Hocam iki statöre bakıyorum ve 2016'nın sargı sayısı daha fazla. Yani daha çok akım üretmek için tasarlanmış net olarak bu çıkıyor. Ancak konjektörde şöyle bir olay var. Statörden giriş ve konjektörden çıkış. Bunları bulup bir konjektörde denemek gerekir. Zaten 3+2 görünüyor yani 3 giriş 2 çıkış.( Fotoğraftan gördüğüme göre yorumluyorum yanılıyor olabilirim) Burdan yola çıkarsak size 3+2 konjektör lazım herhangi bir motorcudan rica ederseniz denemelik veya uymazsa iadeyi kabul edecek şekilde anlaşabilirseniz en azından denersiniz.
Çınar teşekkürler. Fotoların izahı da bizden olsun
1. foto, tüm ihtişamıyla göz kamaştıran bir evo .
2. foto, evodan daha muhteşem,sahibi.
3. ve 4. fotolar , evo ve sahibinden daha harikulade Akdeniz manzaraları.
Gerçekten de bunca seçim tantanasından sonra ilaç gibi geldi. Selamlarımızla.
Öncelikle iyi günler
Evonun arka amortisörü ayarlanabiliyor mu nerdeyse yok gibi yumuşatma imakını veriyor mu bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim şimdiden teşekkürler
Size de hayırlı günler hocam. Aslında tam bir coilover yapısı olan bir amortisörü var. Yani yayın sertliğini ayarlayabiliyorsunuz. Ancak amortisör( hem ön hem de arka) salınım mesafesi çok yetersiz olduğu için konfor tamemen yok oluyor. Yani ayar işi pek işe yaramıyor hocam.
Tekrardan sağol üstad amortisörün altındaki fast ,slow dan mı yoksa üstündeki sonundan mı ayarlanabilir
Hocam fast-slow ayarı geri tepme ayarı yani amortisör ne kadar sürede yerine gelsin ayarıdır. Sizin ayarlayacağınız yayın sertliği. Yayın üzerindeki plastik parçayı 4 numara alyanla gevşetip çevirerek ayarlayabilirsiniz. Ama motoru önce orta ayağa alın varsa. Çünkü siz yayın stresini alıyorum sanırsınız ama halbuki motoru alçaltmaya başlarsınız. Kolay gelsin.
Üreticinin bunu mecburi karşılaması lazım dostum
2 yıl min garanti veriyor zaten kanunen
Ekstra zaten kanuni olarakta 10 yıl yedek parça sağlamakla yükümlü
Eğer sağlamıyorsa tm ye başvur
2015 modele 2016 nın statörünü uydurduk arkadaşlar. 3 + 2 kablo var ikisinde de. 2 kablo olanın soketleri farklı. Diger soket aynı. 2015 lerde soketten önce kabloya bağlı bir direnç var. Direnç yerinde kalacak şekilde eski yeninin iki kablolu soketi soküp eskinin soketini taktık. Önceden rölantide 13.7 13.9 volt alabiliyor. Motor devir cevirnce mesela 5000 devirde 12.4 12. 7 lere iniyordu. Şimdi 14 voltda tum devirlerde cakılı gazı açıp kapadığımda 13.8 voltlara dusebiliyor.
Herkese iyi günler!
Motosikletimin başına gelenler ve sonrasında olanlar hakkında biraz bilgi vermek istedim.Çünkü konu ÖNEMLİ noktalara doğru gitti.
9 nisan günü komşum sağolsun telefon açtı.Acayip rüzgarlı hava vardı benim motor tabii yerlerde.İş yerinden kalktım gittim eve ilk bakışta sol ayna kırık,sol ön amortisör plastik kapağı vida yerinden çatlamış,sol arka çanta çizik ayrıca en çok sinir olduğum ön gaga burnu üst taraftan çizik.Neyse olacağı varmış dedik bindik motora doğru parçacıya.Bir çift orjinal olmayan görüş açısı daha iyi ayna aldım 30TL. Neyse akşam atladık motora eve gidiyorum vitesi 5'ten 6'ya çekeceğim sanki boşa geçmiş gibi bir zırıltıyla beraber çat diye bir sesle 6 ya geçti.İlerideki ışıklarda durdum neyse kalktık vites 1 - 2 sonrası yok... geçmiyor.Ertesi gün ustaya 2. vitesle çok devirli kullanmadan gittim.Vites kolu içinde yay varmış o kırılmıştır dedi.Vites hilallerinde sorun yok çünkü arka tekeri askıya alıp motor çalışırken ve arka teker hareket ederken vitesi elle kurunca sesli de olsa tüm viteslere geçti. Allah'tan blok inmeden sadece sağ kapağı açarak yaya ulaşmış ve değişmiş yay çok zayıfmış yeni taktığı yay da mondial Z one yayıymış uyuyor ve daha sağlam bir yaymış.
Asıl film burda kopuyor!!!
Bu motoru aldığmdan beri hem arkadaşım hem ustam olan ACAR Motor motorun çok sesle çalıştığını böyle olmaması gerektiğini söyler ben de bunlar hep böyleymiş derdim.(Motor içi Avans çok bırakıldığı için).Meğerse konu bambaşkaymış krank sesi geliyor dedi.Motoru içini açınca yayı yapmak için bakıyor aaaa!!! ne görsün bizim 2015 RX3İ evo krank mili dişlisi somunu gevşemiş ve krank milini elimize almamıza ve motor bloğunu dağıtmamıza çok az bir zaman kalmış.Bir aralar forumda okumuştum amerikalı firma aynı motorun içini açıp motor sıfırda olsa bu somunu sabitlemek gerekiyor diyordu haklıymış.
Buradan özellikle 2015 model RX3 sahibi arkadaşlara sesleniyorum en kısa zamanda iyi bir usta sesten bile anlıyor bir servise götürün. Tahminimce 2016 modellerde çok az bir ihtimal bile olsa 2018 modellerde fabrika çıkışı aynı hata var. Bir kontrol ettirin hadi sıkıntı olup yapılmasını geçtim Allah korusun yolda şanzıman kitler dolaysıyla teker kitler sonra yerlerdeyiz.
Yapıldıktan sonra kulaklarıma inanamadım motorun sesi yarı yarıya azaldı desem abartmış olmam.
Biraz uzun yazı oldu kusura bakmayın okuduğunuz için Teşekkürler. Tekeriniz düz bassın.
2018 RKS Winner 200 (2019-)2015 Mondial RX3i Evo (2017-2019)2007 Kawasaki Versys 650 (2010-2012)
Hocam öncelikle geçmiş olsun. 200 kiloluk bir motoru yere düşürebilecek kadar şiddetli bir rüzgarmış demekki.
Bu arada hangi somundan bahsediyorsunuz? Amerikalı firmanın yazısını ve forumda bir kaç hocamın da yaptırdığını hatırlıyorum. Herhalde krankın debriyaj tarafındaki dişlisinin somununu diyorsunuz. Bunun için de yağ ve antifriz boşaltmak gerekiyor tabii.
Teşekkürler Ali bey rüzgar evet bayağı şiddetliydi. Motosiklet yan ayaktaydı.
Krank dişlisi somununa motor bloğunun sağ tarafını açıp ulaşıldı o yüzden debriyaj tarafında kalan kısmındaki somun doğrudur. Aman bir kontrol ettirin. Başınıza iş almayın. Ayrıca evet yağ ve antifiriz boşaltılıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------
Ali hocam bu verdiğiniz bilgiyi dün yaptım tabi bir eksikle orta ayak olmadığı için orta ayağa almadan dediğiniz gibi motor alçaldı.Ayrıca amortisör dibe vurmaya başladı.Tekrar eski haline getirdim.Sorum şu yan ayakta yapsak işe yarar mı? Ayrıca yayın stresini almak için yayın yukarı doğru çıkması lazım değil mi?
2018 RKS Winner 200 (2019-)2015 Mondial RX3i Evo (2017-2019)2007 Kawasaki Versys 650 (2010-2012)
Yayın yukarı çıkması tamemen sizin somundan gevşettiğiniz boşluğu motorun ağırlığıyla doldurmasıdır hocam. Zaten yay amortisöre koyulunca boşluğu alındıktan sonra bir tur sıkılmış bırakılmıştı bende. Tabii ben de orta ayak olduğu için daha çok gevşetince yay ve somun arasında boşluk oluştuğunu görebiliyorum.
Eğer bir fark hissetmediyseniz eski haline getirip bırakın hocam. Evo'nun amortisörleri maalesef konfor için yapılmamış. Yolda resmen yayı kesik Tofaş gibi gezdiğimi hissediyorum. İlerleyen zamanlarda motoru satmazsam ön ve arka amortisörleri 2'şer cm uzatmayı düşünüyorum. Eğer umduğum konforu alırsam uzun süre binerim. Ancak alamazsam satmayı ve tekrar commutere dönmeyi düşünüyorum.
Yol tutuş açısından tam tersi tehlike yaratıyor hocam bence. Viraj dönerken falan kasise veya tümseğe denk gelirsem özellikle de ön tekerin yerden kesildiğini hissediyorum. Ha çok yumuşak mı olmalı hayır tabii ki ama çalışma mesafesi kısa amortisör özellikle bizim Türkiye'nin muhteşem(!) yolları için hiç iyi bir tercih değil.
Merhaba
2018 model kirmizi sifir km evo ile aranizdayim
Daha once f650gs varadero ve nc750x kullandim 5 senedir kullaniyorum
Artik motosiklet icin cok para ayirmanin gereksiz oldugunu dusunuyorum bu yuzden konforun gayet iyi oldugunu ve abs ninde sunuldugu evoyu tercih ettim.
Oncelikle lastiklerin berbat oldugunu hemen farkettim. Lastik degisimi yapacagim.
Diger yandan cam da cok kisa
Sanirim buna ilave uzatma takmaktan baska secenegimiz yok. Bunu da halledecegim.
Ayrica size sunu sormak istiyorum.
Motorun cantalarini hic begenmedim. Ayrica yan canta olayini hic sevmem.
Hem arka hemde yan cantalari yan canta demirleri ile birlikte sokmek ve satmak istiyorum. Sizce bunlara alici bulabilirmiyiz? Nasil satabiliriz? Ne kadar eder?
Tesekkurler.
2018 lerin fren olayı nasıl bazı youtuber lar beğenmediklerini söylüyorlar abs de olsa frenler kötü diyorlar..
birde o motor çantaları ile rx3 zaten. rx3 ü rx3 yapan bence yandaki çantaları onları söktünü kuşa döner o motor.. kaldıki sonradan taktırmaya kalksan nerden baksan öyle ibr sete 2 bin lira paran gider artı ruhsata işli en güzel yanı.. ama sen bilirsin her zaman bir alıcısı çıakr illa rx3 cü olucak diye bir kaide yok.. Bmw çantasıdır onlar zaten esasen yani bmw de bu tip çantalar kullanıyor diyelim.. zongshen madem kasayı esinlendik barı çantalarıda esinlenelim demiş
Ben frenlerin gayet iyi oldugunu gordum
Ama lastikler jilet
Abs hep devrede
Frenleri yeterli bulmayanlar balata degisimi yapmalilar
Ben motoru rx3 diye almadim fark bu
Elimde aluminyum sw motech 33 litre cantam var sanirim 600 euro civarinda dir fiyati
Onu takinca daha guzel duracaktir
şu kuyruk çantası olanlarmı bende onları çok beğeniyorum.. o zaman yan çantalar satılır koy sahibindene bir alıcısı çıkar.. o tip çantalarıda seven arayan ço insan var çünkü.. dediğim gibi bmw lere çok yakışıyor .. At lerede çok yakışıyor
Ne kadar eder acaba ? Demirlerle birlikte 2000 tl yaparmi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------
Canta bu
https://m.n11.com/sw-motech-trax-adv...xoCY7AQAvD_BwE
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------
Yokmu fikri olan? Nerde evocular?
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)