Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Honda Shadow 600 kullanıcıları buraya

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Herkese Merhaba,

    Honda forumlarını epey bir gezdim, gördüğüm kadarıyla Shadow 600 için konu başlığı açılmamış (sadece 750 için var). Gene de gözümden kaçtıysa özür dilerim.

    Elimden geldiğince bu motorla ilgili deneyimlerimi diğer kullanıcılarla paylaşmak isterim.

    Siteye bugün üye oldum, kısaca kendimi tanıtayım;

    Adım Eylem, 38 yaşındayım ve yaklaşık 4 yıldır motora biniyorum. (Geç başlayanlardanım ben de Shadow 600 ikinci motorum (ilki 250 cc'lik bir Honda Rebel'di.)

    Toplam 13.000 km kadar bir tecrübem var, yolun daha çok başındayım anlayacağınız.

    Direk başka bir siteden motorun özelliklerini kopyala - yapıştır yapmaktansa, kendi cümlelerimle bilgi vermeye çalışayım. Hatalarım olursa tecrübeli sürücü kardeşlerimizin düzeltmesinden memnun olurum.

    Genel Bilgiler :

    *Bendeki motor 2000 model Honda Shadow VT600C olarak geçiyor, ve 5 vitesli Japon versiyon. Bu motorun bir de 4 vitesli Amerikan versiyonu var. Sürücü koltuğu oldukça alçak, rahat bir oturuş ve sürüş sağlıyor. (Fikir olması açısından boyum 1.80 kilom 77)

    *Su soğutmalı 600 CC'lik, 39 beygir V2 motora sahip, motorda 4 adet buji var, 2 litre civarı da yağ alıyor. Maksimum hız 160 km. Ancak 120 km'den sonra sürüş konforu ve güvenliği sıkıntılı bence.

    *Yazın herhangi bir hararet problemi yaşamadım, motor çok ısınınca fan hemen devreye giriyor.

    *Soğuk havalarda ise çalıştırmadan önce bir miktar jikle açmak gerekiyor.

    *Artçıyla seyahat ettiğinizde motorun performansının biraz düştüğünü gözlemledim.

    *Ruhsatta yazan ağırlığı 235 kg.

    *Ön fren disk, ancak arka fren kampana, dolayısıyla öyle aman aman bir fren performansı yok.

    *Benzin deposu 11 litre (8 ana + 3 yedek olmak üzere)

    *Yakıt tüketimi şehir içinde 200-210 km arası değişiyor.

    *Şehir dışında ise sadece ana depoyla (8 lt.) 214 km gitmeyi başardım.

    *Benzin göstergesi yok. Yakıt aldığınızda tripmetreyi sıfırlamak gerekiyor.

    *Güvenlik için direksiyon kilidi var, kilitleyip açarken gidonu hafifçe oynatmak gerekiyor, anahtarı kırabilirsiniz yoksa.

    *Son derece tatminkar ve tok bir sesi var.

    Bakım hakkında söyleyebileceklerim :

    *Zincir yağlama : her 500 km'de.

    *Zincir temizlik : her 1500 km.de

    *Motor yağ değişimi : her 3.000 km'de değiştirmenizi öneririm.

    *Ayrıca her yağ değişiminde yağ filtresini de değiştiriyorum.

    *Lastik ölçüleri, ön: 100 – 90 – 19 arka: 170 – 80 – 15.

    *Lastik basıncı ön için 29 arka için 34 psi olarak kullanıyorum.

    *Lastik olarak Metzeler 888 Marathon Ultra kullanıyorum ve memnunum.

    Son olarak motorumun birkaç resmini de ekledim.

    Saygılarımla.

    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
    hell_guard bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra


    Makineyi ilk aldığım zamana ait bir foto.



    Ön cam takıldıktan, yan çantalar ve lastikler değiştikten sonraki hali.







    Bu resimlerden sonra ön ayaklıklar, manetler, elcikler ve aynalar değişti.
    Güncel fotoları da gelecek.
    Saygılarımla.

  3. #3
    Artes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Kazasız belasız kullanın, + olarak tek karbüratörlü mü bunlar ?

  4. #4
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Alıntı Artes adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazasız belasız kullanın, + olarak tek karbüratörlü mü bunlar ?
    Sağolasın Artes.

    Evet, bildiğim kadarıyla tek karbüratör.

    Saygılarımla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:42 ----------

    Yeni fotolar ekleneceğini söylemiştim.

    İşte birkaçı ;


    Değişen elcik, manet ve aynalar.


    Bu da önden görünüş.


    Değişen fren diskim. Türkiye'de ateş pahası olduğu için, ebaydan 2. el aldım. Biraz paslıydı, ustam boyadı ve monte etti. Görünüş ve fren performansı açısından sonuç gayet tatmin edici.

  5. #5
    OZGUR SASMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2010
    Şehir
    ISTANBUL-TARABYA
    Motosikleti
    HONDA SHADOW 600CC CHOPPER
    Bende de 2001 model mavı shadow var 600cc gayet memnunum
    vader bunu beğendi.

  6. #6
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Motorla ilgili deneyimlerinizi ve fotoları paylaşırsanız sevinirim.

    Gördüğüm kadarıyla Shadow 600 fazla bilinen bir model değil. 750'ler kadar kullanıcısı da yok.

    Hepimiz kendimizce katkı yaparsak, sitede verimli bir konu başlığı yaratabilir, bu motoru almayı düşünen arkadaşlar için de, bir nevi bilgi bankası oluşturabiliriz diye düşünüyorum.

    Saygılarımla.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  7. #7
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Bugün, uzun zamandır aklımda olan amortisör yağ değişimi ve bakımlarını yaptırdım.

    Konuyla ilgilenen arkadaşlar için birkaç fotoğraf ekliyorum.

    İlk olarak motosikletimiz sehpada


    amortisör söküldükten sonra


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:13 ----------

    Amortisör içinden çıkan parçalar, tepside ise çıkan yağı görebilirsiniz.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:26 ----------

    Parçalar benzinle iyice yıkanıp temizlendikten ve kurulandıktan sonra


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------

    Kullandığımız yağ....


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:30 ----------

    Kitapçıkta yazan oranda yağ amortisöre koyuluyor...


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------

    Son olarak montaj...


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------

    gursus bunu beğendi.

  8. #8
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Uzun zamandır artık iyice deforme olan egzozlarımı yenilemek istiyordum.

    Yenisini almak oldukça tuzluya geldiğinden, Tire'de Avcrom Egzoz Halil Usta'ya yenilettim.

    İlgilenen arkadaşlar için fotolar yakında.....

  9. #9
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Yenilenmeden önceki hali...
    [IMG][/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------

    [IMG][/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------

    Bu da sonrası...


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------


  10. #10
    indian21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2012
    bu makine bir zamanlar sahibindende satılıkdı ilk heves ettigim zamanlar vt 600 e bu motora bakar ic cekerdim rengi duruşu herşeyiyle cok güzel makine allah kaza bela vermesin cok hoş motor.
    vader ve gursus bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    Şehir
    izmir
    Shadow vt 600 almak üzere olan biri olduğum düşünülürse çok yararlı ve açıklayıcı bir konu olmuş emeğine sağlık
    vader bunu beğendi.

  12. #12
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    indian 21 ve hell_guard, olumlu yorumlarınız için çok teşekkürler.

    Saygılarımla.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  13. #13
    indian21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2012
    Riica ederim ya gercek.ortada. bu bnm.acdigim konudaki cevaplarin icin asil benm.size buyuk bir tesekkur borcum var cok sagolun. Bi tamirci bulabilirsem.bi motor. Var ona bakmaya gidecegim hayirlisiyla 98 model.japon ama tek.sıkintim tamirci olayi sonucda gidecegimiz yer 4 saat.suruyor

  14. #14
    karacabeg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2014
    Şehir
    Dersaadet
    Gerçketen güzel görünüyor
    bende sardım bu ara bu modellere tek endişem eski model olduğundan başıma masraf çıkarır mı ?
    Ne dersiniz hocam
    "Edeple gelen lütufla gider"

  15. #15
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Alıntı karacabeg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçketen güzel görünüyor
    bende sardım bu ara bu modellere tek endişem eski model olduğundan başıma masraf çıkarır mı ?
    Ne dersiniz hocam
    Karacabeg kardeş böyle bir makine akmaya niyetliyseniz tavsiyem ; ya yanınıza bir usta alın gidin veya daha iyisi direk tamirhaneye götürüp iyice inceletin motoru.

    Aksi takdirde çok üzülebilirsiniz.

    Saygılarımla.
    karacabeg bunu beğendi.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  16. #16
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    2013 yılının Aralık ayından beri kullandığım Shadow 600'ümün yakıt tüketimi hakkında, yaptığım bir çok deneme sonucunda, artık daha ayrıntılı bilgi verebilecek durumdayım.

    Bu modelin yakıt tüketimi hakkında bilgi isteyen arkadaşlara, umarım bir faydası olur.

    Öncelikle benzin fiyatını 26 ağustos 2015 tarihi itb. ile 4,50 tl olarak kabul edersek.

    Şehir içinde tüketim 1 depo ile (11 lt.) bazen üstüne çıksa ya da altında kalsa bile ortalama 200 km diyebiliriz.

    11 x 4,50 = 49,50 / 200 = 24,75 krş.

    Şehir dışında ise maximum 100-110 km hız ile 270 km. gidebildim.

    11x4,50 = 49,50 / 270 = 18,30 krş.

    Saygılarımla.
    hell_guard ve gursus bunu beğendiler.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  17. #17
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Bu hafta sonu Shadow'umun ön ve arka tekerlek rulmanlarını ustama değiştirttim.

    İyi ki de yaptım; bu sayede dişli takozlarının da koptuğunu görmüş olduk (hemen siparişini verdik tabii ki )

    İlgilenen arkadaşlar için fotolar :

    Ön tekerlek rulmanları, gördüğümüz gibi durumları pek iç açıcı değil.
    [IMG][/IMG]


    Bunlar da arka tekerlekten çıkanlar.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:04 ----------

    Arka dişli ve yeni rulmanlar.


    Kopan dişli takozları

  18. #18
    FatyK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki VN900
    selam dostum..bende motora yeni başlıyorum ve 250cc ile başlıcam Hyosung Gv250 ile..ama bazı arkadaşlar 600shadow ile başlasanda bişey olmaz diyorlar, sonuçta basıp uçan kaçan motor değiş bunlar denmekte. Boyum 1.86 kilo 78... alacağım motorum altımda bmx gibi kalmasını istemiyorum. Ve shadow... istediğim motor diyebiliriz.. Sen ne dersin yeni başlayacak birine shadow600 nasıl olur ?

    şimdiden çoookkk teşekkürler ;)

  19. #19
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Alıntı FatyK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam dostum..bende motora yeni başlıyorum ve 250cc ile başlıcam Hyosung Gv250 ile..ama bazı arkadaşlar 600shadow ile başlasanda bişey olmaz diyorlar, sonuçta basıp uçan kaçan motor değiş bunlar denmekte. Boyum 1.86 kilo 78... alacağım motorum altımda bmx gibi kalmasını istemiyorum. Ve shadow... istediğim motor diyebiliriz.. Sen ne dersin yeni başlayacak birine shadow600 nasıl olur ?

    şimdiden çoookkk teşekkürler ;)
    Fatyk kardeş merhaba,

    "Yeni başlıyorum" demişsiniz, bunu göz önüne alarak yorum yapacağım;

    Sizin durumunuzda güç (hız-tork vs..) ile birlikte, dikkate almanız gereken diğer konu ağırlık olacaktır. Hata yaptığınızda (ki yapacaksınız), hafif bir motosiklet çok daha affedici olacaktır.

    Shadow 600 ile Gv 250 arasında 45 kg gibi bir fark var, hiç de az değil. Tavsiyem 250'lik Hyosung ile başlamanız yönünde.

    Gv 250 de heybetli bir motosiklet, altınızda Bmx gibi kalmaz merak etmeyin

    Saygılarımla.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  20. #20
    FatyK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki VN900
    evet bende başlangıçta gv250yi istiyorum ve tek yoğunluğum o. daha snrasında shadow yada intruder e geçcem inş ;)
    tabi tek tereddütüm boyum ve bu motorum minik kalmasıydı.. en yakın zamanda bitane bulup bi deneyeceğim.
    ve çok teşekkürler çok yardımcı oldun dostum..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:14 ----------

    Bu arada Favebookta sana bi arkadaşlıkisteği yolladım


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler