fotoğraf ekleyim de öyle çok fotojenik olamıyorum malesef pek yetenekli değilim
motorun sıkıntısı halen devam ediyor zincir bir yere sürtüyor fakat bulamıyordum, bakım için götürdüm ustaya dün başıma ilginç bir olay geldi hemen anlatayım;
motorun kendi servisindeki yetersizlikten ötürü başka bir servis arayışına girdim.
Tarsusta lüks sınıftaki motosikletlerin gittiği tek bir usta varmış,bmw ducati filan kullananlarda o adama götürüyormuş bende oraya götürdüm motorumu.
önce selamaleyküm aleykümselam,bakım için geldim usta filan merabalaştık.motoru padok standına aldı,şaşırdım birden lan dedim bu adamda stand filan var işi biliyor demek
,sonra adam yağı boşalttı,sonra dediki bir güzel gaz yağı ile motoru yıkayım dedi iyi dedim yap.Motorun her yerine gaz yağını vurdu sonra dedim ki zincir biryere sürtüyor usta bir bakıver. adam ön dişlinin oradaki parçayı söktü ve zinciri kontrol etti, dediki zincir ayarın çok sıkı sen bunu nasıl kullandın bu kadar uzun süre :( bilmiyordum olması gereken ayarı velhasıl adam zinciri ayarlarken pat diye birden ön dişli yere düştü. Adamda şok oldu nasıl düştü bu diye,meğer dişliyi o yuvada tutan bir parça varmış ismi sekman(stopper)
http://i.hizliresim.com/69V0y7.jpg
zincir çok sıkı olduğu için bu parçadaki yuvaları yemiş ve ön dişliyi tutamaz hale gelmiş. iyi ki orada düştü de yolda düşmedi ön dişli.
parça ucuz 5 lira öyle birşey ama bulunmuyor işte, velhasıl bulamadık parçayı en sonunda sanayiye götürdü parçayı orada oksijenli kaynak yaptırdı ama bu seferde yuvaların yeri yarım yamalak oldu,usta tam 2 saat boyunca yuvaları tekrar açmak için uğraştı
tek tek eye zımpara ile kontrol ederek o resimdeki yuvaları açtı ve sonunda başardı.
http://i.hizliresim.com/qbkrpZ.jpg
ön dişli tekrar oturdu yerine,sonra yağını değiştirdi. tekrar zinciri yağladı. usta sadece würth ürünlerini kullanıyor ,zincir spreyi balata spreyi vs. ben zaten kendi yağımı götürmüştüm putoline.
önceki sayfalarda anlatmıştım,geçtiğimiz yaz dağ başında kalmıştım motorla,sigortası attı demiştim motorun hatırlarsanız. Motorun her işi bitti usta padoktan indirdi motoru çalıştırdı birden yine sigortası attı
dedim usta bir defa daha olmuştu dağ başında kaldım filan dedim. Adam sigortasına baktı sağlam sıkıntı yok dedi, meğer aküye bağlı olan siyah uç gevşek kalmış o yüzden oluyormuş problem onuda sıktı.Tamam dedi teslim alabilirsin motoru.
kendi yağımı götürdüm yağı değişti
zinciri temizledi yağladı gergi ayarı yaptı
balataları kontrol etti
frenleri kontrol etti
ön dişli stopper(sekman) yaptı.
motoru önce gaz yağı ile sonrada köpüklü bir şekilde yıkadı
toplam 100 lira ödedim.
http://i.hizliresim.com/V0nbbR.jpg
ustanın yanından ayrıldım fakat zincir halen bir yere sürtüyor onuda bugün buldum, şase demirine sürtüyor zincir. çözüm olarak ne yapmam lazım bilmiyorum
tüm bunların yanında motor çok dikkat çekiyor hatta aşırı dikkat çekiyor trafikte her gören uwww awwww owwww
abi bu yeni mi bu kaç beygir diye sorular sorular,bugün sabah motora bindim anaaa km kadranı çalışmıyor, yani kaç km hız ile gittiğimi görmüyorum,kadran 0 da duruyor.Haydaaaa nedir bu uğursuzluk derken,ön lastikten motorun deposunun altına giden bir kablo var kabloda bir gevşeklik mi var diye oynadım sonra denedim hallolmuştu. büyük ihtimalle akşam sitedeki çocuklar merak edip biyerlerini kurcaladılar
şimdilik söyleyeceklerim bunlar,yeni olaylarla haberdar etmeye devam edeceğim.