Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Suzuki Van Van Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Alıntı Le_Crabe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar hekese selamlar,
    Haziran ayından beri Suzuki Vanvan kullanıcısı olarak sizleri bu motor hakkında aydınlatmak isterim. Öncelikle motosiklet tamamen Japonuya üretimidir. Üzerindeki tüm parçalar Japon malıdır. 125cc'lik bir motor, bu boyutlardaki motosikleti rahat bir şekilde taşımaktadır. 6 vites olması motorun akıcı bir şekilde ilerlemesini sağlamaktadır. Hafif arazi şartları içinde (toprak-kum vb.) alt viteslerin oranı düşüktür. Şimdiden söyleyeyim, bu motor hız için üretilmemiştir. Yine de maksimum bir hızla ilgili bilgi isteyenler için şunu söyleyebilirim: Şahsen 110 km hıza çıkmışlığım var. Zaten üzerindeki lastikler (DUNLOP markadır) max.130km/h için. Standart bir motor kullanıcısı (125-250cc arası) için şunu söyleyebilirim ki kullanımı ve gidişi farklıdır. Rahatlık konusunda ise dike yakın oturuş pozisyonu, lastiklerin büyük olması ve amortisörlerin orta-yumuşak sertlikte olasından dolayı konfor seviyesi yukarıdadır. Şahsen Antalya-Kaş arası yol yapmışlığım vardır. Yaklaşık olarak 180km kesintisiz kullanmama rağmen hiçbir rahatsızlık hissetmedim. İnternette araştırdığıma göre günde yaklaşık 750km yol yapanlar varmış. Yakıt tüketimi konusunda km'de yaklaşık 12 kuruş yakmaktadır. Aklıma ilk gelenler bunlar. Aklınızda sormak istediğiniz başka konular var ise seve seve cevaplamak isterim.
    Hepinize kazasız-belasız sürüşler dilerim.
    Teşekkürler.200cc çıkacak 2016'da.Ne dersiniz bu duruma?125 yetmemekte mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    05 Aralık 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Suzuki RV125 VanVan
    Alıntı Keoma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler.200cc çıkacak 2016'da.Ne dersiniz bu duruma?125 yetmemekte mi?
    Şöyle ifade edeyim. Şehir içinde ve uzun yolda kullanımda yeterli performans sağlamaktadır. Fakat dik yokuşlarda haliyle zorlanma söz konusu. Lastikler aynı olduğundan dolayı max.hızın değişeceğini sanmıyorum. (Lastikler max.130km/h)200 için fiyat açıklaması hiçbir yerde mevcut değil. Aradaki fiyat farkın ne olacağına bağlı olarak konuşulabilir. Ama 200lükte dikkatimi çeken ve beni rahatsız eden konu yağ radyatörünün yeri. Sol tarafa monte edildiğinden dolayı olası bir düşme veya çarpma durumunda sorun çıkartabilir gibi duruyor. Ayrıca arka çantalığın (metal olarak) olmayışı ve ön kumanda panelinin siyah renge çevrilmesi gibi farklı donanımlarda mevcut.

  3. #23

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    200'lük van van suzuki'nin sitesine gelmiş yakında satışları da başlar. Benim merak ettiğim lastiğe bir şey olursa aynı lastikten bulmak sıkıntı olmaz mı ? Özellikle arka lastik ? 200'lük ile 125'lik arasında güç anlamında çok fark olur mu sizce ?

  4. #24

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    125 cc'ye göre yaklaşık %12 daha fazla hızlı gidecektir (sallama değildir). %25 de daha fazla torku var. Tork farkı az değil hissettirecektir.

  5. #25
    Ulgio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul - Üsküdar (Anadolu Yakası)
    Arkadaşlar, Suzuki VanVan 200 cc nin türkiye satış fiyatını öğrenen oldu mu ya da fuarda öğrenebilir misiniz?

    Paylaşımınızı bekliyorum.

  6. #26

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Ben bir bayiyi arayacağım bugün ancak onların da henüz bildiklerini sanmıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------

    Ben de xmax 250 vardı ABS'li 182 kg ve 20 bg. Güç ağırlık oranına bakarsak 20/182=0,11 bg/kg şimdi xmax 250 düz yolda 120-130 km'yi rahat yapıyor, hafif eğimde ve uygun rüzgarda ise 140+ km'lere kadar çıkıyor. Van van 200 ise 16/128=0,13 bg/kg. Bu hesapla van van kilo başına düşen beygir ile xmax 250'den daha güçlü gözüküyor. Bu hesaba göre van van 200 de xmax gibi 120-130 km'lere rahat çıkar mı ? Yoksa bu hesabı başka değişkenlerde etkiliyor mu ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------

    http://motosiklet.suzuki.com.tr/fiyat-listesi.aspx Vanvan 200'ün fiyatı 15.450 olarak açıklanmış.

  7. #27
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX

    Bu motorun ismi bana bu şarkıyı hatırlatıyo nedense. Van van van demiyo mu ya

  8. #28
    Ulgio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul - Üsküdar (Anadolu Yakası)
    15.450 TL mi... Yok artık suzuki hiç getirmesin oraya...Tam bir manyaklık oldu bu.13.000 olsa iyi bir satış rakamına ulaşabilirdi, yazık.

    2 tane skyteam V-raptor alınıyor bu paraya...223 cc hem de...

  9. #29

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Bunlar hep ekonomik istikrar işte

  10. #30

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı tuttacromata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bir bayiyi arayacağım bugün ancak onların da henüz bildiklerini sanmıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------

    Ben de xmax 250 vardı ABS'li 182 kg ve 20 bg. Güç ağırlık oranına bakarsak 20/182=0,11 bg/kg şimdi xmax 250 düz yolda 120-130 km'yi rahat yapıyor, hafif eğimde ve uygun rüzgarda ise 140+ km'lere kadar çıkıyor. Van van 200 ise 16/128=0,13 bg/kg. Bu hesapla van van kilo başına düşen beygir ile xmax 250'den daha güçlü gözüküyor. Bu hesaba göre van van 200 de xmax gibi 120-130 km'lere rahat çıkar mı ? Yoksa bu hesabı başka değişkenlerde etkiliyor mu ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------

    http://motosiklet.suzuki.com.tr/fiyat-listesi.aspx Vanvan 200'ün fiyatı 15.450 olarak açıklanmış.
    Pratikte kg başına düşen beygir gücü bir şey ifade etmiyor. En azından benim için...

  11. #31

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pratikte kg başına düşen beygir gücü bir şey ifade etmiyor. En azından benim için...
    Sizin için önemli olmayabilir ben objektif olarak soruyorum. Kilo başına düşen beygir oranı xmax 250'den fazla yani van van en az xmax kadar veya daha hızlı gidebilir diyebilir miyiz ?

  12. #32

    Üyelik
    04 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax
    1. Bu denkleme sürücünün ağırlığı da katılmalı.
    2. Motorun hızını belirleyici etkenlerden biri de rüzgar direncidir, dolayısı ile bunu da düşünmek gerekir.
    3. Motorun fiziksel özellikleri de belli hızların üzerinde kullanılmasını kısıtlayabilir (gidon sallayabilir, dengesizleşir vs.)
    Ben 16 bg bir motorun 120- 130 km/h hızlara "rahatça" çıkacağını sanmıyorum. Motorun tork değerleri de hızlanma hızı açısından önemlidir, bunları da karşışatırmak gerekli.
    tuttacromata bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı tuttacromata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin için önemli olmayabilir ben objektif olarak soruyorum. Kilo başına düşen beygir oranı xmax 250'den fazla yani van van en az xmax kadar veya daha hızlı gidebilir diyebilir miyiz ?
    Diyemezsiniz işte o yüzden önemli değil diyorum. Kilonun bunda etkisi fazla değildir, siz net güce bakın. Güç, rüzgar direnci, cüsse, vites oranları en çok etki eder. Van van'ın üretim amacına bağlı olarak kısa oranlı vitese sahip olacağını varsayıyorum. 130km/h büyük ihtimalle Van Van'ın son süratine yakın bir sürat olacaktır. Yani 120 ile rahat rahat gidemezsiniz, yırtına yırtına gidersiniz.
    tuttacromata bunu beğendi.

  14. #34

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Foruma yeni üye oldum, herkese merhaba öncelikle. Ehliyetimi yeni alacak ve tecrübesiz biri olarak ben de bir kaç şey danışmak istiyorum. Başlangıç motoru olarak Van Van almaya karar verdim gibi ancak 125 ve 200 arasında çok kararsızım. Biri 12.000TL, diğeri 15.000TL. Öncelile şunu belirteyim; başlangıç motoru olarak alıp sonradan satma gibi bir planım yok. Büyük motora geçmek istersem ve imkanım olursa 2.motor olarak alırım diye düşünüyorum. Yani Van Van'ı benim için sadece başlangıç motoru olarak değerlendirmeyin lütfen.

    Şimdi esas soruma geliyorum, henüz kimse değinmemiş ama bence bu iki motorun arasındaki en büyük fark 125cc 5 vites, 200cc 6 vites. Şimdi benim de takılıp kaldığım nokta burası. Bunun sürüşü nasıl etkileyeceği. Anladığım kadarıyla bu motor hafif arazi şartları için de tasarlandığından, 6 vites ve kısa vites oranl. 5 vites yapıp, 200cc olunca da güç artışı ile telafi edeceklerini düşünüp biraz daha şehirli bir motor mu yapmaya çalışmışlar acaba. Son hız çok önemli olmamakla birlikte, güç artışı ve 5 vitesi hesaba katarak bu iki motoru artılarıyla eksileriyle tecrübeli arkadaşlar değerlendirebilirlerse sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

    Ek olarak İngiltere sitesinde güç değerleri de var. Bunları da faydalanmak isteyenler için buraya ekleyeyim. Yaklaşık %40 daha fazla HP, %55 daha fazla N.M(Tork).


    125 CC
    Engine capacity: 125cc
    Engine: Four stroke, air-cooled, OHC
    Bore: 57mm x 48.8mm
    Compression ratio: 9.2 : 1
    Lubrication: Wet sump
    Ignition: Electronic ignition (Transistorised)
    Fuel system: Fuel injection
    Starter: Electric
    Transmission: 6-speed constant mesh
    Drive: Chain
    Power: 8.50kW @ 9000rpm (11.40hp)†
    Torque: 9.80N.m @ 7500rpm (7.20lb.ft)†

    ------------------------------------------------

    200 CC

    Engine capacity: 199cc
    Engine: 4-stroke, single cylinder air-cooled, SOHC
    Bore: 66mm x 58.2mm
    Compression ratio: 9.4 : 1
    Lubrication: Wet sump
    Ignition: Electronic ignition (Transistorised)
    Fuel system: Fuel injection
    Starter: Electric
    Transmission: 5-speed constant mesh
    Drive: Chain
    Power: 12.00kW @ 8000rpm (16.09hp)†
    Torque: 15.00N.m @ 6500rpm (11.06lb.ft)†

  15. #35

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Fazla düşünecek bir şey yok, eğer almayı kafaya taktıysanız, satmayacaksanız ve başka 250 cc alternatif düşünmüyorsanız aradaki 3000 TL farka değecektir. 200 cc olan (maksimum demiyorum)rahat 100 - 110'la gidecektir.

  16. #36

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Merhaba,

    VanVan ilk çıktığı dönemde çok büyük bir heyecanla aldım ve bugün 8.000 KM'yi gördük. Almadan önce ben de satmayıp, çocuklara bırakılacak bir motor olarak tam olarak senin gibi düşünüyordum. Nihayetinde 8.000 KM'nin ardından bu fikrim daha da sabitlendi.

    Uzun yolculuklarda biraz hız arasamda, aniden girilen bir arazi de bu fikir aklımdan çıkıyor. Motoru zevk ala ala kullanıyorum. Satmayı düşünmediğimden rahatlıkla söyleyebilirim ki, motorla ufak tepeciklerden de zıpladım, kumsalda da kullandım, elbette bir cross gibi değil ama su kütlelerine de girdim. Sonuç olarak bu motor evet "cc" bakımından düz asfaltta bir handikap gibi gelse de bunun dışında hiç bir yerde hiç bir anlamda eksiklik hissettirmiyor. Aksine yaşadığın zevkten kuduruyorsun.

    Motoru kullanan servis ve diğer ustalar motoru ilk gördüklerinde "yahu bu kadar verilir mi 125'lik motora" dediler. Ancak binip denedikten sonra neredeyse hepsi "Suzuki" oluyor. Açıkçası motorun kalitesi konusunda yapılacak bir yorum yok.

    Eğer seninde ilk motorun olacaksa, vites sayısı kafana takılmasın derim. Çünkü 8.000 KM'de yalnızca bir defa 5. vitesi hissettim. Bunun dışında motor devriyle zaten o aralığa ihtiyaç bırakmıyor acemi kullanımda. Belki çok daha tecrübeli olan birisi vites aralığını değerlendirebilir.

    Motoru almadan önce, VanVan'ın çok popüler olduğu İngiltere ve İspanya'daki forumlarda araştırma yapmıştım. O dönemde 200 CC'liğin VanVan kullanıcılarından çok iyi yorumlar almadıklarını hatırlıyorum. Fakat şudur budur diye detay veremeyeceğim. İstersen sen de şu forumdan biraz araştır : http://suzukivanvan.forumandco.com/. Bu forum VanVan hakkında en detaylı yorumları ve tavsiyeleri bulabileceğin forum.

    Tekrar başa döneceğim. Bazen uzun yolda öhhhh yeter artık ben bunu satayım da bir r25 alayım diyorum. Ama sahip olduğun dünya ve gidebileceğin yerlerin yalnızca asfalttan ibaret olmadığını farkettiğimde kendi kendime sen VanVan'ı tut, bir r25 için daha çok çalış. r25'in yerine gün gelir scrambler gelir, gün gelir 600 rr gelir, gün gelir mt07 gelir, gün gelir africatwin gelir ama VanVan sabit kalır. Son kanaatim bu. Önerdiğim forumu incelersen bir çok kullanıcının da benzer hissiyatta olduğunu göreceksin. Hatta bir çoğu bunu hissiyattan çıkartıp uygulamaya da koyan insanlar.

    125 ile 200 arasında bir fark da ister istemez yakıt tüketiminde olacaktır. VanVan diğer 125'lik motorlara göre çok daha fazla yakıt yakıyor. Bunun başlıca sebebi arka tekerleğin boyutu ve yapısı gereği basıncının 18 psi olması gerekmesi. Kullanım bakımından da zevke odaklandığında da daha çok yakıyorsun. 200'deki güç fazlalığıyla yakıt tüketimi olumsuz anlamda şaşırtabilir.

    Son olarak şunu söyliyeyim, bugün sahibinden.com'da VanVan'larını satılığa koyan arkadaşlar -ihtiyaç sahibiyse ayrı tutuyorum - motoru aldığı fiyattan fazlaya satıyor. Ben de motoru koyup, 1.000.000 TL de fiyat koymayı düşündüm. Çünkü düşünüp taşındığında hayat arkadaşının maliyeti bu. 1.000.000 TL'ye karımı da boşarım, VanVan'ı da satarım. 1 TL altı imkansız

    Neyse lafı uzattım. Soracağın başka bir şey olursa seve seve yanıtlayabilirim.

    Bir de fotoğrafını koyayım at'ın.

    bmp resim yükle
    balamir01 bunu beğendi.

  17. #37
    Ulgio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul - Üsküdar (Anadolu Yakası)
    Keşke 200 cc lik vanvanı uygun fiyata getireydin be suzuki.Peynir ekmek gibi satardın...

  18. #38

    Üyelik
    14 Nisan 2016
    Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. cancanbr hem verdiğiniz bilgiler hem de paylaştığınız site bilgi edinmek açısından çok yardımcı oldu. Ancak 200 ile ilgili ecnebiler de bir karara varabilmiş değil çünkü hem şanzıman hem de motor teknolojisi farklıymış yeni gelecek olan 200 lerin. İngilizler de ikiye bölünmüş durumda; bir kısım, 200'lük olanın 125'liğin şu da şöyle olsaydı denilen bütün açıklarını kapatacağını savunurken, bir kısmı da hiç bir farkı olmayacağını hatta şanzıman dolayısıyla daha zevksiz bir motora dönüşeceğini düşünüyor. Japonya'dan ithal eski 200 kullanıcıları da yeni motorun soru işareti olduğu konusunda hem fikir çünkü eskilerde sadece hacim farkı varmış. Özetle bilgi edindim ama maalesef çelişkileri arttırmaktan başka bir işe yaramadı. Bu motorun son kullanıcısı olmadan çok sağlıklı bilgi edinmek zor olacak, fiyatıyla da yakın zamanda ne yurt dışında ne türkiye'de çok da kullanıcısı olmayacaktır. En iyisi gözü karartıp birini almak.

  19. #39

    Üyelik
    29 Haziran 2012
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM Duke 390
    Alıntı vantila adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. cancanbr hem verdiğiniz bilgiler hem de paylaştığınız site bilgi edinmek açısından çok yardımcı oldu. Ancak 200 ile ilgili ecnebiler de bir karara varabilmiş değil çünkü hem şanzıman hem de motor teknolojisi farklıymış yeni gelecek olan 200 lerin. İngilizler de ikiye bölünmüş durumda; bir kısım, 200'lük olanın 125'liğin şu da şöyle olsaydı denilen bütün açıklarını kapatacağını savunurken, bir kısmı da hiç bir farkı olmayacağını hatta şanzıman dolayısıyla daha zevksiz bir motora dönüşeceğini düşünüyor. Japonya'dan ithal eski 200 kullanıcıları da yeni motorun soru işareti olduğu konusunda hem fikir çünkü eskilerde sadece hacim farkı varmış. Özetle bilgi edindim ama maalesef çelişkileri arttırmaktan başka bir işe yaramadı. Bu motorun son kullanıcısı olmadan çok sağlıklı bilgi edinmek zor olacak, fiyatıyla da yakın zamanda ne yurt dışında ne türkiye'de çok da kullanıcısı olmayacaktır. En iyisi gözü karartıp birini almak.
    Ne yaptınız merak ettim. Karar verdiniz mi yoksa aldınız bile mi?

  20. #40

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Keşke Honda VanVan'a rakip olarak bu modeli getirse http://www.honda.co.jp/CB223S/


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)