Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
12. sayfa BirinciBirinci ... 2101112131422 ... SonuncuSonuncu

Rks Blackster 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #221

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Kuba Superlight
    @atik216 rodaj süreci bittimi naptın motorda değişiklik bişeyler oldumu. Tekerinize taş değmesin. Alan arakdaşlara tekrar hayırlı olsun.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #222
    atik216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Rks Blackster
    Dostum km 450 oldu. Yalnızca akşamları binebiliyorum çalıştığım için :/ ilk bakıma bu hafta götüreceğim. Motorda ufak tefek değişiklikler yapmaya karar verdim internetten birşeyler aldım güzel suprizler yapacağım umarım sizde beğenirsiniz.
    Şikayetçi olduğum durumları söyleyim hemen, motoru çalıştırdığım zaman ilk 2-3 saniye gaz vermezsem stop ediyor. Bir kaç defa kırmızı ışıkta durduğumda stop etti. Aşırı bir ısınma oluyor ışıkta durduğumda. Konuyu merak edip keeway e mail attım. Dedim ki bu motor fabrikadan çıkarken hangi vizkosite yağ koyuyorsunuz, adamlarda kışın 10W-30 yazin 10W-40 dediler. Benim yaşadığım yer Mersin gece 35 oluyor Temmuz Ağustos ayında.Geçtiğimiz hafta yağ dosyasını bayağı araştırdım yabancı forumlarda da okudum rodaj dönemindeyken motorunuza mümkün mertebe full sentetik yağ kullanmayın diyorlar. Full sentetik yağ motorun parçalarının üzerinde güzel bir katman oluşturuyormuş bu iyi bir şey olup parçaların yıpranmasını engelliyor fakat rodajda iken parçaların birbirine alışması lazım o yüzden bende yarı sentetik bir yağ aldım. Yağ değişiminden sonraki gelişmeleri de aktaracağım

    oialdemir bunu beğendi.

  3. #223

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı atik216 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum km 450 oldu. Yalnızca akşamları binebiliyorum çalıştığım için :/ ilk bakıma bu hafta götüreceğim. Motorda ufak tefek değişiklikler yapmaya karar verdim internetten birşeyler aldım güzel suprizler yapacağım umarım sizde beğenirsiniz.
    Şikayetçi olduğum durumları söyleyim hemen, motoru çalıştırdığım zaman ilk 2-3 saniye gaz vermezsem stop ediyor. Bir kaç defa kırmızı ışıkta durduğumda stop etti. Aşırı bir ısınma oluyor ışıkta durduğumda. Konuyu merak edip keeway e mail attım. Dedim ki bu motor fabrikadan çıkarken hangi vizkosite yağ koyuyorsunuz, adamlarda kışın 10W-30 yazin 10W-40 dediler. Benim yaşadığım yer Mersin gece 35 oluyor Temmuz Ağustos ayında.Geçtiğimiz hafta yağ dosyasını bayağı araştırdım yabancı forumlarda da okudum rodaj dönemindeyken motorunuza mümkün mertebe full sentetik yağ kullanmayın diyorlar. Full sentetik yağ motorun parçalarının üzerinde güzel bir katman oluşturuyormuş bu iyi bir şey olup parçaların yıpranmasını engelliyor fakat rodajda iken parçaların birbirine alışması lazım o yüzden bende yarı sentetik bir yağ aldım. Yağ değişiminden sonraki gelişmeleri de aktaracağım

    http://i.hizliresim.com/J3pZAj.jpg
    Putoline iyi bir yağdır tavsiye ederim. Stop etmesi falan rodaj bitince düzelebilir servise bildir diyeceğim de serviste benim dediğimi söyleyecek

  4. #224
    atik216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Rks Blackster
    Aynen bildireceğim o durumuda.
    ilk yağ değişiminde yağ filtresi de değişir mi? 500km bakımında değişmesi gereken yada kontrol ettirmem gereken şeyler nelerdir sizce?

  5. #225

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Yağ filtresi her türlü araçta yağ değişirken değiştirilmelidir. Keeway'in motora kendisinin yağ koyduğunu sanmıyorum. Motor Çin'den içinde yağla geliyordur. Sonraki değişimlerde kullanılacak yağ da kullanma kılavuzunda yazar. Normalde 10W40 yeterli olur.

  6. #226
    atik216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Rks Blackster
    Aklıma aslında şu soru geldiği için sordum:
    Bu motorun ilk bakımı 500km olduğuna göre içine koydukları yağ o km ye uygundur ve hergün kaç tane motor çıkıyor o fabrikadan hepsine iyi bir yağ koysalar zarara uğrayabilirler bu yüzden kötü bir yağ ile geleceğini düşündüm. Benim yaşadığım yer için 10W 40 yeterli olacak bencede. 1000km geçsin bakalım neler olacak

  7. #227
    Ulgio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul - Üsküdar (Anadolu Yakası)
    genelde endüstriyel tesisler ve parçaları taşınırken yağları çıkarılır, boş gelir. Start-up dan önce yağları tamamlanır. Yağlarının burada koyulması lazım, çinde koyulup gelmez.

  8. #228

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Alıntı atik216 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aklıma aslında şu soru geldiği için sordum:
    Bu motorun ilk bakımı 500km olduğuna göre içine koydukları yağ o km ye uygundur ve hergün kaç tane motor çıkıyor o fabrikadan hepsine iyi bir yağ koysalar zarara uğrayabilirler bu yüzden kötü bir yağ ile geleceğini düşündüm. Benim yaşadığım yer için 10W 40 yeterli olacak bencede. 1000km geçsin bakalım neler olacak
    Fabrika yağı zaten az koyuyordur ama kötü bi yağ olduğunu sanmıyorum motosikletin ömrü için ilk yağ çok önemlidir parçaların birbirine alışması için. Zaten Ulgio'nun dediği gibi yağlar Türkiye'de konur Çin'de değil. Zaten bildiğim kadarıylada RKS'de castrol yağ kullanılıyor hatta üzerinde Castrol önerilidr diye etiket vardı

  9. #229
    atik216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Rks Blackster
    arkadaşlar dün motorumun ilk bakımını yaptım. Daha öncede bahsettiğim gibi motor ilk çalışırken sanki stop edecekmiş gibi bir durum söz konusuydu, ustaya sordum ve bana şöyle dedi;

    -şimdi abim bunlar büyük moturlar ,bunlarda bir kelebek var
    -evet abi?
    -heh o kelebeğin açılması için biraz gaz vermen gerekiyor.normal yani sıkıntı yok.
    -peki abi motor sıcakken neden normal çalışıyor?
    -zaten sıcakken çalışmasa o zaman kork

    yani arkadaşlar anlayacağınız ben bir şey anlamadım. bu bahsi geçen kelebek nerede uçmuyor mu benim kelebek . motoru ilk çalıştırdığım zaman sanki insanın boğazında bir şey takılırda ehe öhö öhö olur ve öksürdüğü zaman tıkanıklık geçer, aynı olay işte gaz verince rahatlıyor kendi rölantisini buluyor. inatla marşa basarken gaz vermiyorum,çalıştıktan sonra hafif gaz veriyorum.

    bunlar dışında yağı değişti ve motor inanılmaz bir hal aldı. kırmızı ışıkta durduğumda popom pişerdi artık öyle bir problemim kalmadı aşırı ısınma sorunu geçti. vites geçişlerim dahada yumuşadı böyle tak tuk olayı yok,bugün 100km hıza çıktım ilk defa selede en ufak titreşim yok elcik ve ayakta hafiften hissettim titreşimi rahatsız edici bir titreşim değil elbette. zincir gergisi kontrol etti usta, depo ile gidon tam simetrik değildi hatta geçtiğimiz haftalarda attığım youtube videosunda da görebilirsiniz aynı doğrultuda değildi onu ayarladık. ayaklığı açtığım zaman motor çalışmaya devam ediyordu artık indirince stop ediyor. herşey güzel istediğim gibi oldu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------

    Motorda ufak tefek değişiklikler yapmaya karar verdiğimi söylemiştim önceden de,dün bakım yaptırdıktan sonra ilk adım olarak orjinal farı ızgaralı hale getirdim umarım sizde beğenirsiniz. Değişimlerin devamı gelmeye devam edecek

    polo34 bunu beğendi.

  10. #230
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    bravo orijinal olmuş...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------

    Alıntı atik216 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar dün motorumun ilk bakımını yaptım. Daha öncede bahsettiğim gibi motor ilk çalışırken sanki stop edecekmiş gibi bir durum söz konusuydu, ustaya sordum ve bana şöyle dedi;

    -şimdi abim bunlar büyük moturlar ,bunlarda bir kelebek var
    -evet abi?
    -heh o kelebeğin açılması için biraz gaz vermen gerekiyor.normal yani sıkıntı yok.
    -peki abi motor sıcakken neden normal çalışıyor?
    -zaten sıcakken çalışmasa o zaman kork

    yani arkadaşlar anlayacağınız ben bir şey anlamadım. bu bahsi geçen kelebek nerede uçmuyor mu benim kelebek . motoru ilk çalıştırdığım zaman sanki insanın boğazında bir şey takılırda ehe öhö öhö olur ve öksürdüğü zaman tıkanıklık geçer, aynı olay işte gaz verince rahatlıyor kendi rölantisini buluyor. inatla marşa basarken gaz vermiyorum,çalıştıktan sonra hafif gaz veriyorum
    Benim motor da uzun süre yatınca aynı şekilde ilk çalıştırmada isteksiz stop edecekmiş gibi (bazen stop eder) çalışıyor, tekleyerek çalışma sesini duyarsam en fazla bir dakika sabit olarak gaz kolunu fazla devir çevirtmeden rölantisini tutturacak şekilde gaz veriyorum, normalde bu işi araçlarda otomatik eskiden manuel jikle yapardı, bunlsrda var mı bilmiyorum, bendeki eski karbüratörlü hyosungda da uzun süre yatmışsa olurdu, bence uzun süre yatmış motorda ilk çalıştırma için bu sorun değil, motor kursundaki ybr'ler içinde aynı işlemi yapardık...

  11. #231
    atik216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Rks Blackster
    teşekkür ederim @polo34 Nem miktarı Mersinde aşırı fazla oluyor gecede motor dışarıda oluyor belki bunla alakalıda olabilir(kulağa çok saçma gelsede ) ya ileride mekanik olarak problem yaratmasında bana yeter

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:28 ----------

    Alıntı Paramedik34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba. Zincir koruma demirine sürtüyormuş. Artçı ile binince mesafesi azalıyor ve kasislerde sürtme yapıyor. Söktük, sürten yere kauçuk yapıştırdık ses kesildi. Şimdi de gaz yemiyor, motor tekleyip duruyor. Bu neden olabilir? Gazı kökledik diye bir şey oldu galiba :D
    dostum dün bende artçı ile birlikte yol aldım. gerçekten en ufak bir yol bozukluğunda çat çat çat sesler geldi korktum başlangıçta sonra senin yazdığın aklıma geldi kauçuk yapıştırdığınız yeri rica etsem resimle paylaşırmısın aynı işlemi bende yapmak istiyorum.

  12. #232

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Enjeksiyonlu motorda böyle tekleme, rölanti vs probleminin olmaması gerekir. Belki bujiler kötüdür. Enjeksiyon programından kaynaklanıyorsa da yazılım güncellemesi gerektirir ama böyle bir şeye ihtimal vermiyorum çünkü motor neredeyse bir yıldır Avrupa'da satılıyor, o sürede tüm bunları çözmüşlerdir. Bir ihtimal de motorlar rodaj döneminde olduklarından henüz sıkışık, yağ da kötü ondan hafiften tekliyorlar. Rodaj sonrası (en az 1000 km) düzgün yağ kullanıp bakmak lazım.

  13. #233

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Alıntı atik216 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar dün motorumun ilk bakımını yaptım. Daha öncede bahsettiğim gibi motor ilk çalışırken sanki stop edecekmiş gibi bir durum söz konusuydu, ustaya sordum ve bana şöyle dedi;

    -şimdi abim bunlar büyük moturlar ,bunlarda bir kelebek var
    -evet abi?
    -heh o kelebeğin açılması için biraz gaz vermen gerekiyor.normal yani sıkıntı yok.
    -peki abi motor sıcakken neden normal çalışıyor?
    -zaten sıcakken çalışmasa o zaman kork

    yani arkadaşlar anlayacağınız ben bir şey anlamadım. bu bahsi geçen kelebek nerede uçmuyor mu benim kelebek . motoru ilk çalıştırdığım zaman sanki insanın boğazında bir şey takılırda ehe öhö öhö olur ve öksürdüğü zaman tıkanıklık geçer, aynı olay işte gaz verince rahatlıyor kendi rölantisini buluyor. inatla marşa basarken gaz vermiyorum,çalıştıktan sonra hafif gaz veriyorum.

    bunlar dışında yağı değişti ve motor inanılmaz bir hal aldı. kırmızı ışıkta durduğumda popom pişerdi artık öyle bir problemim kalmadı aşırı ısınma sorunu geçti. vites geçişlerim dahada yumuşadı böyle tak tuk olayı yok,bugün 100km hıza çıktım ilk defa selede en ufak titreşim yok elcik ve ayakta hafiften hissettim titreşimi rahatsız edici bir titreşim değil elbette. zincir gergisi kontrol etti usta, depo ile gidon tam simetrik değildi hatta geçtiğimiz haftalarda attığım youtube videosunda da görebilirsiniz aynı doğrultuda değildi onu ayarladık. ayaklığı açtığım zaman motor çalışmaya devam ediyordu artık indirince stop ediyor. herşey güzel istediğim gibi oldu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------

    Motorda ufak tefek değişiklikler yapmaya karar verdiğimi söylemiştim önceden de,dün bakım yaptırdıktan sonra ilk adım olarak orjinal farı ızgaralı hale getirdim umarım sizde beğenirsiniz. Değişimlerin devamı gelmeye devam edecek

    http://i.hizliresim.com/B80N19.jpg
    Far güzel duruyor orjinali benim pek hoşuma gitmemişti. Kelebek dediği nedir bilmiyorum ama usta kısaca demişki önce motor biraz ısınsın sonra çık yola biraz bekleterek çalıştıracaksın yani. Tekerine taş değmesin.

  14. #234
    braveman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yaza doğru...
    Alıntı atik216 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar dün motorumun ilk bakımını yaptım. Daha öncede bahsettiğim gibi motor ilk çalışırken sanki stop edecekmiş gibi bir durum söz konusuydu, ustaya sordum ve bana şöyle dedi;

    -şimdi abim bunlar büyük moturlar ,bunlarda bir kelebek var
    -evet abi?
    -heh o kelebeğin açılması için biraz gaz vermen gerekiyor.normal yani sıkıntı yok.
    -peki abi motor sıcakken neden normal çalışıyor?
    -zaten sıcakken çalışmasa o zaman kork

    yani arkadaşlar anlayacağınız ben bir şey anlamadım. bu bahsi geçen kelebek nerede uçmuyor mu benim kelebek . motoru ilk çalıştırdığım zaman sanki insanın boğazında bir şey takılırda ehe öhö öhö olur ve öksürdüğü zaman tıkanıklık geçer, aynı olay işte gaz verince rahatlıyor kendi rölantisini buluyor. inatla marşa basarken gaz vermiyorum,çalıştıktan sonra hafif gaz veriyorum.

    bunlar dışında yağı değişti ve motor inanılmaz bir hal aldı. kırmızı ışıkta durduğumda popom pişerdi artık öyle bir problemim kalmadı aşırı ısınma sorunu geçti. vites geçişlerim dahada yumuşadı böyle tak tuk olayı yok,bugün 100km hıza çıktım ilk defa selede en ufak titreşim yok elcik ve ayakta hafiften hissettim titreşimi rahatsız edici bir titreşim değil elbette. zincir gergisi kontrol etti usta, depo ile gidon tam simetrik değildi hatta geçtiğimiz haftalarda attığım youtube videosunda da görebilirsiniz aynı doğrultuda değildi onu ayarladık. ayaklığı açtığım zaman motor çalışmaya devam ediyordu artık indirince stop ediyor. herşey güzel istediğim gibi oldu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------

    Motorda ufak tefek değişiklikler yapmaya karar verdiğimi söylemiştim önceden de,dün bakım yaptırdıktan sonra ilk adım olarak orjinal farı ızgaralı hale getirdim umarım sizde beğenirsiniz. Değişimlerin devamı gelmeye devam edecek

    http://i.hizliresim.com/B80N19.jpg
    Güzel olmuş eline sağlık. Bu motorlarda sevidğim tek yan aksesuarın bol olması.

  15. #235
    atik216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Rks Blackster
    Teşekkür ederim arkadaşlar yan aynalarımda geldi en kısa zamanda onlarıda değiştireceğim.dün yaylaya çıktım 60 km güzel bir yolculuk geçirdim bol bol virajlara girdim

    polo34 bunu beğendi.

  16. #236

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Benelli TNT 250
    300 400 km yol yaptın mı ? Selesi falan nasıl rahat mı şimdilik

  17. #237
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Ve kaskımı Shark Raw'a çevirmiş bulunuyorum.



    Maliyeti 20$, çok memnunum. Kaskım yüksek hızlarda ve Çanakkale rüzgarında direkt karşıdan aldığım rüzgarın alnımın tepesine vurması yüzünden arkaya doğru beni çeker kafamdan çıkmaya çalışırdı, bu arkadaşı takınca aerodinamiği değiştiği için hiç rahatsızlık duymadan sürebiliyorum. E Shark Raw'a hasta olmam da cabası. Çene kısmına kamera bağlayıp kameralı denemeyi yaptığım gün(28.08.2016) Çanakkale'den Shark Raw kullanan bir Kuba Superlight 200 kullanıcısı geçti, ona da buradan selamlar. Ekipman için soruları olan veya bir de şuradan çek nasıl görünüyormuş diyen varsa buyursun yardımcı olurum.

    Maskeyle kaskı test ederken baya gezdim tabi.

    atik216 bunu beğendi.

  18. #238

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    Kask çok karanlık çıkmış net görünmüyor ama shark raw kaskları kalite ve güzeldir ben beğeniyorum.Tekerine taş değmesin. Motosikletten genel olarak memnun musun ?

  19. #239
    atik216 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2015
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Rks Blackster
    Arkadaşlar şu kelebek boğaz mıdır valf midir herneyse o olaydan sonra bujiyi değiştirmeye karar verdim.umarım faydası olur. Cruiser 250 nin kullanım kitapçığında yazan bujiden sipariş verdim inşallah doğrudur.

    NGK marka D7EA


  20. #240

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Benelli TNT 250
    Cruiser ile aynı sayılır blackster parçalar olarak. NGK bujileride bildiğim kadarı ile kaliteli ve uzun ömürlü olan bujilerdir. Hayırlısı artık sonuçları bekliyoruz.


    REKLAM ALANI
12. sayfa BirinciBirinci ... 2101112131422 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)