sürede 100 km hıza ulaşabiliyor. İlk motor olarak alınabilir belki ama eğitim alınmadan geçilmemesi lazım diye düşünüyorum.
+ Bakım masrafları uygun , 1.3 litre yağ ve yağ filtresi ile ortalama 4,000 km boyunca kullanabilirsiniz. Bir ayda 1,000 km yapsanız senede ortalama 3 kere bakım masrafınız var en az. Tabi zincir bakımını saymıyorum. Onun bakımı çok daha fazla.
Motorun eksilerine gelecek olursak ;
- Motosiklet ince yapılı olmasından dolayı 1,75 üzeri boylular için uygun değil.
- Motor ince yapılı ve şasesi kısa olduğu için , kesinlikle tek kişilik bir motosiklet. Arkanıza artçı olarak anca 50 kiloyu geçmeyen bir bayan alabilirsiniz. Tabi alacağınız artçı ile uzun yol hayalleri yapmayın anca şehiriçinde kullanabilirsiniz.
- Motosiklet , tek kişilik olmasından ve selelerin büyük olmamasından dolayı uzun yol için pek mantıklı bir motor değil. Günlük en fazla yorulmadan 250-300 km kadar yapabilirsiniz. Tabi 100 km'de bir 15'er dakika dinlenme molası şart.
- Arka kuyruk sivri , yüksek ve kısa olduğu için topcase takma gibi bir şansınız yok. Bu da eşyalarınızı elinizde taşımanız anlamına geliyor. Veya en fazla softcase çanta takıp , ineceğiniz yerde yine elinizde taşımanız gerekiyor.
- Arka çamurluğu kısa , yağmurlu havalarda veya su birikintisi olan yerlerden çok sık geçerseniz motorun çabuk kirlenmesine yol açıyor ve arkanıza da biraz su sıçratabiliyor. Artçı varsa özellikle , sudan geçince artçının arkası çamur olacaktır.
- Aynaları çok iyi değil , iş görüyor ama kör noktaları da mevcut. Arka sağ ve solu görebiliyorsunuz ama tam arkanızı görebilmek için dirseklerinizi çekmeniz gerekebiliyor.
- Naked motor olduğu için , 120 km hızdan sonra rüzgar sizi rahatsız ediyor. Bu da özellikle uzun yolda sizi çok yoruyor.
- Motor tek silindir olduğu için doğal olarak belirli vites devirlerinde ufak titreşimler mevcut. En çok titreşim gidonda var. Bu da belirli devirlerde aynaların titremesine sebeb oluyor. Tabi bu titreşim sürüşünüzü etkilemiyor şehiriçinde kullanırsanız eğer. Uzun yola çıkınca titreşimi o zaman anlıyorsunuz. Motosiklet zaten seri ve kıvrak olduğu için titreşimi pek takmıyorsunuz bile kafaya.
Motorun kalite olarak bir eksi durum söz konusu değil. Bu saymış olduğum eksiler daha çok motosikletin konfor ve seyahat bazlı eksileri. Bu yüzden ona göre karar verin. Eğer uzun yol ve artçı düşünceniz varsa Z 250Sl size göre değil. Yok ben tek kişiyim , şehiriçinde afacanlık yapacağım , hiperaktif biriyim derseniz o zaman tam size göre bir motosiklet.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Çok tşk ederim kardeşim verdiğin bilgiler için ve uğraşıp bu kadar yazdığın için inan satanlara sorsak bu kadar iyi anlatamazlar motoru :D büyük ihtimalle bu sezonu kawasaki z250sl ile geçireceğiz gibi görünüyor. mt25 ile arasında kalmıştım. Aslına bakarsan bu motorlar için bu paralar çok fazla ama mt25 için o para çok çok fazla en azından parasına göre daha iyi motora binmek gerek diye düşünüyorum ben.
Rica ederim hocam her zaman yardımcı olmaya çalışırım elimden geldiğince. Aklınıza takılan başka sorular olursa sorabilirsiniz.
Mt 25 de güzel motor lakin r25 ile ayı. Yani 14-15 bin devir çeviriyor alet. Master of Tork ismi ama maksimum torkunu 10 bin devirin üzerinde veriyor.Bu da demek oluyor ki sürekli gazı daha fazla açmanız anlamına geliyor. Mt 25 ile z 250sl in tork değerleri aynı. Z 250sl 8 bin devirlerde maksimum tork değerini verdiği için daha çabuk kalkar mt 25e göre. Top speedde mt 25 daha hızlı olacaktır orası aşikar.
Motor piyasası bu sene çok fazla arttı. Euro ve doların artması işleri karıştırıyor. O yüzden ihtiyacınıza göre olan motoru seçip en uygununu alabilmeniz olacaktır.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
ABS olmayan motoru almayın. Sırf bu yüzden duke 250 aldım. Ulusan z250 sl getirmiş olsa ve görme şansım olsaydı belki de z250 sl alacaktım. Ama kesinlikle mt25 ya da r25 düşünmedim. Motorun performansından ya da piyasasından daha önemli olan güvenliktir bana göre.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)