Kawasaki Vulcan S Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Merhaba arkadaşlar. 2023 Nisan ayında bir vulcan s aldım ve tecrübelerimi sizinle paylaşmak için yazıyorum. Öncelikle motosiklet tecrübemi belirtmek istiyorum. Bir süre kuba cg100, ardından 3-4 bin km kadar honda cbf 150. Takiben 4-5 bin km kadar honda nc750s kullandım. Bunlardan önce uzun yıllar bisiklet tecrübem de vardı. Vulcanı nc750s ile kıyaslayabileceğimi düşünüyorum. Nc750s az yakan, torklu, öndeki bagajıyla portatif bir motordu bana göre. Biraz fazla olan ağırlığı ve çok fazla rüzgar almasını sevmiyordum. Gönlüm hep cruiser tarz motosikletlerdeydi. Uzun zaman xv535, dragstar 650, shadow 750, vt600, yamaha xv950 gibi motorlara baktıktan sonra vulcanı da takip ediyordum ama almayı pek hayal etmemiştim fiyatları yüzünden. Sonrasında nasip oldu ve yaşlı bir abiden 110 km de iken 2022 bir vulcan aldım. Aldığımdan bu yana 3500 km ye yakın sürdüm. En belirgin fark sürüş pozisyonu ve sürüş keyfi. Ben resmen aşk ile sürüyorum desem yeridir. Nc750s ile hemen hemen aynı performansa sahiptir ama keyfi inanılmaz farklı. Nc750s 55hp, 68 tork idi. Vulcan s 61 hp 63 torka sahip. Vulcanda hem 6 beygirin farkını hem de eksik 5 torkun farkını hissedebildiğimi düşünüyorum. Tork farkı artçıyla çok az belli oluyor. Nc750s ile 3.2-3.8 arasında yakıt aralığım vardı. Vulcan ile sanıyorum ki 4,4-4,9 arası yakıt tüketiyorum. Ama vulcanı yavaş sürmek imkansız gibi geliyor. 100-110 km hızlara kadar epey gaz açarak sürüyorum. Sonrasında da mevcut yolun hız sınırlarında devam ediyorum. Aksesuar olarak sadece radyatör koruma var motorumda. Geri kalan herşeyi orjinal. Vulcan oturuş pozisyonu sebebiyle daha az rüzgar alıyor. Sele yüksekliği 69 cm ve ağırlığı nc750s ile hemen hemen aynı olmasına rağmen çok daha hafif hissettiriyor. Vulcanda cüzdan koyacak yerim dahi yok. Disk kilidini pantolonumun cebinde taşıyorum. Rengi mat siyah ve bence çok göz alıcı. Eskiden motosikletimle hiç almadığım tepkiler alıyorum. Egzoz sesi bence bu motorsiklet tarzı için aşırı az. Motorda gaz açtığınızda emme sesi filan çok hoş ama egzoz yok gibi birşey. (Arrow marka tek satılan egzoz ve fiyatı 1000 euro). Bakım maliyeti rodaj bakımında bana 1400tl ye malolmuştu yetkili serviste ve Haziran 2022 gibiydi sanırım. Motor 2 lt yağ alıyor ve bence bu hacimde çok iyi, nc750s 3.7 lt alıyordu. Üzerindeki lastikleri dunlop marka ve bence özellikle arka lastik çok kötü. Kuru zeminde bile istemsizce kaydırdığım oluyor. Aklıma gelenler bunlardı. Almayı düşünen filan varsa diye bunları yazdım. Sorusu olana yardımcı olmaya çalışırım. Tekeriniz düz bassın, sağlıkla kalın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------
Reklamlar
-
BurakBoztepe adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar. 2023 Nisan ayında bir vulcan s aldım ve tecrübelerimi sizinle paylaşmak için yazıyorum. Öncelikle motosiklet tecrübemi belirtmek istiyorum. Bir süre kuba cg100, ardından 3-4 bin km kadar honda cbf 150. Takiben 4-5 bin km kadar honda nc750s kullandım. Bunlardan önce uzun yıllar bisiklet tecrübem de vardı. Vulcanı nc750s ile kıyaslayabileceğimi düşünüyorum. Nc750s az yakan, torklu, öndeki bagajıyla portatif bir motordu bana göre. Biraz fazla olan ağırlığı ve çok fazla rüzgar almasını sevmiyordum. Gönlüm hep cruiser tarz motosikletlerdeydi. Uzun zaman xv535, dragstar 650, shadow 750, vt600, yamaha xv950 gibi motorlara baktıktan sonra vulcanı da takip ediyordum ama almayı pek hayal etmemiştim fiyatları yüzünden. Sonrasında nasip oldu ve yaşlı bir abiden 110 km de iken 2022 bir vulcan aldım. Aldığımdan bu yana 3500 km ye yakın sürdüm. En belirgin fark sürüş pozisyonu ve sürüş keyfi. Ben resmen aşk ile sürüyorum desem yeridir. Nc750s ile hemen hemen aynı performansa sahiptir ama keyfi inanılmaz farklı. Nc750s 55hp, 68 tork idi. Vulcan s 61 hp 63 torka sahip. Vulcanda hem 6 beygirin farkını hem de eksik 5 torkun farkını hissedebildiğimi düşünüyorum. Tork farkı artçıyla çok az belli oluyor. Nc750s ile 3.2-3.8 arasında yakıt aralığım vardı. Vulcan ile sanıyorum ki 4,4-4,9 arası yakıt tüketiyorum. Ama vulcanı yavaş sürmek imkansız gibi geliyor. 100-110 km hızlara kadar epey gaz açarak sürüyorum. Sonrasında da mevcut yolun hız sınırlarında devam ediyorum. Aksesuar olarak sadece radyatör koruma var motorumda. Geri kalan herşeyi orjinal. Vulcan oturuş pozisyonu sebebiyle daha az rüzgar alıyor. Sele yüksekliği 69 cm ve ağırlığı nc750s ile hemen hemen aynı olmasına rağmen çok daha hafif hissettiriyor. Vulcanda cüzdan koyacak yerim dahi yok. Disk kilidini pantolonumun cebinde taşıyorum. Rengi mat siyah ve bence çok göz alıcı. Eskiden motosikletimle hiç almadığım tepkiler alıyorum. Egzoz sesi bence bu motorsiklet tarzı için aşırı az. Motorda gaz açtığınızda emme sesi filan çok hoş ama egzoz yok gibi birşey. (Arrow marka tek satılan egzoz ve fiyatı 1000 euro). Bakım maliyeti rodaj bakımında bana 1400tl ye malolmuştu yetkili serviste ve Haziran 2022 gibiydi sanırım. Motor 2 lt yağ alıyor ve bence bu hacimde çok iyi, nc750s 3.7 lt alıyordu. Üzerindeki lastikleri dunlop marka ve bence özellikle arka lastik çok kötü. Kuru zeminde bile istemsizce kaydırdığım oluyor. Aklıma gelenler bunlardı. Almayı düşünen filan varsa diye bunları yazdım. Sorusu olana yardımcı olmaya çalışırım. Tekeriniz düz bassın, sağlıkla kalın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------
https://i.hizliresim.com/2nlm242.jpeg
Hayırlı olsun motorunuz, gerçekten çok güzel duruyor. Kawasaki bu bloğu dönem dönem güncelleme yaparak neredeyse 20 senedir kullanmaktadır. Eskiden Er6N ve F, Versys 650, Ninja 650, Z 650, Z 650 Rs ve Vulcan S hep aynı bloğa sahiptir, yıl ve modele göre güçte bazı oynamalar yapılmıştır. Motorun kendine has "mırnav mırnav" gibi tatlı bir sesi vardır.
-
Ne güzel 2lt yağ ile kurtarıyorsunuz işi. Bizimki utanmasa 4lt isteyecek öküz.
-
Beto87 adlı üyeden alıntı
Ne güzel 2lt yağ ile kurtarıyorsunuz işi. Bizimki utanmasa 4lt isteyecek öküz.
Sende 1 lt yağ eksilse bir şey olmaz, bizde eksilse muhtemelen yatak sarar
-
Teşekkür ederim sağolun 🙏🏻 blok ile çok mutluyum. V motor sesini kıskansam da bu blokla çok mutluyum. İzmir fethiye yapıp geldim. Hiç bir yoruculuk yaşamadım desem yalan olmaz. Ama yol endurosu tecrübem olmadığı için bana konforlu gelmiş olabilir 😂 bu arada artçı selesi inanılmaz konforsuz. Eşim hiç beğenmedi. Sele yumuşatıcı eklenti aldım onun için
-
Merhaba bende bugün baktım ama 500 se gelcekmiş bu ay almayı düşünüyorum sizce 500 olanı nasıl olur tavsiye eder misiniz?
-
500 eliminatorü kastediyorsanız güzel ama genel görüş vulcana göre daha tecrübesizler için kısa bir motor olduğu yönünde gibi anladım yorumlardan. Vulcan s henüz yaygınlaşıyor. Bence bir tık riskli 500lük olan model. Vergi dilimleri aynı zaten.
-
14 Aralık 2024, 01:37
#88
İyi günler dilerim. Bu motorun orjinal heybe takımını Türkiyede nasıl bulabilirim?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler