Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6801
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Evet arkadaşlar sizlere güzel bir haber vermek için konuyu up’luyorum. 17 şubatta Aliexpress’ten Otom marka 300cc’lik big bore kit siparişini vermiştim. Ürün bu gün elime ulaştı. Satıcı ürünü 20 dolar göstermiş ve gümrükten sorunsuz geçmiş. Ptt ye sadece 39 lira verdim. Şimdi vakit kaybetmeden bunu taktırmak istiyorum. İstanbul anadolu yakasında bu işi uygun fiyata yapacak bi usta tavsiyesi olan varmıdır?
    Ürünü aldığım linki ve resimleri aşağıya bırakıyorum.

    https://tr.aliexpress.com/item/32885603652.html


    .


    .


    .


    .


    .


    .


    .


    .


    .


    .

    Ali Çimen ve bursalıali bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6802
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Hayırlı olsun, umarım iyi ve uygun fiyat ile işlemi yapabilecek bir usta ile işi çözersin, ve en önemli noktauygulama sonrası performans, ilgi ile takipteyim..
    Yunus Özbek ve bursalıali bunu beğendiler.

  3. #6803

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Hayırlı olsun hocam, uygulamadan sonra mutlaka buraya da uğrayın, yorumlarınızı bekliyoruz.
    Yunus Özbek ve bursalıali bunu beğendiler.

  4. #6804
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Hele bi takayım dyno testi de yapacağım sürüş videosu da çekeceğim. Tabi ilk önce bi rodaj yapılacak sanırım. En az 1000km kadar.
    bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  5. #6805
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    AliExpress ten Rx3i Evo için 300cc lik big bore kit almak istiyorum ama daha önce hiç alışveriş yapmadım. Gümrüğe yada başka bir yere takılıp elime ulaşmama ihtimali var mıdır? Ve bunun vergisi oluyormuş sanırım onu nereye ödüyoruz nasıl oluyor. Sipariş verip bekleyecek miyim yoksa siparişimle birlikte yapmam gereken başka prosedürler var mıdır?
    Arkadaşlar bu konuyu geçen gün UMA da gerçekten yetki ve bilgi sahibi bir kardeşime sordum . Bu 300 cc için olan kit hakkında . Söylediği
    yaklaşık şöyle (( Ali abi bu evo da zaten performans için gereken her ne varsa hepsi Zongshen mühendisleri tarafından yapılmış. Şu an evodaki
    25 hp ve 21.5 nm nin üzerine çıkarılacak her bir ilave güç sana motor ömründe düşme olarak geri dönecektir. Bu yüzden böyle bir değişikliği
    ben kendi motoruma yapmam. Amma motor senin , para senin yine de sen bilirsin )) deyince ben bu projeyi aklımdan sildim. Selamlarla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:57 ----------

    Arkadaşlar bu sayfalarda 341 no ve 6801 deki Mithat hocamın 8 şubat tarihli paylaşımından sonrasını okumamıştım. Yunus yeni kitin hayırlı olur
    inş. Neticeyi de paylaşacağını zaten belirtiyorsun. Sabırla bekliyoruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:16 ----------

    Arkadaşlar bu sayfalarda 341 no ve 6801 deki Mithat hocamın 8 şubat tarihli paylaşımından sonrasını okumamıştım. Yunus yeni kitin hayırlı olur
    inş. Neticeyi de paylaşacağını zaten belirtiyorsun. Sabırla bekliyoruz.

  6. #6806
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Hocam onu diyen klasik siz mühendisten daha mı iyi biliyonuzcu biriymiştir. Chinariders . net forumda bu kiti takan ve binlerce mil yol yaptığını söyleyen birçok kişi var. Ben aylardır araştırıyorum bu kiti. Zaten gerçekte 283cc bu kit. Yani 249 un üstüne 34 cc eklenecek sadece. Yüzde 13 lük bir artış olacak. Millet 50cc yi 80 e çıkarıp yüzde 60 büyütüyor silindiri pistonu. Yüzde 13 ten hiç bişeycik olmaz bence. 250cc vergi dilimi olayınıda göz önünde bulundurmak lazım. Motorun adı bile rx3. Belkide 300cc olması gerekiyordu vergi diliminden dolayı 250cc silindir kullanıldı. Çünkü alt motorun daha fazlasını kaldıracak kapasitede olduğu söyleniyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:51 ----------

    Facebook grubunda olmayanlar için burayıda güncelliyorum. Bu gün silindir piston setini Sancaktepe’deki yıldız motor da taktırdım. 500 lira işçilik aldılar. Egzantrik mili rulmanları da değişti 2 tane. 100 lira da onlara verdim. Toplam 600 lira. Silindir piston kitide 1380 liraya gelmişti. Yani bu iş toplamda 2000 liraya mal oldu. Yağ değişimi yapmadık. Bi 400 500km sonra yapacağım. Yeni kitin tozu çapağı bu yağa toplansın. Motoru topladıktan sonra şile yoluna çıkıp 6 - 7 bin devri geçmeden yaklaşık 70km yol yaptım. İlk izlenimlerim titreşimde artış oldu. Gazı nazikçe verdiğim için belirgin bi tork artışı hissetmedim.
    mitmuallim, odo, bursalıali ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #6807

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam onu diyen klasik siz mühendisten daha mı iyi biliyonuzcu biriymiştir. Chinariders . net forumda bu kiti takan ve binlerce mil yol yaptığını söyleyen birçok kişi var. Ben aylardır araştırıyorum bu kiti. Zaten gerçekte 283cc bu kit. Yani 249 un üstüne 34 cc eklenecek sadece. Yüzde 13 lük bir artış olacak. Millet 50cc yi 80 e çıkarıp yüzde 60 büyütüyor silindiri pistonu. Yüzde 13 ten hiç bişeycik olmaz bence. 250cc vergi dilimi olayınıda göz önünde bulundurmak lazım. Motorun adı bile rx3. Belkide 300cc olması gerekiyordu vergi diliminden dolayı 250cc silindir kullanıldı. Çünkü alt motorun daha fazlasını kaldıracak kapasitede olduğu söyleniyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:51 ----------

    Facebook grubunda olmayanlar için burayıda güncelliyorum. Bu gün silindir piston setini Sancaktepe’deki yıldız motor da taktırdım. 500 lira işçilik aldılar. Egzantrik mili rulmanları da değişti 2 tane. 100 lira da onlara verdim. Toplam 600 lira. Silindir piston kitide 1380 liraya gelmişti. Yani bu iş toplamda 2000 liraya mal oldu. Yağ değişimi yapmadık. Bi 400 500km sonra yapacağım. Yeni kitin tozu çapağı bu yağa toplansın. Motoru topladıktan sonra şile yoluna çıkıp 6 - 7 bin devri geçmeden yaklaşık 70km yol yaptım. İlk izlenimlerim titreşimde artış oldu. Gazı nazikçe verdiğim için belirgin bi tork artışı hissetmedim.
    Hayırlı olsun hocam tekrardan. Maalesef tek silindirli motosikletlerde güç artışı titreşimi de beraberinde getirebiliyor. Ancak rodajdan sonra düzelebilir. Test edip denemek lazım. İlk başlarda rodajlı olduğu için güç artışı hissetmemeniz normaldir. Rodaj bitince açılacaktır diye düşünüyorum.
    Yunus Özbek ve bursalıali bunu beğendiler.

  8. #6808
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun hocam tekrardan. Maalesef tek silindirli motosikletlerde güç artışı titreşimi de beraberinde getirebiliyor. Ancak rodajdan sonra düzelebilir. Test edip denemek lazım. İlk başlarda rodajlı olduğu için güç artışı hissetmemeniz normaldir. Rodaj bitince açılacaktır diye düşünüyorum.
    Hocam motoru sıfır aldığımda olan titreşim geri geldi aslında. İlk 3 bin km de 110km/s hızı geçince tabiri caizse hilti gibi titriyordu makine. Yani silindir pistonun yeni olması titreşime sebep oluyor bence. 250 cc iken rodajdan sonra titreşim epey azalmıştı. Şimdi tekrar bi rodaj sürecine girdik. Tahminimce bin km kadar sonra bunun da titreşimi azalır.
    Ali Çimen bunu beğendi.

  9. #6809
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Yunus her ne kadar rodajda bütün motorlar değil, bütün araçlar fazla yakıyor. Sen hem rodajda, hem de rodaj sonrası yakıt durumunu paylaşırsan
    seviniriz . Tekrar yeni evon hayırlı olsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:10 ----------

    Bir de 250 cc ile ne kadar kullandıktan sonra 300 cc ye geçtin ? Kaç model ?
    Yunus Özbek bunu beğendi.

  10. #6810
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    9110km de değiştirdik kiti. 2019 model. Yakıt tüketimi konusunda ise şöyle söyleyeyim. Ben motoru önceden karbüratörlüye çevirmiştim ve yakıt zaten epey fazlaydı. 100km de 5.5 6 litre arası yakıyordum. O yüzden sizler enjeksiyonlu motorunuza bu kiti takarsanız ne yakar bilemem. Benimki yakıt konusunda bi referans olamaz sanırım.
    bursalıali bunu beğendi.

  11. #6811

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet arkadaşlar sizlere güzel bir haber vermek için konuyu up’luyorum. 17 şubatta Aliexpress’ten Otom marka 300cc’lik big bore kit siparişini vermiştim. Ürün bu gün elime ulaştı. Satıcı ürünü 20 dolar göstermiş ve gümrükten sorunsuz geçmiş. Ptt ye sadece 39 lira verdim....
    Dediğimi yapmışsın, kârlı çıkmışsın :D

    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Bu gün silindir piston setini Sancaktepe’deki yıldız motor da taktırdım. 500 lira işçilik aldılar. Egzantrik mili rulmanları da değişti 2 tane. 100 lira da onlara verdim.
    ...
    Egzantrik mili ruılmanları neden değişti , bilgi verebilir misin?

    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9110km de değiştirdik kiti. 2019 model. Yakıt tüketimi konusunda ise şöyle söyleyeyim. Ben motoru önceden karbüratörlüye çevirmiştim ve yakıt zaten epey fazlaydı. 100km de 5.5 6 litre arası yakıyordum. O yüzden sizler enjeksiyonlu motorunuza bu kiti takarsanız ne yakar bilemem. Benimki yakıt konusunda bi referans olamaz sanırım.
    Burada merek ettiğim bir şey var, motorunuzu neden karbüratörlüye çevirmiştiniz, bir sorun oldu da sonrasında maddi sebeplerden falan mı, yoksa başka bir sebebi mi var?

  12. #6812
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Yunus karbüratörlü 250 cc ile tap spidde 150 km üzerine çıkabildin mi?

  13. #6813
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yunus karbüratörlü 250 cc ile tap spidde 150 km üzerine çıkabildin mi?
    Yokuş aşağı 151 gördüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------

    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğimi yapmışsın, kârlı çıkmışsın :D



    Egzantrik mili ruılmanları neden değişti , bilgi verebilir misin?



    Burada merek ettiğim bir şey var, motorunuzu neden karbüratörlüye çevirmiştiniz, bir sorun oldu da sonrasında maddi sebeplerden falan mı, yoksa başka bir sebebi mi var?
    Sıfır aldığım motorun 5 bin km de enjeksiyon sistemi arızalandı. Kaç tane yere götürdüm kimisi ya dokunmak istemedi kimisi motoru bırak 2 hafta sonra gel dedi vs. Bende kendi imkanlarımla karbüratör taktım ve düzgün çalıştığını görüncede geri dönmedim enjeksiyona.

    Egzantrik mili rulmanı değişmeside şöyle oldu. İlk önce kiti taktırmak için rx3 doktoru özkan arasa gittim. Oldukça yüksek bir fiyat verdi. Ayrıca bugün hemen takamam dedi. Sonra da eğer başkasına taktıracaksan egzantrik mili rulmanlarını da değiştirsin çünkü kendi rulmanları dağılıyor dedi. Bende kiti takan ustaya bunu söyledim. Rulmanları söküp elimizle çevirip kontrol ettiğimizde harbiden kırt kırt yapıyordu. Pürüzsüz bir kayma yoktu. Sonra skf marka rulman taktık. Onlar yağ gibi dönüyordu en ufak bi pürüz yoktu. Özkan aras harbiden bu işi biliyor. Ama malesef işçiliği çok pahalı. Tamam bmw getiren adamı yol, ducati getiren adamı yol, Kawasaki getiren adamı yol. Ama mondial getiren adama da bu kadar yüklenme be. Paramız olsa mondial’in kahrını çekmezdik.
    Ali Çimen, maktama, mitmuallim ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #6814
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Hayırlı olsun. Ama benim kafamda hala soru işaretleri var bu konuda. En başta da yağlama geliyor aklıma. Yani 250 cc lik bir hacme göre ayarlı bir yağlama sistemi daha büyük bir hacimi yine yeterince yağlayabilecek mi? Bir çok ülkede, hatta bizim ülkemizde bile (araba da daha çok) bu cc büyütme bir başka deyimle swap işlemi yapıldığını görüyoruz. Lakin sistemin sağlıklı çalışması için sadece motor değil bir çok kısımda değişikliğe gidiliyor. Ha senin motorda çok çok bir beygir veya tork artışı olmayacak belki ama, örneğin krank bu gücü kaldırabilecek mi?

  15. #6815

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuş aşağı 151 gördüm.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:08 ----------



    Sıfır aldığım motorun 5 bin km de enjeksiyon sistemi arızalandı. Kaç tane yere götürdüm kimisi ya dokunmak istemedi kimisi motoru bırak 2 hafta sonra gel dedi vs. Bende kendi imkanlarımla karbüratör taktım ve düzgün çalıştığını görüncede geri dönmedim enjeksiyona.

    Egzantrik mili rulmanı değişmeside şöyle oldu. İlk önce kiti taktırmak için rx3 doktoru özkan arasa gittim. Oldukça yüksek bir fiyat verdi. Ayrıca bugün hemen takamam dedi. Sonra da eğer başkasına taktıracaksan egzantrik mili rulmanlarını da değiştirsin çünkü kendi rulmanları dağılıyor dedi. Bende kiti takan ustaya bunu söyledim. Rulmanları söküp elimizle çevirip kontrol ettiğimizde harbiden kırt kırt yapıyordu. Pürüzsüz bir kayma yoktu. Sonra skf marka rulman taktık. Onlar yağ gibi dönüyordu en ufak bi pürüz yoktu. Özkan aras harbiden bu işi biliyor. Ama malesef işçiliği çok pahalı. Tamam bmw getiren adamı yol, ducati getiren adamı yol, Kawasaki getiren adamı yol. Ama mondial getiren adama da bu kadar yüklenme be. Paramız olsa mondial’in kahrını çekmezdik.
    Ekzantrik rulmanlarını değiştirerek çok iyi yapmışsınız hocam. 34bin Km'lerde iken benim evo dağıtmıştı, ORS ile değiştirdim, 52bin KM'lere geldim hala sıkıntı yok şükür. Enjeksiyon sistemi arızasını daha da açar mısınız hocam? Pompa, enjektör ya da bir hata mı?
    Evo'da delphi enjeksiyon sistemi kullanılıyor. Dünya üzerinde kabul görmüş, iyi bir enjeksiyon sistemidir deniliyor. Merak ettim doğrusu.

  16. #6816
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Ama benim kafamda hala soru işaretleri var bu konuda. En başta da yağlama geliyor aklıma. Yani 250 cc lik bir hacme göre ayarlı bir yağlama sistemi daha büyük bir hacimi yine yeterince yağlayabilecek mi? Bir çok ülkede, hatta bizim ülkemizde bile (araba da daha çok) bu cc büyütme bir başka deyimle swap işlemi yapıldığını görüyoruz. Lakin sistemin sağlıklı çalışması için sadece motor değil bir çok kısımda değişikliğe gidiliyor. Ha senin motorda çok çok bir beygir veya tork artışı olmayacak belki ama, örneğin krank bu gücü kaldırabilecek mi?
    Bence bu motorun herşeyi 300cc’ye göre ayarlanmış. Ama birçok ülkedeki 250cc’lik vergi dilimi yüzünden 250cc’lik silindir piston kullanılmış. Motorun adı bile Rx3. Ve bu motor için iki ayrı 82mm ve 84mm çaplarında seri üretim silindir piston seti yapılmış. İki ürününde açıklamasında motorunuza doğrudan montaj, ekstra birşey gerekmez yazıyor. Siz böyle seri üretim büyük silindir piston üretilmiş cg hariç kaç motor gördünüz. Ben takan ustanın bi acemiliği olmadıysa eğer bloğun gayet sağlam olduğunu düşünüyorum.
    Ali Çimen, maktama ve bursalıali bunu beğendiler.

  17. #6817

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Ama benim kafamda hala soru işaretleri var bu konuda. En başta da yağlama geliyor aklıma. Yani 250 cc lik bir hacme göre ayarlı bir yağlama sistemi daha büyük bir hacimi yine yeterince yağlayabilecek mi? Bir çok ülkede, hatta bizim ülkemizde bile (araba da daha çok) bu cc büyütme bir başka deyimle swap işlemi yapıldığını görüyoruz. Lakin sistemin sağlıklı çalışması için sadece motor değil bir çok kısımda değişikliğe gidiliyor. Ha senin motorda çok çok bir beygir veya tork artışı olmayacak belki ama, örneğin krank bu gücü kaldırabilecek mi?
    Hocam merhabalar. Evolardaki alt motor hemen hemen RX4 lerdeki(400cc tek silindir olan) alt blokla aynı. Yani çok rahat 300cc olur bu blok. Ayrıca yağ pompası evolarda çift taraflı çalışıyor. Yani hem stator tarafında bir rotor var hem de debriyaj tarafında. Yağlamayla ilgili herhangi bir sıkıntı olacağını sanmam. Bir keresinde yağı doldururken yağ dolum kapağını açık unutmuşum motoru çalıştırınca yağ oradan 2 metre yukarıdaki tavana çıkmıştı hiç unutmam.
    Ancak maalesef silindir kitlerinde bazen kalıp hataları olabiliyor, bazen gözle görebileceğimiz kadar bariz bazen göremeyeceğimiz kadar hassas. Eğer bu gibi bir arıza varsa kronik yağ yakma, yük altında beyaz-mavi renge çalan duman atma gibi şeyler görülebiliyor.
    Yunus Özbek bunu beğendi.

  18. #6818
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekzantrik rulmanlarını değiştirerek çok iyi yapmışsınız hocam. 34bin Km'lerde iken benim evo dağıtmıştı, ORS ile değiştirdim, 52bin KM'lere geldim hala sıkıntı yok şükür. Enjeksiyon sistemi arızasını daha da açar mısınız hocam? Pompa, enjektör ya da bir hata mı?
    Evo'da delphi enjeksiyon sistemi kullanılıyor. Dünya üzerinde kabul görmüş, iyi bir enjeksiyon sistemidir deniliyor. Merak ettim doğrusu.
    Hocam enjeksiyon arızası şöyle oldu. Motor 5bin küsür km de iken bir akşam yoğun bir yağmur yağışında 10km kadar işten eve dönmek için sürdüm sonra park ettim. Sabah tekrar işe gitmek için çalıştırdığımda motor 3,5 devir rölanti ile çalışmaya başladı. Önce bi şaşırdım otomatik jikledir herhalde şimdi rölanti düşer diye bekledim. Hararet iki çizgiye kadar çıktı rölanti düşmedi. Sonra kontağı kapat aç yapıp tekrar çalıştırdım yine yüksek rölanti. Aha dedim b.ku yedik sıkıntı var. Neyse bi iki üç gün o şekil gezdim. Işıklarda beklerken sanki gaz veriyormuşum bağırıyordu motor insanlar bana bakıyordu. Tabi bu süre içerisinde problemi çözecek usta da arıyordum. Daha sonra yüksek rölantiye ek olarak ani gazlamada boğulma sorunu ortaya çıktı. Daha sonra ise olay seyir halindeyken kendi kendine gaz açıp kapamaya kadar vardı. İyice sinir olmuştum. Başlarım şimdi enjeksiyonuna deyip karbüratörlüye çevirdim. Çünkü motor bloğu buna uygundu. Aynı motorun yurtdışında karbüratörlü versiyonları mevcut.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------

    Birde bu motorun sensör soketleri ve hatta birçok soketi suya karşı düzgün izole edilmemiş. Uçları hep açık duruyor. Tps sensörü, rölanti motoru, map sensörü ne varsa hepsinin soketlerinin içi su doluydu. Tps sensörünün soketinin içindeki demirler oksitlenmişti. Problem bundan da kaynaklanmış olabilir. Çünkü motor sabahtan akşama kadar yağmur altında bekledi. Akşamda yağmur altında 10km yol yaptı. Sabahına bu problem gerçekleşti.
    Ali Çimen ve maktama bunu beğendiler.

  19. #6819

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam enjeksiyon arızası şöyle oldu. Motor 5bin küsür km de iken bir akşam yoğun bir yağmur yağışında 10km kadar işten eve dönmek için sürdüm sonra park ettim. Sabah tekrar işe gitmek için çalıştırdığımda motor 3,5 devir rölanti ile çalışmaya başladı. Önce bi şaşırdım otomatik jikledir herhalde şimdi rölanti düşer diye bekledim. Hararet iki çizgiye kadar çıktı rölanti düşmedi. Sonra kontağı kapat aç yapıp tekrar çalıştırdım yine yüksek rölanti. Aha dedim b.ku yedik sıkıntı var. Neyse bi iki üç gün o şekil gezdim. Işıklarda beklerken sanki gaz veriyormuşum bağırıyordu motor insanlar bana bakıyordu. Tabi bu süre içerisinde problemi çözecek usta da arıyordum. Daha sonra yüksek rölantiye ek olarak ani gazlamada boğulma sorunu ortaya çıktı. Daha sonra ise olay seyir halindeyken kendi kendine gaz açıp kapamaya kadar vardı. İyice sinir olmuştum. Başlarım şimdi enjeksiyonuna deyip karbüratörlüye çevirdim. Çünkü motor bloğu buna uygundu. Aynı motorun yurtdışında karbüratörlü versiyonları mevcut.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------

    Birde bu motorun sensör soketleri ve hatta birçok soketi suya karşı düzgün izole edilmemiş. Uçları hep açık duruyor. Tps sensörü, rölanti motoru, map sensörü ne varsa hepsinin soketlerinin içi su doluydu. Tps sensörünün soketinin içindeki demirler oksitlenmişti. Problem bundan da kaynaklanmış olabilir. Çünkü motor sabahtan akşama kadar yağmur altında bekledi. Akşamda yağmur altında 10km yol yaptı. Sabahına bu problem gerçekleşti.
    Anladım hocam. Anladığım kadarıyla sizde Rolanti Valfi arıza yapmış ya da soketi arızalanmış. Bende de aynı problem var. Nadiren de olsa ortaya çıkıyor. Özellikle gazladığım zamanlarda devri 10bine yaklaştırınca ortaya çıkıyor, rolanti 2-3 bin civarından aşağı inmiyor. Ayrıca motoru her yıkadığımda hararet göstergesi sanki hararet yapıyormuş gibi coşuyor 2-3 gün sonra düzeliyor. Muhtemelen soketler su alıyor.

    Dediğiniz gibi bu motorun karbüratörlü versiyonu özellikle Brezilya- Meksika gibi Euro normlarının geçmediği ülkelerde mevcut.
    Yunus Özbek ve maktama bunu beğendiler.

  20. #6820
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Bugün kiti değiştireli yaklaşık 450km oldu ve ufaktan gazlamaya başladım. 2. ve 3. viteslerde gaza yüklenince öncekine nazaran epey bi tork artışı hissediliyor. Şehir içerisinde seri hızlanmalar yaptım ve tork epey güzeldi. Sonra bi top speed yapayım bakalım neler olacak diyerek şile yoluna çıktım. Düzde 135 i yokuş aşağı ise 142 yi geçemedim. Üstelik 9 bin devirden sonra motordan şiddetli bir şekilde metal sürtme sesi geliyordu. Gaz kesince düzeliyordu. 10 bin devire çıktığımda sanki ispiralle demir kesermiş gibi bi ses vardı. Sonra zorlamaktan vazgeçip eve geldim. Acaba neden öyle bi ses yapar?
    Ali Çimen bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 23 kullanıcı var. (0 üye ve 23 misafir)