170 km hız civarı sonrası başlayan tank slapping sizlerde de var mı? Tek kişiyken oluyor benim gözlemlediğim, iki kişiyken herhangi bir sıkıntı göremedim.
170 km hız civarı sonrası başlayan tank slapping sizlerde de var mı? Tek kişiyken oluyor benim gözlemlediğim, iki kişiyken herhangi bir sıkıntı göremedim.
Sür ki yaşadığını hisset!
Evet bütün tracer larda var yüksekhızlara çıktığında spor motor sürer gibi öne egilirsen ve gidonu biraz kendine doğru sıkarsan sorunu ortadan kaldırmış olursun
Acaba gidon amortisörü mü araştırsanız?
haftasonu pistte deneyimleyip buraya video koycaktım fakat aksilik oldu giremedik bende sıkıntıdan çıkıp biraz gazladım, tank slapping olayı olabilir dikkat etmek gerekiyor
https://youtu.be/CtNhf0Cr2rM
Gorefest, piste gittiğinde de video ve yorumlarınla düşüncelerini paylaşırsan çok sevinirim. Ara ara sende tank slap e girmişsin gördüğüm kadarıyla, motosiklette tek başına mıydın, herhangi bir yük falan var mıydı? Tank slape önlem olarak yaptığın bir şey var mı?
Gidon amortisörü değerlendirilebilir, lakin mühendislerin bu olayı göz ardı etme sebebi nedir anlamış değilim, konuyla ilgili Yamaha Türkiye ve Japonya'ya da yazmak gerek sanırım.
Sür ki yaşadığını hisset!
rake açısı daraldıkça slapping teknik olarak normal karşılanıyor.
bunu engellemenin en iyi yolu gidon amortisörü uygulamak.
mesela f800s gibi bazı BMW modellerinde bu parça standart ekipman olarak geliyordu.
yüksek hızlarda ön tarafın hafiflemesi ve sallanması standard süspansiyon ayarlarından kaynaklanıyor arkadaşlar. Ben biraz sertleştirdim ve oldukça düzeldi; ön süspansiyon ön yükleme 4 çizgi'ye indirdim, geri sekme ise en sert'den 4 tık yumuşak. Arka süspansiyon ön yükleme 5'e getirdim, geri sekme ise en sert'den 1 tur yumuşağa doğru. Çantaları takıp da deneyeceğim ayrıca.
Tracer ile pistte bir tur
https://youtu.be/3AGqK-vJh94
S.
Tracer için puig parçalarını temin edebileceğimiz İstanbul'da bir yer var mı? Özellikle cam, motor koruma demiri ve alt sakal ilgimi çekiyor.
Merhaba,tank slapping için çözüm çok basit. gidonun altında( iç kısımda) bulunan halkayı bir tur kadar sıkınca sorun ortadan kalkıyor..Bilginize...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:05 ----------
Merhaba,tank slapping için çözüm çok basit. gidonun altında( iç kısımda) bulunan halkayı bir tur kadar sıkınca sorun ortadan kalkıyor..Bilginize...
Sanırım bu ayarlar motorun yüküne göre farklılık gösterecektir. Farklı kilodaki bir kişi veya artçılı sürüşler için aynı sonucu vermeyebilir.
Ayrıca yanlış ayarlar tehlikeli olabilir diye düşünüyorum, yeterli bilgisi olmayanlar servis de yaptırsa iyi olur.
Ön taraf hafiflemesini elcik korumaları söküp test eden olmuş mu merak ediyorum.
Senin yaptığın bu değişikliklerin konfora etkisi nasıl oldu?
Selam herkese,
Tracer bana biraz sert geliyor bozuk yollarda falan konforunu pek beğenmiyorum.
Bu haftasonu servise gidip arka amortisörü 2 tık gevşettireceğim. (şu an 4de 2 ye aldıracağım) Ön amortisörlere de ayar yaptırmaya gerek var mı? Sadece arka amortisör ayarı yeterli mi daha konforlu sürüş için?
Teşekkür ederim şimdiden cevaplar için.
Merhaba,
Bu benim düşünüp ürettiğim bir yöntem değil.Yamaha Türkiye'nin servis talimatıdır.Faydası olur diye yazmıştım...
Gidon rulmanıyla bir ilgisi yoktur.Kolay gelsin..
1-Motosiklete ne kadar yük bindirildiği
2-Buna bağlı olarak amortisör ayarlarının konumu
3-Lastiklerin basıncı
4-Sürüş stili
gibi etkenler göz önüne alındığında tank slap olayı minimuma indirilebilecek o zaman.
Orjinal arka çanta taşıyıcısını hiç beğenmedim, shad'ın ki de pek estetik gelmedi, aranızda givinin taşıyıcısını almış, alacak, sipariş etmiş olan veya düşünen var mı, en güzel o gibi gözüküyor şu an.
Givinin tasima demirini tracera takili olarak gordum. Urun guzel. Ancak uzerine tablayi ayri almaniz veya yaptirmaniz gerektiğini haturlatayim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)