Artçi konusunda bende cvp bekliyorum doğrusu
Artçi konusunda bende cvp bekliyorum doğrusu
kimdi bakiim o 7000dd sonra uçuyor diyen? çıksın ortaya...
ağzına sağlık diyeceğim.. aferin doğru demiş
uçuyormuş yahu 7000dd sonra neyse şöyle bir 11000e doğru bir bastım.. vay arkadaş 11000den 13000e neler olacak acaba?
Cenk arka amortisörü ayarlayayım dedim geçen hafta; o zımbırtı kaydı, elimi yaraladım. ben de bıraktım öyle 2. ayarda..
Onu diyen bendim kardesim
7000 devirden sonra makine birak beni gidicem diyor altindan. Ancak 6. Viteste 11000 den sonra birsey bekleme. Orasi ölü bolge.
Gecmis olsun bu arada. Umarim cok kotu değildir. Ben hic ayarlamayi denemedim. O yuzden isin bir puf noktasi vardir diyemeyecegim. En kotu serviste istersin ayarlarlar.
Lastik değiştirenler nerede ve kaça değiştirdiniz acaba?
Lastikleri Zmoto da değiştirdim. 80tl tuttu. Hazır lastik sökülmüşken daha önce deneyip te sertleştiremediğim arka süspansiyonu da 1 kademe sertleştirttim. Burak Usta 2 kademe sertleştirdi ama ben 1 kademesini düşürmesini rica ettim, sağ olsun kırmadı.
Daha önce sürüş hissi olarak dukeden geride olduğunu yazmıştım. Şu anda değişen lastikten midir, sertleşen süspansiyondan mıdır bilemiyorum duke çok yakın. Ohh dünya varmış motoru sürdüğümü hissettim. motor kendini buldu. Dönmekte zorlandığım yerlerden rahatlıkla döndüm. Burak ustanın yaptığı gibi 4.kademeye alınırsa sürüşün çok daha iyi olacağını tahmin ediyorum ama bu sefer de yolda gereksiz sert olacaktır diye düşünüyorum. ( belki bir ara denenebilir ) 2. kademe bana oldukça konforlu geliyordu. 3. kademe bence güzide yollarımız için tam karar oldu. Ben 80kg. gibiyim. İşte kasktı, monttu, kilitti derken rahat 90kg. olurum.
kazasız belasız
Belki bende 3. seviye ayarı deneyebilirim bir ara.
Cenk, bence bir an önce aldırmanda fayda var. Alet kendine geldi. oh be dedim, dünya varmış. Biliyorsun ben motoru hissedemediğimi söylemiştim. Çok daha iyi oldu. ama o, 1 kademe artışta bile süspansiyonun sertleştiğini hissediyor kaba et. o konforlu hali gitti ama motora hakim olduğumu hissetmeye başladım. 4. kademe sürüşü daha da güzel yapar ama bel fıtığı da yapabilir
IRC lerle arka fren kilitlime eğilimindeydi, rossoları takınca o olayda kayboldu. Ama sen biiyorsundur zaten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:32 ----------
doğru demişler. 4. kademe yol kullanımı için hele de bozuk yollar için çok sert olur diye düşünüyorum. 2-3 arasında bile kaba et farkı anlıyor yani
Merhaba arkadaşlar benim motorda 2 aydır sallanma problemi var, 150-160 a çıktıgımda üzerinden atarcasına sallanıyor, virajlarda da 130larda aynı problemi yapıyor. olumle burun buruna geldiğini hissettiriyor insana.
Bunun yanı sıra yeni hız denememi aşağıdaki linkte paylaşıyorum, aranızda denemelerini paylaşmak isteyen olursa memnun olurum.
https://www.youtube.com/watch?v=NEW-lY6WrcI
1- Ön amortisörlerde dengesizlik olabilir.
2- Ön lastiğin balans ayarı bozuk olabilir.
3- Lastik hava basınçları fazla veya az olabilir.
4- Lastikte yapısal bir sorun olabilir.
5- Oturuş pozisyonunuz yanlış olabilir. Örn: Çok arkaya ağırlık veriyor olabilirsiniz.
6- Kollarınız çok dik kullanıyor olabilirsiniz. Normalde ön amortisörler dengesizlikleri karşılar ve stabiliteyi sağlar. Ancak siz gidonu sıkı sıkı tutarsanız bu düzeltmeleri yapamaz ve sallamaya başlar. O salladıkça siz daha sıkı tutarsınız. Ve bu kısır döngü devam eder. Olması gereken bacak arasında depoyu sıkıştırmak, kolları rahat ve serbest bırakmaktır. Sadece dönme için kuvvet uygulamasınız.
Son iki maddeyi öncelikle değerlendirmenizi öneririm. Lastik basıncı dışındakiler serviste kontrol edilebilir.
Merhaba,
İlk motorum olarak z300 ile Yamaha MT07 arasında kararsız kaldım. MT07 alırsam güç düşürme kiti kullanacağım ancak gönlüm daha çok z300'e kaymasına karşın Kawasaki'nin teknik servis kalitesi ve yedek parça konusunda ki sorunları beni korkutuyor. Sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz? Kartal'da ki ZMoto'ya gittim geçen gün. İçeride her marka motor var. Sanki Kawasaki bayii değilde Ducati bayii gibi. Bu görünüm bende büyük bir gayri ciddi hava uyandırdı. Kawasaki alma konusunda gözümü korkuttu açıkçası.
Dostum selamlar, Keşke orada sorsaydın bu motorlar nedir diye O Motorların hiçbirisi satılık değil. Dikkat ettiysen her motordan sadece bir tane var ve motorlar çok üst segment motorlar. Bildiğim kadarıyla o motorlar Anadolu Grup un sahibinin. Yani Z-Moto nun sahibinin motorları.
MT07 olayından başlayayım. Sıfır tecrübe ile MT07 ye girmeni tavsiye etmem. Güç düşürsen bile beygirden düşürüyorsun. Ancak tork aynı kalıyor. Zaten MT07 lerin ortalıkta en fazla kaza yapan üne kavuşmasının sebebi yüksek tork grafiği. Motor kullanmanın birinci kuralı, gaza hakim olacaksın. işte MT lerde gaz hakimiyeti diğer aynı segment motorlara göre daha fazla dikkat gerektiriyor. Bu da tecrübesiz arkadaşlar için daha zor olacaktır.
Z300 ve kawasaki için konuşacak olursak. Eğer kartal Z-moto ya getirip götüreceksen motoru gözün hiç korkmasın. Yedek parçası ve teknik servisi seni üzmez. Geçenlerde benim motora soldan bir araç çarpıp devirmişti. Egzos metal aksamları vs parçaları hatta grenaj sticker ları dahil herşey ellerinde vardı. Hemen parçaları değiştirip motoru teslim ettiler. Ancak parça fiyatlarında muadillerine göre çok az fark var. Çok ucuz değil ancak çok pahalı da değil.
Ben senin yerinde olsam Z300 derdim. Bir sezon binip 5-10 bin km yapıp arkasından istersen değiştirebilirsin.
Tabi zevkler ve renkler tartışılmaz. Ben kendim için cevap verdim.
o motorlar patronlarının. adamlar bankacı olunca maaşları kamyonla alıyorlar. o yüzden de aa bu da güzelmiş dedikleri her motoru sardırıp dükkana koyuyorlar. şaka gibi ama gerçek. bmw'ler, aprilla'lar, suzukiler, yamahalar, moto guzziler, hatta suzuki intruderin 2 ya da 3 renginden var.
Soruma verdiğiniz yanıtlardan dolayı çok teşekkür ederim. Açıkçası motoru aldıktan sonra uzun seneler değiştirmek istemiyorum. Çocukluğumdan beri hep bir motorum olsun istedim. Araba nasip oldu ancak motor şimdiye kadar olmadı. Bir kez aldıktan sonra zırt pırt motor değiştiremem. Eşim ile papaz oluruz Bu yüzden aldığım zaman her yönü ile içime sinen ve bana sorun yaşatmayacak bir motor almak istiyorum. MT serisinin hem tipi hemde göstergeleri çok hoşuma gidiyor ancak 250'lik yada 300'lük modeli yok. Benim 105kg ağırlığında biri olduğum düşünülürse 125'likler benim altımda ağlarlar Tahminimce 250 ve üzeri düşünmem lazım. Forumlardan ve AEA'dan takip ettiğim kadarı ile z300 bu kategoride her yönü ile öne çıkıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:38 ----------
Eşim bankacı. Keşke maaşları kamyon ile verseler. Hatta biz el arabasına bile razıyız ancak ufacık cüzdanı bile doldurmuyor. Bankacılığın o şaşalı günleri çok ama çok eskilerde kaldı. En azından müdür seviyesinin altı için. Müdür seviyesinde ki kişilerde süper yüksek maaşlar almıyorlar hani.
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:45 ----------
Günaydın arkadaşlar,
Z300 araştırmam devam ediyor. Dün akşam youtube'da ninja 300 ile ilgili izlediğim bir videoda, motorun sahibi işçilik kalitesinin çok kötü olduğundan ve daha motoru alalı bir sene olmasına rağmen çeşitli yerlerinde boya deformasyonları başladığından şikayet ediyordu. Benzer durumları yaşayan z300 sahibi var mı aranızda? Sizce işçilik ve malzeme kalitesi nasıl?
Galiba bizim cemaat tatile çıkmış. nerdeyse 20 gün olmuş kimseden ses çıkmamış. Tolga Bey, valla ben müdürü-memuru-memuresini bilmem. Adamlar bankacı derken bankanın bahsi geçen adamların olduğunu ya da en azından yönetimdekiler olduğunu belirtmiştim. Devlet bankasındaki genel md. 30.000tl maaş alırken; özel bankalar için atış serbest...
Tolga Bey mt07 konusuna gelirsek, güç düşürme kitleri daha çok motorun gücüne etki ediyor. Tork hemen hemen aynı kalıyor.. Motorlu taşıtlarda aracın hızlanmasını belirleyen konunun tork olduğu göz önüne alındığında, belirli hızlara kadar mt07 hemen hemen aynı ivmeleri koruyacaktır bu unutulmamalı..
Z300'e gelirsek. Z300'ün doğrudan rakibi KTM Duke390'dır. Bu aleti kıyaslamak daha doğru olabilir. Yanlız şunu unutmayın yazdıklarımın benim fikirlerim olduğu, hepimizin farklı tecrübelerde, farklı boylarda, farklı ağırlıklarda hatta ve hatta farklı fiziksel özeliklerde olduğumuz unutulmamalı. Mesela ikimizde 100kg ve 1.80 cm olabiliriz ama, kas yapılarımız çok farklı olacaktır. Dolayısı ile bana iyi gelen size iyi gelmeyebilir...
Ben fabrikadan geldiği haliyle Z300den nefret ettim. Motor üzerinde gerekli yönlendirme hissini alamadım. Yani sürüyordum ama işte motor kendi kendine geziyordu sanki. Özelikle kalkış hızındaki manevralarda çok zorlanıyordum. Hatta bir kaç kere motoru düşürme tehlikesi atlattım. Ön süspansiyon bence fazla yumuşak. Sonra 1200km ler civarında lastiklerini değiştirmek için servise gittiğimde arka süspansiyonu 1 kademe sertleştirdim. Valla çok güzel oldu. Hatta servisteki ustamız 2 kademe sertleştirdi ama ben bir kademe düşürttürdüm. Fikrim eğer 4. kademeye gelirse yönlendirm hissinin çok daha iyi olacağı yönünde. Ama İstanbulun güzelim yollarında kaba etiniz için ızdırap da olabilir!.. Bir kademe sertleşmesi 40-45 dk yolculuk sonrası kaba ettte kendini belli ediyor. standart halinde 1 saaat bile gitseniz hiç bir şey yok. Müthiş konforlu sanırsınız mercedes.. o kadar yani. Ben 1,73 boy 82 kg civarıyım. Bence daha servisten alınmadan 3. kademeye getirilmeli. Hatta keşke fabrikadan öyle gelse.. Deposu sınıfındaki en büyük depo. Bu büyük rahatlık. Ben 400-450km menzillere ulaşıyorum. Bu her 200-250km de bir benzinciye gitme derdinden kurtarıyor sizi. Oturuş pozisyonu olarak fazla yatık değil ama elcik pozisyonu yüzünden bir miktar zorlanıyorum. Duke'nin oturuşuna agresif deniyor ama daha kollarım daha rahat etmişti dukede. Dukenin selesi daha yüksekte ve bence daha rahatsız. Motoru ileri geri itmek ızdırap. Z300 bu konuda çok rahat.. BEn motoskleti ulaşım aracı olarak kullanmaktayım. İstanbulda zorunlu değilsem arabaya binmiyorum artık. O yüzden 0-100 müş 80-140 mış benim için fasa fiso. Hiç gitmeyen 100cc lik motosikletlerin bile ortalama hızı arabalardan yüksektir.. Ama şu kadarını söyleyeyim. Saatte 100 den sonra 110-120bg lik arabalarla kafa kafaya gibi. Bu denenmiş veri değildir yoldaki gözlemimdir. Bir yarış motorundan devşirme (ninja300) olduğu için gidon çok fazla dönmüyor. Dolayısı ile sıkışık trafikte aralara çok rahat girilmiyor. (PCXin gözünü seveyim. )
İşçilik bence yeterli. Boya kalitesi güzel. Ha kusuru yok mu; var.. Arka plaka ışığı koruması tam kapanmıyor mesela..
Farların yeterli olduğunu düşünüyorum. Ninja 300 kadar gitmiyor. Ninjanın ayrodinamiği(aerodynamic) daha iyi sonuçta.. Evet ninja 300 ün işçilik kusurları var. Ama bizimkinde o parçalar yok ki sıkıntılı olsun..
BAşka sormak istedikleriniz varsa sorabilirsiniz. Kolay gelsin. .
Arkadaşlar merhaba,
Bir konu hakkında fikrinizi almak istiyorum.. Uzun zamandır motor almaya niyetlendim ekipmanlarımı ve eğitimi tamamladım sadece motorum eksik.. z250sl almayı planlıyorken uzun bir süre sıfır motor bulamadım yakın zamanda geldi daha sonra euronun yükselmesi vs. vs. olayları derken yaz bitmek üzere ve bugun tesadufen z300 ile tanıştım muhteşem bayıldım .. Aklımda hiç yokken ikinci el fiyatlarına baktım ve sıfır z250sl alacağım paraya düşük km'li z300 alabiliyorum biraz daha bütçeyi artırarak.. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim fikir ve görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim.. Birde anlayan bir arkadaş yardımcı olmak isterse bir kaç ilan hakkında görüşünü almak istiyorum..
hadi bombayı patlatayım:
motorlarınız yağ eksiltiyor mu; eksiltiyorsa yaklaşık ne kadar eksiltiyor? Valla benim ki eksiltmiş...
Zaten motoru teslim ederlerken rodajı dikkatli yapın sonra yağ eksiltmesin dediklerinde içime kurt düşmüştü. Rodaj bakımı sonrası 1000 km oldu. Yağına bir bakayım dedim. Eksik vardı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:05 ----------
Mimar Bey, sanırım ilk motorunuz olacak. Hangi marka model alırsanız alın hayırlı olsun diyelim. Allah kaza, bela vermesin.
Daha önceki sayfaları tararsanız benim ve diğer arkadaşlar tarafından yazılmış pek çok yorum var. Kısaca şöyle anlatayım:
* Üzerinde gelen lastikler tırt.. Tamam pcx'in İRCleri kadar kötü değiller ancak ıslakta aman haa.. mümkünse hemen değiştirin. Gitti 800tl daha
* Süspansiyon ayarı fabrikadan 5 kademenin 2.sinde geliyor. Çok konforlu ve rahat. 2 saat binin kaba ete hiç sıkıntı vermiyor. Ama Ben motoru hissedemiyordum. halimiyette sıkıntı oluyor. Hemen 3. kademeye alınmalı. (ben 80kg civarıyım) 3. kademede motor daha bir kendine geliyor. Motora bindiğnizi hissediyorsunuz; ama kaba ette de hissediliyor sertlik.
* İlk motor olabilir. Alt devirleri dolu dolu torklu olmasa da yeterli torku var. İlk 4 vites sıkıntı yok. 5. viteste 4000den sonra; 6. viteste 5000den sonra alet bir rahatlıyor. Bu durum özelile şehir içinde avantaj. Ama hangi viteste olursanız olun 7000d/d geçildiğinde arkadan tekme yemiş gibi çekiş gücü artıyor, ileri atılıyor, çok acayip.
* Deposu büyük 17lt. sınıfında başka motorda yok. Ben 400km civarı menzille geziyorum. Benzinin son kademesi yanıp söndükten sonra 70km kadar gidip geliyorum depoda da 1 lt'den fazla benzin kalıyor. Rodaj sırasında 450km menzile ulaştım. ( depoda daha da benzin vardı) fazla kamçılanmadıkça 4 lt/100km gibi düşünülebiir.
* Yeni fark ettiğim bir durum var: Yağ eksiltiyor olabilir? Çok emin değilim ama bu sıcak havalarda yağ da biraz ince gelmiş olabilir. Yağı ölçekli eklemediğim için ne kadar ekledim bilmiyorum ama ekledim... üstteki yazımda da bu konuya değindim.
* Selesi fena değil. Yüksek değil. İleri geri çok kolay olmasa da yapılıyor. ( benim boy 1.72)
* Sıkışık( durur İstanbul) trafiğinde aralarda gezinmek, yol yaratmak için yapılmamış açık yollar için yapılmış. Gidon turu( dönüş açısı) yetersiz aralarda rahat rahat gezinilmiyor.
* Depo dizlerle tutulsa da kaliteki kawasaki boyası kayıyor. Dizler için iki tarafa pet iyi olabilir. Sert fren esnasında zorlanıyorum. Petler olsa hiç sıkıntı olmaz. Ben Abs siz aldım. Arka kilitlese bile çizgiden PEK çıkmıyor, dengesi bozulmuyor. Ön freni biraz fazla sıkmak gerekiyor. Dozlaması kolay. Fren mesafesi için ne diyeyim ki benim hiç sıkıntım olmadı hep vaktinde durdum sanırım iyi.
*Ön süspansiyon bence biraz yumuşak kalıyor. Az daha sert tarafta olsa iyi olurmuş.
*Gidon açısı bana çok uymuyor. Bileklerim dışa doğru bükülüyor haliyle zorlanıyorum. Gidonu (bence) beceremişler. Yani bir ton başka alet sürdüm hiç birinde böyle hissetmedim. Garip yani
* Oturuş pozisyonu bana göre rahat. ördek popo yapmıyor. Ne bel ağrıyor ne karın sıkışıyor. Ama bir hızdan sonra rüzgar yeniyor, motora kapanılıyor.
* servis işi tuzlu tarafta.. $$$ konuşuyor. olunuyor.. kawasaki şu ücretleri ayarlasa satar ama istemiyor herhalde..
aklınıza gelen başka şeyler varsa sormanız dileğiyle..
Naked severler için bu motor güzel bir bir başlangıç motoru olacaktır diye düşünüyorum.
Ben sürerken çok eğleniyorum, insanı hızlı gitmeye teşvik ediyor, neyse ki fazla hızlanamıyor.
Sürüş hissi güzel, şimdiye kadar bir sorun yaşamadım, 2800 km'dir kullanıyorum, hafifliği, alçak selesi ile kolay kontrol edilebiliyor.
Lastikleri dandik, fakat ben çok sorun yaşamadım, Michelin ile değiştirmek iyi fikir olabilir.
MRA ön siperlik ile +100 km/h hızlarda motorun üzerine yatmadan sürebiliyorum, orjinal ön siperlik bu hızlarda rüzgarı göğüse verdiğinden yorucu oluyordu.
Frenleri bana biraz hissiz geliyor, ABS yüzünden olabilir. Şimdiye kadar ABS devreye girmedi, durmakta da sorun yaşamadım ama ABS'siz x-max'in frenleri daha hisli gibi geliyor.
Yağını kontrol etmediğim için eksiltip eksiltmediğini bilemiyorum.
Motor hacmi ufak olduğundan pek ses çıkartmıyor.
Benim beklentilerimi karşıladıi keyifle sürüyorum. İki sene sonra bir üst seviyeye geçmeyi planlıyorum, o zamana kadar yaşasın Z300!
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)