http://www.motoplus.com.tr/urun/9966...-MT-09-Tracer-
SW Mototechin koruma demiri sanki daha mantıklı gibi motor ile arasında mesafe var givininkin de motora yapışık neredeyse demir, givinin ki düşünce sinyalleri falan korumayabilir.
http://www.motoplus.com.tr/urun/9966...-MT-09-Tracer-
SW Mototechin koruma demiri sanki daha mantıklı gibi motor ile arasında mesafe var givininkin de motora yapışık neredeyse demir, givinin ki düşünce sinyalleri falan korumayabilir.
Merhaba Hocam,
10Bin bakımında yağ ve filtresinin yanı sıra hava filtresi ve bujilerde değişti. 420 tl civarı ödedim. Sorduğumda 10Bin de buji ve hava filtresi değişiyor dendi bana. Bu konunun detayını servisine sorma fırsatın olur mu ? @iguven
Diğer Arkadaşlardan 10bin bakımı yaptıran oldumu ?
Doğukan selamlar. Kusura bakma giremedim bir haftadır. İstanbul Yamaha biraz acemi bu işte. Tuna bu işte baya pratik. Ben motoru telefonla aldım adamlardan. Bir günde parayı gönderdim aksam teslim aldım plakayı kendim çıkardım. Koruma takozları ve aksesuarlar için görüşelim. Ben takozları baya ucuza getirdim. ÖZelden telimi vereceğim.
http://cdn.yamaha-motor.eu/owner-manuals/Motorcycles/MT09%20Tracer_Kullanici_El_Kitabi.pdf
Selam abi,
6-3 sayfasını açarsan bujilerin değişmesini 20bin kmde bir gösteriyor, hava filtresi ise 40binde bir değişiyor. Abi servise sorarsan diyecekleri biz böyle yapıyoruz türkiye şartları falan bunu gerektiriyor derler ama öyle bir şey yok. Motorun kitapcığında neyin ne kadar süre de değiştirileceğini yazıyor, o yazılanları geçirmedikçe garanti dışında kalmaz. Sana garanti dışında falan kalır eğer 40 bine kadar hava filtresi falan değişmezse diyebilirler o da yalan hiç birşey yapamazlar.
Servisin amacı burada kısa sürede fazla para kazanmak, 40 binde bir değişecek şeyi 10 binde bir değiştirince senden 4 kat fazla para kazanıyor normalinden tüm olay bu yani
Hatta kitapçığa bakarsan yağ filtresi 20 binde bir değişecek diyor (6-6 sayfasında) yani her yağ değişiminde yağ filtresi değiştirmene gerek yok, ben istesem değiştirtmezdim ama yağ filtresi değişmesi iyi olur diye düşünüyorum temiz yağ koyulunca.
Sonuç olarak parçaları erken değiştirmenin bir zararı olmaz motorun ömrü uzar mı bilmem (bence pek farketmez kullanıma bağlı herşey) erken değişince belki yakıt falan azalır bujilerden hava filtresinden dolayı. Ama japon abiler o kadar çizmiş, yapmış, hesaplamış en optimumunu bulmuş ben onlara uyuyorum.
Not: Ben ilk servise (1000km) yamaha anadoluya gittim pek beğenmedim, 2. servise (10bin km) yamaha tunaya gittim onu da pek beğenmedim. Bir sonraki servise nereye giderim belli değil hep takıldığım bir servis yok henüz içime sineni bulamadım. Belki bir gezide falan yaptırırım 20bin bakımını sanki istanbul dışındaki servisler daha çok ilgileniyor müşteri ile istanbuldakilerin çoğu sallamasyon iş yapıyor bana göre.
Selamlar Arkadaşlar,
Tuzla Tersanesinde çalışıyorum, tanıgığım birçok boru işi yapan firma ve arkadaşım var.Birisi ile netleştik aşağıdaki touratech'in koruma demirini yaptıracağım arkadaşa.İş bittiğinde sizlerle paylaşacağım son durumu.Birde youtub'da bir video var adam kendisi yaptırmış koruma demirini çok hoşuma gitti izlemenizde fayda video 2 bölümden oluşuyor.
https://www.youtube.com/watch?v=l-0Zpun9Kiw
Bizim motorlarda 12 volt DC soketini kullanan var mı? Bende HTC One Android telefon var, nasıl bir kablo almam lazım motordan telefonu şarj etmek için?
Bilen varsa link falan atarsa çok makbule geçer valla
Çakmak şarjını USB olarak çeviren bir çakmak şarjı işini görür. 2A (2000Mha)olmasına dikkat edersin.
Arkadaşlar tracer için sağlam kolay yırtılmayacak branda tavsiyesine ihtiyacım var.kullandığınız tavsiye edebileceğiniz ürün ve bedenlerini paylaşırsanız sevinirim.herkese iyi günler
Tracer için MT üyelerinden Öner'in hazırladığı depo pedleri istediğiniz tasarımda hazırlayabiliyor.
https://www.facebook.com/%C3%96MC-St...8941345301037/
Yukarıdaki sayfadan kendisine ulaşabilirsiniz.
Damla etiket şeklinde MT stickerları da hazırlandı isteyenlere gönderebilirim.
Sorma Güray kardeşim... Adamlar küçük cc motor satmaktan alışmışlar faturaya %8 ÖTV yazmaya onun için bi kaç defa gittik düzeltme vs. Ama sonunda hallettik allaha şükür.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:10 ----------
Fuardan çantaları sipariş verdim. Çok fazla markayı araştırdım ve inceledim. Kafa markaların çok pahalı olması, fuar nedeniyle indirim yapsalar bile taksit yapmamaları yüzünden yerli üretime yöneldim. Bi kaç marka vardı alabileceğim. İçinden ADVENTURER markasını tercih ettim. 3000 TL'ye arka ve yan çanta demirler, 50 LT arka, 2 x 35 LT yan, renk seçimi olarakta NATUREL ELOKSAL tercih ettim. Standart renk olan parlak metal rengi %20 uygundu aslında. Fuar nedeniyle artçı sırtlığı, çanta içi tekstil çantaları, çanta içi fileleri, alüminyum çanta taşıma aparatları ile yaklaşık 750 TL'lik hediye verdiler. Geriye şu anda koruma demirleri + radyator koruma + sis farları kaldı. Radyator koruma olarak en çok hoşuma giden orjinal siyah yamaha radyator koruma oldu. Onuda bayiden sordurdum cevap bekliyorum. Metal rengi var ama siyah rengini yamaha türkiye ye soracaklar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:29 ----------
Yok bu sw mototech türkiyede.... stoklar tükenmiş...
bugün debriyaj telim koptu, neyse ki servise yakındım, dikkatli olmanızı tavsiye ederim, bununla ilgili yamahaya şikayette bulunabilirmiyim, bu tel kopması ben 6. viteste ve 180km'li hızlarda başıma gelseydi ne olurdu acaba acaip sinirlendim
geçmiş olsun abi. Kaç kmde motor? debryaj teli dediğin 20-30-40 bin km gitmesi lazım diye biliyorum.
Önceden bi deforme falan var mıydı telde? Ben arada wd40 sıkıyorum debryajın içinden tele doğru sürtünmeyi azaltsın debryaj hafiflesin diye. Faydası olur mu bilmiyorum, denenebilir.
Herhangi bir deforme yoktu, çat diye koptu, bide serviste de tel yok uydurma yapıcaklar yamaha türkiyeyi de arayıp şikayet edeceğim
Tam olarak neresinden koptu?
Yamahanın orjinal sis farı hakkında bilgisi olan var mı? Lümen değeri nedir vs...
givinin kalmamıştı bende kappa nınkini aldım. Zaten aynı fabrika üretimi...
Ufak bir gezi yaptım Bergama, Kaz Dağları taraflarına. Aşağıdaki linkten bakabilirsiniz.
http://www.motosiklet.net/forum/etki...ti-gezisi.html
Dün amortisörleri ayarladım bugün de test ettim gayet güzel oldular. Normalde ben de yan çantalar varken 160'larda ön taraf hafifliyordu bayağı şimdi yeni ayarlarla 180'e kadar sorun görmedim (180 üzerini denemedim). Ön tarafa yatmaya camın arkasına saklanmaya pek gerek kalmadı. Biraz çukurları tümsekleri fazla hissettiriyor sadece yeni ayarlar.
Ayarlar ve nasıl yaptığım aşağıda;
Ön süspansiyon ayarları standart olarak 6 çizgide onları 4 çizgiye düşürdüm. 14-15 anahtarı işinizi görür bu işlemi yapmak için.
Standart hali;
Yeni ayar;
Geri sekmeyi de yukarıda gözüken vidayı çevirerek ayarlıyoruz. Düz tornavida gerekli sadece. Her çevirişte tık sesi geliyor. Toplam 14 tık var, standartı 7 tıkta. Ben 10 tıka aldım. 3 tık daha H (Hard) yazan tarafa çevirdim yani. Vidanın yanlarında hangi yönün ne olduğu S (Soft), H(hard) yazıyor zaten.
Arka amortisörün de 7 ayarı var standartı 4'de. Ben 5e aldım. Bunun için avadanlıktan çıkan şu 2 alete ihtiyaç var. Boru olanı kancanın sonuna takıp uzatıyoruz.
Ve arka amortisör geri sekme;
Fotoğraf da görülen vidayı çeviriyoruz.Yine yönler H-S ile gösteriliyor vidanın yanında. Standartı 1,5 turda. Yarım tur yani 180 derece çevirdim ve 1 tura aldım.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)