Arkadaşımın Ducati Monster 696 sı var, onda çok rahat ediyorum. Bu motor ducati den çok mu küçük acaba, kurtköy de oturuyorum, pendik - tuzla taraflarında motoru inceleyebileceğim bir bayi bulamadım.
Arkadaşımın Ducati Monster 696 sı var, onda çok rahat ediyorum. Bu motor ducati den çok mu küçük acaba, kurtköy de oturuyorum, pendik - tuzla taraflarında motoru inceleyebileceğim bir bayi bulamadım.
M696 motor hacmine göre ufak olsa ve oturma pozisyonu Z 250 SL ile çok benzese de 250 SL'e göre epey büyük (Aks açıklığı 12cm daha fazla). gidip deneyin isterseniz ama rahat edebileceğinizi sanmam. 176 cm boy ile ancak depo ile aramda gerekli boşluğu bırakıp düzgün oturtabiliyorum. 1.80 üstüne gideceğini hiç sanmam.
Benim de bir sorum olacak. Malum motoru alınca uzun sayılabilecek bir rodaj mesafesi var ve 4000 devri geçmemek 6. viteste bile düşük hızlarda seyahat etmek demek. Bu azami hızı artırıp yollarda nispeten daha güvenli sürebilmek için arka dişli küçültme veya ön dişli büyütme uygulaması yapmak mantıklı gibi geliyor.
Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Bu dişlileri nerede bulabilir veya yaptırabilirim?
12 cm çokmuş gerçekten
Cevap için çoook teşekkürler. Bunu öğrenmek harika oldu gerçekten. Şuan kullanmakta olduğum yamaha ybr sele yüksekliği 780mm iken z250sl ise 785mm. 5mm fark nasıl bukadar ayaklarımın yere değmemesine neden olur diye düşünürken sayenizde nedenini öğrenmiş oldum. Yetkili satıcı özel bir aparattan bahsettiği için motorun dengesini bozar mı diye aklıma takılmıştı fakat üzerinden yapılan böyle bir ayar imkanı tanınmış olduğunu göre sorun kalmadı demektir. Yarın gidip işlemlere başlayabilirim.
Tüm z250sl kullanıcılarının yolu açık olsun...
Arkadaşlar amortisör ayarı en yumuşakta gezerken dikkat edin kullanıcılarından duyduğuma göre eski ninja250r amortisör keçeleri sızıntı-patlama yapabiliyormuş özellikle iki kişi binildiğinde. Rodaj süresince yumuşak amortisör ile artçısız gezin hem de motora alışın ondan sonra tekrar normal seviyesine çekin bence. Parmak ucu ile de gayet rahat dengede tutabilirsiniz motoru.
Bugün Necat Motor'a gittim ve motora baktım. Yasin ile tanıştık ve sağolsun çok yardımcı oldu. Burada herkes hafif, küçük filan deyince MSX kadar olmasa da tıfıl hayal etmiştim, hiç de öyle küçük ve hafif sayılmaz. Tabi hemen öte tarafta duran Z1000'le kıyaslarsak hap gibi tabi
78.5 cm sele yüksekliği ile sadece parmak uçlarım yere değiyor. Ama dengelemekte sorun yok. Tek sıkıntı benim gibi boyu 173 cm kadar olup da 120+ kg ağırlığa sahip birinin o hımbıl bacağını anormal yüksek artçı selesi üzerinden aşırtıp binip inmek. Binerken ayağımı artçı selesine sürttüm ve kirlettim, Yasin'e de temizlik işi çıkardım. Fena kilo almışım haberim yok. Haliyle o ağırlık ve şişkolukla depo ile arada boşluk bırakmak diye bir şey mümkün olmuyor, araya cup diye düşüp kaldım Hafif öne kaykılmalı bir oturuş tarzı var, gösterge paneli fotoğrafta görülenlerden daha küçük duruyor. Giderken okumak zor olabilir, okumayın da zaten.
Yasin arka tarafı alçaltmak için kitler olduğunu, aynı şekilde ön tarafı da 2cm kadar alçaltabileceklerini söyledi. Orjinal koruma takozu yerine 160 küsür liraya kendi alternatifleri varmış, 5 dakikada takıyoruz dedi. Bir mevzu da ABS'li istediğimi söylediğimde oldu, ABS'li sadece siyah var dediler, ellerinde yokmuş ama isteyince yeşil de getirebiliyorlarmış. ABS isteyen varsa erkenden sipariş geçsin. Bir de Anadolubank Kawasaki'ler için epey düşük faizli kredi veriyormuş. 10000'e 250tl kadar dedi Yasin, doğrulamış değilim. İyi rakam.
Merhaba arkadaşlar. Sayfada kesin ve net bilgiler bulunması açısından da faydalı olabilecek sorularımı cevaplayabilirmisiniz ;
1-) Hızlanma ve son hız olarak cbr250r ile kıyaslarsak performansı nasıl ? cbr250r çok tanınan bir motor olduğu için onunla yapılan kıyaslama z250sl yi kolay tanıyabilmemizi sağlar.
2-) Titreşim var diyenler oluyor ama ne kadar bir titreşim var ? Yani 250 cc tek silindirli rakiplerinden daha mı çok titriyor ? Eger diger 250 cc ler kadar titriyorsa hiç sorun yok bence.
Cevaplayacak olan arkadaşlar olursa şimdiden teşekkür ederim.
Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/
Atılgan'ın Seyir Defteri : https://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/262332-at%C4%B1lgan%C4%B1n-seyir-defteri/
Teşekkürler. Umarım öyle olur. Zaten kıştan sonra zayıflamak için uğraşmaya başlayacağım. Motorun bloğu ve radyatörü epey yukarda olduğundan olsa gerek, üzerine çıkıp gidondan sağa sola sallamaya çalıştığımda oldukça ağırmış hissi verdi. CBF 150 ile kıyaslanabilecek gibi değil sanırım. Bakalım, ABS'li modeli alıp korktuğum istanbul trafiğinde neler yapacağım.
Dün akşam canlı olarak gördüm z250yi kafa karenajı filan ninja250sl'den daha güzel olmuş;)
Oturuş pozisyonu belki ben bu tarz bir motora alışkın olmadığımdan çok rahat değil. 182 cm 87 kg civarlarındayım, gidon aşağıda kalıyor. Hafif öne kaykılıyorsunuz bu durumda, depoyu bacaklarla hafif sıkınca ellere binen yük azalıyor fakat depo ile aranızda nerdeyse hiç boşluk kalmıyor. Gerçi gidon yükseltme deneyeceğim, aparatı aldım montaj bekliyor.Bir arkadaş yükseltmeyi denemiş, sürüşü oldukça rahatlattığını söylüyor. Ama şurası bir gerçek; motorun hafif, küçük ve tek silindir olmasının etkisiyle çok iyi hızlanması, vites geçişlerinin iyi olması, sağlıklı durması (abs'siz,özellikle ön fren güven veriyor, arka fren yumuşak)ve biraz da yakışıklı olması sözünü ettiğimiz oturuş pozisyonu sorununu güldeki diken yapıyor diyebiliriz
Arkadaşlar z250sl kullanıcı el kitapçığına netten nasıl ulaşırım bilginiz varmı? Motoru almadan önce detaylı bir şekilde okumak faydalı olacaktır diye düşünüyorum. Sahip olan arkadaşların yardımını bekliyorum
Oturma pozisyonu bana da fazla öne kaykılık geldi, boyum zaten 173. Gidon yükseltmeyi ben de uygulamak istiyorum. Nereden kaça aldığınızı ben de merak ediyorum.
Zmoto'ya arka mono kapağı sordum, Hollanda'nın bile elinde yokmuş Orjinal koruma takozuna da 750TL çekiyorlar.
Kitapçığını ben de çok aradım, bulamadım. Internette aynı model motora sahip denilebilecek KLX250'nin service manual'ı var. Z250SL ve Ninja 250SL yeni çıktığı için hiçbir yerde adı geçmiyor. Böyle birşeyler var.
Gidon yükseltme aparatı bu:
http://www.motoplus.com.tr/urun/9966...H-00-039-152-B
Bu da uygulanmış hali;
Face'de bir grubumuz var. Orada paylaşılıyor.
https://www.facebook.com/groups/1425696284386916/
Alternatif koruma takozu mevcut tabi orjinali gibi değil (150-200 tl civarında)onu da aldım fakat henüz takılmadı. Grupta o da paylaşıldı.
Kablolarda yeterli boşluğun olduğu belirtilmişti taktıran arkadaş tarafından ve garanti de sorun çıkmıyormuş,motoru aldığı yere taktırmış. Aldığım bilgi bu.Ama ben serviste yaptırmayacam ve bunun için aldığım yere tekrar soracağım bu konuyu. Montaj yapar yapmazda buraya foto eklerim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)