merhaba arkadaşlar uzun zaman oldu foruma girmeyeli şimdi bütün yazılanları okudum sayfa sayfa ve teker teker bazı şeylere açıklık kavuşturmak istiyorum çok büyük hatalı izlenimler yaklaşımlar var
motoru alan bazı arkadaşlarda şu ifadeleri gördüm çok yanlış buldum
1) motoru büyütmek için aldım
Cevap : eyer motoru büyütmek için alıyorsan hiç alma çünkü o mantıkda bir motor değil parana yazık edersin
2) motoru öğrenmek için aldım
cevap : motoru öğrenmek için aldıysan gidip scooter hiç alma çünkü scooter sürmekle tam motor sürmeyi öğrenemessin en azından vitesli düşük hacimli bir ybr tarzı vitesli bir motorla başla önce tam anlamıyla motoru öğren sonra scooter istersen ona geçersin scooterda motor öğrenmeye başlanılmaz arkadaşlar 5 yaşındaki çocuk bile scooter sürer
3) klasik laflar çin malı her yanı dökülür falan filan
cevap : arkadaşım 2 milyara motor alıyorsun ne bekliyorsun ayrıca motorlar kalitesiz değil motorlar çoğu çin malları için geçerli tam orta kalitede yani biraz bakmassanız yolda bırakır ama tam bakarsanız katiyen yolda bırakmaz..
ben 10 yıllık motorcuyum senatör 3. motorum bunların dışında burgmanım ve xt600 üm var en başda neden senatör aldım bunu açıklıyım ve senatör neden alınmalı kimler alırsa tam verimli bir amaca uygun kullanır buda ortaya çıkar
şimdi milletin sandığı şey şudur burgmanın varken senatör alınırmı binilirmi
en başda insanlar sanıyorki burgmanla şehir içinde gidilir arkadaşım bu konudaki kolpa nickli arkadaşda almış burgman oda çok iyi bilir burgmanın manevra alanı çok dardır ayrıca şehir içinde çok fazla yakar ve manevra alanınız yokdur bir araba gibi olduğunuz yerde şeritte beklersiniz yani şehir içinde ha bir araba sürmüşsünüz ha burgman aynı şeydir burgmanla öyle trafikde yılan gibi kıvrılamassınız şehir içinde ızdırap verir burgman uzun yol motorudur ve uzun yolda keyfine demeyin mükemmeldir..
xt600 üm var birde cross dur güzel kaçar iyidir yılan gibi gier trafikde ama oda biraz yaban duruyor şehir içinde dağa çok dağa taşa giderken arkadaşlarla kullanıyorum
şimdi gelelim senatörü alma sebebime ilk zat150 alıcakdım çokda hoşuma gitmişdi ama fazla yakıyormuş bende eskiden orjinalinide majesty olarak kullandığım bu senatörü aldım alma nedenim tamamen şehir içi trafikde rahat etmek ve birazda altımda kalıplı bir motor olmasını istememdiki tam istediğim tarzda bir motor 150 cc olması nedeniyle benzini üflüyor en azından burgmandan sonra bana öyle geliyor ayrıca çok seri trafikde araçların arasından kaçıyorum çok rahat en dar aralıklardan bile motor kıvrılıyor o cüssesine rağmen..
ben 98 de majestynin bu kasasının 400cc liğinide kullanmışdım deli gibi gidiyordu çok güzeldi ama o zaman kullandığım arkadaşada demişdim çok yakıyor bu motor diye zaten majestynin bu kasası ondan satamadı daha çok 250cc liği sattı ama oda bu kasaya yakışmıyordu performans açısından bu çinlilerin 150cc lik motor koybası tamam motoru baymış gitmiyor yani kadranda 120-130 diyor ama eski bir motorcu gittiği hızı sezer anlar 80 den fazla yapmıyor alet ama şu var işde gene kullanım amacına geliyoruz ben şehiriçi semtler arası git gel amaçlı kullandığım için ve o amaçda aldığım için zaten şehir içinde 40-50 den yukarı çıkarmıyorsun istanbulda o yüzden tam benim işime yarayan motor e-5 de bile son gaz gidiyorum arabalarla trafikden dolayı aynı hızda gidiyorum..
ben motoru bundan aldım ve gayette fazlasıyla memnunum aldığımda başımdan geçenleri anlatmak isterim motoru bayiden aldığımda 2006 da daha siteye sokmadan ıslak bir zeminden geçdim arka teker bakdım kaydı ilk listeye dedim ön arka teker alınıcak sonra ikinci günü ustama götürdüm motoru açdık ustam ilk grenajları salladı oynakdı dediki bunlar ilerde düşer risk etmeyelim bütün kasnak noktalarındaki vidaları kaliteli somonlarla değiştirelim ok dedim gittik kaliteli somon vida aldım bir torba nalburdan 10 milyon sadece bir para değil direk motorun yağını değiştirdik castrol ve az biraz bor katkı maddesi koyduk ki bu çok çok faydalı bir madde özellikle çin motorlarında çok fark ettiriyor bunun dışında kayış gaz debriyaj teli ve 10 binde belki değişicek çok parçayı sıfırken değiştirdim hepsini japon aldık kullandık bunun dışında tekerlekler michellin aldım ön arka arka farı ledli yaptırdım stopçuda ön farında ampülünü ledli ampülle değiştirdim geceleri bembeyaz zenon gibi ışık veriyor toplamda bana masrafı 350 ytl civarı bir şeye patladı o zaman ama ondan sonra sadece periyodik bakıma gittim motorum şu anda 9000 km de ve en ufak bir arıza burda insanların başından geçen şeylerin hiç biri başımdan geçmedi beni yolda bırakmadıki ben bu motorla bursa ve izmitte git gel yapdım yani uzun yolda yapdım ilk aldığımda biraz masraf yapdım ama o yapdığım masrafın ekmeğini hayla yiyorum fazlasıyla ne ekerseniz onu biçersiniz arkadaşlar...
ben motoru bu amaç için aldım ve parasının karşılığınıda fazlası fazlasına veren bir motor kesinlikle verdiğim her kuruşa helal olsun diyorum iş bisanda bitmiyor ben eyer aldığım gibi sürseydim belki burdaki arkadaşlar gibi çok sıkıntılarım olurdu ama birazda aldığınız motor zaten sudan ucuz çok komik rakamlara maksi scooter alıyorsunuz bu aslında bulunmaz bir nimettir bu diğer ucuz zat 150 gibi maksi scooter lar içinde geçerli az biraz sizinde adam edip masraf etmeniz gerekli...
inanın şu kasada bir yamaha honda pegeout malaguti kymcho yada piggio almaya kalksanız cebinizden en az 8-9 milyarı ikinci el alsanız gene en kötüsü 5-6 milyarı gözden çıkarmanız gerekirki bu markalardan bir motor alsanız servis soksanız servis ücreti yada kaza yapsanız parça fiyatları bir senatör parası eder..
Bu arada arkadaşlar ben yeni üye değilim üyelik tarihime bakarsanız 2004 den beyi üye olduğumu görürsünüz yüzlerce mesajımda vardı ama sanırım forumda konu falan silinmiş mesajlarım sıfırlanmış.. eskiler beni tanır yani öyle boşa konuşan bir insan değilimdir.