Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Ağustos 2021, 15:28
#6941
arkadaşlar merhabalar , 1 yıldır rx3i evo 2016 kullanıcısıyım nerederyse bütün forumu taradım ama benim yaşadığım problemi yaşayan ya da yaşamış birisine rastlamadı ( allah kimseye yaşatmasın). benim sorunum egzozla ilgili. Yaklaşık 3 aydır motorun egzozunun içi kızarıyor. katalizör kıpkırmızı oluyor ve dışardan bakınca görülüyor. ustaya görürdüğümde aynı zamanda arıza ışığı da yanıyodu usta enjeksiyon ve oksijen sensörü bakımı yaptı arıza ışığım söndü ama kızarma yine de devam etti. sonraki götürmemde enjeksiyon değişti ama soorun yine çözülmedi, 3. götürdüğümde sübobp ayarları yeniden yapıldı ve egzozu değiştirdik ama kızarma problemi yine geçmedi. son olarak da süboplar değişti ama sorun yine de çözülmedi. sormak istediğim bu sorunu daha önce yaşayan oldu mu ve olduysa nasıl çözdü .şimdiden teşekkürler...
Reklamlar
-
25 Ağustos 2021, 01:18
#6942
adagude adlı üyeden alıntı
arkadaşlar merhabalar , 1 yıldır rx3i evo 2016 kullanıcısıyım nerederyse bütün forumu taradım ama benim yaşadığım problemi yaşayan ya da yaşamış birisine rastlamadı ( allah kimseye yaşatmasın). benim sorunum egzozla ilgili. Yaklaşık 3 aydır motorun egzozunun içi kızarıyor. katalizör kıpkırmızı oluyor ve dışardan bakınca görülüyor. ustaya görürdüğümde aynı zamanda arıza ışığı da yanıyodu usta enjeksiyon ve oksijen sensörü bakımı yaptı arıza ışığım söndü ama kızarma yine de devam etti. sonraki götürmemde enjeksiyon değişti ama soorun yine çözülmedi, 3. götürdüğümde sübobp ayarları yeniden yapıldı ve egzozu değiştirdik ama kızarma problemi yine geçmedi. son olarak da süboplar değişti ama sorun yine de çözülmedi. sormak istediğim bu sorunu daha önce yaşayan oldu mu ve olduysa nasıl çözdü .şimdiden teşekkürler...
7 senedir kullandığım evoda hiç yaşamadığım + duymadığım bir problem.
-
25 Ağustos 2021, 13:23
#6943
Yunus Özbek adlı üyeden alıntı
Ampul değişseniz bile far tası düzgün bişey olmadığı için yine tatmin etmez. Koruma demirine monte edilen harici sis farları ile desteklemek lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------
45 dişliyi 43 e düşürmek teknik olarak motoru rahatlatması lazım. Çünkü daha az devir çevirerek daha yüksek hız yaparsınız. Dolayısıyla dişli değişimi ile olacak iş değil bu. Bi kere motorun kaliteli olmadığını kabullenmek gerekiyor. Durduk yere de arızalanır bu motor. Krank sorunu yaşayan, motor yaptıran çok evocu var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------
Mühendisin 45t dişli koyması son hızı ve torku belli bir değerde tutmak içindir. Ama kullanıcı bunu kendi ihtiyaçlarına göre değiştirebilir. Sık sık artçılı sürüş yapıyorsanız yüksek tork gerekeceği için büyük arka dişli kullanırsınız. Yada daha çok artçısız sürüyorsanız ve yüksek hız istiyorsanız küçük arka dişli kullanırsınız. Yine daha çok araziye giriyorsanız büyük dişli, sürekli asfaltta kullanıyorsanız küçük dişli takarsınız. Sık sık uzun yol yapıyorsanız yine küçük dişli kullanırsınız. Yüksek hız düşük devir elde edersiniz. Dişli oranını kullanıcının kendi isteğine göre ayarlamasında sakınca yoktur.
kesinlikle üst kalite birşey beklemiyorum zaten fakat şehirler arası çok yol yaptığım için ve bakım dilimlerine daha erken girip yaptırdığım için böyle bir sorun çıkartması adamın canını sıkıyor. motoru çok güzel açtığım kesin her denk geldiğim evocu binip tur atmak istiyor bu neymiş böyle nasıl açtın diyor. en sonunda kranktan ses gelince bi tarafımızda açılmış oldu artık. 3 yıldır ilk defa mekanik bi arıza yaşadım. onun dışında rolanti sensörü dışında hiçbirşeyi değişmedi. düzgün kullanımda üzmeyecek motor lakin sürekli tapagaz 140 gittiğim bir yol vardı izmirden dönüşte,sanırım orda krank ufaktan yellenmeye başlamış olmalı ki,1 hafta sonra bakıma gittiğimde ses artmaya başladı " cırcır böceği gibi" ses geliyor alttan. allahtan erken farkettik şansımıza servisin önünde ses artmaya başladı stop ettik direk. ustada yanımıza geldi krankı ötüyo çalıştırma dedi. öylece kaldı. şans gibi şans valla. bu yorumu okuyan arkadaşlar eğer bilmeyenleriniz varsa. cırcır böceği ötmeye başladıysa alt taraflarda direk ustaya götürün. oturuyim şöyle bakiyim nerden ses geliyormuş demeyin abi.
-
30 Ağustos 2021, 16:52
#6944
Arkadaşlar motoru nihayet topladık. Fabrikadan parça gelmesi çok uzun sürdü. Toplam 6400 liraya patladı bu iş. Şu an çekişi gidişi gayet iyi.
-
30 Ağustos 2021, 21:01
#6945
Yunus Özbek adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motoru nihayet topladık. Fabrikadan parça gelmesi çok uzun sürdü. Toplam 6400 liraya patladı bu iş. Şu an çekişi gidişi gayet iyi.
Hayırlı olsun hocam. Değişen parçalar neler? Nerede yaptırdınız?
-
30 Ağustos 2021, 21:22
#6946
Motoaras'ta yaptırdım. Motorun yarısından fazlası değişti. Sağ ve sol blok, krank, krank rulmanları, balansör, balansör dişlisi ve karşılığı, şanzıman bir grup, devirdaim keçesi, ve isteğe bağlı olarak debriyaj balataları. Ayrıca motor numarası yazdırıldı. Silindir piston setini ise daha önce 300 lük kit taktırdığımda çıkan orjinali geri taktık. Motor tekrar 250cc oldu.
-
30 Ağustos 2021, 21:27
#6947
Yunus Özbek adlı üyeden alıntı
Motoaras'ta yaptırdım. Motorun yarısından fazlası değişti. Sağ ve sol blok, krank, krank rulmanları, balansör, balansör dişlisi ve karşılığı, şanzıman bir grup, devirdaim keçesi, ve isteğe bağlı olarak debriyaj balataları. Ayrıca motor numarası yazdırıldı. Silindir piston setini ise daha önce 300 lük kit taktırdığımda çıkan orjinali geri taktık. Motor tekrar 250cc oldu.
Bence çok iyi fiyata toplamışsınız, hayırlı olsun. Sınırları pek zorlamamak gerekli galiba
-
30 Ağustos 2021, 21:32
#6948
-
04 Eylül 2021, 22:36
#6949
-
05 Eylül 2021, 20:44
#6950
Ben hala anlam veremiyorum mutlaka biyel kolunda fabrikasyon hata vardı diye düşünüyorum yoksa 250cc motoru 283cc yaptınız ve belki 4-5 beygir(o da en iyi ihtimal- yükselttiniz diye bu şekilde patlamamalıydı.
Piyasada neredeyse 50cc makine kalmadı hepsi en az 80cc ha evet krank bilyaları bozuluyor, kayışlarda varyötörlerde sıkıntılar çıkıyor ve CG'lerin 125cc olanları bile 200cc'ye kadar gidip yine en az 125cc deki olduğu kadar dayanıyorsa bu motorda bu şekilde olmamalıydı.
Özkan Usta'nın yorumu ne oldu bu konuda hiç sorabildiniz mi?
-
06 Eylül 2021, 09:13
#6951
Açıkçası neden böyle olmuş olabileceğini pek konuşmadık. Yani böyle bir sıkıntı yaşandı ve çözmek için uğraştık. Ve birde zaten sağlam bir makine olmadığını sürekli blok patlatan evo larla uğraştığını söyledi. Tezgahının üstünde benimki hariç 3 tane daha dağılmış evo motoru gördüm. Yani dediğiniz gibi yüzde 15 lik bir artış normalde buna sebep olmamalıydı. Hatta alt kısmın zaten 300 lük olduğu ve ülkelerin 250cc üzerine uyguladığı vergi politikaları yüzünden silindir piston hacminin 250cc ye düşürüldüğü söyleniyordu. Yani bu kiti takıpta sorun yaşamak için bir sebep yoktu. Ama olmadı işte bilmiyorum. Şimdi 250cc ye geri düştüm ve acayip bir son hız kaybı var. Makine 120 yi çok zor geçiyor. 140 ile gittiğim düz yolda 125 i geçmiyor artık. Çok kötü oldu 125 lik motor gibi oldu resmen. Artık hiç keyif almıyorum evo ya binmekten. En kısa sürede satacağım. Bi kaç ufak tefek eksikleri var onları halledip satıcam.
-
06 Eylül 2021, 21:13
#6952
Motordan soğumanıza üzüldüm hocam ne diyelim sağlık olsun.
-
10 Eylül 2021, 21:33
#6953
Merhaba arkadaşlar zincir ve dişli setini değiştirecem ama markalarda kararsız kaldım sizin tavsiyeniz nedir?
-
01 Kasım 2021, 10:40
#6954
Arkadaşlar herkese merhaba. İnternette çok defa arattım ancak bir bilgiye ulaşamadım. Belki burada bilen vardır diye sormak istiyorum. Arkadaşlar, biz bu makinenin radyatör suyunu nereden boşaltacağız? Radyatör kapağını açtığımda kontrol için garip bir koku geldi bu yüzden temizliğini yapıp yeni sıvı doldurmak istiyorum. Nereden boşaltacağımı söyleyebilirseniz çok memnun olacağım.
-
01 Kasım 2021, 14:47
#6955
OwerdossE adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkese merhaba. İnternette çok defa arattım ancak bir bilgiye ulaşamadım. Belki burada bilen vardır diye sormak istiyorum. Arkadaşlar, biz bu makinenin radyatör suyunu nereden boşaltacağız? Radyatör kapağını açtığımda kontrol için garip bir koku geldi bu yüzden temizliğini yapıp yeni sıvı doldurmak istiyorum. Nereden boşaltacağımı söyleyebilirseniz çok memnun olacağım.
Google arama kutusuna
zongshen rx3 coolant drain
Yazin
https://cscmotorcycles.com/rx3-cooli...m-maintenance/
Baştan sona okuyun.
-
05 Kasım 2021, 00:55
#6956
KaanAyyildiz adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar zincir ve dişli setini değiştirecem ama markalarda kararsız kaldım sizin tavsiyeniz nedir?
Merhaba hocam biraz geç olmuş ama yine de yazayım. Sağ taraftaki radyatörü devir daimin hemen üzerinde bulunan bakır pullu 8 anahtar başlı civatayı sökerek boşaltabilirsiniz. Zaten devirdaim üzerinde sadece boşaltma civatası bakır pulludur diğerleri normal. Sol radyatörü de üzerindeki fan müşürünü sökerek boşaltabilirsiniz. Kolay gelsin.
-
31 Aralık 2021, 13:26
#6957
Biraz geç görsem de yazmak istedim. Şayet motorunuz da ekstra bir hararet soz konusu değil ise açıkcası durum normal diyebilirim bunu da şuna dayanarak söylüyorum arkadaş çevrem de 3 tane daha rx3 var ve hepsin de bu durum var, kendi motorum da 2016, egzoz çıkışının olduğu boğaz kısmından çakmak bulamayınca yaz aylarında sigra bile yaka bilirsiniz.(karanlık bir sokak da kenara çekin ve motordan inip bakın o bölüm sıcaktan kırmızı şekilde yanacaktır) Yine delikten bakınca iç pancar gibi olduğu görülebilir, yaz ayların 30c ve üstü gibi sıklıklar da oluyor, trafik ışıkların da biraz takıldımı iyice belirginleşir! Kışın da belli bir harareti bulursanız yine olacaktır. Bu bir sorun değil her motorda böyle oluyor ama çoğu kullanıcı farkında değil! çünkü kimse motoru çalışırken hadi gideyim egzozun içine bakayım yada boğaz kısmı kırmızıya döndümü diye bakmaz yada dikat ettmez. Sonuç olarak başta dediğim gibi ekstra bir sıcaklık yoksa harat 3 dişin üsüne çıkamıyorsa herhangi bir sorun yok kullanmaya devam edin. 2016 ların egzoz için kulanılan metal farklı 2015 için farklı 2015 geç ısınıp geç soğuyor ama 2016 anında ısınıp çabucak da soğuma yetisine sahip. çoğu motosiklet de 2015 deki metal benzeri kullanılıyor. ha birde egzoz önemli bir parçadır motor sıcaklığının büyük oranın egzoz vastası ile üstünden atar hani bu üstünü kompe sargı bezi gibi bir nevali ile kaplıyorlar ya işte o mesela dünyanın en büyük yanlışlarından birisidir motoru ciddi derecede boğar sırf görsel diye yaparlar ama yanlış bir durumdur. bildiklerim bu kadar umarım faydalı olur sevgiler..
-
26 Eylül 2022, 11:22
#6958
-
07 Ekim 2022, 22:57
#6959
Rx3 kullanan kalmamış sanırım 350 sayfa gelip bir anda konu çökmüş
Merhaba bu arada iyi forumlar
-
08 Ekim 2022, 03:29
#6960
bu sayfalardaki kullanıcıların hepsi whatsapp evo guruplarına geçtiler. ben de içinde olmak üzere. Bana 535 230 47 22 den ulaş . seni de WhatSapp gurubumuza da alalım. selamlarla.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 23 kullanıcı var. (0 üye ve 23 misafir)