Kawasaki Z250SL Kullanıcıları /Bilgi Paylaşım Başlığı
-
19 Mayıs 2015, 08:19
#341
Arkadaslar merhaba,
Z 250 SL ABS motorumu aldim, su an rodajdayim daha 100 km. Ilk izlenimlerimi paylasmak istiyorum. Daha once MZ 251, Hyosung GT 250R ve Hyosung GT 650 kullandim.
Neden Z 250 SL aldim :
Oncelikle 250 cc de karar kildim, nedeni daha onceden motorsiklet tecrubem var, vergi dilimi olarak alabilecegim en buyuk cc 250. Yani Z 300 bile alsan OTV %8 den %42 ye cikiyor. Maliyet olarak en uygun alinabilecek en buyuk cc 250 Turkiyede. Fuarda arastirik, Inazuma - Duke 200 - Z 250 SL arasinda kaldim, sonunda Kawasaki olsun dedim. Honda ve Yamaha' yi 250 cc naked modeli olmadigi icin, Suzuki Inazuma'yi da ABS seceneginin olmamasi nedeniyle ayni paraya neden ABS li bir motora binmeyeyim diye eledim.
Z 250 SL ince, hafif kontrolu kolay bir motor, malzeme kalitesi guzel. Surus pozisyonu biraz one dogru, spor motorlara daha yakin. 1.70 boy ile rahatim. Frenler de henuz ABS yi test edemedim ama tutusu ve dozajlamasi iyi. Uzernde de alir almaz hemen degistirelim diyecegimiz bir lastik degil.
Motor'a gelince henuz rodajda ama cok anlik 6000 devirleri gorup tekrar 4000 seviyelerine dusuyorum gidisi guzel. Yalniz motorda beni rahatsiz eden birsey var. Motorda bariz bir titresim var, en onemlisi gaz verirken motordan farkli bir ses geliyor, devrini aldimtan sonra normallesiyor.
Bu motoru ben gormeden aldim, test etsem gider Inazuma yada Duke alirdim. Motoru icime sinmedi, biraz hayal kiriigi oldu benim icin. Motorun cikardigi tuhaf sesi ve titresimi gormezsen gidisi guzel, abs de var duruyorda.
Tavsiyem sudur ki hangi motoru alirsaniz alin ama almadan once bir deneme surusu yapin. Japon dedik, Kawasaki dedik, denemeye ne gerek var dedik ama biraz hayal kirikligi oldu bende.
Belki rodaj bitince biraz daha iyi olur diye rodajin bitmesini bekliyorum sabirsizlikla...
Herkese iyi surusler
Reklamlar
-
19 Mayıs 2015, 11:34
#342
durhasan adlı üyeden alıntı
Arkadaslar merhaba,
Z 250 SL ABS motorumu aldim, su an rodajdayim daha 100 km. Ilk izlenimlerimi paylasmak istiyorum. Daha once MZ 251, Hyosung GT 250R ve Hyosung GT 650 kullandim.
Neden Z 250 SL aldim :
Oncelikle 250 cc de karar kildim, nedeni daha onceden motorsiklet tecrubem var, vergi dilimi olarak alabilecegim en buyuk cc 250. Yani Z 300 bile alsan OTV %8 den %42 ye cikiyor. Maliyet olarak en uygun alinabilecek en buyuk cc 250 Turkiyede. Fuarda arastirik, Inazuma - Duke 200 - Z 250 SL arasinda kaldim, sonunda Kawasaki olsun dedim. Honda ve Yamaha' yi 250 cc naked modeli olmadigi icin, Suzuki Inazuma'yi da ABS seceneginin olmamasi nedeniyle ayni paraya neden ABS li bir motora binmeyeyim diye eledim.
Z 250 SL ince, hafif kontrolu kolay bir motor, malzeme kalitesi guzel. Surus pozisyonu biraz one dogru, spor motorlara daha yakin. 1.70 boy ile rahatim. Frenler de henuz ABS yi test edemedim ama tutusu ve dozajlamasi iyi. Uzernde de alir almaz hemen degistirelim diyecegimiz bir lastik degil.
Motor'a gelince henuz rodajda ama cok anlik 6000 devirleri gorup tekrar 4000 seviyelerine dusuyorum gidisi guzel. Yalniz motorda beni rahatsiz eden birsey var. Motorda bariz bir titresim var, en onemlisi gaz verirken motordan farkli bir ses geliyor, devrini aldimtan sonra normallesiyor.
Bu motoru ben gormeden aldim, test etsem gider Inazuma yada Duke alirdim. Motoru icime sinmedi, biraz hayal kiriigi oldu benim icin. Motorun cikardigi tuhaf sesi ve titresimi gormezsen gidisi guzel, abs de var duruyorda.
Tavsiyem sudur ki hangi motoru alirsaniz alin ama almadan once bir deneme surusu yapin. Japon dedik, Kawasaki dedik, denemeye ne gerek var dedik ama biraz hayal kirikligi oldu bende.
Belki rodaj bitince biraz daha iyi olur diye rodajin bitmesini bekliyorum sabirsizlikla...
Herkese iyi surusler
Bence bu konuda rodajı bitirmiş bir kullanıcı yorum yapsın? Genelde yurtdışındaki testlerde titreşim yok deniyor.
Bende düşünüyorum ama titreşim deyince beklemeye aldım.
http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!
-
19 Mayıs 2015, 21:17
#343
Ben rodajın şu anda 560. km'sindeyim. 400. km'den sonra bariz fark oluyor. 4000 deviri geçmeden (anlık 5000 - 6000 hariç) rodaj yapıyoruz. Çok eziyetli bir süreç. Motorun gerçek karakteri rodaj bitiminde ortaya çıkacaktır. Ki bu motor Ninja 250'nin grenajsız halidir. Hatta 800 km'de değil gerçek performansını kitapçıkta yazdığı gibi 1600. km^den sonra göreceğiz. O yüzden sabırla rodaja devam.
Bence rodaj şehir içinde yapılmalı. Hem şehir içi 60 km/h hızlarda gidilmiş olur hem de sık sık dur kalk yaparak parçaların birbirine alışması, düşük viteslerde ani gaz yeme ve devir alması sağlanmış olur. Kısa mesafeli (yaklaşık 100 km) şehir çevresi turlarda da yine belirlenen devir aralığında sürülüp sık sık 4 - 6 vitesler arası geçişler yapılabilir.
Rodajın ilk yarısı bittiğinde, bakım çıkışı yorumlarımı yazacağım.
-
21 Mayıs 2015, 11:07
#344
durhasan adlı üyeden alıntı
Arkadaslar merhaba,
Z 250 SL ABS motorumu aldim, su an rodajdayim daha 100 km. Ilk izlenimlerimi paylasmak istiyorum. Daha once MZ 251, Hyosung GT 250R ve Hyosung GT 650 kullandim.
Neden Z 250 SL aldim :
Oncelikle 250 cc de karar kildim, nedeni daha onceden motorsiklet tecrubem var, vergi dilimi olarak alabilecegim en buyuk cc 250. Yani Z 300 bile alsan OTV %8 den %42 ye cikiyor. Maliyet olarak en uygun alinabilecek en buyuk cc 250 Turkiyede. Fuarda arastirik, Inazuma - Duke 200 - Z 250 SL arasinda kaldim, sonunda Kawasaki olsun dedim. Honda ve Yamaha' yi 250 cc naked modeli olmadigi icin, Suzuki Inazuma'yi da ABS seceneginin olmamasi nedeniyle ayni paraya neden ABS li bir motora binmeyeyim diye eledim.
Z 250 SL ince, hafif kontrolu kolay bir motor, malzeme kalitesi guzel. Surus pozisyonu biraz one dogru, spor motorlara daha yakin. 1.70 boy ile rahatim. Frenler de henuz ABS yi test edemedim ama tutusu ve dozajlamasi iyi. Uzernde de alir almaz hemen degistirelim diyecegimiz bir lastik degil.
Motor'a gelince henuz rodajda ama cok anlik 6000 devirleri gorup tekrar 4000 seviyelerine dusuyorum gidisi guzel. Yalniz motorda beni rahatsiz eden birsey var. Motorda bariz bir titresim var, en onemlisi gaz verirken motordan farkli bir ses geliyor, devrini aldimtan sonra normallesiyor.
Bu motoru ben gormeden aldim, test etsem gider Inazuma yada Duke alirdim. Motoru icime sinmedi, biraz hayal kiriigi oldu benim icin. Motorun cikardigi tuhaf sesi ve titresimi gormezsen gidisi guzel, abs de var duruyorda.
Tavsiyem sudur ki hangi motoru alirsaniz alin ama almadan once bir deneme surusu yapin. Japon dedik, Kawasaki dedik, denemeye ne gerek var dedik ama biraz hayal kirikligi oldu bende.
Belki rodaj bitince biraz daha iyi olur diye rodajin bitmesini bekliyorum sabirsizlikla...
Herkese iyi surusler
ben de ilk kullanmaya başladığımda fark ettim. X-Max'tan sonra ilginç gelmişti. Ancak her devirde yok bu durum, orta devirlerlerde özellikle hızlanırken altımda motor yüksek frekanslı bir titreme (arı vızıltısı gibi) yapıyor. şu anda ya ben alıştım ya da artık yavaş yavaş 6.000 üstü devirlerde daha çok kullanmaya başladığımdan hissetmiyorum.
yalnız bu öyle zangır zangır uyuşma yapacak bir titreme değil. Görece yüksek sıkıştırma oranı ve güzel devirlenen yapısı ile ilgili olduğunu düşünüyorum.
-
21 Mayıs 2015, 11:35
#345
Ozellikle hizlanirken farkli bir ses geliyor, hizlandiktan sonra normallesiyor, rodaji bitirmeye bakiyorum simdi
-
21 Mayıs 2015, 14:01
#346
durhasan adlı üyeden alıntı
Ozellikle hizlanirken farkli bir ses geliyor, hizlandiktan sonra normallesiyor, rodaji bitirmeye bakiyorum simdi
ilgisiz gelebilir ama zincirin yağını ve gerginliğini kontrol edebilir misiniz? eğer yağsız gibiyse, güzelce yağlayıp bir tekrar bakın.
benim zincir gereksiz bir uzama yapmıştı da, düzgün yağlamadan teslim ettiklerini düşünüyorum (veya fabrikada yağlanıp geliyorsa motor teslim edilmeden tekrar yağlamak gerekiyor mu gerekmiyor mu bilemiyorum), zincir uzunluğunu ayarlatıp sonra da güzelce yağlayınca sanki o hızlanmada bahsedilen ses yok olmuş gibime gelmişti.
-
22 Mayıs 2015, 01:27
#347
Arkadaşlar şu anda rodajın 599. km'sini tamamlamış birisi olarak diyebilirim ki; rodaj çok sıkıntılı bir süreç. 3500 - 5000 devir aralığında motoru yormadan alıştırma yaparken motorun gerçek karakterine not vermek doğru olmaz. Neden? Çünkü, rodaj bakımına girmemiş olmasına rağmen giderek davranışları oturmaya başlıyor.
Ayrıca, zinciri 300 bilemedin en fazla 500 km aralıklarla kaliteli bir zincir yapıyla yağlayın. Bunun için bir arka sehpa edinmek faydalı olabilir.
-
22 Mayıs 2015, 11:28
#348
Merhaba dostlar foruma yeni katıldım, gelecekte bir Z250SL müşterisi olmayı planlıyorum. Daha çok görürsünüz beni buralarda, deneyim paylaşmayı severim, her ne kadar çok fazla olmasa da.
Memleketim Balıkesir'de iken 2006 ZZR600 motorum oldu, bir süre kullandım. Çok da tecrübem yok sayılır, 301 Mz'de alıştım. Ancak İstanbul'da hiç motosiklet sürmedim ve sıkıntı yaşayabileceğimi düşünüyorum. Daha önce de hiç 125 veya 250cc'lik küçük motor da sürmedim. YBR125 mi alsam, MT-125 mi alsam derken gerek Kawasaki sevgimden, gerekse şehir dışı yollarında da güçten patlamayalım korkusuyla Z250'de karar kıldım. 250'lik bu motorun çekişi nasıldır? Otobanda ve normal bölünmüş yollarda sürerken başıma ne iş gelir aydınlatabilirseniz sevinirim. Gerçi alınca ben de göreceğim ama hazırlıklı olmakta fayda var, malum tecrübe az ve İstanbul'da sürmek Balıkesir'in bomboş yollarında dört silindirle gazlamaya benzemiyor
Bir merakım da motosikletlerin garanti süresinin hiçbir yerde yazılı olmaması. Zmoto'ya mail attım dönmediler. Adamlar tok tabi. Z250SL'in garantisi ne kadardır?
Bir de bakım konusu şaşırttı. İlk bakımı 1000, sonrası 6bin'er devam ediyor. Benim eski ustalar hep 1000-2000'de bir yağ değişir diyorlardı. Buna şaşırdım, normal mi? Zinciri filan da yağlayacağız 300-500'de, orası ayrı.
Soracağım bir şey de ABS. Gerçekten ihtiyacım olacak mı? Öncekinde vardı ve rahattım. Ancak ABS'siz de kullanmayı öğrensem mi diyorum. Kışın da binmeyi düşünüyorum. Güvenliğe çok önem veririm, al diyorsanız alacam
-
22 Mayıs 2015, 21:06
#349
-
23 Mayıs 2015, 10:20
#350
Çok teşekkürler. ABS'li olana yöneleyim o zaman. Yavaş yarış en sevdiğim şey zaten, kesinlikle alışmak için yapacağım.
Kask olarak Nolan N86'yı düşünüyorum ama monta karar veremedim. Satıcılardan üstüme olana göre birşeyler almak zorunda kalacağım, çünkü biraz (çok) göbeğim var ve seçeneklerim az olacaktır.
-
23 Mayıs 2015, 18:54
#351
Arkadaslar Merhaba,
Z250 SL için kac oktan benzin kullaniyoruz?
Ben 95 oktan kursunsuz kullaniyorum, kitapçıkta min 91 oktan demiş. 97 kullanmanin bir faydasi olurmu? Selamlar
-
23 Mayıs 2015, 21:02
#352
@xtrabit
Deneyerek almanız çok daha hızlı sonuç verecektir. Mümkün olduğu kadar çok marka ve model denemenizi tavsiye ederim kesimleri birbirinden farklı olabiliryor.
@durhasan
Hocam TRde artık 97 oktan benzin satışı yok. Sadece 95 oktan var o yüzden aynı şekilde devam
-
25 Mayıs 2015, 10:11
#353
Merhabalar,
Z250 SL için Topcase kullanan var mi ?
Birde bu motor için orjinal bir montaj parcasi varmidir?
-
25 Mayıs 2015, 18:36
#354
Üzerinde taşıma çantası güzel duran tek Kawasaki 1400GTR sanırım. Fonksiyonellik hayati elbette ama Z250'nin şeklini bozmaz mı? Siyahsa belki sırıtmaz. Veya yeşil renkte bir topcase bulunabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:53 ----------
Bu arada Duke 200'ün 2014'ünü 12900'den satıyorlar sıfır. Daha önce tartışması yapıldı mı bilmiyorum ama benim kafam karıştı. Önerisi olan?
-
26 Mayıs 2015, 11:53
#355
xtrabit adlı üyeden alıntı
Bu arada Duke 200'ün 2014'ünü 12900'den satıyorlar sıfır. Daha önce tartışması yapıldı mı bilmiyorum ama benim kafam karıştı. Önerisi olan?
Duke 200/390 epey inceledm ancak sürmedim, fiyatı bence diğer motorlara kıyasla hakettiği gibi bu indirimle ancak ABS opsiyonu yok. Tip ve oturuş pozisyonu olarak hangisi hoşunuza gider bilemiyorum. Duke daha kalıplı, oturuş pozisyonu epey daha dik 250sl'e göre.
Ergonominin yanında tip olarak da epey farklılar, bence ikisi de kendine göre güzel. Z 250 SL'in yeşili Ninja'nın yeşilinden farklı ve çok daha güzel, KTM ise daha zıpır turunculu değişik grafik tasarımlı bir yapısı var. SL'in ofsayt yanı egzosu, yarı uzunlukta veya alttan egzos şeklinde bişeyler yapsalarmış şahane olurmuş, bu hali çok uzun görüntüyü ve sesi bozuyor.
Ninja 250 SL de, Z 250 SL de minik birer spor motor, motor karakteri, süspansiyonu, oturuş pozisyonu hep o şekilde. Özelllikle frenleri ve gaz tepkisini çok sevdim ben geçtiğimiz kullandığım kısa sürede. Duke'ü kullanmadığım için bilemiyorum tabi.
neticede Duke 200 12.900TL ABS'siz, ABS'li Z 250 SL ise 13.200 TL civarına geliyor , ben olsam onu tercih ederdim.
-
26 Mayıs 2015, 22:26
#356
Teşekkürler. Dün yaptığım araştırmalar sonucunda Duke 200'den vazgeçtim zaten. Z250SL ABS hedefim konumunda. Yaz sonunda alacağım.
Duke'ten neden vazgeçtin diye soracak olursanız; Fabrika çıkışı 138km hız sınırı varmış ve kaldırmak garantiyi bozuyormuş. Üzerindeki lastikler zaten bu hızın üzerini kaldırabilecek şeyler değilmiş, normal hızlarda da kötüymüş, Kawa'da iyi sayılabilecek tt900'ler varmış. Frenlerinin esas duke ailesi 390'dakinden farklı olduğu söyleniyor, Bajaj Pulsar'dakine benzer şeylermiş. Oturuş pozisyonu da biraz öne kaykıltıcı görünüyor, malum erkeğiz, sıkıntı çıkabilir :D
Genel olarak Duke 200 alacağınıza Bajaj Pulsar alın görüşü hakim. Tipe ve markaya takılmıyorsanız tabi. Duke'ün avantajlarına gelince, aksesuarının bolluğu ve Kawa'ya göre daha kolay satılabileceği gerçeği var.
Ben sessiz egzoz seviyorum. Performansı düşürmeyeceğini bilsem daha da sessizini ararım. Önceki Muzzy takılı ZZR600'den sonra kafa dinlemek istiyorum
-
01 Haziran 2015, 00:12
#357
Herkese selamlar
Z250sl alma arifesinde aranıza yeni katılmış bulunmaktayım. Dün Kızıltoprak Z-moto ya gittim ve motoru yakından görüp bilgi alma fırsatım oldu. En büyük endişem 1,69 boy ile motor üstünde dik durduğumda anca parmak uçlarımın yere değmesi oldu. Yetkiliye sorduğumda özel bir aparatla 2cm'e kadar sele yüksekliğinin düşürülebileceğini söyledi. Siz değerli arkadaşlara sorum şudur ki bu nasıl bir aparattır ve yüksekliğin düşürülmesi motorun kullanımına olumsuz bir etkisi olur mu?
-
01 Haziran 2015, 09:34
#358
cemustungun adlı üyeden alıntı
Herkese selamlar
Z250sl alma arifesinde aranıza yeni katılmış bulunmaktayım. Dün Kızıltoprak Z-moto ya gittim ve motoru yakından görüp bilgi alma fırsatım oldu. En büyük endişem 1,69 boy ile motor üstünde dik durduğumda anca parmak uçlarımın yere değmesi oldu. Yetkiliye sorduğumda özel bir aparatla 2cm'e kadar sele yüksekliğinin düşürülebileceğini söyledi. Siz değerli arkadaşlara sorum şudur ki bu nasıl bir aparattır ve yüksekliğin düşürülmesi motorun kullanımına olumsuz bir etkisi olur mu?
Bende 15 günlük z250 sl kullanıcısıyım, motorumu teslim almadan önce kızıltoprak taki motorun üzerine bende oturmuştum oradakinin arka yayı yüksek konumda bende zorlandım boyum 1,71. Ancak kendi motorumun kılavuzundaki bilgiler sayesinde alçalttım. Motorun yanında verilen takım çantasının içinden bir yükseltmek birde alçaltmak için anahtar çıkıyor yayın altında bir dişli var basamaklı yapıda, saat yönünün tersine çevirerek 5 kademe ayarlayabiliyorsunuz. En alçakta iken en yumuşak oluyor en üstteyken de en sert oluyor. Benim ki şu an en alçakta ve iki ayağım tapuğum dahil yere tam değiyor ve motor çukurlarda vs oldukça konforlu. Şimdiden hayırlı olsun.
Motorun kullanımına etkisini bilmiyorum ancak koltuk daha alçak ama direksiyon nispeten aynı yükseklikte kaldığı için bir parça daha dik oturuyorsunuz.
-
01 Haziran 2015, 11:29
#359
Arkadaşlar selam,
1.87 boyundayım. 250 cc naked motorsiklet bakıyorum. Bu motorsiklet ilgimi çekti, kadıköy e gidip incelemeyi düşünüyorum fakat ön bilgi almak maksadıyla sizlere birşey danışmak istedim.
Üzerinde nasıl görüneceğimden daha ziyade, motora oturduğumda rahat edebilir miyim? Altın elbiseli adamın incelemesinde selenin çok rahat olmadığından, oturduğumuz zaman arkasındaki çıkıntının bizi ileriye ittiğinden bahsetmiş. Bilmem anlatabildim mi.
Konu hakkındaki görüşlerinizi alabilir miyim.
-
01 Haziran 2015, 11:45
#360
Motoru henüz ben de görmüş değilim ama o boyla sıkıntı çekersin diyorlar, malum alet fazlaca küçükmüş. Yine de bi oturup 5-10 dk üzerinde durmanız iyi olur. Boyu uzun olanlar CBR 250R'a yöneliyorlar diye biliyorum. O biraz daha büyükmüş ama tabi bi Kawa değildir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)