burçinbatu adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, herkese selamlar, sevgiler. Adım Burçin Batu. Bodrum’da yaşıyorum. Geçtiğimiz Cuma günü ben de bir mt09 tracer satın aldım. Aracım şu anda 199km’de. Bu ana kadarki deneyimlerimi sizlerle paylaşacağım.
Şu anda 41 yaşımdayım. Küçük yaştan beri bisiklet sürerim ama motosiklet kullanmaya 32 yaşımda başladım. Öyle çekirdekten motorculardan değilim, ama artık deneyimsiz de değilim. Kullandığım motosikletler sırası ile şunlar:
- 1998 Honda Shadow 750 (2006-2007 arası)
- 2005 Kawasaki VN 800 (2007-2009 arası)
- 2011 Honda Transalp 700 (2011-2013 arası)
- 2011 Honda CBF 1000 (2013-2015 arası)
Tracer’i almadan önce kafamdaki motor Kawasaki Versys 1000’di. Versys’ten hala vazgeçmiş değilim, ama artık başka bahara kaldı Tracer daha ucuz ve Kawa ile her konuda rekabet edebilir.
Son kullandığım motosiklet Honda CBF 1000 olduğu için, Tracer’i onunla kıyaslayacağım.
Şunu bir kez daha anladım ki, beygir gücü ve tork gibi kavramların, kâğıt üzerindeki değerleri ile gerçekte olan değerleri birbirlerinden çok farklı. Traceri almadan önce, 8500 devride gelen 87.5nm gibi bir değerin neden bu kadar abartıldığını düşünüyordum. CBF 1000 daha yüksek bir tork değerini daha düşük bir devirde (97nm- 6500 devir) veriyor, ama tracer cbf’ten bence çok daha güçlü ve daha çabuk hızlanıyor. Üstelik Tracer henüz rodajda ve kullanma kılavuzunda yazdığı gibi, 5600 devrin üstünde uzun süre kullanmıyorum. Rodaj bittikten sonra A modunda neler olacağını şimdilik hayal ediyorum. Son hızdan emin değilim, ama hızlanma konusunda bence Honda CBF 1000, asla tracer ile rekabet edemez.
Konfor konusunda iki motosiklet bence denktir. İkisi de sert süspansiyonlu ve yoldaki bozuklukları sürücüye çok da rahatsız etmeden hissettiriyor. (Transalp’in uzun yol konforunu mumla arıyorum) Ama Tracer, daha yüksek oturuş pozisyonu dolayısıyla gelen, yola ve çevreye hâkimiyet hissi nedeniyle cbf’e kıyasla sanki biraz daha uzun yol motoru gibi. Sele konforu konusunda bir yorum yapamayacağım, çünkü henüz uzun süreli sürüş yapmadım. Ama sanki cbf’in selesi daha rahat gibiydi. Bazı arkadaşlar, rodaj sırasında titreşimden şikayet etmişler. Benim öyle bir şikâyetim yok. Evet, bir titreşim hissediliyor ama beni rahatsız edecek seviyede değil. Arkadaşlarımızın dediği gibi, ilerleyen kilometrelerde o azıcık titreşim de yok olacaksa bu gerçekten çok iyi bir haber Rüzgâr camı, arkadaşların da dediği gibi pek bir işe yaramıyor. 120-130 km/s gibi hızlardan sonra, kaskın üst kısmına doğru, rahatsız edici seviyede bir türbülans oluşuyor.(boyum 173cm)Sanırım daha iyi bir rüzgar camı almak gerekecek.
Tracer için şu ana dek en büyük hoşnutsuzluğum fren sistemi. Durmaya yakın hızlarda, eğer mıcırlı, tozlu ya da hafif ıslak bir yolda iseniz, hele bir de yokuş aşağı gidiyorsanız abs sürekli devreye giriyor ve durma mesafesini tehlikeli derecede uzatıyor. Hatta böyle durumlarda durmuyor bile diyebilirim. Araç daha çok yeni ve lastikler, balatalar ve diskler henüz alışmadı. İlerleyen zamanlarda bu sorunun biraz azalacağını düşünüyorum. Cbf bu konuda bence daha iyiydi. ABS gerçekten gerekli durumlarda devreye giriyordu ve motosikleti zınk diye durduruyordu.(edit: 320 km oldu. Şu an eskisine oranla çok daha iyi. Sanırım oturmaya başladı fren sistemi.)
Donanım çok iyi. Ne ararsanız var. Bir de lastik basınç sensörü olsaymış o zaman eksiksiz diyebilirdim.
Radyatör koruma ve Akrepovic egzoz sistemi de satın aldım. Radyatör korumayı hemen taktım, ama Akrapovic henüz elime geçmedi. Önümüzdeki hafta geleceğini umuyorum.
3’lü çanta seti de almayı düşünüyorum, ama Yamaha’nın orijinal çantaları hiç beğenmedim. Hem malzeme kalitesi olarak hem de kullanışlılık olarak pek iç açıcı gelmedi bana. Çanta önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Benden şimdilik bu kadar. İlerleyen zamanlardaki deneyimlerimi paylaşmaya devam ederim. Herkese güvenli ve zevkli sürüşler dilerim. Selamlar, saygılar.