@atik216 rodaj süreci bittimi naptın motorda değişiklik bişeyler oldumu. Tekerinize taş değmesin. Alan arakdaşlara tekrar hayırlı olsun.
@atik216 rodaj süreci bittimi naptın motorda değişiklik bişeyler oldumu. Tekerinize taş değmesin. Alan arakdaşlara tekrar hayırlı olsun.
Dostum km 450 oldu. Yalnızca akşamları binebiliyorum çalıştığım için :/ ilk bakıma bu hafta götüreceğim. Motorda ufak tefek değişiklikler yapmaya karar verdim internetten birşeyler aldım güzel suprizler yapacağım umarım sizde beğenirsiniz.
Şikayetçi olduğum durumları söyleyim hemen, motoru çalıştırdığım zaman ilk 2-3 saniye gaz vermezsem stop ediyor. Bir kaç defa kırmızı ışıkta durduğumda stop etti. Aşırı bir ısınma oluyor ışıkta durduğumda. Konuyu merak edip keeway e mail attım. Dedim ki bu motor fabrikadan çıkarken hangi vizkosite yağ koyuyorsunuz, adamlarda kışın 10W-30 yazin 10W-40 dediler. Benim yaşadığım yer Mersin gece 35 oluyor Temmuz Ağustos ayında.Geçtiğimiz hafta yağ dosyasını bayağı araştırdım yabancı forumlarda da okudum rodaj dönemindeyken motorunuza mümkün mertebe full sentetik yağ kullanmayın diyorlar. Full sentetik yağ motorun parçalarının üzerinde güzel bir katman oluşturuyormuş bu iyi bir şey olup parçaların yıpranmasını engelliyor fakat rodajda iken parçaların birbirine alışması lazım o yüzden bende yarı sentetik bir yağ aldım. Yağ değişiminden sonraki gelişmeleri de aktaracağım
Aynen bildireceğim o durumuda.
ilk yağ değişiminde yağ filtresi de değişir mi? 500km bakımında değişmesi gereken yada kontrol ettirmem gereken şeyler nelerdir sizce?
Yağ filtresi her türlü araçta yağ değişirken değiştirilmelidir. Keeway'in motora kendisinin yağ koyduğunu sanmıyorum. Motor Çin'den içinde yağla geliyordur. Sonraki değişimlerde kullanılacak yağ da kullanma kılavuzunda yazar. Normalde 10W40 yeterli olur.
Aklıma aslında şu soru geldiği için sordum:
Bu motorun ilk bakımı 500km olduğuna göre içine koydukları yağ o km ye uygundur ve hergün kaç tane motor çıkıyor o fabrikadan hepsine iyi bir yağ koysalar zarara uğrayabilirler bu yüzden kötü bir yağ ile geleceğini düşündüm. Benim yaşadığım yer için 10W 40 yeterli olacak bencede. 1000km geçsin bakalım neler olacak
genelde endüstriyel tesisler ve parçaları taşınırken yağları çıkarılır, boş gelir. Start-up dan önce yağları tamamlanır. Yağlarının burada koyulması lazım, çinde koyulup gelmez.
Fabrika yağı zaten az koyuyordur ama kötü bi yağ olduğunu sanmıyorum motosikletin ömrü için ilk yağ çok önemlidir parçaların birbirine alışması için. Zaten Ulgio'nun dediği gibi yağlar Türkiye'de konur Çin'de değil. Zaten bildiğim kadarıylada RKS'de castrol yağ kullanılıyor hatta üzerinde Castrol önerilidr diye etiket vardı
arkadaşlar dün motorumun ilk bakımını yaptım. Daha öncede bahsettiğim gibi motor ilk çalışırken sanki stop edecekmiş gibi bir durum söz konusuydu, ustaya sordum ve bana şöyle dedi;
-şimdi abim bunlar büyük moturlar ,bunlarda bir kelebek var
-evet abi?
-heh o kelebeğin açılması için biraz gaz vermen gerekiyor.normal yani sıkıntı yok.
-peki abi motor sıcakken neden normal çalışıyor?
-zaten sıcakken çalışmasa o zaman kork
yani arkadaşlar anlayacağınız ben bir şey anlamadım. bu bahsi geçen kelebek nerede uçmuyor mu benim kelebek . motoru ilk çalıştırdığım zaman sanki insanın boğazında bir şey takılırda ehe öhö öhö olur ve öksürdüğü zaman tıkanıklık geçer, aynı olay işte gaz verince rahatlıyor kendi rölantisini buluyor. inatla marşa basarken gaz vermiyorum,çalıştıktan sonra hafif gaz veriyorum.
bunlar dışında yağı değişti ve motor inanılmaz bir hal aldı. kırmızı ışıkta durduğumda popom pişerdi artık öyle bir problemim kalmadı aşırı ısınma sorunu geçti. vites geçişlerim dahada yumuşadı böyle tak tuk olayı yok,bugün 100km hıza çıktım ilk defa selede en ufak titreşim yok elcik ve ayakta hafiften hissettim titreşimi rahatsız edici bir titreşim değil elbette. zincir gergisi kontrol etti usta, depo ile gidon tam simetrik değildi hatta geçtiğimiz haftalarda attığım youtube videosunda da görebilirsiniz aynı doğrultuda değildi onu ayarladık. ayaklığı açtığım zaman motor çalışmaya devam ediyordu artık indirince stop ediyor. herşey güzel istediğim gibi oldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------
Motorda ufak tefek değişiklikler yapmaya karar verdiğimi söylemiştim önceden de,dün bakım yaptırdıktan sonra ilk adım olarak orjinal farı ızgaralı hale getirdim umarım sizde beğenirsiniz. Değişimlerin devamı gelmeye devam edecek
bravo orijinal olmuş...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------
Benim motor da uzun süre yatınca aynı şekilde ilk çalıştırmada isteksiz stop edecekmiş gibi (bazen stop eder) çalışıyor, tekleyerek çalışma sesini duyarsam en fazla bir dakika sabit olarak gaz kolunu fazla devir çevirtmeden rölantisini tutturacak şekilde gaz veriyorum, normalde bu işi araçlarda otomatik eskiden manuel jikle yapardı, bunlsrda var mı bilmiyorum, bendeki eski karbüratörlü hyosungda da uzun süre yatmışsa olurdu, bence uzun süre yatmış motorda ilk çalıştırma için bu sorun değil, motor kursundaki ybr'ler içinde aynı işlemi yapardık...
teşekkür ederim @polo34 Nem miktarı Mersinde aşırı fazla oluyor gecede motor dışarıda oluyor belki bunla alakalıda olabilir(kulağa çok saçma gelsede ) ya ileride mekanik olarak problem yaratmasında bana yeter
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:28 ----------
dostum dün bende artçı ile birlikte yol aldım. gerçekten en ufak bir yol bozukluğunda çat çat çat sesler geldi korktum başlangıçta sonra senin yazdığın aklıma geldi kauçuk yapıştırdığınız yeri rica etsem resimle paylaşırmısın aynı işlemi bende yapmak istiyorum.
Enjeksiyonlu motorda böyle tekleme, rölanti vs probleminin olmaması gerekir. Belki bujiler kötüdür. Enjeksiyon programından kaynaklanıyorsa da yazılım güncellemesi gerektirir ama böyle bir şeye ihtimal vermiyorum çünkü motor neredeyse bir yıldır Avrupa'da satılıyor, o sürede tüm bunları çözmüşlerdir. Bir ihtimal de motorlar rodaj döneminde olduklarından henüz sıkışık, yağ da kötü ondan hafiften tekliyorlar. Rodaj sonrası (en az 1000 km) düzgün yağ kullanıp bakmak lazım.
300 400 km yol yaptın mı ? Selesi falan nasıl rahat mı şimdilik
Ve kaskımı Shark Raw'a çevirmiş bulunuyorum.
Maliyeti 20$, çok memnunum. Kaskım yüksek hızlarda ve Çanakkale rüzgarında direkt karşıdan aldığım rüzgarın alnımın tepesine vurması yüzünden arkaya doğru beni çeker kafamdan çıkmaya çalışırdı, bu arkadaşı takınca aerodinamiği değiştiği için hiç rahatsızlık duymadan sürebiliyorum. E Shark Raw'a hasta olmam da cabası. Çene kısmına kamera bağlayıp kameralı denemeyi yaptığım gün(28.08.2016) Çanakkale'den Shark Raw kullanan bir Kuba Superlight 200 kullanıcısı geçti, ona da buradan selamlar. Ekipman için soruları olan veya bir de şuradan çek nasıl görünüyormuş diyen varsa buyursun yardımcı olurum.
Maskeyle kaskı test ederken baya gezdim tabi.
Kask çok karanlık çıkmış net görünmüyor ama shark raw kaskları kalite ve güzeldir ben beğeniyorum.Tekerine taş değmesin. Motosikletten genel olarak memnun musun ?
Cruiser ile aynı sayılır blackster parçalar olarak. NGK bujileride bildiğim kadarı ile kaliteli ve uzun ömürlü olan bujilerdir. Hayırlısı artık sonuçları bekliyoruz.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)