KTM RC 390 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Rc 200-390 İnceleme fırsatı buldum. Motorun boyutları gerçekten güzel rahatça sığabildim. Showroom'da gözüme ilişen 390 Duke versiyonu ise bana daha güzel gözüktü. Önceki motorumun benzer tarz ve güçte Suzuki DRZ400sm olması bir etken olabilir. 17900 'a vade farksız 9 taksit yapıyorlar iyi bir fırsat.
Reklamlar
-
2014 mü yoksa 2015 midir?
-
jurisgonzo adlı üyeden alıntı
2014 mü yoksa 2015 midir?
Hocam size bişey danışmak istiyorum. 390'dan önce RC 200 almak istiyorum. Çevremde herkes ktm alma servisi adamı yamultur diyor. Kimse rc 200 almamı önermiyor. Ama ben motora özellikle sticker'lı haline aşığım. İlk motorum olucak,tecrübesizim ve eğitim alıcam sonra rc 200 ile başlamak istiyorum ama bakım fiyatları hakkında bilgi bulamıyorum. Sizin bilginiz var mı?
-
Merhaba. Şu ana değin sadece 1.000 bakımını tecrübe ettik. O da 150 tl civarı tuttu. Diğer markalardan farklı bir rakam değil. Bundan sonra artık 7.500 bakımı var. 350 tl civarında olduğunu duymuştum ama emin değilim. Ancak yine diğer rakip modellerle kiyaslanirsa sanırım makul zira bakim aralığı uzun ve diğerleri de zaten 250-300 aralığında (ve 6.000 gibi daha düşük bakim periyot aralıklarında) kapıyı açıyorlar diye hatırlıyorum.
Enduro modelleri (kmden bağımsız saat-kullanim süresi dolunca da servis gerektiriyorlardi) olmadığı sürece yani bizim cadde motorlarında korkulacak birşey yok.. En azindan bana böyle tekefful edilmisti ben motoru alırken. Cbf 150 ile kiyaslayanlardan korkunuz ama
-
jurisgonzo adlı üyeden alıntı
Merhaba. Şu ana değin sadece 1.000 bakımını tecrübe ettik. O da 150 tl civarı tuttu. Diğer markalardan farklı bir rakam değil. Bundan sonra artık 7.500 bakımı var. 350 tl civarında olduğunu duymuştum ama emin değilim. Ancak yine diğer rakip modellerle kiyaslanirsa sanırım makul zira bakim aralığı uzun ve diğerleri de zaten 250-300 aralığında (ve 6.000 gibi daha düşük bakim periyot aralıklarında) kapıyı açıyorlar diye hatırlıyorum.
Enduro modelleri (kmden bağımsız saat-kullanim süresi dolunca da servis gerektiriyorlardi) olmadığı sürece yani bizim cadde motorlarında korkulacak birşey yok.. En azindan bana böyle tekefful edilmisti ben motoru alırken. Cbf 150 ile kiyaslayanlardan korkunuz ama
Bilgilendirme için teşekkürler. : )
-
jurisgonzo adlı üyeden alıntı
2014 mü yoksa 2015 midir?
2014 modelleri için verilen fiyatlar, mağazada 7-8 tane 2014 model vardı. 2015 ile aralarında küçük değişikliklerin olduğu söylendi.Euro kurundaki son artışlar nedeniyle 2014-2015 fiyat farkı cazip olacaktır diye düşünüyorum.
-
Ben de böyle tahmin etmiştim. Yine de bahsi geçen değişiklikleri aşağıdaki linkte okuyabilirsiniz. Fiyat farkına değer mi? Tartışılır.. Linkte yer almayan ama Avrupa pazarını ilgilendiren 21. Değişiklik lastiklere ilişkin. Metzeler yerine Pirelli DR II lastikler takılı olarak Avrupa pazarına surecekler idi.
-
Rc390 nasıl tek silindir akıl işi değil abi .Görünüm müthiş aşık oldum kullanıcı yok mu yav bilgilendirsin bizi.
-
Bunların 690 modeli de tek silindir. KTM'nin uzmanlık alanı o...
-
Hindistan üretimi Duke-rc serisi ile ( Hint üretimleriyle bir sorunum yok) KTM special cross ve yüksek hacimli motorları arasında kalite ve hedeflenen pazar kitlesi açısından farklılıklar var. Çeşitli branşlarda şampiyonlukları olan repütasyonu çok yüksek bir markadan bahsediyoruz dolayısıyla forumda duke 125,200,390 lafı geçti mi lüks ,üst segment, pahalı havası esiyor hemen. Bence tamamen KTM marka algısı nedeniyle oluşan bir yanılsama. Jurisgonzoda belirtmiş rc390 1000 bakımı 150 TL tutmuş dolayısıyla insanlar biraz araştırma yapsalar bu önyargılar bitecek. Parça fiyatlarının da kesinlikle pahalı olmayacağını düşünüyorum. Diğer taraftan üst segmente çıktığınızda garanti süreci boyunca mecbur kalınan yetkili servis işçilik fiyatları yüksek.
-
Son günlerde bu başlık şenlenmiş. Bir RC 390 potansiyel alıcısı olarak çok memnun oldum, hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim.
Bir CBR 125R kullanıcısı olarak ve RC'yi yakından defalarca incelemiş biri olarak parça kalitesi anlamında gözle görülür farklar mevcut. Geçen Cumartesi günü Spormoto'ya gittim. Hem bir showroomda biraz fikir danıştım hem de servise uğrayıp aklımdakileri sordum. Gayet yardımcı oldular, şüpheleri olanlar bir baksınlar derim. Ninja 300 ile arasında gidip geldiğim bir motor fakat fiyatının yüksek olması nedeniyle ikinci el almaya yöneliyorum, onda da ikinci eli şu anda yok.
Motor hakkındaki şahsi fikrim Honda'ya Volkawagen dersek KTM'ye BMW diyebiliriz diye düşünüyorum. Fakat ilanın birinde Ninja 300ün şu büyük karenajının fiyatını (1.450) görünce bayağı bir şaşırmadım değil. Spormoto'ya sordum yaklaşık 450 liraya geliyormuş RC'nin karenajı. Spormoto'ya yaptığım bu ziyaret sonrasında daha da bir sevdim RC'yi.
Tabi aklımda birkaç alternatif de mevcut. Mesela 36 beygirlik güç vaadeden R25. Fuarda gördüğümde gerçekten beğenmedim ne yalan söyleyeyim. R125 tasarımı bekledim ama bambaşka geldi gözüme. Sonra Yamaha servise incelemek için gittim ama yoktu. Sadece bir tane vardı onda da egzos denemesi yapmışlar büyük karenajları sökülmüş vaziyetteydi ve böyle pek sıcak karşılanmadım sanki.
Diğer alternatif ikinci el satış hızında epey hızlı olan benim motorun abisi CBR 250R. E malum hayalimdeki motor R6. Hayalimdeki motora ulaşana kadar da ne aldığım çok önemli değil. Benim için cc yükseltmiş olayım bir de satacağım zaman elimden çabuk çıkarayım gözüyle de bakıyor bir yanım.
Yaptığım yorumlar kendimce karşılaştırmalarım hem belki siz de bir fikir verirsiniz amacıyla yazdım.
İyi forumlar dilerim. Tekeriniz düz bassın.
-
Ragnar adlı üyeden alıntı
Son günlerde bu başlık şenlenmiş. Bir RC 390 potansiyel alıcısı olarak çok memnun oldum, hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim.
Bir CBR 125R kullanıcısı olarak ve RC'yi yakından defalarca incelemiş biri olarak parça kalitesi anlamında gözle görülür farklar mevcut. Geçen Cumartesi günü Spormoto'ya gittim. Hem bir showroomda biraz fikir danıştım hem de servise uğrayıp aklımdakileri sordum. Gayet yardımcı oldular, şüpheleri olanlar bir baksınlar derim. Ninja 300 ile arasında gidip geldiğim bir motor fakat fiyatının yüksek olması nedeniyle ikinci el almaya yöneliyorum, onda da ikinci eli şu anda yok.
Motor hakkındaki şahsi fikrim Honda'ya Volkawagen dersek KTM'ye BMW diyebiliriz diye düşünüyorum. Fakat ilanın birinde Ninja 300ün şu büyük karenajının fiyatını (1.450) görünce bayağı bir şaşırmadım değil. Spormoto'ya sordum yaklaşık 450 liraya geliyormuş RC'nin karenajı. Spormoto'ya yaptığım bu ziyaret sonrasında daha da bir sevdim RC'yi.
Tabi aklımda birkaç alternatif de mevcut. Mesela 36 beygirlik güç vaadeden R25. Fuarda gördüğümde gerçekten beğenmedim ne yalan söyleyeyim. R125 tasarımı bekledim ama bambaşka geldi gözüme. Sonra Yamaha servise incelemek için gittim ama yoktu. Sadece bir tane vardı onda da egzos denemesi yapmışlar büyük karenajları sökülmüş vaziyetteydi ve böyle pek sıcak karşılanmadım sanki.
Diğer alternatif ikinci el satış hızında epey hızlı olan benim motorun abisi CBR 250R. E malum hayalimdeki motor R6. Hayalimdeki motora ulaşana kadar da ne aldığım çok önemli değil. Benim için cc yükseltmiş olayım bir de satacağım zaman elimden çabuk çıkarayım gözüyle de bakıyor bir yanım.
Yaptığım yorumlar kendimce karşılaştırmalarım hem belki siz de bir fikir verirsiniz amacıyla yazdım.
İyi forumlar dilerim. Tekeriniz düz bassın.
Tesadüfen kadıkoyde rc200 u gorup inceleme fırsatım oldu biraz. Malzeme kalitesi olarak kesinlikle 250 cc standardında Japonlardan çok daha iyi. RC 390 ında daha iyi kalibrede olacağını düşünüyorum.
Ancak KTM nin bazı standartlarda ahlen hard enduro yada hard naked yaklaşımını devam ettirmesine de bazen anlam veremiyorum. Bence 390 cc tek silindir race motor olmaz. Olmamalı. Race dediğin motosiklet yüksek devir çevirebilme kabiliyetine sahip olmalı. Bu noktada R25 in daha efektif bir makina olduğu kanaatindeyim. 250 cc ve üzerinde bu tarz makinelerde çift silindir tercih edilmeli bana göre.
KTM ler sert makineler ve bana sorarsanız uzmanlık alanları hard enduro ve hard naked. SS motor konusunda bence pek iyi değiller. Malzeme kalitesi çok çok iyi ancak. Bir RC 1190 Rı ne gsx1000 R nede R1 nede CBR 1000 RR kadar iyi sürüş dinamikleri sergileyemedi. Bu defalarca test sonuçlarında görüldü.
Bu cc seviyesinde bu kadar sert ve bu kadar günlük kullanımdan uzak motosikletlerin özellikle ülkemiz için pek uygun olduğunu düşünmüyorum.
Özellikle bu segment olsun illaki diyorsanız Japon alın rahat edin. Türkiye koşullarında daha rahat seyahat edersiniz.
-
-
Bugün biz de dahil herkesin aklındaki uzun dönem kullanım sorularından birine daha cevap bulduk.. Yedek parça fiyatları.. Sakarlıkla sol aynayı çatlattık. Spormoto'ya biraz da çekinerek fiyat ve daha da önemlisi parçanın ellerinde olup olmadığını sormaya gittik. Ayna sadece kendisi değil sinyal kolu dahil tam takım (ön grenaja kadar uzanan ve üzerinde sinyal de bulunan ayna kolu) set olarak değişiyormuş. Ve harbi ellerinde parça da varmış. Avusturya veya Hindistan'dan parça beklemekten korkmaya (en azından ayna için ) gerek yok demek ki. Fiyatı sorduk ve 73 TL dediler. Tecrübeyle sabittir bundan iyisi Şam'da kayısı.. Eh tabi hemen değiştirdik. Çok da yardımcı oldular. Bu durumda yedek parça fiyatları konusunda korkulanın olmadığını ve hatta Japonlara göre son derece insaflı dahi olduklarını söyleyebilirim...
-
14 Haziran 2015, 13:54
#35
Tek silindirmi bu? Heryere bakmam rağmen beyaz rengini gördüm sadece turuncu rengi yok mu bilen var mı ?
-
20 Haziran 2015, 02:42
#36
Merhaba arkadaşlar,
Bir konuda sizden yardım istiyorum. Aşağıda linkini verdiğim ön panelden arıyorum Dragstar 650 için. Nereden teymin edebilirim. acaba? Yanıtlarınız için şimdiden çok teşekkürler.
https://www.youtube.com/watch?v=l-RQvsoELa0
-
04 Temmuz 2015, 16:24
#37
Rc390 kullanan diğer arkadaşlardanda yeni yorumlar bekliyoruz. Ybr 125'ten sonra şehirler arası götürecek bir motor arıyorum. İncelediğim kadarıyla yakıt ekonomisi ve hızlanma bakımından diğerlerine göre daha makul olduğu aşikar. Kullanıcı arkdaşlardan gözlemlerini bekliyoruz.
Herkeze iyi günler.
-
04 Temmuz 2015, 20:29
#38
Efsane gorunusu var. Bugün gördüm. Ufak diyenler ufak motor gormemis
-
04 Ağustos 2015, 03:40
#39
Selamlar.. Koruma takozu kullanan var mı acep? (rc serisinde)
-
Bu hafta sonu Spor Moto'nun test sürüşleri vardı.
Eski bir ninja 300 kullanıcısı olarak RC390'ı merak ettim ve 30-35 dakika kadar kullandım.
KTM RC390:
Düşük viteslerde ivmelenmesi çok güzel, selesi rahat, amörtisörler iyiydi.
Aynaları daha geniş olduğundan ninja'ya göre daha fazla şey gösteriyor.
Şehir içinde minyon tipiyle her deliğe girip gazı açıp uzayabileceğiniz eğlenceli bir motor.
Benim gibi 1.87 boyunda ve enine geniş birine ninja 300 bile ufak gelirken, RC altımda daha da kayboldu.
Test motoru olduğu için frenlere pek asılamadım. Ama 1 kez ışıklara gelirken gayet yumuşak fren yapmama rağmen ABS devreye girdi.
Test motorun da Tiger egzoz takılıydı. Takmayın abi tek silindir motora egzoz falan, ses çok kötüydü. 100 metreden sesi duyan bişey geldiğini farkediyor o ayrı.
Kawasaki Ninja 300
Oturuş pozisyonu rc'ye göre daha rahat.
110 - 120 km/s'ten sonra ninja'nın gidişi daha güçlü / zevkli / güvenli.
Çift silindir nedeniyle hissedilen titreşim çok daha az.
Şekil olarak değerlendirirsek, ninja 600'lük abileri daha fazla andırıyor, rc390 oyuncak gibi.
Uzun yolda RC'ye göre daha rahat gidileceğini düşünüyorum.
- - -
Tabi bunlar benim subjektif yorumlarım, buna göre değerlendirmek lazım.
Marka olarak Türkiye'de KTM ve Kawasaki'yi karşılaştıracak olursak KTM açık ara önde. Spor Moto mağazayı motosikletlerle doldurup stoklamış, istediğiniz modeli görüp detaylı inceleyebiliyorsunuz. Personel sizinle ilgileniyor. Bu hafta sonu 200 Duke, 390 Duke, 200 RC, 390 RC, 1050 Adventure, 1190 Adventure modellerini teste açtılar. Alıyorsunuz motoru, 30 dakika kafanıza göre istediğiniz rota da takılıyorsunuz. Gayet kurumsallar. Kawasaki ise fuar da motosikletlerin üzerine oturmaya bile izin vermiyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)