Kawasaki Z300 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Mayıs 2016, 12:05
#241
godfather adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
Ben de birçokları gibi bu sınıfta motor bakıyorum. Piyasadaki rakipleri malumunuz. ABS tercih sebebi olunca kawa ile ktm arasındayım. Girişimi yaptıktan sonra sorumu sorayım.
Ben 175 cm 130 kg ım. Bugün gidip duke 250, mt25 üstüne oturdum. her ikisinde de, depo ile artçı selesi arasındaki sürücü koltuğu mesafesi benim ölçülerim için dar geldi. hatta mt25 de takım taklavatı sıkıştırdım affedersiniz. z250 nin de pek farklı olacağını sanmıyorum. duke 250/390 kasası mt25 den biraz daha iyiydi. ama bir tık kadar. mt125 mesela gayet rahattı benim için. büyük cc ler genel olarak çok rahat ama o kadar tecrübem yok.
Acaba z300 ü bu açıdan yani sele rahatlığı açısından değerlendirebilir misiniz ? bir diğer soru bu model için koruma demiri yok sanırım ? işletim maliyetleri nasıldır ? mesela son bakımınıza ne kadar ödediniz ?
Bence doğru bir motora bakıyorsunuz. Şu an itibariyle 1.000 km oldu. İnanın yaptığım tercihten çok memnunum. Öncelikle cadde kredisi gerçekten çok yüksek. Motor yüksek hacimli ve çok güzel duruyor. Yolda kaç defa soru ve bakışlarla karşılaştım bilemezsiniz. Öte yandan ABS birçok defa beni düşmekten kurtardı. Motorun gidişini rodajda olduğu için çok test edemedim, ama şu an memnunum. 6. vites 6.000d/d'da 90km/s ile gidebiliyorum ve neredeyse hiç titreşim yok.
Sorunuza dönecek olursak sele CBF 150'den sonra biraz rahatsız geldi. Uzun yolda rahatsız olabilir. Ancak diğer naked'lardan farklı olarak gidon alçak olduğundan öne doğru biraz eğiliyorsunuz, yani bir miktar super sport oturuşu var. Sizin durumunuzda bu arka tarafta yer açacağından rahat olabilir. Ancak denemenizde fayda var.
Z300 için koruma demiri yok, ancak koruma takozu var. Kawasaki orjinal parçası 900 TL civarında. Ben yurt dışından yarı fiyatına Puig koruma takozu getirttim. Benzer şekilde Türkiye'de pek aksesuar bulunmuyor. Ancak ben yurt dışından pek çok askesuar aldım, zamanım olursa tek tek fotoğraflayıp burada listeleyceğim.
Son olarak 1.000 bakımı Z-Moto'da 250 TL tuttu. Benzin filtresi ve yağı değişti. 2,5 lt Motul 5100 kullanmışlar. Bence makul bir fiyat.
Alırsanız kasko yaptırmanızı öneririm. Sadece bir taraftaki grenaj 750 TL
"Bildiklerini anlat, ama akıl vermeye kalkma. Anlatılanları iyi dinle, ama hepsini doğru sanma. Sessiz kalmak, bir şey bilmediğin anlamına gelmez, çok konuşmakta çok şey bildiğini göstermez." Mevlana Celaleddin Rumi
Reklamlar
-
28 Mayıs 2016, 15:04
#242
Gidon Yükseltme
Arkadaşlar merhaba,
Gidon yükseltme yapan var mı? Sonuç nasıl?
Selamlar.
-
30 Temmuz 2016, 17:38
#243
arkadaşlar selamlar, ben de kawasaki z300 düşünenler arasında yer almaktayım . Tam olarak gidip bayiide kontrolünü sağlayamadığımdan sizin vereceğiniz bilgileri merak ettim acaba boyuma uygun olacak mı bilen birisi cevaplayabilir mi ? Boy : 1.95 kilo : 95
-
30 Temmuz 2016, 22:49
#244
Kawa olmazsa başka motor olmaz gibi.
Enduro düşünürseniz doğruca enduroya yönelin.
-
31 Temmuz 2016, 01:51
#245
brooklynnn adlı üyeden alıntı
Kawa olmazsa başka motor olmaz gibi.
Enduro düşünürseniz doğruca enduroya yönelin.
Aslında uzun boy için evet öyle bir öneri herkes yapıyor. Ama kawasaki z800 özellikle hoşuma gidiyor fakat o motora geçiş için z300 kullanmam gerektiğini düşünüyorum. Çok sıkıntılı bir durum bu boy . z300 e olursam z800 e de rahat uyum sağlarım gibi düşündüm . Enduro da nedense bir türlü sevemiyorum ama şartları değerlendirmekte olağan.
-
31 Temmuz 2016, 09:46
#246
Z300 size gore bir miktar kucuk gelecektir. Benim boyum 170 ve bana tam uyuyor. Neden bayiye gidip bakamiyorsunuz bilmiyorum ama istanbuldaysaniz bulusup benim motoruma binebilirsiniz.
-
31 Temmuz 2016, 15:53
#247
-
12 Eylül 2016, 23:43
#248
Herkese merhaba,z300 hakkında yağ eksiltmeden bahsedilmiş form da , kronik mi olayın aslı astarı nedir bilgisi olan varmı. Bir an yutkundum da o yüzden
-
13 Eylül 2016, 11:11
#249
Merhaba. Ben motorla yaklaşık 2000km yaptım. Ne 1000 bakımından önce nede şu an böyle bir problemle karşılaşmadım. Rodaj düzgün ve kitabına uygun yapılırsa olacağını da sanmıyorum. Rodaj sırasında makinaları çok zorlayan var, belki o yüzden olmuş olabilir.
-
lac1vert adlı üyeden alıntı
Merhaba. Ben motorla yaklaşık 2000km yaptım. Ne 1000 bakımından önce nede şu an böyle bir problemle karşılaşmadım. Rodaj düzgün ve kitabına uygun yapılırsa olacağını da sanmıyorum. Rodaj sırasında makinaları çok zorlayan var, belki o yüzden olmuş olabilir.
Selamlar. Ben de sizin gibi naked sever biriyim ve söylediğiniz modellerin hepsine benim de bakmışlığım var Yazmışsınız ama rica etsem motorla ilgili genel görüşlerinizi sürüş hissini,egzoz sesini,rahatlığını vs. memnun olup olmadığınızı neyinden memnun olduğunuzu neyinden olmadığınızı kısacası kullanıcı yorumlarınızı anlatabilir misiniz? Sanırım bu motorda karar kıldım ama şöyle bir şey de var 300lük motorlar bizim ülkemize gelmiyor diye duydum siz nasıl temin ettiniz şimdiden teşekkürler
-
Merhaba.
Üzerinde birkaç saat konuşulacak birşey sormuşsunuz Ama kısaca yazayım.
Bence naked motorlar trafiğin yoğun olduğu yerlerde, İstanbul gibi, git gide yaygınlaşan bir tür. Özellikle gidon turu, aralara rahatça girmesi vs. nedeniyle çok tutulmaya başlandı. Bu motor ise süper naked olarak geçiyor. Yani hem spor görünümlü/davranışlı hem de naked motorun iyi yanlarını bir araya topluyor.
Motorda en çok sevdiğim yanı üzerine aldığı bakışlar, insanların "motorun çok yakışıklı" demesi
Gidişi 300'lük bir motor için harika. Özellikle 6000-7000 devirden sonra hayvanlaşıyor. D100 ve TEM otoyolları için çok yeterli hızlara ulaşıyor. Daha fazlasını da benim yüreğim kaldırmıyor zaten. Max hız 190 diye biliyorum. Ancak rahatça 120 / 140 gibi hızlara ulaşabiliyorsunuz.
Oturuş pozisyonu ve selesi biraz spor motorlar gibi, birkaç saat sonra yoruyor. Yani uzun yol için pek uygun değil.
ABS'li olması birkaç defa beni kazadan kurtardı, bence çok önemli bir özellik.
Orjinal egzosu çok çok sesli değil, ama gayet yeterli. Özellikle yüksek devirden alt devirlere geçerken hafif bir patlama sesi yapıyorki bu benim çok hoşuma gidiyor.
Selenin yüksekliği benim boyumdaki birisi için çok uygun. Ağırlığı da fazla değil. Durağan haldeki manevralar kolayca yapılabiliyor.
300'lük makina olmasına karşın çok kaslı duruyor.
Beğenmediğim özelliği yok denecek kadar az, belki yakıt tüketimi olabilir ancak o da benim sürüşümle alakalı olabilir.
Özetle motorumu gerçekten çok seviyorum.
Ben Z-Moto'dan aldım. 300'lük motor gelmiyor diye nereden duydunuz bilmiyorum ama pek çok markada 300'lük satışı var. Bayilerle görüşün.
Kısaca ifade etmeye çalıştım. İstanbul'daysanız buluşup hem motoru görebilir hem de üzerine konuşabiliriz.
"Bildiklerini anlat, ama akıl vermeye kalkma. Anlatılanları iyi dinle, ama hepsini doğru sanma. Sessiz kalmak, bir şey bilmediğin anlamına gelmez, çok konuşmakta çok şey bildiğini göstermez." Mevlana Celaleddin Rumi
-
Teşekkür ederim ilginiz için İstanbul'dayım kısa zaman içinde iletişime geçebilirim
-
Bart2094 adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim ilginiz için
İstanbul'dayım kısa zaman içinde iletişime geçebilirim
PM gönderdim.
"Bildiklerini anlat, ama akıl vermeye kalkma. Anlatılanları iyi dinle, ama hepsini doğru sanma. Sessiz kalmak, bir şey bilmediğin anlamına gelmez, çok konuşmakta çok şey bildiğini göstermez." Mevlana Celaleddin Rumi
-
21 Kasım 2016, 14:07
#254
Merhabalar,
Z300 Yeşil motorumu satıyorum;
- Alındığından beri kapalı garajda ve örtü altında muhafaza edildi
- 3000 km
- ABS Fren
- Koruma takozları orjinal Kawasaki
- Takılmamış ambalajında radyatör koruması
- Kaza, darbe, hasar, en küçük bir çizik yok
- 18.000-TL
- Kozyatağı
Buraya URL foto koymayı beceremedim
İletişim için 0530 6040595
Teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:45 ----------
İlan kısmı varmış oraya koydum buradakini silmeyi başaramadım, özür,
-
24 Kasım 2016, 19:31
#255
beyler ortalama tüketiminiz ne kadardır ? malum mt25 r25 250cc ama maşallahı var.kuruş hesabı ve full depoyla gittiğiniz max km ne kadardır ?
-
24 Kasım 2016, 22:18
#256
Burak bey, rodajda 1 depo ile 450 km gittim. Artık o kadar dikkat etmedğim için genel olarak 350 kmyi geçiyorum, 400e varmadan yakıt alıyorum. Ben kuruş hesabı yapmam 100 kmde kaç lt yaktığına bakarım. Benim kullanımımla (genelde sakin ) hemen her zaman 4 ltnin altında kalıyor. Depo ortalaması olarak 2-3 sefer 4,5 ltyi gördüm. Üstüne çıkar mı derseniz çok rahat çıkabilir. Sınuçta yakıt kullanım şartlarıyla doğru orantılı 🙂
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:07 ----------
Sevgili lacivert, eski mesajlarda yağ eksilttiğinden bahseden benim. Rodajı da kitaba ve serviste söylenene göre yaptım. Motoruda çok sıkıştırmadan evden işe işten eve kullanıyorum.
Evet yağ eksiltiyor ama "yağ" yüzünden 🙂 Yağ değişiminde motul 5100 10-40 konuluyor o da eksiliyor. bu durum aynı motor bloğunun kullanıldığu ninja 300 de de var. 5100ün bir de 10-50 si var. Onu kullananlar eksiltmediğini söylüyor. Hatta kitapçıktaki hava sıcaklığı yağ tablosuna bakılırsa 20-50 bile kullanabiliyoruz. 😱 Sanırım 10-40 bizim bloğa biraz ince geliyor 🙂
-
24 Kasım 2016, 22:26
#257
[QUOTE=sdirer;4049248]Burak bey, rodajda 1 depo ile 450 km gittim. Artık o kadar dikkat etmedğim için genel olarak 350 kmyi geçiyorum, 400e varmadan yakıt alıyorum. Ben kuruş hesabı yapmam 100 kmde kaç lt yaktığına bakarım. Benim kullanımımla (genelde sakin ) hemen her zaman 4 ltnin altında kalıyor. Depo ortalaması olarak 2-3 sefer 4,5 ltyi gördüm. Üstüne çıkar mı derseniz çok rahat çıkabilir. Sınuçta yakıt kullanım şartlarıyla doğru orantılı [COLOR="Silver"]
dediklerinizden r25 den az yaktığını çıkarttım.bence değerleriniz normal sevindim bu işe.birde hazır sizi yakalamışken motorun üretim yeri ? ve kaydırmalı debriyaj varmıdır ? ayrıca lastikler ırc sanırım ama yinede soriyim istedim.
pulsardan geçiş yapıcam 2 3 tane motor var karar vermek aslında zor değil ama seçimi bütçe belirlicek gibi duruyor.
-
25 Kasım 2016, 02:11
#258
Kaydırmalı debriyaj var, lastikleri ırc geliyor kuruda beklediğimden iyi çıkmışlardı ama ıslakta kötüler hatta eski mesajlarıma bakarsanız rodaj bakımında bu lastiklerle bu kadar yatma düşersin dediklerini yazmıştım. Sonra pirelli takıp süspansiyonu bir kademe sertleştirince motoru daha da iyi hissetmiştim. Üretim yeri galiba tayvan? Albenisi olan yolda motorcu motorsuz kurye yaya hemen herkesin dönüp baktığı bir motor. yanlız oturuş ninjayla aynı gidon az yüksek olsaymış günlük kullanıma daha yygun olabilirdi diye düşünüyorum. Ben çamurda salaklığım yüzünden düştüm hiç bir yeri kırılmadı. İşçilik bana göre fazlasıyla iyi. Yeşilin boyasında sedef var acayip 👍
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:52 ----------
Sevgili enduro, bu blok ninja 300 de de yağ eksiltiyor ya da bazı şanssızlarınki eksiltiyor. Serviste motul 5100 10-40 koyuluyor; 5100ün 10-50 si ile eksiltmediğini söyleyenler var. Ben onu denemedim. ( bu yağ bizim motora az ince geliyor gibi düşünüyorum)Benim motor, benim kullanımımla bir sonraki servis km si gelene kadar yağın seviyesini minimuma indiremeyecek kadar eksiltiyor. Yani yağ eklenmese de olur, ama ben rahat edemeyip bazen ekliyorum. Yani öyle aman aman bir durum yok.
-
25 Kasım 2016, 11:01
#259
[QUOTE=sdirer;4049423]Kaydırmalı debriyaj var, lastikleri ırc geliyor kuruda beklediğimden iyi çıkmışlardı ama ıslakta kötüler hatta eski mesajlarıma bakarsanız rodaj bakımında bu lastiklerle bu kadar yatma düşersin dediklerini yazmıştım. Sonra pirelli takıp süspansiyonu bir kademe sertleştirince motoru daha da iyi hissetmiştim. Üretim yeri galiba tayvan? Albenisi olan yolda motorcu motorsuz kurye yaya hemen herkesin dönüp baktığı bir motor. yanlız oturuş ninjayla aynı gidon az yüksek olsaymış günlük kullanıma daha yygun olabilirdi diye düşünüyorum. Ben çamurda salaklığım yüzünden düştüm hiç bir yeri kırılmadı. İşçilik bana göre fazlasıyla iyi. Yeşilin boyasında sedef var acayip [COLOR="Silver"]
Dediklerine katılıyorum. Bende bir depo ile yaklaşık 400 - 450 km gidebiliyorum. Ama yine dediğin gibi sürüş tarzı ile de alakalı. İlk servisinden sonra motorda hiç yağ eksiltme olmadı, sanırım ben o şanslılardanım
Gidon yüksekliği düşük, oturuş pozisyonu ninja 300 gibi evet, ancak zaten bu naked bir motora spor hava katan bir durum. Benim hoşuma gidiyor.
burak bence siyahına da bir göz at, benimki siyah diye demiyorum harika duruyor :D
Sevgili sdirer, bu süspansiyon olayını daha önceki sayfalarda okumuştum ama uygulamadım. Gerçekten bu kadar fark ediyor mu? Bazı durumlarda eşimle biniyorum. Toplam 65 + 50 = 115 kg falan oluyoruz. Sence denemeli miyim?
"Bildiklerini anlat, ama akıl vermeye kalkma. Anlatılanları iyi dinle, ama hepsini doğru sanma. Sessiz kalmak, bir şey bilmediğin anlamına gelmez, çok konuşmakta çok şey bildiğini göstermez." Mevlana Celaleddin Rumi
-
25 Kasım 2016, 17:56
#260
renk sadece yeşil var.zaten siyah almam siyah renkten başka motorum olmadı yeter artık renkli olsun biraz.bakalım motorumu satarsam ayarladım kısmetse alıcam.abs malesef olamicak.para o kadar müsade etmiyor.abs olursa zaten fiyattan dolayı başka motorlarada kayıyorum.duke390da favorim kasa değiştiği için biraz içime kurt düştü.0 alıcağımdan dolayı içime sinsin istiyorum.
kazasız belasız günlere dilerim.alırsam paylaşırım haftaya anca.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)