Bugün hava çok güzeldi fırsat bu fırsat ufak bir gezi yaptık tee anadolu fenerine kadar gittik. Köprüyü bayağı bir tamamlamışlar bu arada.
Bugün hava çok güzeldi fırsat bu fırsat ufak bir gezi yaptık tee anadolu fenerine kadar gittik. Köprüyü bayağı bir tamamlamışlar bu arada.
bende bu gün motora çakarlı led sis lambalardan taktırdım
şu birkaç modlu olandan bayada ıyı oldu
www.youtube.com/watch?v=kF1wpA4fops
Youtube da denk geldi. Güzel anlatmış arkadaş.
bu sabah ıslak zeminde, virajda traction'ı test edeyim dedim, high side'dan zor kurtuldum, elim ayağım titredi yani, özetle traction'a güvenmeyin
Merhaba Arkadaşlar. Yabancı sitelerde ve forumlarda da güncel olan Tracer'lar için süspansiyon sertliği ve rebound ayarları için ne düşünüyorsunuz? Motorun hafif olmasından kaynaklanan ve hafif sürücüler için yüksek süratlerde gidon salınmasının (wobbling) ve motorun dalmasının önüne süspansiyon ayarlarının değiştirilerek önüne geçilebileceği iddia ediliyor. Grupta motorun süspansiyon ayarlarını değiştiren oldu mu? Olduysa nasıl sonuçlar elde etti bizi aydınlata bilirse sevinirim. Selamlar
Ön amortisörü 1 kademe kadar (üstündeki halka sayısını baz alarak) sertleştirdim. Kontrol/Fren vb anlamda olumlu yönde iyileşme olduğunu düşünüyorum. Aynı anda serviste elciklerin konumunu da birkaç santim yukarı konuma taşıdılar. yüksek hızlardaki salınım 190 kmlere kadar düzelme gösterdi daha önceleri 160kmlerde yapıyordu. Bu düzelmeye amortisör deki sertleştirme işleminin bir faydası oldumu bilmiyorum. Bir fikir oluşturur umarım.
Bu arada 190 km üstü hızlarda gidonu çok hafif şekilde tutarak 220li hızlara salınımn problemi olmadan çıkabilliyor.
Led sisler ve çakarlar güzel olmuş. Çakar modunu değiştirebiliyor musunuz? Nereden aldınız kaça mal oldu? Montajı kime yaptırdınız? Bu durumda yetkili servis elektrik sistemini garantiden çıkarabilir mi? Arkadan gelen siren sesleri motordan gelmiyor di mi? ) Elciklerin üzerindeki ledleri nereden kaça aldınız? Sinyal verince bu ledler de yanıp sönüyor mu? Çok mu oldu sorular?
Objects in the rear view mirror may appear closer than they are.
çakar modunu 8 farklı modda yakabiliyorsunuz
hakan diye bir arkadaştan aldım taktırmayla 160 tl ye mal oldu
o sesler motordan gelmiyor gelse ne züper olurdu ama
servise bişi sormadım zannetmiyorum elektrik sisteminden direkt değil çakmaklıktan
aldik elektriği kontak kapalıykende sorun olmuyor elcik ısıtmada taktırdım kısa hazırız artık
elciklerdeki ledler ebay dan dolar artmadan once 90-100 usd civarıydı
sinyaldede yanıyor su sekilde
https://youtu.be/Sgr8fEPDsm8
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------
arkadaşlar ben serviste baya bi sertleştirdim
elcikleri yukarı aldım ama nafile 180-190 civarı baslıyor salınım
On tarafin salinimiyla ilgili olarak, belki motorun on kismini az da olsa asagi indirmeyi deneseniz faydasi olur mu acaba?
Daha onceki motorumda, eski sahibinin boyunun kisa olmasindan dolayi, boyle bir islem yapmislardi, aldigimda gidonun klepeleri, on amortisorlerin tepe noktasinin 2 parmak daha altindaydi. Salinimla ilgili cok derdim olmuyordu zaten ama on fren performansini ciddi anlamda artiran bir uygulama oldugunu, gidonu orjinal noktasina, yani amortisorlerin tepesine kadar cikardigimizda farketmistim. Bunu da gidon daha alcaktayken, on tarafa daha fazla yuk binmesine baglamistim. Sizin motorda da salinimin on tarafin hafiflemesinden kaynaklandigini dusunursek, bu durumda dedigim gibi gidonu klepeleri gevsetip biraz alcaltirsaniz belki soruna cozum olabilir ?
Kaydırmalı debriyaj taktırmayı düşünen var mı? Ufaktan araştırdım da 600€ gibi bir maliyeti vardı sanırım :(
Selamlar yüksek hızda gidon salınımını engellemek icin gidonu saga ve sola cevirerek elcik korumalarını grenaja deymicek sekilde aşağı indirin yaklasık 1.5 cm kadar eşit şekilde sorun ortadan kalkıyor. Bizzat kendim yaptım ve denedim
Saygılar.
Merhaba arkadaşlar. Motorumuzda sıkça her platformda bahsedilen istemsiz gidon salınımı benim başıma henüz lastik rodajları bile bitmemişken oldukça düşük bir hızda geldi. Sebeplerini uzun uzun düşündüm. Ne yol, ne asfalt, ne ani hızlanma, ne çukur, ne de benzeri olumsuz bir neden yokken yaşadım. Yüksek hızda yaşamak hiç istemem. Bu olayı o zaman bayinin bana yüksek hava basıncı ile teslim ettiği lastik hava basıncına ve lastiklerin rodajının bitmemesine bağladım. Kaldı yüksek hızlarda 170 ve üzeri motorun stabil bir çizgi tutturamaması beni tedirgin etti. Yabancı forum ve ilgili platformlarda da sıkça tartışılan yüksek hızlarda Tracer kullanıcılarının maruz kaldığı gidon salınımı veya tank slapping olayının engellenmesiyle ilgili sayısız çözüm önerisi var. Ancak benim kafama gidon amortisörü (steering stabilabilizer) taktırmak yattı. Bu aparatın birçok üst segment motorlarda fabrikadan takıldığını hondanın bununla ilgili kendi ürünleri olduğunu filan öğrendim. Her neyse yine forumda yazılanlara göre gidon amortisörünün problemin ortadan kaldırılmasında en etkili yöntem olduğunu okudum. Motoruma Ankara Yaşamkent'ten Abdullah Ustanın işçiliği ile GPR4 marka gidon amortisörü takıldı. Usta'mın söylediğine göre motorun üst süratlerde yol tutuşu ve stabil gidişi çok iyi olmuş. Henüz ben testlerini yapamadım. Kullandıkça paylaşacağım. Bana maliyeti 2.300 TL oldu. Aşağıda resimleri paylaşıyorum.
Merhaba
Uzun zamandir forumu takip ediyirum anca simdi yazabiliyorum. Yaklasik 5000 km dir tracer kullaniyorum. Daha once tvs apache , er6f, nc700x, bmw r1200rt kullandim. Toplamda 40000km yi gectim.
Yeni kasa Vfr 800 crossrunner ile tracer arasinda cok gidip geldim 2. El temiz ve dolu bir tracer bulinca tracer aldim.
Tracer a en cok yakistigini dusundugum Shad sh48 topcase ve shad sh36 side case seti aldim. Demirleriyke beraber 2100 tl ye mal oldu (sirt dayama dahil)
Motor koruma takozlari, on ve arka flans koruyuculari, gps sistemi, radyator koruma, orjinal tank pad, on led sis ve arka cakar stop takildi.
Lastikleri benden onceki sahibi pilot road 4 gt ile degistirdigi icin orjinal lastikkeri hakkinda fikrim yok.
Simdi on cam aratiriyorum. Yilbasinda yurtdisina ciktigimda alacagim.
Motor koruma takozlarini cikartip yerine motor koruma demiri alacagim.
Elcik isitma orjinalde cok pahali oldugu icin snirim almayacagim.
Genelde cantali ve artcili seyehat ediyorum ve tank slapping sorunu yasamadim.
Tolga sariisiktan(motosteon) on arka camurluk uzatici aldim. Yeni monte ettigimden( yapistirici hala kuruyor) daha test edemedim.
Genel anlamda cok memnunum. Hafif bir titresim var, cok onemesemedin.
Ortalama 4.5 ile 5.3 arasinda yakit var. Ortalama 130 kmh civarinda kullanirim.
Motor hakkinda sorusu olan olursa elimden geldigince yardimci olmaya calisirim.
Selam
Bmw R 1200 RT kullandığınızı yazmışsınız. Bende 2007 R1200R kullanıyorum (RT nin çıplak ve nispeten daha agresif versiyonu diyelim)
Motosikletimin verdiği güven hissi muazzam geliyor lakin ben hiç Tracer kullanmadım. her iki motosikletide kullanmış biri olarak, hızlanması, yakıtı konforu falan değil ama, frenlemesi, yatışı, verdiği güven hissi ni karşılaştırabilirmisiniz?
merhaba
Zaten hizlanmasini (rt ye dayanarak yazacagim) filan karsilastirmaya gerek yok. 288 kiloya 210 kilo 110hp ye 115 hp. 2 silindir 3 silindir.
Fren konusunda tracer daha iyi ( yine agirlik meselesi yuzunden)
Viraj kontrolu rt den daha iyi. Cok daha kivrak.(yine agirlik ) Safttaki guc kaybi olmadigindan tepkileri daha hizli ( surucunun gaz kontrolu yoksa daha tehlikeli)
Verdigi guven hissine gelince, adi bmw. Duz yolda 100kmh ustunde yolun hakimi benim der. Oyle bir otururki yola sanki kimse cikaramz gibi.(iste yine agirlik ) tracer duz yol araci daha dogrusu turing degil. Herseyi yapsin diye herseyi iyi yapan bir motosiklet. Cok iyi oldugu bir konu yok.
Benim rt satma nedenimi de soyleyeyim bakim masraflari ve agirligi idi.
Selamlar Tracer Dostları,
Stok lastiklerin dışında lastik değişimi yapan arkadaşlar yorumlarını paylaşabilir mi? Aşağıdaki lastikler hakkında varsa tecrübelerinizi paylaşır mısınız başka model motorlarınızda kullandıysanız bile
1- Michelin Pilot Road 4 GT 120/70ZR17 (58W) ve 180/55ZR17 (73W)Fiyat: 1.136,00 TL
2- Pirelli Angel GT 120/70ZR17 (58W) ve 180/55ZR17 (73W)Fiyat: 1.116,00 TL
Angel gt ler yaz kis kullanilabilecek guzel lastikler ama benim motorda pilot road 4 kullaniyorum, cok memnunum.
bende senin gibi baya arada kalmıştım michelinmi pirellimi diye
ama zaten ikiside iyi lastik bu gercek sadece sen secicen kullanım tarzına göre
ben pirelli aldım cunku genelde uzun km ler artçı ve sürekli 2 kişi biniyorum
uzun gezilerde ayrıca yan canta ve yukde ekleniyor eger yumusak lastik alırsam
ortası direkt dumduz oluyor bu yuzden pirelliyi tercih ettim
çift hamurlu orta sert yanlar yumusak virajı cok cok ıyı sınıra kadar rahatlıkla yatırıyorsun
çok iyi yol tutuyor bırakmıyor.
bizim motorlarda tork çok fazla oldugundan direkt gaz actıgında sert bir şekilde orjinal lastikleri
patenaja dusuyordu bu lastikler kopmuyor bırakmıyor çok rahat ve guven veriyor
mıchelinde cok ıyı bir lastik hatta yagmurda pirellinin bi tık onunde buda gercek
fakat michelin biraz daha yumusak bır lastik yurtdısı forumlarda uzun gezilerde
ortası yol oldugundan tercih etmedim yoksa michelinde cok ıyı bır lastik
burda karar verecek olan sensin
şimdiden hayırlı olsun lastiklerin.
japondan şaşma,çine bulaşma........
Koruma takozumu satıyorum. İlgilenenler aşağıdaki linke bakabilir.
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-aksesuar-tuning-motosiklet-yamaha-mt-09-ve-mt-09-tracer-icin-orjinal-motor-koruma-takozu-245923192/detay
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)