Biraz agresif bi motor ama serseri ruhlu değilimdir diyosanız başlangıç motoru olabilir.
Biraz agresif bi motor ama serseri ruhlu değilimdir diyosanız başlangıç motoru olabilir.
Alan arkadaslara tekrar hayirli olsun.
Hafta sonu inceleyecegin ama yine de sorayim dedim. Boy 1.81 kilo 78, bel fitigi sorunum var su an iyi olsamda.
Allah korusun kullanamama gibi bi durumdan korktugum icin soruyorum.
SL 250 modeli ama Oturma pozisyonu daha uygun olurs mu diye Z modeli de aklimdan geciyor??
Her iki modeli kullananlardan ricam oturma/bel hizasi vs gibi yorumlarini isterim....
Benim boyum 1.93. Dizlerimle depoyu tutsam da bele baski oluyo. Zaten selenin en gerisine oturmak zorunda kaliyorum. Yoksa dizlerim radyator yanlarindaki koruma ya da karenajlarin sivri kisimlarina geliyo. Uzun sure degdigi zaman curutuyo. Ben de dizlikli pantolon aldim. Boyle giderdim sorunu. Uzun sureli kullanimda 1.90 ve uzeri bel agrisi yapabilir. Zaman zaman gidona yuklenmeniz gerekebilir dinlenmek icin.
Arkadaşlar bugün motor rolantideyken birkaç defa stop etti. İnternette araştırdım, bu sorunu yaşayanlar var. Özellikle yüksek rakımda (burada rakım 1250 m) ortaya çıkan bu problemin oksijen eksikliğinden kaynaklandığı söyleniyor. Kullanıcılar yüksek rakımlarda rölanti deviri yükseltilerek (örn 1200 rpm den 1300 e) aşılabileceğini ifade etmişler. Bu motorun rölanti ayarı nerden yapılıyor acaba? Çok sık olursa rölanti devrini yükseltmeyi düşünüyorum.
bu bende de oluyor. ilk çalışınca biraz daha yüksek devir başlıyor sonra ısınınca bazen stop ediyor. Ankara'nın rakımı çok da yüksek değil aslında, ondan mıdır bilmiyorum başta sanki uzun süre rolantide kalmasın diye bilerek yapmışlar gibime gelmişti ama öyle değil sanırım (zaten kitapçıkta da böyle bir bilgi yok). Bakalım bi rodaj tamamlansın bakıma girsin devam ederse rölantiyi yükseltirtmek gerecek gibi.
bir de, motosiklet çok sert gelince ve lastik rodajı tamamlanmasına rağmen arka gezinmeye devam edince lastik basınçlarını kontrol edeyim dedim. arkaya 45 psi öne 35 psi basmış bayi sağolsun, müşterilerden kolay yollu kurtulmak istiyorlar herhalde. sıfır aldığınızda basınçları kontrol edin ön 28 psi arka 32 psi olacak.
Aynen bu şekilde oluyor. Sahil kesiminde sorun yok deniyor. Keza nija 250 sl de henüz duymadık bu şekilde bir problem. Evet motor soğukken problem yok,zaten yüksek devirle başlıyor ısınınınca düşüyor. Ama ısındıktan sonra trafikte dur kalkta, ışıklarda vs. beklerken stop ediyor. 3-4 defa oldu bu şekilde, bu nedenle durduğumda sürekli gaz veriyorum, bu da ne kadar sağlıklı bilemiyorum. Ankara rakım 900 lerde galiba, rakım yüksek. Youtube da bununla ilgili 1-2 video var. Biri Kolombiyadan; z250sl videosu, motor durduğunda sürekli stop diyor. Adam bu durumu videoya almış, epeyde bir açıklama yazmış fakat İspanyolca. Google translate aracılığıyla çevirdim, anladığım kadarıyla deviri serviste 3000 rpm, 5000 rpm falan çıkarttık serviste yine sorun çözülmedi diyor. İnşallah sorun ciddi değildir.
Video linki,
https://www.youtube.com/watch?v=X8pg8N2jrhI&feature=player_detailpage&list =PL8hI7U6iQ2vKiQuGIZ7ljgiCkbSUyg_Wi
Lastikleri kontrol etmek gerekiyor demekki. Teşekkürler.
Bel fıtığı ile ilgili sorun yaşamamanız için alacağınız motorda aşağıdaki özellikler olmalı;
1- yumuşak amortisör
2- yumuşak sele
3- düşük toplam ağırlık
Z250SL da sadece 3.sü var. Hepsini bir arada bulmanız biraz zor. Örneğin, benim kullandığım da da hepsi yok. Yine de Scooter düşünün derim.
Yukarıdaki videoda sorunun çözülüp çözülmediği yönündeki açıklamaları yanlış anlamış olabilirim. Ama problemin varlığı kesin.
Herkese merhaba, Cumartesi motorumu teslim aldım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------
Lise yıllarımda kısa süreli scooter kullandım. Geçen sene GİS Akademi' den temel sürüş teknikleri eğitimi aldım. Bunlar dışında herhangi bir tecrübem yoktu. Cumartesi, Ankara Ulusan Motor' dan motorumu teslim aldıktan sonra tüm öğleden sonrayı eğitim alarak geçirdim. Özgür Hoca bu konuda gerçekten çok başarılı ( bu vesileyle eğitimin şart olduğunu birkez daha anladım ). Ertesi sabah Ankara' dan Kayseri' ye yola çıktım. Rodajda olduğu için 80' i geçmeden toplam 6 saatte Kayseri' ye ulaştım. Birkaç konuda yorumlarımı paylaşmak istedim.
İlk olarak; Kayseri' nin rakımı 1054. Ben rölantide stop etme sorununu yaşamadım. İnşallah ilerleyen günlerde de yaşamam. Müsait bir zamanda Erciyes' e çıkıp daha yüksek rakımda denemeyi düşünüyorum. Sonucu yazarım.
İkincisi boy konusu: Benim boyum 1.61 iki ayağımı aşağı indirdiğimde ayak uçlarım ancak yere deyiyor. Sanırım çok kısa olduğum için oturuş pozisyonumdan kaynaklı yol boyunca omuzlarım ağrıdı. Bir süre sonra vücut adapte olur mu bilmiyorum. Yoksa uzun yola gidemiycem demektir. Bir fikir verebilirseniz çok sevinirim. 1.85 lik arkadaşım motorun üstüne oturdu. Motor hiç küçük durmadı. Uzun boylular açısından, imaj sıkıntısı olmaz ama oturuş pozisyonu ile ilgili sorun olur mu bilmiyorum.
Bir diğer konu titreşim: İlk motorum olduğu için kıyaslama şansım yok ama mevcut titreşimden hiç rahatsız olmadım. Tek silindirli bir motorun titreşimi böyle sorunsuzsa çift silindirliye geçince çok rahat edicez demektir.
Konfor: Selesi çok rahat totoş hiç ağrımadı. Bir yerde ısıyı aşağı veriyor diye okumuştum, kesinlikle doğru hiç sıcaklık olayı yok.
Frenler ve lastikler: Kıyaslama şansım olmadığı için yorum yok. Söyleyebileceğim tek şey; iyiki ABS' li almışım. Eğitim sırasında ani fren çalışması yaparken, yanlış frenleme yapsam bile ABS' nin hataları tolere ettiğini gördüm içim rahatladı.
Bir diğer konu, agresif bir motor olması sebebiyle başlangıç motoru olur mu? Motorun seri olduğu doğru fakat çok acemi olmama rağmen ben bunun sıkıntısını hiç yaşamadım. Aksine kaçmak gerektiği durumlarda avantaj olduğunu düşünüyorum.
Vites göstergesinin olmaması: Ben bu konuda da sıkıntı yaşamadım. Motor vites değişikliği istediği zaman bunu sesinden ve gaz tepkisinden kolayca anlayabiliyoruz. Bir tek son viteslerde ( 1. Ve 6. Vites ) sıkıntı olabiliyor, bu durumda da deneyerek emin oldum. Zaten bir süre sonra devir göstergesi vites göstergesi gibi oluyor. Yani 60-65 km hızla giderken 6. Vitesteysem devir 4000 civarı oluyor. 5. Vitesteysem devir saati 4000 i geçiyor. Bu sayede vitesin kaçta olduğunu anlayabiliyorum.
Şimdilik yorumlarım bunlar. Çok acemi olduğum için yanlış birşeyler yazdıysam affola. Sadece motorla ilgili kısa süreli deneyimlerimi paylaşmak istedim. Birde Koruma demiri veya takozu konularında yardımlarınızı bekliyorum. Herkese kazasız belasız ve keyifli sürüşler.
Selamlar. Ben İzmir'de yaşıyorum. Motosikleti alalı 600km oldu. Bu mesafede iki kez istop etme olayını ben de yaşadım. Rakımla ilgisi olmadığını söylemek mümkün gibi gözüküyor.
Uzun boylular için kesinlikle uygun değil. Ben 1.93'üm.
enjeksiyonlu bir motorun rölantide çalışmasında rakımın önemi yoktur, motor gerekli ayarlama / düzeltmeleri kendisi yapacaktır. Eğer rölantide sıkıntı varsa bu motorda yanlış giden şeyler olduğunu gösterir. Ancak irtifanın artması beraberinde her motorda bir çekiş düşüklüğü olur. atmosferik motorlarda bu daha çok hissedilirken, aşırı beslemeli motorlarda bu nispeten daha az olur. Ancak onlarda da tam beslemeye ulaşma süresi uzar ya da tam verime ulaşamayabilir.
Deseydiniz ki karbüratörlü bir motorda ne olur; yıllar önce yaşadığım tecrübede, Samsundan Erzuruma gitmiştik, motorun çekişi çok düşmüş, rölanti iyice azalmıştı. motor neredeyse duracak gibi oluyordu. bir oto tamircisinde durumu anlattık usta, karbüratörün hava ayarını açmış çekiş yükselmiş rölanti düzelmişti.
Hayırlı olsun öncelikle.
Lastik hava basınçlarını acil kontrol edin ben de ulusan'dan aldım, belirttiğim gibi öne 35 arkaya 45 psi basıp vermişler motoru belki sizinkini de kontrol etmeden vermiş olabilirler. Frende, virajda ve genel yol tutuşta ciddi sorun yaratabilir.
6 saat kullanım uzun bir süre, nizami oturuşta bile ağrı olabilir, ancak yine de dizlerle depoyu tutup, ağırlığı daha çok ayaklarla vererek üst vücudunuzu serbest bıraktığınızdan, kollarınızın serbest gidon tutuşunuzun hafif olduğundan emin olun derim. bir de 90km/s üstü hıza ulaşınca üst vücudu bir miktar rüzgar da kaldırmaya başlıyor o zaman epey rahat gibi.
motor küçük, ben 1.76'yım ancak doğru düzgün oturunca selenin önünde boşluk bırakıp nizami oturabiliyorum motora, 1.80 üstü olsam almazdım sanırım.
Çok teşekkürler. Kayseri' de Oktay usta diye biri varmış. Motoru aldığım yer tavsiye etti ve güvenebileceğimi söyledi. Ayrıca, Mersin ve Adana Kayseri' ye yakın, yollarda güzel, oralara da götürebilirim.
bu motoru yakından görmeyi çok istiyorum . sizinle inş karşılaşırım
Dünya küçük. Kayseri daha da küçük. Mutlaka karşılaşırız.
Arkadaşlar bizim motorda boş vitese alma zorluğu var mı? Yoksa sadece benmi yaşıyorum bu zorluğu?
boş vitese alma değil de, zaman zaman ışıkta vb. durduğumda bire geçeceğine boşta takılıp bire alamama sorunu oldu 2-3 kere.
vites birdeyken çok hafif yuları ittirince sorunsuz alabiliyorum boşa.
Vitesi düşürmeden, atıyorum 4. vitesteyken durduğunuzda 1. vitese geçmede sorun olabiliyor. Hareket halindeyken vitesleri düşümek gerekiyor. 1'e geçmeyim boşta kalıyorsa motoru 5-10cm yürütün. 1'e geçecektir. Ya da devriyaj kolunu çok hafif gevşetin tam bırakmadan. O zaman tak diye geçer 1'e.
Bugün tesadüfen (aslında her binişten önce bakmak gerekir, benim hatam), giderken arkadan motoru görenler zincirimin çok bol olduğunu söylediler, zaten motoru aldığım yerdeydim, gerdiler zinciri tekrar (360km'de alet), ancak rodajda 4000d/dk limitini geçmekten olduğu söylendi.
Rodaja uymaya dikkat ediyorum. Ancak ne kadar dikkat etsek de, 4.000 d/dk pek uyulabilecek bir kısıtlama değil. Vites büyütsem 4.000 d/dk'da motor neredeyse stop edecek noktaya geliyor. Düz yolda bir süre devamlı 5.000 (+-500) gittiğim hatta ışıktan mecbur seri kalkışlarda daha yüksek devirlere geldiği oldu. Ancak öyle son hız denemiş veya çok anlık yerler dışında devri çok yükseltmiş değilim.
İlk 700km'de 4.000d/dk sınırına kesin titizlikle riayet edebilen olduğunu düşünmediğimden, uyarayım istedim. Zinciri binişlerden önce kontrol edin, ben bugün şanslı olmasaydım başıma büyük iş açabilirdi o bol zincir.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)