Honda Shadow 600 kullanıcıları buraya
-
Herkese Merhaba,
Honda forumlarını epey bir gezdim, gördüğüm kadarıyla Shadow 600 için konu başlığı açılmamış (sadece 750 için var). Gene de gözümden kaçtıysa özür dilerim.
Elimden geldiğince bu motorla ilgili deneyimlerimi diğer kullanıcılarla paylaşmak isterim.
Siteye bugün üye oldum, kısaca kendimi tanıtayım;
Adım Eylem, 38 yaşındayım ve yaklaşık 4 yıldır motora biniyorum. (Geç başlayanlardanım ben de Shadow 600 ikinci motorum (ilki 250 cc'lik bir Honda Rebel'di.)
Toplam 13.000 km kadar bir tecrübem var, yolun daha çok başındayım anlayacağınız.
Direk başka bir siteden motorun özelliklerini kopyala - yapıştır yapmaktansa, kendi cümlelerimle bilgi vermeye çalışayım. Hatalarım olursa tecrübeli sürücü kardeşlerimizin düzeltmesinden memnun olurum.
Genel Bilgiler :
*Bendeki motor 2000 model Honda Shadow VT600C olarak geçiyor, ve 5 vitesli Japon versiyon. Bu motorun bir de 4 vitesli Amerikan versiyonu var. Sürücü koltuğu oldukça alçak, rahat bir oturuş ve sürüş sağlıyor. (Fikir olması açısından boyum 1.80 kilom 77)
*Su soğutmalı 600 CC'lik, 39 beygir V2 motora sahip, motorda 4 adet buji var, 2 litre civarı da yağ alıyor. Maksimum hız 160 km. Ancak 120 km'den sonra sürüş konforu ve güvenliği sıkıntılı bence.
*Yazın herhangi bir hararet problemi yaşamadım, motor çok ısınınca fan hemen devreye giriyor.
*Soğuk havalarda ise çalıştırmadan önce bir miktar jikle açmak gerekiyor.
*Artçıyla seyahat ettiğinizde motorun performansının biraz düştüğünü gözlemledim.
*Ruhsatta yazan ağırlığı 235 kg.
*Ön fren disk, ancak arka fren kampana, dolayısıyla öyle aman aman bir fren performansı yok.
*Benzin deposu 11 litre (8 ana + 3 yedek olmak üzere)
*Yakıt tüketimi şehir içinde 200-210 km arası değişiyor.
*Şehir dışında ise sadece ana depoyla (8 lt.) 214 km gitmeyi başardım.
*Benzin göstergesi yok. Yakıt aldığınızda tripmetreyi sıfırlamak gerekiyor.
*Güvenlik için direksiyon kilidi var, kilitleyip açarken gidonu hafifçe oynatmak gerekiyor, anahtarı kırabilirsiniz yoksa.
*Son derece tatminkar ve tok bir sesi var.
Bakım hakkında söyleyebileceklerim :
*Zincir yağlama : her 500 km'de.
*Zincir temizlik : her 1500 km.de
*Motor yağ değişimi : her 3.000 km'de değiştirmenizi öneririm.
*Ayrıca her yağ değişiminde yağ filtresini de değiştiriyorum.
*Lastik ölçüleri, ön: 100 – 90 – 19 arka: 170 – 80 – 15.
*Lastik basıncı ön için 29 arka için 34 psi olarak kullanıyorum.
*Lastik olarak Metzeler 888 Marathon Ultra kullanıyorum ve memnunum.
Son olarak motorumun birkaç resmini de ekledim.
Saygılarımla.
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
Reklamlar
-
-
Kazasız belasız kullanın, + olarak tek karbüratörlü mü bunlar ?
-
-
Bende de 2001 model mavı shadow var 600cc gayet memnunum
-
Motorla ilgili deneyimlerinizi ve fotoları paylaşırsanız sevinirim.
Gördüğüm kadarıyla Shadow 600 fazla bilinen bir model değil. 750'ler kadar kullanıcısı da yok.
Hepimiz kendimizce katkı yaparsak, sitede verimli bir konu başlığı yaratabilir, bu motoru almayı düşünen arkadaşlar için de, bir nevi bilgi bankası oluşturabiliriz diye düşünüyorum.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
-
Uzun zamandır artık iyice deforme olan egzozlarımı yenilemek istiyordum.
Yenisini almak oldukça tuzluya geldiğinden, Tire'de Avcrom Egzoz Halil Usta'ya yenilettim.
İlgilenen arkadaşlar için fotolar yakında.....
-
-
03 Haziran 2015, 13:17
#10
bu makine bir zamanlar sahibindende satılıkdı ilk heves ettigim zamanlar vt 600 e bu motora bakar ic cekerdim rengi duruşu herşeyiyle cok güzel makine allah kaza bela vermesin cok hoş motor.
-
04 Haziran 2015, 01:39
#11
Shadow vt 600 almak üzere olan biri olduğum düşünülürse çok yararlı ve açıklayıcı bir konu olmuş emeğine sağlık
-
04 Haziran 2015, 16:33
#12
indian 21 ve hell_guard, olumlu yorumlarınız için çok teşekkürler.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
05 Haziran 2015, 02:34
#13
Riica ederim ya gercek.ortada. bu bnm.acdigim konudaki cevaplarin icin asil benm.size buyuk bir tesekkur borcum var cok sagolun. Bi tamirci bulabilirsem.bi motor. Var ona bakmaya gidecegim hayirlisiyla 98 model.japon ama tek.sıkintim tamirci olayi sonucda gidecegimiz yer 4 saat.suruyor
-
08 Haziran 2015, 15:18
#14
Gerçketen güzel görünüyor
bende sardım bu ara bu modellere tek endişem eski model olduğundan başıma masraf çıkarır mı ?
Ne dersiniz hocam
"Edeple gelen lütufla gider"
-
10 Haziran 2015, 14:00
#15
karacabeg adlı üyeden alıntı
Gerçketen güzel görünüyor
bende sardım bu ara bu modellere tek endişem eski model olduğundan başıma masraf çıkarır mı ?
Ne dersiniz hocam
Karacabeg kardeş böyle bir makine akmaya niyetliyseniz tavsiyem ; ya yanınıza bir usta alın gidin veya daha iyisi direk tamirhaneye götürüp iyice inceletin motoru.
Aksi takdirde çok üzülebilirsiniz.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
26 Ağustos 2015, 16:51
#16
2013 yılının Aralık ayından beri kullandığım Shadow 600'ümün yakıt tüketimi hakkında, yaptığım bir çok deneme sonucunda, artık daha ayrıntılı bilgi verebilecek durumdayım.
Bu modelin yakıt tüketimi hakkında bilgi isteyen arkadaşlara, umarım bir faydası olur.
Öncelikle benzin fiyatını 26 ağustos 2015 tarihi itb. ile 4,50 tl olarak kabul edersek.
Şehir içinde tüketim 1 depo ile (11 lt.) bazen üstüne çıksa ya da altında kalsa bile ortalama 200 km diyebiliriz.
11 x 4,50 = 49,50 / 200 = 24,75 krş.
Şehir dışında ise maximum 100-110 km hız ile 270 km. gidebildim.
11x4,50 = 49,50 / 270 = 18,30 krş.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
-
08 Aralık 2015, 12:43
#18
selam dostum..bende motora yeni başlıyorum ve 250cc ile başlıcam Hyosung Gv250 ile..ama bazı arkadaşlar 600shadow ile başlasanda bişey olmaz diyorlar, sonuçta basıp uçan kaçan motor değiş bunlar denmekte. Boyum 1.86 kilo 78... alacağım motorum altımda bmx gibi kalmasını istemiyorum. Ve shadow... istediğim motor diyebiliriz.. Sen ne dersin yeni başlayacak birine shadow600 nasıl olur ?
şimdiden çoookkk teşekkürler ;)
-
08 Aralık 2015, 21:08
#19
FatyK adlı üyeden alıntı
selam dostum..bende motora yeni başlıyorum ve 250cc ile başlıcam Hyosung Gv250 ile..ama bazı arkadaşlar 600shadow ile başlasanda bişey olmaz diyorlar, sonuçta basıp uçan kaçan motor değiş bunlar denmekte. Boyum 1.86 kilo 78... alacağım motorum altımda bmx gibi kalmasını istemiyorum. Ve shadow... istediğim motor diyebiliriz.. Sen ne dersin yeni başlayacak birine shadow600 nasıl olur ?
şimdiden çoookkk teşekkürler ;)
Fatyk kardeş merhaba,
"Yeni başlıyorum" demişsiniz, bunu göz önüne alarak yorum yapacağım;
Sizin durumunuzda güç (hız-tork vs..) ile birlikte, dikkate almanız gereken diğer konu ağırlık olacaktır. Hata yaptığınızda (ki yapacaksınız), hafif bir motosiklet çok daha affedici olacaktır.
Shadow 600 ile Gv 250 arasında 45 kg gibi bir fark var, hiç de az değil. Tavsiyem 250'lik Hyosung ile başlamanız yönünde.
Gv 250 de heybetli bir motosiklet, altınızda Bmx gibi kalmaz merak etmeyin
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
09 Aralık 2015, 14:16
#20
evet bende başlangıçta gv250yi istiyorum ve tek yoğunluğum o. daha snrasında shadow yada intruder e geçcem inş ;)
tabi tek tereddütüm boyum ve bu motorum minik kalmasıydı.. en yakın zamanda bitane bulup bi deneyeceğim.
ve çok teşekkürler çok yardımcı oldun dostum..
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------
Bu arada Favebookta sana bi arkadaşlıkisteği yolladım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler