Yamaha MT-09 Tracer 2015 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Mayıs 2015, 16:25
#161
Tracer için ürünleriniz hazır mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------
_SAKALLI_ adlı üyeden alıntı
Tracer için ürettiğim aksesuarlar
-Tur camı 150 TL
-Koruma demiri 200 TL (Mt 09 uyumulu)
-Radyatör koruma 100 TL (Mt 09 uyumulu)
ihtiyacı olanlar linkten iletişime geçebilir
https://www.facebook.com/S4K4LL1
Merhaba, facebook sayfasında ürünler yakında gelecek denmiş. Gelen tracer aksesuar var mı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
Bu arada, ben de foruma yeni üye oldum. Bir süredir takip etmiyordum forumları. Motoru yenilemeye karar verince tekrar aktif araştırmalara başladım.
Yaklaşık 6 yıl Piaggio Xevo-250 ve cbf-600 motorlarımı kullandım. Havaların güzelleşmesi ile olsa gerek, yeni bir motor alma hevesi kapladı. Hem şehir içinde yormayacak, h.sonları ve tatillerde eşimle birlikte geziler yapabileceğim, güçlü, estetik ve kullanımı güzel bir motor arayışına başladım. Yani, bütçe/yer kısıtlı olduğundan, tüm ihtiyaçlarımız için optimum verim alabileceğimiz bir makine aradım (dual/multi purpose bikes). Ben de forumlardaki bir çok kişinin yaptığı karşılaştırmaları yaptım kendimce, kawa versys 650, tiger 800, vfr crossrunenr...
Hem yerel hem de yabancı yorumları okudum izledim. Bayilere gittim, bulabildiğim motorları yerinde inceledim. Sonuç olarak, fiyat/performans değeri en yüksek çıkan ve içime sinen Yamaha Tracer.ı satın almaya karar verdim. (Daha düşük maliyet ama daha düşük performans için Kawa Versys da mantıklı bir tercih olacaktır).
Kararımı verdikten sonra Yamaha bayilerini aramaya başladım. Amma ve lakin, istanbul bayilerinde yoktu. haziran sonuna gün veriyorlardı. sonra yakın illere sormaya başladım. ellerinde yok, bir sonraki siparişler de satılmıştı. (benzer durum kawa için de geçerli). İzmit, çanakkale, tekirdağ, balıkesir, eskişehir derken en son izmir'de buldum. Geçen hafta atladım uçağa iz-motor.dan motorumu aldım. dönüşte de bozcaada'da kısa bir tatil yapıp istanbul'a döndüm. rodaj işini de yolda halletmiş oldum.
fırsat bulunca ilk 1000 km inceleme yazısı yazmaya çalışacağım.
Reklamlar
-
22 Mayıs 2015, 00:58
#162
asavaci adlı üyeden alıntı
Montaj şeması kutunun içinde değil yanındaymış, bulamamalarının sebebi bu
Aşağıda şemayı bulabilirsiniz
O iki parça iç tarafa takılıyor, şemada yeri görülüyor
Teşekkür ederim hallettim. Bu arada benim kutumun yanında öyle bi montaj şeması yok, bakmıştım hertarafına önceden. Siz söyleyince tekrar baktım. Belki ilk partide gelenlere hazır olmadığı için şema koymadılar.
-
22 Mayıs 2015, 22:23
#163
19 Mayıs tatilinde göller bölgesine gezi yaptım linki aşağıda;
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/147024-16-21-mayis-goller-bolgesi-gezim.html
Motoru tam anlamıyla bu gezide anladım çünkü 15 Mayıs cuma akşamı 1000km bakımını yaptırdım ve sonra yola çıktım. Çok doğru bir tercih yapmışım onu farkettim. Alacak arkadaşlara tavsiye ederim herşeyiyle 4 4lük motor bence
Ortalamam da 4,6 ltye düştü 3375kmnin.
-
24 Mayıs 2015, 16:43
#164
Riva gezimiz, 12:30 gibi 5. viteste acık gaz açtım 221'e dayandı, gerçi yokuştu ama bizde motorda 2 kişiydik
http://www.youtube.com/watch?v=Dul0mMaSeKU
-
24 Mayıs 2015, 19:10
#165
Arkadaşlar tek kişi olunca tekerlere ne kadar hava basıyorsunuz, 2 kişi olunca ne kadar?
Benimkiler paso ön 36, arka 42 geziyordum ben hep, usta arkaya o kadar basma dedi 39-40a indirdi, bayağı farketti motorun konforu.
-
24 Mayıs 2015, 22:24
#166
Selam,
Aynı degerlerdeyiz tekerleklerde.Bende de servisteki usta değeri düşürdü ama çok fark etmedi konfor.Süspansiyonlarımıda ayarlamam gerek benim.
Bu arada arkadaşlar, şu titreşim olayı can skıcı bir hal almaya başladı bende.Resmen motordan soğumaya başladım.İlk motor tecrübem Mt-07.Vites geçişleri, devirlenmesi yağ gibiydi.Tracer'ımda vites değiştirmek için hızlanmaya başlıyorum, 4000 devirlere yaklaşmaya başladığımda gidonda titreşim başlıyor ve motor sanki sıkışıyor, zorlanıyormus hissi veriyor bana.Servise götürmeyi planlıyorum ama önce sizlerin tecrübelerine ihtiyacım var.
-
24 Mayıs 2015, 23:05
#167
Malik_Ugur adlı üyeden alıntı
Selam,
Aynı degerlerdeyiz tekerleklerde.Bende de servisteki usta değeri düşürdü ama çok fark etmedi konfor.Süspansiyonlarımıda ayarlamam gerek benim.
Bu arada arkadaşlar, şu titreşim olayı can skıcı bir hal almaya başladı bende.Resmen motordan soğumaya başladım.İlk motor tecrübem Mt-07.Vites geçişleri, devirlenmesi yağ gibiydi.Tracer'ımda vites değiştirmek için hızlanmaya başlıyorum, 4000 devirlere yaklaşmaya başladığımda gidonda titreşim başlıyor ve motor sanki sıkışıyor, zorlanıyormus hissi veriyor bana.Servise götürmeyi planlıyorum ama önce sizlerin tecrübelerine ihtiyacım var.
Teşekkürler cevap için.
Benim bundan önceki motorum versys idi. Ona göre titreşimi bana pek farklı gelmedi o da bunun gibiydi.
Evet devirlenince bir titreşim var ama beni pek rahatsız etmiyor alışkanlık herhalde
Sadece motor ısınınca 100derecelere çıkınca gaz açınca vites değiştirince falan pek akıcı olmuyor. Sıcaklayınca motor farkediyorum hareketleri biraz kararsızlaşıyor gibi geliyor bana. Gaz açınca ani hızlanmalar falan gibi. Normalde biraz süratli gidince 70-80 derece arası olunca sıcaklık daha pürüzsüz bir sürüş sunuyor.
-
25 Mayıs 2015, 11:06
#168
iguven adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar tek kişi olunca tekerlere ne kadar hava basıyorsunuz, 2 kişi olunca ne kadar?
Benimkiler paso ön 36, arka 42 geziyordum ben hep, usta arkaya o kadar basma dedi 39-40a indirdi, bayağı farketti motorun konforu.
Selam lastik degerleri turkiye yollarına göre cok fazla bence bi cukura girdiginde yarılma şansı var düşürmen bencede daha mantıklı
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------
Malik_Ugur adlı üyeden alıntı
Selam,
Aynı degerlerdeyiz tekerleklerde.Bende de servisteki usta değeri düşürdü ama çok fark etmedi konfor.Süspansiyonlarımıda ayarlamam gerek benim.
Bu arada arkadaşlar, şu titreşim olayı can skıcı bir hal almaya başladı bende.Resmen motordan soğumaya başladım.İlk motor tecrübem Mt-07.Vites geçişleri, devirlenmesi yağ gibiydi.Tracer'ımda vites değiştirmek için hızlanmaya başlıyorum, 4000 devirlere yaklaşmaya başladığımda gidonda titreşim başlıyor ve motor sanki sıkışıyor, zorlanıyormus hissi veriyor bana.Servise götürmeyi planlıyorum ama önce sizlerin tecrübelerine ihtiyacım var.
Selamlar tork yüksek ve 3 silindir olmasından dolayı titresim 4 silindir bir motora göre daha fazla olması normal ben bi sorun görmüyorum
-
25 Mayıs 2015, 11:17
#169
iguven adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar tek kişi olunca tekerlere ne kadar hava basıyorsunuz, 2 kişi olunca ne kadar?
Benimkiler paso ön 36, arka 42 geziyordum ben hep, usta arkaya o kadar basma dedi 39-40a indirdi, bayağı farketti motorun konforu.
İki kişi biniyor isen 42 olması normal , tek kişi için fazladır .
Son ağaç kesildiğinde, son nehir kirlendiğinde,son balık avlandığında; beyaz adam paranın yenmeyen bir şey olduğunu anlayacak
-
25 Mayıs 2015, 11:40
#170
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Normalde lastik basınç değerleri yolculu ve yolcusuz olarak kaç olması gerekiyorsa arka çatal üzerinde yazıyor olması lazım. Örneğin 600rr için yolculu ve yolcusuz basınç değerlerini aynı vermişler ön 36psi arka 42 psi. Lastik basıncını azaltırsanız konfor artıyor da olsa fren mesafeniz muhtemelen uzayacaktır.
-
25 Mayıs 2015, 13:39
#171
forumda olduğunu biliyorum ama Tracerınızda hangi zincir yağını kullanıyorsunuz arkadaşlar ? ben wurth'ten hiç memnun kalmadım,zincirimi mutlaka haftada 2 defa temizler yağlarım ama dün zincirimi temizlerken ufak ufak aşınmalarla karşılaştım. Motul'ün C2 Chain Lube Road'u deniyeceğim.
-
25 Mayıs 2015, 13:56
#172
Malik_Ugur adlı üyeden alıntı
forumda olduğunu biliyorum ama Tracerınızda hangi zincir yağını kullanıyorsunuz arkadaşlar ? ben wurth'ten hiç memnun kalmadım,zincirimi mutlaka haftada 2 defa temizler yağlarım ama dün zincirimi temizlerken ufak ufak aşınmalarla karşılaştım. Motul'ün C2 Chain Lube Road'u deniyeceğim.
ben de castrolden memnun kalmadım. Daha önce İPONE almıştım. o çok daha iyiydi.
-
25 Mayıs 2015, 14:35
#173
Titreşim ilk aldığımda barizdi, sonra azaldı. Rodajdan sonra yağı değiştirdim 400 km yol yaptım dün. Titreşim hiç rahatsız etmedi.
Lastik basıncı olarak yüklü yüksüz 36-42 olması lazım. Ustanın veya kendinizin düşüncesinin bir önemi yok üretici neyi tavsiye ediyorsa o olmalı.
Ben zincir yağı olarak repsol kullanıyorum. Bir şikayetim yok.
Zincir demişken motoru yeni aldığım için hiç kontrol etmedim, ctesi günü bir kontrol edelim dedik çok gergin olduğunu gördük. Siz de bir kontrol edin derim.
-
25 Mayıs 2015, 15:12
#174
bende de titreşim ilk aldığımda azdı.1000 bakımı yaptık,rodaj bitti titreşim arttı.Hayır rodajımı düzgün yapmadım diyecem hayır çünki önerilen değerlerde hatta daha itinalı yaptım.Yağmı yanlış hayır kitapcıktaki yağı koydu servis.Şöylede bir durum var; diyelim 100 km yaptım titreşimli,durdum kontak kapattım , dinlendim kontak açtım titreşim az ! haydaa ... tuaf , bir titreşim çok bir titreşim az her kontak açmamda.Artı bazen viraja giriyorum,hangi yöneyse viraj o elçikde titreşim, diğerinde titreşim yok
son olarakta; bilmiyorum belki bende bir skıntı var ama,makinada devir yükselirken bir zorlanma var bariz aslında titreşimden çok canımı sıkan durum bu.Çift silindirde,4 silindirde kullandım.İkisinde de devirlenme yağ gibi.Belki sizin makinalarınızda da yağ gibi ama malesef bende bir sorun var gibi.Servise götüreceğim,verecekleri cevaba göre ki ikna olacağımı düşünmüyorum,levent usta varmış maslak otoda,altin elbiseli adamda çıkan usta.Birde onun fikrini alacağım.Eğer sonuç alamazsam satmak durumunda kalacağım :(
-
25 Mayıs 2015, 16:14
#175
Malik_Ugur adlı üyeden alıntı
bende de titreşim ilk aldığımda azdı.1000 bakımı yaptık,rodaj bitti titreşim arttı.Hayır rodajımı düzgün yapmadım diyecem hayır çünki önerilen değerlerde hatta daha itinalı yaptım.Yağmı yanlış hayır kitapcıktaki yağı koydu servis.Şöylede bir durum var; diyelim 100 km yaptım titreşimli,durdum kontak kapattım , dinlendim kontak açtım titreşim az ! haydaa ... tuaf , bir titreşim çok bir titreşim az her kontak açmamda.Artı
bazen viraja giriyorum,hangi yöneyse viraj o elçikde titreşim, diğerinde titreşim yok
son olarakta; bilmiyorum belki bende bir skıntı var ama,makinada devir yükselirken bir zorlanma var bariz aslında titreşimden çok canımı sıkan durum bu.Çift silindirde,4 silindirde kullandım.İkisinde de devirlenme yağ gibi.Belki sizin makinalarınızda da yağ gibi ama malesef bende bir sorun var gibi.Servise götüreceğim,verecekleri cevaba göre ki ikna olacağımı düşünmüyorum,levent usta varmış maslak otoda,altin elbiseli adamda çıkan usta.Birde onun fikrini alacağım.Eğer sonuç alamazsam satmak durumunda kalacağım :(
Tracer'ın motor yeni bir motor değil, geçen sene çıktı sonuçta. Mt09 kullananlar bir sormak lazım.
Kullandığınız devir bandı nedir, sürekli aynı devirde ve vitesde mi kullanıyorsunuz. Sürekli aynı süratte mi kullanıyorsunuz? Gidonu fazlaca sıkıyormusunuz? Motoru hangi modda kullanıyorsunuz? Bunlar da titreşim miktarını değiştirebilir.
Bende geçen sene 2014 cbr650f vardı 4 silindirli, tracer'dan daha çok titreşim vardı. Hem elimde hem ayağımda ve bütün vücudumda hissediyordum. 4 silindir daha az titrer diye birşey yok, bir sürü etken var.
Devirlenme ile ilgili hiç sıkıntıya rastlamadım. Yüksek torklu ve devirli bir makina olduğu için size verdiği hissiyat diğer kullandıklarınıza göre farklı olacaktır.
Motorunuzda gevşek saplamalar ve parçalar da titreşime sebep olabilir bir kontrol ettirmekte fayda var.
-
25 Mayıs 2015, 17:07
#176
Varuna adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Dün ben de yamaha serviste tur camını taktırdım. Nerdeyse 2 saat uğraştık. Asavaci kardeşimin paylaştığı montaj şeması 2. sayfa 5 ve 6 nolu pozlarda montajı tarif edilen ve yine montaj şeması 4 ve 5 nolu malzeme listesinde bulunan parçaların ne işe yaradığı konusunda fikri olan var mı? Benim tahminim güçlendirme parçaları. Tamam biz de tarif edildiği şekilde montajını yaptık ama tur camı ile o parçanın hiç ilgisi yok. Eğer güçlendirme parçalarıysa neden diğer tracerları çağırıp bu parçayı takmıyorlar. Ayrıca şemada da belirtildiği gibi elcik korumaların üst kısmı (7 ve 8 nolu poz) daimi olarak sökülmedikçe tur camını kullanmak mümkün değil çünkü her halukarda cam elciğe çarpıyor. Selamlar.[COLOR="Silver"]
Benim eklediğim fotolara bakın, montaj şeması sökmeyi gösterse de, sökmek istemeyenler için, eğer elcikleri bir miktar aşağı doğru çevirirseniz elcikler cama çarpmıyor. Aşağıdaki fotoğraflarda gidon tam sağ ve tam sol yapılmış haldeyken elciklerin camla arasında mesafe kaldığı görülüyor.
asavaci adlı üyeden alıntı
-
25 Mayıs 2015, 22:28
#177
Malik_Ugur adlı üyeden alıntı
bende de titreşim ilk aldığımda azdı.1000 bakımı yaptık,rodaj bitti titreşim arttı.Hayır rodajımı düzgün yapmadım diyecem hayır çünki önerilen değerlerde hatta daha itinalı yaptım.Yağmı yanlış hayır kitapcıktaki yağı koydu servis.Şöylede bir durum var; diyelim 100 km yaptım titreşimli,durdum kontak kapattım , dinlendim kontak açtım titreşim az ! haydaa ... tuaf , bir titreşim çok bir titreşim az her kontak açmamda.Artı
bazen viraja giriyorum,hangi yöneyse viraj o elçikde titreşim, diğerinde titreşim yok
son olarakta; bilmiyorum belki bende bir skıntı var ama,makinada devir yükselirken bir zorlanma var bariz aslında titreşimden çok canımı sıkan durum bu.Çift silindirde,4 silindirde kullandım.İkisinde de devirlenme yağ gibi.Belki sizin makinalarınızda da yağ gibi ama malesef bende bir sorun var gibi.Servise götüreceğim,verecekleri cevaba göre ki ikna olacağımı düşünmüyorum,levent usta varmış maslak otoda,altin elbiseli adamda çıkan usta.Birde onun fikrini alacağım.Eğer sonuç alamazsam satmak durumunda kalacağım :(
hocam istanbuldaysanız bi haftasonu motorları değişip aradaki farka bakarız
-
26 Mayıs 2015, 09:04
#178
Selam emreturgut,
Haklısın motorlar aynı MT-09'la.Bunu bir görüşmekte fayda var.
Uzun süre aynı devirde kullanmıyorum hiçbirzaman motoru otoban haricinde.Vites geçişlerini 3000-4000 devir arasında yaparım.Gidonuda sıkmıyorum tam aksine çok rahat tutuyorum.Yani oturuş pozisyonum,gidonu tutuşum hep çok rahat olmuştur benim.Defansif kullanırım motoru, yüksek devir çok nadir çevirtirim motora.Zorlamam asla.
Motoru alırken deneme şansım olmadı doğal olarak ,internette de birçok yorum, inceleme okudum.Çoğunda titreşimle ilgili olumsuz görüş yoktu.Bakalım canımı sıkan bir durum var onu bulmam lazım .
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:59 ----------
gorefest selam,
Bu süper olur üstadım.İstanbul kartal'dayım ben.Müsait olduğun bir hafta sonu tanışalım,muhabbet edelim hemde ben şu aklımdaki soru işaretlerine cevap bulurum biraz sayende.
-
26 Mayıs 2015, 10:03
#179
Malik_Ugur adlı üyeden alıntı
Selam emreturgut,
Haklısın motorlar aynı MT-09'la.Bunu bir görüşmekte fayda var.
Uzun süre aynı devirde kullanmıyorum hiçbirzaman motoru otoban haricinde.Vites geçişlerini 3000-4000 devir arasında yaparım.Gidonuda sıkmıyorum tam aksine çok rahat tutuyorum.Yani oturuş pozisyonum,gidonu tutuşum hep çok rahat olmuştur benim.Defansif kullanırım motoru, yüksek devir çok nadir çevirtirim motora.Zorlamam asla.
Motoru alırken deneme şansım olmadı doğal olarak
,internette de birçok yorum, inceleme okudum.Çoğunda titreşimle ilgili olumsuz görüş yoktu.Bakalım canımı sıkan bir durum var onu bulmam lazım
.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:59 ----------
gorefest selam,
Bu süper olur üstadım.İstanbul kartal'dayım ben.Müsait olduğun bir hafta sonu tanışalım,muhabbet edelim hemde ben şu aklımdaki soru işaretlerine cevap bulurum biraz sayende.
Bende Ümraniyedeyim, yakın sayılırız, bi haftasonu şile yaparız çözaeriz problemlerini
-
26 Mayıs 2015, 13:47
#180
Malik bey benim gözlemim 4000 devir civarı daha fazla titreşim oluyor. Biraz üst devirlerde kullanmayı dener misiniz?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)