Şöyle ifade edeyim. Şehir içinde ve uzun yolda kullanımda yeterli performans sağlamaktadır. Fakat dik yokuşlarda haliyle zorlanma söz konusu. Lastikler aynı olduğundan dolayı max.hızın değişeceğini sanmıyorum. (Lastikler max.130km/h)200 için fiyat açıklaması hiçbir yerde mevcut değil. Aradaki fiyat farkın ne olacağına bağlı olarak konuşulabilir. Ama 200lükte dikkatimi çeken ve beni rahatsız eden konu yağ radyatörünün yeri. Sol tarafa monte edildiğinden dolayı olası bir düşme veya çarpma durumunda sorun çıkartabilir gibi duruyor. Ayrıca arka çantalığın (metal olarak) olmayışı ve ön kumanda panelinin siyah renge çevrilmesi gibi farklı donanımlarda mevcut.
200'lük van van suzuki'nin sitesine gelmiş yakında satışları da başlar. Benim merak ettiğim lastiğe bir şey olursa aynı lastikten bulmak sıkıntı olmaz mı ? Özellikle arka lastik ? 200'lük ile 125'lik arasında güç anlamında çok fark olur mu sizce ?
125 cc'ye göre yaklaşık %12 daha fazla hızlı gidecektir (sallama değildir). %25 de daha fazla torku var. Tork farkı az değil hissettirecektir.
Arkadaşlar, Suzuki VanVan 200 cc nin türkiye satış fiyatını öğrenen oldu mu ya da fuarda öğrenebilir misiniz?
Paylaşımınızı bekliyorum.
Ben bir bayiyi arayacağım bugün ancak onların da henüz bildiklerini sanmıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------
Ben de xmax 250 vardı ABS'li 182 kg ve 20 bg. Güç ağırlık oranına bakarsak 20/182=0,11 bg/kg şimdi xmax 250 düz yolda 120-130 km'yi rahat yapıyor, hafif eğimde ve uygun rüzgarda ise 140+ km'lere kadar çıkıyor. Van van 200 ise 16/128=0,13 bg/kg. Bu hesapla van van kilo başına düşen beygir ile xmax 250'den daha güçlü gözüküyor. Bu hesaba göre van van 200 de xmax gibi 120-130 km'lere rahat çıkar mı ? Yoksa bu hesabı başka değişkenlerde etkiliyor mu ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------
http://motosiklet.suzuki.com.tr/fiyat-listesi.aspx Vanvan 200'ün fiyatı 15.450 olarak açıklanmış.
Bu motorun ismi bana bu şarkıyı hatırlatıyo nedense. Van van van demiyo mu ya
15.450 TL mi... Yok artık suzuki hiç getirmesin oraya...Tam bir manyaklık oldu bu.13.000 olsa iyi bir satış rakamına ulaşabilirdi, yazık.
2 tane skyteam V-raptor alınıyor bu paraya...223 cc hem de...
Bunlar hep ekonomik istikrar işte
1. Bu denkleme sürücünün ağırlığı da katılmalı.
2. Motorun hızını belirleyici etkenlerden biri de rüzgar direncidir, dolayısı ile bunu da düşünmek gerekir.
3. Motorun fiziksel özellikleri de belli hızların üzerinde kullanılmasını kısıtlayabilir (gidon sallayabilir, dengesizleşir vs.)
Ben 16 bg bir motorun 120- 130 km/h hızlara "rahatça" çıkacağını sanmıyorum. Motorun tork değerleri de hızlanma hızı açısından önemlidir, bunları da karşışatırmak gerekli.
Diyemezsiniz işte o yüzden önemli değil diyorum. Kilonun bunda etkisi fazla değildir, siz net güce bakın. Güç, rüzgar direnci, cüsse, vites oranları en çok etki eder. Van van'ın üretim amacına bağlı olarak kısa oranlı vitese sahip olacağını varsayıyorum. 130km/h büyük ihtimalle Van Van'ın son süratine yakın bir sürat olacaktır. Yani 120 ile rahat rahat gidemezsiniz, yırtına yırtına gidersiniz.
Foruma yeni üye oldum, herkese merhaba öncelikle. Ehliyetimi yeni alacak ve tecrübesiz biri olarak ben de bir kaç şey danışmak istiyorum. Başlangıç motoru olarak Van Van almaya karar verdim gibi ancak 125 ve 200 arasında çok kararsızım. Biri 12.000TL, diğeri 15.000TL. Öncelile şunu belirteyim; başlangıç motoru olarak alıp sonradan satma gibi bir planım yok. Büyük motora geçmek istersem ve imkanım olursa 2.motor olarak alırım diye düşünüyorum. Yani Van Van'ı benim için sadece başlangıç motoru olarak değerlendirmeyin lütfen.
Şimdi esas soruma geliyorum, henüz kimse değinmemiş ama bence bu iki motorun arasındaki en büyük fark 125cc 5 vites, 200cc 6 vites. Şimdi benim de takılıp kaldığım nokta burası. Bunun sürüşü nasıl etkileyeceği. Anladığım kadarıyla bu motor hafif arazi şartları için de tasarlandığından, 6 vites ve kısa vites oranl. 5 vites yapıp, 200cc olunca da güç artışı ile telafi edeceklerini düşünüp biraz daha şehirli bir motor mu yapmaya çalışmışlar acaba. Son hız çok önemli olmamakla birlikte, güç artışı ve 5 vitesi hesaba katarak bu iki motoru artılarıyla eksileriyle tecrübeli arkadaşlar değerlendirebilirlerse sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Ek olarak İngiltere sitesinde güç değerleri de var. Bunları da faydalanmak isteyenler için buraya ekleyeyim. Yaklaşık %40 daha fazla HP, %55 daha fazla N.M(Tork).
125 CC
Engine capacity: 125cc
Engine: Four stroke, air-cooled, OHC
Bore: 57mm x 48.8mm
Compression ratio: 9.2 : 1
Lubrication: Wet sump
Ignition: Electronic ignition (Transistorised)
Fuel system: Fuel injection
Starter: Electric
Transmission: 6-speed constant mesh
Drive: Chain
Power: 8.50kW @ 9000rpm (11.40hp)†
Torque: 9.80N.m @ 7500rpm (7.20lb.ft)†
------------------------------------------------
200 CC
Engine capacity: 199cc
Engine: 4-stroke, single cylinder air-cooled, SOHC
Bore: 66mm x 58.2mm
Compression ratio: 9.4 : 1
Lubrication: Wet sump
Ignition: Electronic ignition (Transistorised)
Fuel system: Fuel injection
Starter: Electric
Transmission: 5-speed constant mesh
Drive: Chain
Power: 12.00kW @ 8000rpm (16.09hp)†
Torque: 15.00N.m @ 6500rpm (11.06lb.ft)†
Fazla düşünecek bir şey yok, eğer almayı kafaya taktıysanız, satmayacaksanız ve başka 250 cc alternatif düşünmüyorsanız aradaki 3000 TL farka değecektir. 200 cc olan (maksimum demiyorum)rahat 100 - 110'la gidecektir.
Merhaba,
VanVan ilk çıktığı dönemde çok büyük bir heyecanla aldım ve bugün 8.000 KM'yi gördük. Almadan önce ben de satmayıp, çocuklara bırakılacak bir motor olarak tam olarak senin gibi düşünüyordum. Nihayetinde 8.000 KM'nin ardından bu fikrim daha da sabitlendi.
Uzun yolculuklarda biraz hız arasamda, aniden girilen bir arazi de bu fikir aklımdan çıkıyor. Motoru zevk ala ala kullanıyorum. Satmayı düşünmediğimden rahatlıkla söyleyebilirim ki, motorla ufak tepeciklerden de zıpladım, kumsalda da kullandım, elbette bir cross gibi değil ama su kütlelerine de girdim. Sonuç olarak bu motor evet "cc" bakımından düz asfaltta bir handikap gibi gelse de bunun dışında hiç bir yerde hiç bir anlamda eksiklik hissettirmiyor. Aksine yaşadığın zevkten kuduruyorsun.
Motoru kullanan servis ve diğer ustalar motoru ilk gördüklerinde "yahu bu kadar verilir mi 125'lik motora" dediler. Ancak binip denedikten sonra neredeyse hepsi "Suzuki" oluyor. Açıkçası motorun kalitesi konusunda yapılacak bir yorum yok.
Eğer seninde ilk motorun olacaksa, vites sayısı kafana takılmasın derim. Çünkü 8.000 KM'de yalnızca bir defa 5. vitesi hissettim. Bunun dışında motor devriyle zaten o aralığa ihtiyaç bırakmıyor acemi kullanımda. Belki çok daha tecrübeli olan birisi vites aralığını değerlendirebilir.
Motoru almadan önce, VanVan'ın çok popüler olduğu İngiltere ve İspanya'daki forumlarda araştırma yapmıştım. O dönemde 200 CC'liğin VanVan kullanıcılarından çok iyi yorumlar almadıklarını hatırlıyorum. Fakat şudur budur diye detay veremeyeceğim. İstersen sen de şu forumdan biraz araştır : http://suzukivanvan.forumandco.com/. Bu forum VanVan hakkında en detaylı yorumları ve tavsiyeleri bulabileceğin forum.
Tekrar başa döneceğim. Bazen uzun yolda öhhhh yeter artık ben bunu satayım da bir r25 alayım diyorum. Ama sahip olduğun dünya ve gidebileceğin yerlerin yalnızca asfalttan ibaret olmadığını farkettiğimde kendi kendime sen VanVan'ı tut, bir r25 için daha çok çalış. r25'in yerine gün gelir scrambler gelir, gün gelir 600 rr gelir, gün gelir mt07 gelir, gün gelir africatwin gelir ama VanVan sabit kalır. Son kanaatim bu. Önerdiğim forumu incelersen bir çok kullanıcının da benzer hissiyatta olduğunu göreceksin. Hatta bir çoğu bunu hissiyattan çıkartıp uygulamaya da koyan insanlar.
125 ile 200 arasında bir fark da ister istemez yakıt tüketiminde olacaktır. VanVan diğer 125'lik motorlara göre çok daha fazla yakıt yakıyor. Bunun başlıca sebebi arka tekerleğin boyutu ve yapısı gereği basıncının 18 psi olması gerekmesi. Kullanım bakımından da zevke odaklandığında da daha çok yakıyorsun. 200'deki güç fazlalığıyla yakıt tüketimi olumsuz anlamda şaşırtabilir.
Son olarak şunu söyliyeyim, bugün sahibinden.com'da VanVan'larını satılığa koyan arkadaşlar -ihtiyaç sahibiyse ayrı tutuyorum - motoru aldığı fiyattan fazlaya satıyor. Ben de motoru koyup, 1.000.000 TL de fiyat koymayı düşündüm. Çünkü düşünüp taşındığında hayat arkadaşının maliyeti bu. 1.000.000 TL'ye karımı da boşarım, VanVan'ı da satarım. 1 TL altı imkansız
Neyse lafı uzattım. Soracağın başka bir şey olursa seve seve yanıtlayabilirim.
Bir de fotoğrafını koyayım at'ın.
bmp resim yükle
Keşke 200 cc lik vanvanı uygun fiyata getireydin be suzuki.Peynir ekmek gibi satardın...
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. cancanbr hem verdiğiniz bilgiler hem de paylaştığınız site bilgi edinmek açısından çok yardımcı oldu. Ancak 200 ile ilgili ecnebiler de bir karara varabilmiş değil çünkü hem şanzıman hem de motor teknolojisi farklıymış yeni gelecek olan 200 lerin. İngilizler de ikiye bölünmüş durumda; bir kısım, 200'lük olanın 125'liğin şu da şöyle olsaydı denilen bütün açıklarını kapatacağını savunurken, bir kısmı da hiç bir farkı olmayacağını hatta şanzıman dolayısıyla daha zevksiz bir motora dönüşeceğini düşünüyor. Japonya'dan ithal eski 200 kullanıcıları da yeni motorun soru işareti olduğu konusunda hem fikir çünkü eskilerde sadece hacim farkı varmış. Özetle bilgi edindim ama maalesef çelişkileri arttırmaktan başka bir işe yaramadı. Bu motorun son kullanıcısı olmadan çok sağlıklı bilgi edinmek zor olacak, fiyatıyla da yakın zamanda ne yurt dışında ne türkiye'de çok da kullanıcısı olmayacaktır. En iyisi gözü karartıp birini almak.
Keşke Honda VanVan'a rakip olarak bu modeli getirse http://www.honda.co.jp/CB223S/
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)