Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Nisan 2021, 23:26
#6881
Evet persembe günü aldım motorumu. Hiç çalışmayan motorun benzin depo içinden çıkan benzin yarı yarıya
su. Şu an yüzde 96 randımanla çalışıyor. Yine de 2 - 3 debriyajdan birinde stop edebiliyor. Buji ,
siboplar , degişti. Oks. sensörü , enjektör temizlendi.Ön Amortisör yağları ve keçeleri degişti.
Bu gün ustam yanıma geldi ve rölantide ara ara stop olayını kendisi gördü. Bakalım İst .a gidip
geldikten sonra bayram ertesi tekrar bakacak.
Reklamlar
-
25 Nisan 2021, 11:19
#6882
sıfır motosiklet alıyorsunuz, stop ediyor doğru mu anladım? Benim 2006 model klr henüz böyle bir şey yapmadı ve yağ filtre zincir fren balatası harici bir servis ihtiyacı olmadı, motosikletten soğutur insanı bu olaylar.
-
25 Nisan 2021, 14:16
#6883
joshua adlı üyeden alıntı
sıfır motosiklet alıyorsunuz, stop ediyor doğru mu anladım? Benim 2006 model klr henüz böyle bir şey yapmadı ve yağ filtre zincir fren balatası harici bir servis ihtiyacı olmadı, motosikletten soğutur insanı bu olaylar.
Doğrudur. Enjeksiyon sistemiyle ilgili sıkıntılar da çıkabiliyor.
-
26 Nisan 2021, 07:19
#6884
Bugün öğleden sonra Serkan Arman ustamın yanına gidip Evo mun disk ölçülerinin siparişini vericem.
Ayrıca benim çıkma ön diskini de ( örnek olarak ) ona bırakacam. Serkan da evonun disk ölçüleri yok.
Yarın da ( salı ) niyet Ataşehir . Selamlar.
-
26 Nisan 2021, 10:27
#6885
bursalıali adlı üyeden alıntı
Evet persembe günü aldım motorumu. Hiç çalışmayan motorun benzin depo içinden çıkan benzin yarı yarıya
su. Şu an yüzde 96 randımanla çalışıyor. Yine de 2 - 3 debriyajdan birinde stop edebiliyor. Buji ,
siboplar , degişti. Oks. sensörü , enjektör temizlendi.Ön Amortisör yağları ve keçeleri degişti.
Bu gün ustam yanıma geldi ve rölantide ara ara stop olayını kendisi gördü. Bakalım İst .a gidip
geldikten sonra bayram ertesi tekrar bakacak.
Ali abi enjeksiyon sistemini komple iptal et,karburatör taktir.kafan agrimaz,çaynalilar beceremiyor enjeksiyonlu motor işini..
-
26 Nisan 2021, 13:00
#6886
levend84 adlı üyeden alıntı
Ali abi enjeksiyon sistemini komple iptal et,karburatör taktir.kafan agrimaz,çaynalilar beceremiyor enjeksiyonlu motor işini..
Bende öyle yaptım da yakıtı düşüremiyorum bi türlü. 100 de 5.5 6 civarı yakıyor çok fazla malesef. Yani bu şekilde memlekete gidip gelsem maaşın yarısı gider heralde Enjeksiyonda en azından basınca yakıyordu. Karbüratörde sağdan sağdan 50 ile git gene 5.5lt yakıyor.
-
26 Nisan 2021, 13:06
#6887
Yunus Özbek adlı üyeden alıntı
Bende öyle yaptım da yakıtı düşüremiyorum bi türlü. 100 de 5.5 6 civarı yakıyor çok fazla malesef. Yani bu şekilde memlekete gidip gelsem maaşın yarısı gider heralde
Enjeksiyonda en azından basınca yakıyordu. Karbüratörde sağdan sağdan 50 ile git gene 5.5lt yakıyor.
1000km yola gitsen 60litre benzin yapar.
En garantisi lpg taktirmak,zaten motor su soğutmali(regulator sulu).tek kelle kit sistemi olacak,karburatorlu 800-1000cc japon otomobillere uyumlu,suzuki alto,daihatsu cuore,126bis(,topcaseye 20litrelik tank.tüketim yari yariya düşer.montaj için iyi bir usta bulmak şart.konyada yapan ustalar var,bir ara internette görmustum.
-
26 Nisan 2021, 13:08
#6888
levend84 adlı üyeden alıntı
1000km yola gitsen 60litre benzin yapar.
En garantisi lpg taktirmak,zaten motor su soğutmali.tek kelle sistem,topcaseye 20litrelik tank.tüketim yari yariya düşer.montaj için iyi bir usta bulmak şart.konyada yapan ustalar var,bir ara internette görmustum.
Evet hem karbüratör hem lpg güzel kombin olur
-
26 Nisan 2021, 13:14
#6889
Yunus Özbek adlı üyeden alıntı
Evet hem karbüratör hem lpg güzel kombin olur
Eski honda xl600 transalp görmustum,adam yakit deposunu alttan kesip lpg tankini icine yerlestirmis.
-
26 Nisan 2021, 20:57
#6890
Bu LPG olayını ben de ciddi ciddi düşünüyorum. Ancak LPG fiyatlarının da bir standardı yokkki. Bir istasyonda 3.50TL diğerinde 4.10 TL. Kaptırabildiklerine artık. Gerçekten sadece yakıt bazlı düşünürsek dizelin üzerine yok bence.
-
26 Nisan 2021, 21:35
#6891
merak ediyorum, gaz telinin gerginliği ile biraz rölanti artırılabilir veya boğaz kelebeği limitöründen yapılabilir.
bu şekilde rölantiyi artırsanız stop etme sorununu çözebilir mi?
-
26 Nisan 2021, 22:09
#6892
ulkerhan adlı üyeden alıntı
merak ediyorum, gaz telinin gerginliği ile biraz rölanti artırılabilir veya boğaz kelebeği limitöründen yapılabilir.
bu şekilde rölantiyi artırsanız stop etme sorununu çözebilir mi?
Hayır hocam bizdeki stop etme rolanti düşüp de stop etme olmadığı için işe yaramaz.
-
26 Nisan 2021, 23:12
#6893
Ali Çimen adlı üyeden alıntı
Hayır hocam bizdeki stop etme rolanti düşüp de stop etme olmadığı için işe yaramaz.
Farkli bir motorun(250cc japon)oksijen sensoru nu takanlar vardi,denemek lazim bir şekilde uydurulabilir.
-
28 Nisan 2021, 01:12
#6894
levend84 adlı üyeden alıntı
Farkli bir motorun(250cc japon)oksijen sensoru nu takanlar vardi,denemek lazim bir şekilde uydurulabilir.
Oksijen sensörü değil gibi geliyor bana. Evo Türkiye'de daha yeni iken bir çok serviste bir çok evonun oksijen sensörlerini garanti dahilinde değiştiler ancak çözüm olmadı. Dediğiniz gibi uyumlu ise herhangi bir motorunki takılıp denenebilir ancak bulması söküp takması vs.
Bizim bulduğumuz ve nispeten sorunu minimuma indiğimiz yöntem ise sübap ayarı. Fabrikadan sıfır bile çıksa (2014-15 ve 16 için en azından daha üstü için bir şey diyemiyorum) 4 sübabın her birinin sentili ya da boşluğu birbirinden farklı idi. Örneğin emmenin biri 0.05 iken diğeri 0.07 geliyordu. Ben mesela emmeyi 0.06, eksozları da 0.09 yaptım. Bunu yapmadan önce rampa inişlerinde ne zaman kompresyona bıraksam debriyajı çeker çekmez stop ediyordu. Şimdi o gitti ancak yine kafasına göre ışıklarda tam kalkış esnasında, rolantide beklerken bazen 2-3 defa üst üste stop etmeye devam ediyor.
Benim tahminimce tek denenmemiş şey olan rolanti sensörü. Zamanında araştırmıştım biraz sanayide Palioların galiba MPİ olanlarıydı tam emin değilim ama epey yakındı bununkine. Hatta tornada ayarlanabilirdi. Ancak olacağına güvenmediğimden uğraşmamıştım.
-
28 Nisan 2021, 02:23
#6895
Arkadaşlar dün ( pazartesi ) Serkan ustamın yanına gittim kendisi dışarda imis . Elemanına eski ön
diski teslim ettim. Yine elemanı arka diskin bütün ölçülerini aldi, not etti. Bu gün ( salı ) 5 debriyajdan birinde stop eden evo ile çıktım İst. yoluna. Yalova- Topçular- Feribot - Eskihisar -
Ataşehir ( İst ) geldim . Yaklaşık her 5 debriyajdan birinde stop etse de beni yine beni İst. a
getirdi.
-
28 Nisan 2021, 04:53
#6896
Ali Çimen adlı üyeden alıntı
Oksijen sensörü değil gibi geliyor bana. Evo Türkiye'de daha yeni iken bir çok serviste bir çok evonun oksijen sensörlerini garanti dahilinde değiştiler ancak çözüm olmadı. Dediğiniz gibi uyumlu ise herhangi bir motorunki takılıp denenebilir ancak bulması söküp takması vs.
Bizim bulduğumuz ve nispeten sorunu minimuma indiğimiz yöntem ise sübap ayarı. Fabrikadan sıfır bile çıksa (2014-15 ve 16 için en azından daha üstü için bir şey diyemiyorum) 4 sübabın her birinin sentili ya da boşluğu birbirinden farklı idi. Örneğin emmenin biri 0.05 iken diğeri 0.07 geliyordu. Ben mesela emmeyi 0.06, eksozları da 0.09 yaptım. Bunu yapmadan önce rampa inişlerinde ne zaman kompresyona bıraksam debriyajı çeker çekmez stop ediyordu. Şimdi o gitti ancak yine kafasına göre ışıklarda tam kalkış esnasında, rolantide beklerken bazen 2-3 defa üst üste stop etmeye devam ediyor.
Benim tahminimce tek denenmemiş şey olan rolanti sensörü. Zamanında araştırmıştım biraz sanayide Palioların galiba MPİ olanlarıydı tam emin değilim ama epey yakındı bununkine. Hatta tornada ayarlanabilirdi. Ancak olacağına güvenmediğimden uğraşmamıştım.
Hocam bildiğiniz üzere benimki karbüratörlü ve enjeksiyona dair bütün sensörleri söktüm. Ve supap ayarını kendim sentil ile 0.06 - 0.09 olarak ayarladım. Karbüratörden rölantiyi 1900 devir olarak ayarladım ve hala çok sık olmasada stop ediyor. Yani daha ne olabilir bilmiyorum. Rölantiyi tıkı tıkı tıkı diye sakin çalışması için 1500 e falan ayarlayınca çok sık stop ediyor. O zaman gaz verip bırakınca gidiyor. Birde enjeksiyona dönmek istediğimde hangi aracın rölanti valfini kullanabilirim acaba? Fiat tempra nınki çok benziyor ama ucundaki başlıkta ölçü farkımı vardır acaba. Çünkü ben enjeksiyonu sökerken rölanti problemliydi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:43 ----------
Şu rölanti valfi ve tps sensörü sorununu çözüp enjeksiyona geri dönmem lazım. Çünkü hem fazla yakıyor hemde o kadar masraf edip alıp taktırdığım 300 lük silindir piston kitinden tam verim alamıyorum. 250 lik iken yaptığım hızları yapabiliyorum yine. Değişen tek şey şehir içerisinde küçük viteslerde gazı sert verince çok agresif kalkıyor. Amcamın dominar 400 ünü sürdüm torku ondan aşağı kalır değil. Ama benim asıl amacım özellikle düz yoldaki son hızını artırmaktı. 250 lik ikende 135 te kalıyordu şimdi yine 135 te kalıyor. Enjeksiyona dönüp birde yazılım attırırsam o zaman asıl verimi alabilirim diye düşünüyorum.
-
28 Nisan 2021, 10:31
#6897
Ali Çimen adlı üyeden alıntı
Oksijen sensörü değil gibi geliyor bana. Evo Türkiye'de daha yeni iken bir çok serviste bir çok evonun oksijen sensörlerini garanti dahilinde değiştiler ancak çözüm olmadı. Dediğiniz gibi uyumlu ise herhangi bir motorunki takılıp denenebilir ancak bulması söküp takması vs.
Bizim bulduğumuz ve nispeten sorunu minimuma indiğimiz yöntem ise sübap ayarı. Fabrikadan sıfır bile çıksa (2014-15 ve 16 için en azından daha üstü için bir şey diyemiyorum) 4 sübabın her birinin sentili ya da boşluğu birbirinden farklı idi. Örneğin emmenin biri 0.05 iken diğeri 0.07 geliyordu. Ben mesela emmeyi 0.06, eksozları da 0.09 yaptım. Bunu yapmadan önce rampa inişlerinde ne zaman kompresyona bıraksam debriyajı çeker çekmez stop ediyordu. Şimdi o gitti ancak yine kafasına göre ışıklarda tam kalkış esnasında, rolantide beklerken bazen 2-3 defa üst üste stop etmeye devam ediyor.
Benim tahminimce tek denenmemiş şey olan rolanti sensörü. Zamanında araştırmıştım biraz sanayide Palioların galiba MPİ olanlarıydı tam emin değilim ama epey yakındı bununkine. Hatta tornada ayarlanabilirdi. Ancak olacağına güvenmediğimden uğraşmamıştım.
MAF(hava akiş metre)sensorune bakildi mi?
Zira bu sensor,gaz kelebeginden giden hava miktarini ölçerek ecu ya direktifler verir,sensorde sorun ciksa ya fazla hava verir,ya da az,bu iki durumda stop etmeye sebep olur.
Supap ayar bozukluguda yapar,sistem dengeli hava almazsa oda yapar,
Esasinda enj sistemide bir nevi karburator gibidir,hava ayari degerinde olmazsa motor duzenli calismaz stop eder.
-
28 Nisan 2021, 15:09
#6898
joshua adlı üyeden alıntı
sıfır motosiklet alıyorsunuz, stop ediyor doğru mu anladım? Benim 2006 model klr henüz böyle bir şey yapmadı ve yağ filtre zincir fren balatası harici bir servis ihtiyacı olmadı, motosikletten soğutur insanı bu olaylar.
Hocam UCUZ ETİN YAHNİSİ bu kadar lezzet veriyor. Lakin klr 650 de çok haşin ve gaddar bir makine.
-
29 Nisan 2021, 16:16
#6899
Yunus Özbek adlı üyeden alıntı
Hocam bildiğiniz üzere benimki karbüratörlü ve enjeksiyona dair bütün sensörleri söktüm. Ve supap ayarını kendim sentil ile 0.06 - 0.09 olarak ayarladım. Karbüratörden rölantiyi 1900 devir olarak ayarladım ve hala çok sık olmasada stop ediyor. Yani daha ne olabilir bilmiyorum. Rölantiyi tıkı tıkı tıkı diye sakin çalışması için 1500 e falan ayarlayınca çok sık stop ediyor. O zaman gaz verip bırakınca gidiyor. Birde enjeksiyona dönmek istediğimde hangi aracın rölanti valfini kullanabilirim acaba? Fiat tempra nınki çok benziyor ama ucundaki başlıkta ölçü farkımı vardır acaba. Çünkü ben enjeksiyonu sökerken rölanti problemliydi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:43 ----------
Şu rölanti valfi ve tps sensörü sorununu çözüp enjeksiyona geri dönmem lazım. Çünkü hem fazla yakıyor hemde o kadar masraf edip alıp taktırdığım 300 lük silindir piston kitinden tam verim alamıyorum. 250 lik iken yaptığım hızları yapabiliyorum yine. Değişen tek şey şehir içerisinde küçük viteslerde gazı sert verince çok agresif kalkıyor. Amcamın dominar 400 ünü sürdüm torku ondan aşağı kalır değil. Ama benim asıl amacım özellikle düz yoldaki son hızını artırmaktı. 250 lik ikende 135 te kalıyordu şimdi yine 135 te kalıyor. Enjeksiyona dönüp birde yazılım attırırsam o zaman asıl verimi alabilirim diye düşünüyorum.
Hocam masraflı olacak ama dişli değişimi de yapın. Ben bu stok haliyle bile zincir- dişli komple değiştiğim zaman orijinal 44 diş olan arka dişliyi 42 ya da 41 yapacağım. Zaten rampa çıkışı olsun, hızlanışı olsun gayet memnunum ancak 100-110 ile giderken daha az devir çevirsin istiyorum son hızla zaten işim yok.
Bir de aniden gelen güç pistonlu karbüratörlerin klasik özelliğidir. Ama CV karbüratörler yani gaz kelebeği olan karbüratörler ise gazı daha narin verir. Çünkü kelebeği bir anda sonuna kadar açsanız bile içerdeki gaz pistonu motorun vakum gücüyle yukarı çıktığı için bir miktar gecikme yaşanır.
Yazılım konusunu halledebilirseniz yani beyin izin veriyorsa ben de kesinlikle denemek istiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------
levend84 adlı üyeden alıntı
MAF(hava akiş metre)sensorune bakildi mi?
Zira bu sensor,gaz kelebeginden giden hava miktarini ölçerek ecu ya direktifler verir,sensorde sorun ciksa ya fazla hava verir,ya da az,bu iki durumda stop etmeye sebep olur.
Supap ayar bozukluguda yapar,sistem dengeli hava almazsa oda yapar,
Esasinda enj sistemide bir nevi karburator gibidir,hava ayari degerinde olmazsa motor duzenli calismaz stop eder.
Hayır hocam ona bakmadım açıkçası. Fişini söküp bir süre denerim yasaklardan sonra.
-
29 Nisan 2021, 22:25
#6900
Dişli değişimi yaptım hocam. Şu anda 42t var arkada. Düz yolda 6. Viteste 8 bin devri geçmiyor. 44t varken de 9bin devri geçmiyordu. Beyin yazılıma izin veriyor. Çanakkale'de Emin Ocak diye bi arkadaş yapıyor bu işi. Dişli konusunda şimdi de öne 13t takmayı düşünüyorum. AliExpress'ten siparişi verdim 4 tane. Bi tanesini kendime ayırıp diğer 3 taneyi isteyene satacağım. Bakalım 13t-42t ve 13t-44t kombinasyonu nasıl bir sonuç verecek. 13t de motor daha kolay devir çevireceği için düz yoldaki son hızım artar diye düşünüyorum. Mesela şu an 14t-42t ile yokuş aşağı 10bin devirde 160 görüyorum. Ama düz yolda 8500 devirde kaldığı için 135i geçemiyorum. Ben 13t dişli takarak yokuş aşağı hızından feragat edip düz yol hızına eklemek istiyorum. 13t-42t kombinasyonu 14 42 ye göre yüzde 7 hız düşürdüğü için benim 10bin devirdeki hızım 160 yerine 149 olacak. Ama yüzde 7 tork artışı sayesinde de bu hıza daha rahat ulaşacağım diye tahmin ediyorum. 11bin devire de ulaşabilirsem 158 falan görürüm. Yeterli olur benim için.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)