Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6621
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Selamun aleyküm arkadaşlar, abilerim. Cbr250 den rx3 e geçmeye karar verdim. BursalıAli abimiz ile sağolsun uzun uzun konuştum çok değerli bilgiler verdi. Fakat forumdaki yorumları okurken sibop ayarı için motorun indirilmesi canımı bayaģı sıktı. Hiç kimse bir sibop ayarı için motorunun indirilmesini istemez. Bu konuya çözüm bulan var mı, aydınlatırsa sevinirim?
    bursalıali bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6622

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Subap ayarı için motoru indirmiyoruz ki Serhat kardeşim. Depo sökülüyor, radyatörler de gevşetilip eccik geri alınıyor. O kadar tabi böyle söylerken kolay ama tek başına yaparken yaklaşık bi 7 saatini alıyor
    maktama ve bursalıali bunu beğendiler.

  3. #6623

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamun aleyküm arkadaşlar, abilerim. Cbr250 den rx3 e geçmeye karar verdim. BursalıAli abimiz ile sağolsun uzun uzun konuştum çok değerli bilgiler verdi. Fakat forumdaki yorumları okurken sibop ayarı için motorun indirilmesi canımı bayaģı sıktı. Hiç kimse bir sibop ayarı için motorunun indirilmesini istemez. Bu konuya çözüm bulan var mı, aydınlatırsa sevinirim?
    Süpap ayarı yapmak için motorun indirilmesine gerek yok. Forumda motoru indiren ben ve KazımTokmak idi, onu da külbütör kapağında yağ sızıntısı olduğu ve yeni conta çekmek için kapağı sökmek zorunda kaldığımızdan dolayı yapmıştık. Süpap ayarı için külbütör kapağın üstünde 2tarafta ayrı kapakçıklar bırakmışlar. O kapakları açarak biraz uğraşmalı da olsa ayar yapabiliyorsunuz.
    (Sibop değil süpap. Sibop lastikte, süpap motorda.)👍
    Ekleme: Ahan da ben telefondan ağır aksak yazarken Kazım da yazmış zaati, mesajı yollayınca gördüm😄
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #6624

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Eline saglik gardaşımm
    maktama ve bursalıali bunu beğendiler.

  5. #6625
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    @Kazım Tokmak, @maktama; geriye dönük 40 sayfa kadar okudum @Mertcan39 da motoru indirdiğini görünce herhalde bir sübap ayarı için motor indiriliyor zannettim. Telefondan yazıyorum, fotoğraf ekleme sitesi değişmiş hızlıresimden yüklüyorduk. Bundan dolayı olmalı ki geriye dönük 2 senenin fotoğrafları görünmüyor. Mesajları tam ve net olarak anlayamamışım demekki. Kusuruma bakmayın...

    Askerden sonra 2018 ve üstü Absli seri ile takas düşünüyorum. Aldıktan sonra dikkat edeceğim bir husus var mı? (Bu arada gözümden kaçmış sibop değil sübap ☺)
    maktama ve bursalıali bunu beğendiler.

  6. #6626

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Özelden numarani yaz bana guruba ekleyelim seni
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #6627

    Üyelik
    21 Temmuz 2017
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Mondial RX3i Evo
    Selamlar arkadaşlar...

    Bayağıdır boşlamışım buraları... Bir güncelleme vereyim istedim...

    Arkadaşlar makine 14400 km yi gördü...

    En son 10 15 subap ayarından sonra sönme sorunu yaşamadım. Performans ve yakıt konusunda sıkı subap ayarlarından sonra bariz iyileşme olduğunu şu an net şekilde söyleyebiliyorum. subap sesi var. ancak ben motorun gürültülü çaşışmasından rahatsız olmadığım için sorun olarak görmüyorum.

    Bunun dışında ön amortisör keçemin biri patladığı için ön takımı elden geçirdim. Arkadaşlar nemi yüksek bir yerde yaşıyor ve yağmur çamur motosiklet kullanıyorsanız maksimum 2 senede amortisör yağı değiştirin. Daha azı daha da iyi. Amortisörden çıkan yağ bildiğiniz bataklık suyu gibiydi. Amortisör bakımı zor değil. ancak daha önce hiç tecrübesi olmayan biri için sıkıntılı olabilir. Tek başına da yapılacak iş değil. her bir amortisör için 330 ml/cc yağ koydum. motul fork oil 7w yağ kullandım. ecnebiler 280 ml 10w koyup 50 ml 5w yağ ile tamamlayıp güzel sonuçlar elde etmişler. Ben birazda maliyetten kaçıp 7w koydum. deneme sürüşlerinde memnun kaldım. Net bir öneri için daha uzun kilometrelerden sonra yeniden paylaşım yaparım...

    Motorun fabrika yağ kalınlığının 10w olduğunu belirtip benim gibi farklı şeyler denemeyi sevmeyenler için not düşeyim.

    Bu işlemler sırasında ön teker rulmanlarını da değiştirdim arkadaşlar. Amacım temizleyip yağlayıp bakımını yapmaktı ancak rulmanların oldukça zor döndüğünü görünce söküp, hazır sökmüşken de yenileri ile değiştirmeyi uygun gördüm. ön teker rulmanları piyasada çok rahat bulabileceğiniz parçalar. cbf 150, gs 650 dakar gibi bir çok motorda aynı rulman kullanılıyor. Fiyatı da oldukça uygun. ön teker rulmanlarının halini gördükten sonra arka teker rulmanlarını da en kısa zamanda kontrol edeceğim.

    Bir başka güncellemede firen hidrolikleri konusunda oldu... artık iyice düşen ön fren performansım ve 3 senedir üzerinde olan fren hidroliğimi değiştirdim... hidrolik değişimi oldukça basit bir işlem internette yapılışını gösteren oldukça fazla video var. işlemi yaparken 2 kişi olmak işlemi oldukça kolaylaştırıyor.

    Ön fren balatalarım fabrika çıkışlı motorla birlikte gelen balatalar. hidrolik değişiminden sonra yahu benim frenler aslında tutuyormuş dedirtecek kadar bir performans iyileşmesi yaşadım. Arka fren balatalarım EBC yarı sinterli balatalar. Arka fren hidroliği ön frene göre daha az bozulmuştu. (renk ve berraklık) değişimden sonra performansında bariz bir fark hissetmedim.

    şimdilik bu kadar arkadaşlar. Keyifli sürüşler.
    bursalıali, Ali Çimen ve mitmuallim bunu beğendiler.

  8. #6628
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Çok kıymetli Mustafa Uğur hocam. Paylaştığın bu altın değerindeki bilgiler için binlerce teşekkür.
    Yalnız ön teker rulmanının numarasını da verseydin çift kat kaymaklı ekmek kadayıfı gibi olacaktı.
    Aslında eğer rulman no yu verirsen ben hemen aynı rulmandan iki tane alır eve yada sağ kutuya koyarım.
    Gerektiği anda hemen eskiyi atar ORS veya ART yerli rulmanı motoruma takarım. ORS ve ART kalite olarak
    Çin malından 2 kat daha iyi. Selamlar.
    Ali Çimen ve manad bunu beğendiler.

  9. #6629

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Arkadaşlar merhabalar. Rx3i evomla nasipse 950 küsür km yol yapmayı planlıyorum. 400+500 şeklinde iki güne yayarak yapacağım. Giresundan İstanbula gidiyorum. İlk uzun yol tecrübem olacak. Motorum uzun yola hazır. Yağım tam. Zincirim yeterli gerginlikte ve yağlı. Seleye de son zamanlarda epey sertleştiği için 1.5'luk(1.5 cm kalınlığında) sünger ekledik acayip rahatlaştı. Lastiklerim yeni ve dişleri güzel. Ekipman olarak da giriş seviyesi bir ekipmanım var. Bunların haricinde yağmurluğum da var. Bana bunların haricinde ne önerirsiniz? Nelere dikkat etmem gerekli?
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #6630
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Ali Yaradan'a sığın ,çek besmeleyi , çık yola. Eli anahtar tutar adamsın, hiç bir tereddütün olmasın .
    Rabbim yolunu açık eylesin.
    Ali Çimen ve manad bunu beğendiler.

  11. #6631
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Bende dün akşam motora bineyim dedim baktım arka lastik patlamış ve çökmüş,eyvah dedim akşam akşam uğraşağız yine,
    ben formulax sıvı enjekte etmiştim iç lastiklere,
    önce batan cismi aradım göz kontrolü ile hiç bir şey göremedim,
    sonra hava basayım bakalım nereden ses gelecek dedim ,bastım havayı pompa ile,
    sonra konrol ederken bir noktadan sıvı çıkşı oldu aha dedim patlak burada ve tamir oldu
    sabah baktım lastik inmemiş akşam üstü 15 km yol yaaptım ve lastik hav basınçlarını tamamladım evegeldim sorun yok
    helal dedim formulax'a .. iki patlaktada işe yaradığı için
    Ali çimen bey madm istanbula geliyorsunuz formulax mehmet ile iletişim kurup bu sıvıyı edinebilirsiniz ..
    herkesin gönlü hoş tekeri düz bassın vesselam..
    bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  12. #6632
    manad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2015
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    kawasaki versys 650
    geçenlerde manisa-Gönen arası gidiş-dönüş yaklaşık 650 km. yol yaptım. hız ortalama 9-110 arası motor hiç sorun çıkarmadı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------

    ayrıca RX3S 380 cc. hakkında yeni gelişme varmı?
    Ali Çimen ve bursalıali bunu beğendiler.

  13. #6633

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı manad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçenlerde manisa-Gönen arası gidiş-dönüş yaklaşık 650 km. yol yaptım. hız ortalama 9-110 arası motor hiç sorun çıkarmadı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------

    ayrıca RX3S 380 cc. hakkında yeni gelişme varmı?
    Hocam ne kadar sürede bir mola ihtiyacı hissettiniz? Yani sele kıçınızı rahatsız etti mi?
    bursalıali bunu beğendi.

  14. #6634
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ne kadar sürede bir mola ihtiyacı hissettiniz? Yani sele kıçınızı rahatsız etti mi?
    Ben binerken, 80-100 km den sonra artık selenin altındaki sert çerçeveyi hisseder hale geliyordum. Yani imkan var ise süngerini biraz daha mukavemetli sert bir sünger ile değiştirmenizi öneririm. Ya da imkan varsa jel sele kullanabilirsin. Bir de benim, yine 100 km den sonra falan dizlerim hafif uyuşuyordu, çünkü ayaklık-sele arası mesafe biraz az, buna çare olarak ayaklarımı ileriye uzatıp, koruma demirinin oralara biyerlere koyuyordum, hatta oraya sırf bunun için iki küçük ayaklık bile takılabilir.
    Ali Çimen ve bursalıali bunu beğendiler.

  15. #6635
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    uzuun bir aradan sonra,eski bir RX3'cü olarak herkese merhaba(özellikle de ali abime),kardeşlerim abilerim.hepimizin tekeri düz bassın,ALLAH kazasız belasız kullanmamızı nasip etsin.
    görüyorum ki,en seviyeli,bilgi paylaşımı bol bir sayfamız var.hepinize ADANA'dan selam olsun.
    manad, mitmuallim, Ali Çimen ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  16. #6636
    manad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ocak 2015
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    kawasaki versys 650
    1 saat dolunca rahatsız etmeye başlıyor. ben 98 kiloyum. ama 1.5 saat üzerinde olduğum zamanlar oldu.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

    1 saat dolunca rahatsız etmeye başlıyor. ben 98 kiloyum. ama 1.5 saat üzerinde olduğum zamanlar oldu.
    bursalıali bunu beğendi.

  17. #6637

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben binerken, 80-100 km den sonra artık selenin altındaki sert çerçeveyi hisseder hale geliyordum. Yani imkan var ise süngerini biraz daha mukavemetli sert bir sünger ile değiştirmenizi öneririm. Ya da imkan varsa jel sele kullanabilirsin. Bir de benim, yine 100 km den sonra falan dizlerim hafif uyuşuyordu, çünkü ayaklık-sele arası mesafe biraz az, buna çare olarak ayaklarımı ileriye uzatıp, koruma demirinin oralara biyerlere koyuyordum, hatta oraya sırf bunun için iki küçük ayaklık bile takılabilir.
    Ben zaten sünger ekledim hocam 1.5'luk (1.5 cm). Şuan çok güzel oldu.
    bursalıali bunu beğendi.

  18. #6638
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Bora bizlerden de hem sana , hem Veyis Naci hocama , hem de bütün Adana'ya selam , saygı ve hürmetler.

  19. #6639
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bora bizlerden de hem sana , hem Veyis Naci hocama , hem de bütün Adana'ya selam , saygı ve hürmetler.
    Aleykümselam Ali hocam, benden de hem size hem de tüm forum takipçilerine selam olsun.
    bursalıali bunu beğendi.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  20. #6640

    Üyelik
    21 Temmuz 2017
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Mondial RX3i Evo
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok kıymetli Mustafa Uğur hocam. Paylaştığın bu altın değerindeki bilgiler için binlerce teşekkür.
    Yalnız ön teker rulmanının numarasını da verseydin çift kat kaymaklı ekmek kadayıfı gibi olacaktı.
    Aslında eğer rulman no yu verirsen ben hemen aynı rulmandan iki tane alır eve yada sağ kutuya koyarım.
    Gerektiği anda hemen eskiyi atar ORS veya ART yerli rulmanı motoruma takarım. ORS ve ART kalite olarak
    Çin malından 2 kat daha iyi. Selamlar.

    Rulman numarası 6302. Ben SKF aldım.

    Amortisör keçe ölçüleri ise 37x50x11

    kolay gelsin.
    maktama ve bursalıali bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)